Drivetest Mercedes-Benz Clasa A

2.0 Benzină Turbo (AMG A35 4Matic) 306 CP 4x4 Aut7
Mercedes-Benz Clasa A zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Mercedes-Benz
Marti, 18.12.2018
Pe noi teritorii

Ultima întâlnire pe care am avut-o cu fosta generație Mercedes-AMG A45 a fost una care m-a convins că Hot Hatch-ul constructorului german este o brută. Indiferent de modul în care te purtai cu el, îți dădea constant semne că vrea să-i exploatezi resursele la maxim. Iar acest lucru m-a determinat să spun tot timpul că modelul dezvoltat de inginerii germani este unul hardcore care se adresează celor siguri, care știu cu adevărat să șofeze într-o manieră sportivă.

Pentru ca intrarea în acest segment să fie ceva mai accesibilă, Mercedes-Benz a decis să aducă pe piață, odată cu noua generație Clasa A, o versiune "domoală" a Hot Hatch-ului de care am fost impresionat vreme îndelungată.

Numele său este AMG A35 4Matic și a fost gândit pentru a face trecerea de la gama "civilă" la cea "hardcore". Am mers în Spania, pe insula Mallorca, pentru a testa cel mai accesibil membru al familiei AMG.

Mercedes-Benz Clasa A
2.0 Benzină Turbo (AMG A35 4Matic) 306 CP 4x4 Aut7

  • Pret de pornire 47.838 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Odată cu noua generație Clasa A, Mercedes-Benz a introdus în gamă motorul M260 de 2.0 litri cu patru cilindri. Pentru proaspătul AMG A35 4Matic, inginerii diviziei din Affalterbach au presărat puțin praf magic și astfel au reușit să obțină resurse demne de un Hot Hatch.

Motorul de 2.0 litri pus pe Mercedes-AMG A35 4Matic dezvoltă 306 cai putere la 5.800 rpm și 400 Nm între 3.000 rpm și 4.000 rpm.

Imediat ce vei urca la volanul noului AMG A35 vei descoperi un adevărat cockpit: scaune sport gata să te îmbrățiseze ferm indiferent de viteza cu care abordezi virajele, un volan sport îmbrăcat în Alcantara care integrează un "inel" de culoare neagră în zona orei 12:00 și câteva butoane amplasate lateral pentru controlul anumitor setări.

Apăs butonul care pornește motorul și aștept să aud o voce groasă care să-mi trezească dorințe mai puțin ortodoxe. Dar noul AMG A35 nu se manifestă atât de violent pe cât mă așteptam, iar acest lucru se datorează sistemului de evacuare cu clapete active. Oficialii producătorului german spun că au programat sistemul astfel încât Hot Hatch-ul să pornească într-un mod mai puțin vocal, vecinii tăi urmând să le mulțumească inginerilor din Affalterbach pentru această soluție.

După un scurt "schimb de pase" cu sistemul AMG Dynamic Select, cel care îți permite să alegi un mod de rulare pentru noul AMG A35, decid să încep testul în "Comfort". Așa cum probabil anticipați, acest mod taie din resursele unității pe benzină. Accelerația și resursele motorului sunt anesteziate, dar nu ai motive de panică: un simplu kickdown o să trezească din somn întreaga herghelie înghesuită în cei patru cilindri ai unității turbo.

Și imediat ce efectul anestezicului a trecut, resursele motorului sunt capabile să-ți trezească sentimente plăcute. Reprizele sunt rapide, câmpul vizual se îngustează, iar în scurt timp poți citi pe instrumentarul digital de bord valori formate din trei cifre.

Motorul de 2.0 litri are un sunet grav care promite să-ți provoace o descărcare rapidă în organism a hormonului fericirii. Iar în modurile Sport și Sport+, acest sentiment îl vei avea la fiecare apăsare fermă a accelerației.

Dacă în modurile Comfort sau Slippery (noua setare pregătită de nemți pentru zilele în care aderența este scăzută) explozia de putere a motorului nu reușește să te prindă pe picior greșit, setările Sport sau Sport+ ar trebui utilizate doar în momentele de luciditate maximă.

Pentru gestionarea resurselor, Mercedes-AMG a pregătit o transmisie AMG Speedshift DCT cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj. Cutia oferită de producătorului german va avea caractere diferite, în funcție de modul de rulare ales. În Comfort vei simți cum schimbarea treptelor de viteză se produce aproape fără efecte la nivelul caroseriei, în timp ce în Sport+, transmisia este capabilă să smucească într-un mod plăcut, gata să te țină alert și să-ți reamintească că ai ales pilotajul și nu șofatul. 

Tot pentru gestionarea resurselor, Mercedes-AMG a integrat și sistemul de tracțiune integrală AMG Performance 4Matic, capabil să distribuie cuplul între cele două punți (de la 100% pe față, până la o valoare egală între cele două punți).

Consum

Când mergi într-un showroom, indiferent de marca pe care acesta o comercializează, și ai de gând să cumperi un Hot Hatch, cu singuranță partea de consum n-o să conteze atât de mult în decizia finală. Dar regula internă o cere, așa că o să expun valorile anunțate de Mercedes pentru noul AMG A35 4Matic.

În oraș, Hot Hatch-ul producătorului german se laudă cu un consum care variază de la 9.3 la 9.5 litri la 100 de kilometri. În mediul urban, valoarea scade și ajunge la intervalul 6.1-6.2 litri/100 de kilometri. Media pe care nemții o comunică pentru AMG A35 este de 7.3-7.4 litri/100 de kilometri.

Dacă privim în "ograda" concurenței, vedem că BMW M140i xDrive are un consum egal cu cel al modelului din Stuttgart, în timp ce Audi S3 (momentan indisponibil în configuratorul din România) are un consum mediu mixt mai mic (6.8 litri/100 de kilometri).

De mulți ani sunt fascinat de probele speciale din Raliul Spaniei: drumuri cu un asfalt mai bun decât cel de pe un circuit și succesiuni de viraje rapide care te îndeamnă să forțezi ori de câte ori ai vizibilitate. Am făcut această paranteză pentru că am pornit spre traseul de test vrăjit de aceste imagini. Iar la final, consumul afișat de computerul de bord a confirmat visul pe care îl trăiam: undeva la 29 de litri/100 de kilometri. După ce am "scăpat" de drumurile virajate de munte, am redus ritmul și am și resetat consumul, iar valoarea afișată a trecut puțin peste 13 litri/100 de kilometri, semn că AMG A35 vine cu o personalitate multiplă.

Performanţe

Iată unul dintre capitolele pe care orice Hot Hatch își dorește să le termine pe o poziție fruntașă. Noul Mercedes-AMG A35 4Matic este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 4.7 secunde. Pentru a vă putea face o idee clară asupra acestei valori, vă mai spun că un om clipește, în medie, o dată la 4 secunde. Cam atât de rapid este Hot Hatch-ul german pe sprintul 0-100 km/h.

Audi S3 oferă o valoare asemănătoare cu cea a modelul din Stuttgart, în timp ce BMW M140i xDrive are nevoie de și mai puțin timp pentru aceeași repriză: 4.4 secunde. Totuși, nu trebuie uitat faptul că modelul bavarez oferă 340 CP dintr-un motor de 3.0 litri cu șase cilindri.

În ceea ce privește viteza maximă, toate cele trei modele amintite mai sus se opresc în dreptul valorii de 250 km/h.

Interior

Am început testul prin a vă spune câte ceva despre scaunele AMG Performance capabile să te țină strâns indiferent de modul în care abordezi virajele. Un alt punct de atracție pregătit de nemți îl reprezintă volanul cu cele două zone tactile pentru controlul funcțiilor de pe instrumentarul de bord și de pe sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

Totodată, nemții au pregătit și două butoane amplasate în partea stângă a volanului. Acestea controlează transmisia (manual sau automat) și rigiditatea supensiilor (sport, sport+ sau confort). În partea din dreapta a volanului, nemții au integrat un selector care dispune de un ecran de dimensiuni mici care afișează modul de rulare (Slippery, Comfort, Sport, Sport+ și Individual). Schimbarea acestora se face prin rotirea selectorului.

Instrumentarul digital de bord are o diagonală de 10.25 de inch și vine cu o temă special gândită pentru modelele din gama AMG. Aceasta se numește Supersport și iese în evidență prin turometrul poziționat central. În partea stângă a ecranului, șoferul poate opta pentru afișarea consumului de carburant, denumirea radioului sau cel mai bun timp obținut pe diverse circuite. În partea dreaptă a instrumentarului de bord, AMG A35 poate afișa navigația, resursele folosite și setările mașinii.

În rest, rămâne cum am discutat în momentul testului cu Clasa A. Ergonomia este bună, majoritatea elementelor de interior sunt fabricate din materiale bune, iar ecranul sistemului de infotainment poate fi controlat în trei moduri: touchpad-ul de pe volan, atingerea ecranului sau utilizarea touchpad-ului generos amplasat la nivelul tunelului median. Acesta din urmă îți răsplătește fiecare atingere cu un implus fizic prin care te ajută să înțelegi mai ușor că sistemul a preluat comanda. Totodată, Mercedes-Benz a păstrat butoane clasice pentru controlul climatizării, iar sunetul produs de acestea este lipsit de armonie și vine în antiteză cu restul "ecosistemului" nemțesc de la nivelul habitaclului.

Preţ de achiziţie

Un AMG rămâne un AMG, indiferent că poartă numele de A35 sau AMG GT, iar performanțele oferite se reflectă în prețul pe care nemții îl cer. În cazul de față, noul Mercedes-AMG A35 4Matic poate fi comandat de la 47.800 de euro cu TVA.

Cu toate acestea, cel mai mic membru al familiei AMG devine și cel mai accesibil din gamă.

Pentru un M140i xDrive echipat cu transmisia Steptronic Sport, BMW cere 49.000 de euro. Iar diferența ar putea fi justificată prin cei doi cilindri în plus pe care bavarezul îi exploatează în momentele de maximă necesitate.

La început vă spuneam că Audi S3 a fost scos temporar din configuratorul dedicat României, nemții urmând să-l reintroducă după omologarea conform noilor teste WLTP. Înainte de această procedură, prețul cerut de Audi pentru un S3 era de 46.400 de euro, cu puțin sub suma cerută de Mercedes-AMG.

Siguranţă

Noua generație Mercedes-Benz Clasa A a trecut deja prin "focurile iadului" dezlănțuite de inginerii EuroNCAP. Hatchback-ul constructorului german a reușit să obțină 96% în dreptul protecției pasagerilor adulți, 91% pentru protecția copiilor și 92% în ceea ce privește protecția pietonilor. Reprezentanții EuroNCAP au notat cu 75% modul în care sistemele de siguranță moderne funcționează pe noua generație Clasa A. La final, hatchback-ul producătorului din Stuttgart a primit cinci stele EuroNCAP. Așa cum este și normal, rezultatele obținute de versiunea "civilă" sunt preluate și de varianta AMG A35.

Valorile foarte bune obținute de hatchback-ul Clasa A se datorează unei liste lungi cu sisteme de siguranță pusă la dispoziție de producătorul german. Frânare automată de urgență, asistent pentru menținerea benzii de rulare, asistent pentru monitorizarea unghiului mort și sistemul pentru identificarea semnelor de circulație sunt câteva elemente pe care le vei găsi în oferta Mercedes.

Ţinută de drum

Pentru acest capitol simt că aș avea nevoie de un material separat, dar programul strict al evenimentului, timpul alocat fiecărui jurnalist și traseul nu foarte lung au făcut ca în timpul testului să nu pot merge pentru perioade lungi de timp în toate modurile oferite de noul AMG A35 4Matic.

Drept pentru care am ales să mă bucur de setările "Comfort" și "Individual", acesta din urmă fiind personalizat către sportivitate maximă. În modul Comfort, direcția, suspensiile adaptive, motorul și transmisia vin cu un set de caracteristici speciale. Direcția este ușoară și te ajută să manevrezi mașina fără prea mult efort fizic, motorul și transmisia vin cu performanțe anesteziate, iar suspensiile sunt orientate către confort. Acestea absorb fără prea multe probleme denivelările din asfalt. Totuși, suprafața de rulare aproape perfectă a drumurilor din Mallorca nu mi-a oferit ocazia să observ comportamentul acestora și în zone ceva mai denivelate.

Pentru modul Individual, Mercedes-Benz pune la dispoziție 4 setări: Drive, Transmission, Dynamics și Suspension. În modul Drive vei putea seta caracteristicile motorului de la Reduced până la Dynamic. Transmisia poate fi pusă în modul manual sau automat, Dynamics permite setările Basic și Advanced. Acestea modifică modul de intervenție al sistemului ESP și sistemul de directie, iar suspensia poate fi pusă în trei moduri: Comfort, Sport și Sport+.

Așa cum am amintit și mai sus, am optat pentru o setare extremă. Imediat ce apeși pedala de accelerație vei simți o explozie de putere care până la final se transformă într-o resursă destul de liniară. Direcția devine precisă și îți permite să ataci virajele cu și mai multă agresivitate, în timp ce suspensiile sunt rigide și fac ca mașina să rămână lipită de asfalt. Transmisia reușește să schimbe cu brutalitate treptele, iar fiecare decelerare este însoțită de bubuituri care vor face deliciul celui aflat la volan.

În acest mod, Mercedes-AMG A35 devorează cu o poftă amețitoare porțiunile fine de asflat din Mallroca. Motorul urcă rapid în ture, iar cutia nu schimbă nici atunci când ajugi la limitată maximă a turațiilor. Pentru a-ți sări în ajutor, instrumentarul de bord generează o lumină roșie cu intensități diferite care te avertizează că este momentul să "mai dai o treaptă".

Tracțiunea integrală lucrează din plin pentru ca tu să ai aderența potrivită în orice moment și nimic să nu-ți deranjeze tura de forță în care tocmai te-ai lansat. În acest mod, AMG A35 pare să nu fie deranjat de nimic, iar atunci când îl provoci vei simți un comportament neutru. Subivrarea apare doar în momentele în care faci greșeli mari, însă există câteva secunde în care Hot Hatch-ul te iartă pentru neobrăzarea de care ai dat dovadă.

Vizibilitate

Deși avem în față un Hot Hatch, nu trebuie să uităm de faptul că acesta face parte din clasa compactă. Pe scurt, un segment care nu pune prea multe probleme atunci când aducem în discuție partea de vizibilitate.

Oglinzile laterale sunt bine proporționate raportat la dimensiunile generale ale mașinii. Montanții A îți vor da mici bătăi de cap atunci când abordezi cu aplomb virajele strânse, iar acest lucru s-ar putea să-l faci destul de des ținând cont că te-ai așezat la volanului unui Hot Hatch.

Luneta nu este cea mai generoasă din segment, însă aici trebuie să arătăm cu degetul și către designerii care și-au dorit o mașină cu aspect sportiv. Dar aceste neajusuri le poți idenfica în dreptul oricărui hachback din segment, motiv pentru care AMG A35 nu trebuie penalizat excesiv.

În plus, o parte dintre problemele de vizibilitate le poți "șterge cu buretele" atunci când pui la treabă armata de senzori și camera video pentru mersul cu spatele.

Tehnologie

Odată cu lansarea noului Mercedes-Benz Clasa A, producătorul german a introdus în gamă sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Acesta comunică cu pasagerii prin intermediul unui ecran central tactil și dispune de un asistent virtual care poate fi accesat prin simpla rostire a propoziției "Hey, Mercedes".

Asistentul dezvoltat de Mercedes-Benz va fi capabil să te ajute cu diverse probleme pe care le întâmpini. Spune-i că îți este cald, iar acesta va reduce temperatura, spune-i că vrei să ajungi acasă, iar acesta o să seteze navigația către locuința ta. Deși totul pare simplu, modul în care decurge discuția cu asistentul virtual poate să-ți scoată câteva fire albe de păr. Cu toate acestea, reprezentanții Mercedes-Benz spun că vor îmbunătăți constant capacitățile acestui asistent.

Odată cu introducerea lui AMG A35, în meniul sistemului de infotainment își fac apariția și două secțiuni noi: AMG Performance (controlul setărilor mașinii) și AMG Track Pace (opțional). Acesta din urmă este capabil să te ajute în momentele pe care le petreci pe circuit. Din pachetul tehnologic fac parte și sistemele de siguranță pe care le-am amintit în dreptul capitolului dedicat. 

Design

În momentul lansării noii generații Clasa A, fanii Mercedes-Benz au tot arătat cu degetul către designerii producătorului german. Au existat păreri împărțite care spuneau că Mercedes-Benz a ales să se inspire din liniile stilistice folosite de alți constructori. Cu toate acestea, partea de design rămâne una subiectivă și este analizată diferit de fiecare pasionat.

Cât despre AMG A35, sunt tentat să spun că designerii nemților nu au vrut să vină cu elemente mult prea agresive, aceste detalii urmând să fie puse pe umerii versiunii AMG A45. 

Standard, Hot Hatch-ul AMG A35 va fi echipat cu o grilă frontală modificată, cu un splitter revizuit și cu jante AMG de 18 inch. Există o serie de accesorii negre și un difuzor de aer care ascunde într-un mod elegant cele două terminații ale sistemului de evacuare.

Există o soluție și pentru cei care își doresc un design un pic mai "înțepător". Prețul acestuia este de 1.850 de euro și vine cu o aripă spate de culoare neagră mult mai mare comparativ cu cea oferită standard, aripioare suplimentare pentru redirecționarea curenților de aer și ornamente suplimentare în partea din spate.

Nu ne-a placut

  • Designul ușor șters comparativ cu un Clasa A "civil"
  • Sunetul produs de butoanele sistemului de climatizare
Date tehnice - Mercedes-Benz Clasa A 2.0 Benzină Turbo (AMG A35 4Matic) 306 CP 4x4 Aut7
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1991
Lungime mm
4436
Putere maxima CP (rpm)
306 (5800)
Latime mm
1797
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (3000)
Inaltime mm
1405
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1480
Acceleratie 0-100 km/h s
4.7
Ampatament mm
2729
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
51
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
370
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz Clasa A

Ultimele teste

Comentarii (5)

  • andrei
    Care a fost costul versiunii testate? A depasit 60000 euro? Cred ca devalorizarea este socanta la o astfel de masina.
    7 3
  • AMG-ul saracului?
    Cat de sarac trebuie sa fii ca sa-ti permiti un A35?
    5 0
  • Nu sunt deloc impacat cu noua filosofie de design Merecedes.Fosta generatie arata de 10 ori mai bine,la fel si in cazul CLS-ului.Farurile fata sunt prea jos amplasate si au o forma destul de aiurea,la fel ca farurile spate.In rest,numai de bine!
    4 3
  • ca de obicei subiectivi. Daca nici acest interior si tehnologia mbux laudata de toti nu va determina sa dati 5/5 atunci chiar inseamna ca va plac mult carutele VAG.
    1 5
  • mircea
    Mie imi place acest site pentru ca nu ced ca opiniiile mele de fan auto sunt ,in mod necesar , unicele si singurele valabile. Citesc,curent , portalurile auto de(in) limba engleza (what car,autoexpress,autocar, topgear,parker,carwow,honestjohn,pre,autogeful,inclusiv v/bloguri etc) si incerc sa-mi fac o idee din mixul comentariilor. Vad si pe forumurile lor comentarii uneori agresive,dar la noi cele agresive predomina.
    Masina pe care cetateanul roman si-o cumpara este,daca afost de noua, cea mai buna.Evident ca cei care cumpara altceva sunt niste dobitoci sau ,in cel mai bun caz fraieri. Cei care cumpara sh,cred despre cei care cumpara masini noi ca sunt ,in cel mai bun caz,inconstienti.
    Ti-e si frica sa scrii o parere!

    Viata grea pentru redactie!
    Eu va urez la multi ani, Automarket !
    7 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru