Mazda CX-30

Mazda CX-30 Skyactiv-X 180 CP, Man, 2WD
4.4
de Cornel Șocariciu, Foto: Mazda, Harald Dawo, joi, 19 septembrie

Începuturi

Mazda rămâne unul dintre producătorii boemi care activează în industrie. Motoare aspirate natural, un design care încearcă să vorbească de la sine despre produsul respectiv, dar fără să epateze, și tehnologie modernă îmbrăcată într-un pachet cu tentă minimalistă și, pe alocuri, clasică. 

Dar la finalul anului fiscal, graficul trebuie să arate o săgeată îndreptată în sus, motiv pentru care, marea majoritate a producătorilor apelează la SUV-uri. Cel mai căutat segment de pe piața europeană reușește să adune, lună de lună, din ce în ce mai mulți clienți.

Pentru a mușca și mai mult din această felie, Mazda a decis că este momentul să intervină în portofoliu și să dea naștere unui SUV compact, gata să umple golul dintre CX-3 și CX-5. Nu i-au spus CX-4, așa cum ne așteptam, din simplul motiv că în China, cea mai generoasă piață de desfacere pentru constructorii auto, există deja un produs Mazda cu acest nume. Astfel a luat naștere noul Mazda CX-30, un SUV compact gata să atace rivalii consacrați din segment.

  • Kirotractor, joi, 19.09.2019 12:25

    Dealerii Mazda au învățat se pare lecția. Fiindcă culoarea bleu-petrol a mașinii testate aici maschează la fix plasticăraia de pe praguri / aripi, criticată unanim de presa auto -- și implicit de mai toți chibiții comentatori. Mie, sincer, nu-mi displace însă *placarea* respectivă, mai ales că prezența unor versiuni 4x4 (spre deosebire de mulți rivali din segment) o face și funcțională. Și-n caz contrar se poate apela la un vopsitor bun ca să i-o acordeze cu caroseria. (b.t.w.: Ar fi fost preferabilă testarea unui CX30 Skyactiv X 4x4, permițând astfel și compararea cu alți rivali gen VW Tiguan, Seat Ateca de 190 CP etc.) Cât despre *bendieselul* Skyactiv-X, rămâne cum am stabilit... de la Mazda-3: n-o fi el *stratosferic*, dar tot e un punct de cotitură tehnică -- și clar că poate fi perfecționat în continuare.

  • mm, joi, 19.09.2019 12:36

    @redactia nu ati facu referire la locurile din spate, la cx3 sunt ca inexistente

  • PMC, joi, 19.09.2019 12:51

    @Kiro: sper si eu ca o sa fie perfectionat si ma inclin in fata celor care dau deja banii pe el. Eu n-as da inca. Cine stie? Poate au descoperit japonezii gaura la macaroana, a N-a oara, si poate iese in timp ceva remarcabil. Sper sa fie asa.

  • hazard, joi, 19.09.2019 12:59

    @mm dar suspensie independenta ;)

  • Basil, joi, 19.09.2019 13:14

    Mazda CX 30 Skyactiv X cu toate optiunile, exclusiv trapa, costa 29.540 Euro. O fi mult, o fi putin....Am vazut masina si prea multe lucruri in plus fata de cele spuse in articol nu prea ar fi de zis. Cel putin la interior, calitatea este superioara fata de alte marci/modele similare. Nu ca ar fi neaparat nevoie, dar nu am vazut acel sistem de parcare autonoma. Din pacate vine doar cu un singur tip de jante. Nu-mi place hayonul electric, dar....vine la pachet.

  • Kirotractor, joi, 19.09.2019 13:33

    @mm: ?? -- *iar pasagerii din spate vor putea călători confortabil și vor avea spațiu atât pentru a-și întinde picioarele, cât și pentru a mențione o poziție corectă a capului pe tot parcursul drumului.* @PMC: Văd că orice seamănă și pe departe cu dieselul îți produce extazuri. :-) Ceva mai serios, eu aș miza și-acu p-un Skyactiv-X, dar numai dac-ar fi pus p-o Mazda-2 (130 CP din 1,5 litri mi-ar fi de-ajuns la cât de ușoară-i mașina.) Am răbdare însă până la extenuarea Swiftului meu (pe care oricum abia l-am cipuit spre 170 CP dacă tot a ieșit din garanție)... fiindcă o păsărică mi-a ciripit că băieții din Hiroshima ar fi telepatici. :-)

  • Ics, vineri, 20.09.2019 10:58

    Eu m-am invatat cum e cu miturile de masini japoneze. Am avut o mazda 3 acum vreo 7 ani. La 21.000 km s-a dus filtrul de particule. Nu au vrut sa schimbe pe garantie(peste 3000 euro costul inlocuirii). Cand au ridicat masina, pe dedesubt era toata ruginita si mai batea ceva la roata. Nu au vrut sa faca nimic pe garantie. Indepartarea ruginii si aplicarea unui strat de ceva protectie e considerata mentenanta cica. Nu inteleg pt ce mai era garantia. Nu inteleg cum de lumea e inca entusiasmata de asrfel de masini.

  • PMC, vineri, 20.09.2019 16:17

    @lcs: ne spui mai multe pls? Sunt chiar curios. Nu de altceva, dar ma bate si pe mine gandul la o japoneza. Cred ca multi ar vrea sa afle. Ms.

  • pipo, marţi, 24.09.2019 10:41

    Dom' Cornel, cum vine asta : "însă pentru depășiri la viteze de drumuri naționale poți retrograda chiar și trei trepte. " !? Pai sa ma scuzi , dar matale nu stii sa conduci corect , sau mai degraba nu MAI stii sa conduci corect un aspirat. Probabil esti dintre cei care daca v-ar scoate astia o manuala in 8 trepte ati folosi treapta 8 la 90-100/h ! Treapta aia a6-a nu a fost conceputa ca sa mergem pe drumuri nationale cu 90-100 km/h. Mai ales ca vorbim de o aspirata aici. Zic si eu, fara suparare !

  • Niggapls, miercuri, 25.09.2019 23:09

    "Ecosistemul software-ului este unul ușor de înțeles" Maestrie jurnalistica....

  • ACE - Craiova, sâmbătă, 28.09.2019 19:00

    GARDA LA SOL de 17,5 cm este una destul de rezonabila dar mai mica decat cea de la SUZUKI Vitara de ex. (18,5 cm). Sunt curios daca CX-30 se produce in U.K., Mexic (aidoma lui Mazda 3) sau Japonia (aidoma lui CX-5)...

  • DLP, sâmbătă, 02.11.2019 17:20

    Am achizitionat varianta prezentata dar AWD. Foarte placuta senzatia de condus cu motorul Skyactiv-X. Revin cu impresii dupa 4-5000km referitoare inclusiv la consum, . Dar senzatiile sunt impresionante mai ales pentru cei ce au condus motoare aspirate in trecut.

  • Testarossa, marţi, 05.11.2019 09:10

    @DLP : asteptam impresii, cum ar fi, daca puterea ti se pare suficienta la AWD atunci X pe FWD ar fi miere. Si te rog sa ne spui parerea despre spatiul pe locurile din spate, si ca se ne facem o imagine , daca doresti sa ne spui si ce inaltime ai. Multumuim.

  • DLP, joi, 07.11.2019 17:13

    @Testarossa Nu i-am dat (inca) "blana" (doar un drum de 600km dar in weekend cu aglomeratia de la Bals, pentru cine merge pe la Craiova); saptamana viitoare plec prin RO si revin cu impresii mai ales dpdv la depasirilor (test pe Valea Oltului). Inaltimea proprie 180cm; in spatele meu se sta OK. Recomand vizionarea autoturismului pentru gabarite si un test drive doar pentru tinuta de drum (la Arian nu au/nu aveau varianta Skyactiv X la test drive, doar G cu FWD). Pana acum (1200km, cu cei 600 in afara inclusi) consumul mediu este de 8.6l/100km. Ne auzim....

  • DLP, joi, 07.11.2019 17:27

    Observatie: sistemul start/stop porneste motorul dupa ce calci ambreiajul si o bagi in viteza; la alte modele de acu 4/5 ani repornea motorul doar la calcarea ambreiajului