Drivetest Lexus LC

3.5 Hibrid (V6) 359CP Aut1 Sport Premium
Lexus LC zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 04.09.2019
Erou în misiune

Toți avem nevoie de vedete, de modele, de exemple reprezentative. Tocmai din acest motiv, în gama fiecărui constructor auto se naște câte o mașină inspirațională, menită să îi facă pe toți fanii brandului să viseze la ea și să își dorească măcar o oră la volanul ei.

Astfel de mașini ajungeau postere în jurul cărora gravita copilăria noastră. Astăzi, în era tehnologiei, astfel de mașini ajung wallpapere sau arma preferată în simulatoarele auto.

Chiar dacă este un producător destul de tânăr, comparativ cu ceilalți dinozauri din industrie, Lexus a avut curajul să investească eforturi uriașe în dezvoltarea unui supercar spectaculos: LFA. După epuizarea producției și dispariția acestuia din lumina reflectoarelor, Lexus avea nevoie de un alt erou. Iar acesta nu a întârziat să apară.

Lexus LC este genul acela de mașină care a aterizat din viitor și poate întoarce privirile tuturor. Nu este un Ferrari sau un Lamborghini, dar îți poate garanta același nivel de popularitate. Și, în România, același nivel de priviri insistente sau întrebări curioase.

Lexus LC
3.5 Hibrid (V6) 359CP Aut1 Sport Premium

  • Pret de pornire 105.833 €
  • Pret model testat 117.373 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Dacă aveți noroc și întrebările vor fi pertinente, atunci una dintre cele mai des întâlnite va fi: „ce motor are?” Aici sunt două variante de răspuns. Fie „dați Cezarului ce e al Cezarului” și însuflețiți formele fantastice cu un motor V8 de 477 cai putere. Fie vă bucurați de progresul hibrid pe care Grupul Toyota a reușit să-l atingă, alegând versiunea LC500h.

În cadrul testului de astăzi veți putea citi despre cea din urmă variantă, care nu e deloc timidă când vine vorba de resurse: 359 de cai putere. Cum ajunge Lexus la totalul acesta? Păi folosește un motor clasic, V6, de 3.5 litri, care se turează până la 6600 de rotații, fix ca-n cărțile alea despre mașinile sport adevărate. Doar că, pentru a-l face mândru pe părintele Toyota, Lexus alătură acest motor V6 unui agregat electric de 179 de cai putere.

Ambele propulsoare, și cel convențional și cel electric, sunt poziționate sub capotă, în vreme ce pachetul de baterii, nu foarte mare, este amplasat pe puntea spate, înaintea portbagajului. Spre deosebire de rețeta cu care ne-a obișnuit Toyota, bateria este una litiu-ion (o premieră pentru Lexus în momentul lansării) și cântărește 50 de kilograme. Ea ajută coupe-ul să ofere chiar și o scurtă rulare în mod electric. De asemenea, energia bateriei îi permite mașinii să pornească mereu în mod electric. Așa că nu o să auziți vreun sunet supărat de motor dimineața, la pornire. Totul este extrem de silențios. De altfel, dacă veți încerca folosirea coupe-ului în modul Eco în oraș (poate vreți să fiți excentrici), o să vedeți că sistemul hibrid caută să ruleze mai tot timpul în modul electric. Motorul V6 o să repornească pentru a reîncărca bateria.

Pe lângă Eco, Lexus LC500h oferă și modurile Comfort, Normal, Sport și Sport S+. Este destul de clar ce face fiecare, însă o să mă opresc asupra celor din urmă, Sport și Sport S+, care apelează la toate resursele de sub capotă și pun la lucru ambele motoare. Abia aici simți potențialul mașinii. Înțelegi că resursele sunt generoase și că te poți bucura fie de o depășire energică, fie de un tur de circuit care te lasă cu gura până la urechi.

Eu am încercat ultima variantă pe circuitul Academiei Titi Aur. Deși este unul destul de tehnic, pot spune că au fost situații, pe linia dreaptă, în care mi-aș fi dorit ceva mai mult aplomb din partea hibridului. În traficul de zi cu zi nu pot spune că am simțit mașina asta submotorizată. Îi lipsește doar explozia aceea nebună pe care o aștepți în mod normal de la o mașină care arată ca un avion de vânătoare zburând la nivelul solului.

Din fericire, motorul începe să sune frumos și, chiar dacă uneori pare forțat, îți garantează senzația unei mașini sportive. Cutia folosită de Lexus pentru versiunea LC500h este o ciudățenie, o struțo-cămilă care îi ajută pe japonezi să evite, la mustață, instalarea unui CVT pe care nu și l-ar fi dorit nimeni. Zic la mustață pentru că există un CVT clasic, dublat de o cutie automată clasică, cu patru rapoarte. Este o combinație găsită de inginerii japonezi pentru a evita comportamentul fals al unui CVT, beneficiind în același timp de eficiența unei asemenea transmisii.

Ansamblul simulează prezența unei cutii automate convenționale cu 10 rapoarte, așa cum găsești în cazul versiunii V8. Sunt momente în care realizezi că este o simulare, însă numai pentru că știi despre ce cutie este vorba. Când te folosești de padelele din magneziu, amplasate în spatele volanului, sentimentul de retrogradare a treptelor este destul de bine simulat.

Consum

Lexus a vrut să le demonstreze tuturor că este cu un pas înainte când vine vorba de folosirea tehnologiei hibride pe modele sportive. LC500h este acel hibrid care își propune performanțe bune, la pachet cu un consum redus și cu emisii de invidiat. Și nu doar pe hârtie. Și în realitate Lexus LC500h poate garanta valori bune ale consumului. Eficiența este similară cu cea a unui banal sedan pe benzină.

Spre exemplu, consumul urban a oscilat între 10 și 11 litri/100 de kilometri. În regim de circuit, valoarea sa a urcat la 24 de litri/100 de km. Chiar și așa e puțin. Imaginați-vă ce valori ar obține motorul V8.

Consumul mediu calculat de oficialii japonezi în regim WLTP este de 8.1 litri/100 de kilometri. În regim NEDC, mai puțin realist, valoarea ajunge chiar la 6.6 litri/100 de km. E mai puțin decât un BMW Seria 8 cu motorizarea diesel de 320 CP. În cazul lui Mercedes Clasa S Coupe în versiunea S450 nu prea există termen de comparație, pentru că acesta anunță 10 litri/100 de km în regim NEDC. N-am uitat nici de Porsche 911, care, în versiunea Carrera, de 385 CP, promite o medie de 9 litri/100 de kilometri.

Performanţe

Fie că vorbim despre versiunea hibridă, fie că vorbim despre cea benzină, Lexus LC este un coupe destul de greu, masa totală depășind două tone. Tocmai acest aspect face ca valorile de accelerație să nu fie tocmai impresionante. În cazul versiunii testate de mine, sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 5 secunde. Versiunea cu motor V8 scade această valoare la 4.7 secunde.

Nu sunt valori spectaculoase. Este suficient să vă spun că un Golf R poate atinge 100 de km/h mai repede decât LC500h. În aceste condiții, cred că este inutil să vă spun că un Porsche 911 Carrera face „suta” în doar 4.2 secunde și are doar 385 de cai, nu 477 ca versiunea V8 a lui Lexus LC. Există însă și coupe-uri ceva mai lente. Spre exemplu, un Mercedes-Benz S450 Coupe, cu 4Matic, ajunge la 100 de km/h în 5.5 secunde.

BMW Seria 8 nu are o versiune comparabilă, însă este suficient să spunem că dieselul 840d cu xDrive ajunge la 100 de km/h în 4.9 secunde. Dar, fiindcă tot am adus vorba de BMW, m-aș opri la i8, care pare a fi un concurent mult mai potrivit pentru Lexus LC500h. Modelul german are tot o configurație hibridă, însă de tip plug-in, adică poate fi alimentat la priză. Ea dezvoltă 374 de cai putere și poate asigura o accelerație de la 0 la 100 de km/h în doar 4.4 secunde, deci mult mai bine decât rivalul japonez.

Interior

Primul sentiment pe care îl ai dincolo de portiera lui LC500h este că banii tăi s-au dus unde trebuie. Dacă ești meticulos, atunci o să fii și mai sigur de asta. Finisajele sunt fără cusur, iar atenția pentru detalii este fascinantă. Nu degeaba Lexus alege cu mare atenție oamenii care lucrează la fiecare exemplar LC.

Sunt maeștrii artizani denumiți Takumi (știu, Mazda are un nivel de echipare denumit așa). Aceștia stăpânesc foarte bine arta cusăturilor, a materialelor și sunt extrem de exigenți când vine vorba de finalitatea unui produs. Ei se asigură că interiorul lui Lexus LC respectă filosofia Omotenashi, adică înalta tradiție de ospitalitate a japonezilor.

Poți să cauți cusur îmbinărilor. Nu o să reușești. Totul este căptușit cu o mochetă moale, cu piele fină, cu alcantara și cu multă atenție. Tocmai această grijă face ca habitaclul să se prezinte impecabil chiar și la trei ani de la primii kilometri făcuți de mașina de test. Calitatea materialelor este la același nivel cu cea de pe modelele Porsche. Finisajele aș spune că sunt superioare.

Locurile din spate au un design demențial, dar e păcat că nu oferă un spațiu foarte generos. De altfel, rețeta asta este valabilă pentru orice coupe din segmentul acesta. Scaunele spate sunt un decor și atât. Dacă îl comparăm pe LC cu noul Porsche 911, cred, totuși, că japonezul are ceva mai mult spațiu rezervat pentru picioarele pasagerilor spate.

Ergonomia este bună, însă meniul sistemului multimedia este o altă poveste, pe care o voi detalia la capitolul Tehnologie. Deși mulți n-au fost de acord cu instalarea selectorului pentru modurile de rulare deasupra volanului, pe planșa de bord, mie mi se pare un loc potrivit.

Chiar dacă astfel de mașini nu pun un foarte mare accent pe compartimentul de bagaje, trebuie să vorbim și despre el. Este fantastic de mic. Are doar 172 de litri. Este chiar mai puțin și decât ceea ce oferă Porsche 911. Încap un bagaj de cabină și cel mult două ghiozdane. Culmea, Porsche 911 are ceva mai mult loc. Nu mai vorbesc despre ceilalți rivali amintiți mai sus. 

Preţ de achiziţie

Vedeta gamei Lexus are un preț pe măsura celebrității și apariției sale spectaculoase. El pornește de la 105.900 de euro. Poate părea o sumă astronomică, însă, mașina pare venită din spațiu. În segmentul acesta, toate propunerile sar ușor peste 100.000 de euro. Spre exemplu, Seria 8 Coupe pleacă de la 102.000 de euro, iar S Coupe de la 106.000 de euro. BMW i8 este mult mai scump, pornind de la 142.000 de euro. Noua generație Porsche 911 are un preț de pornire de 110.000 euro pentru Carrera.

Exemplarul Lexus LC500h testat de mine a avut însă un preț final de 117.000 de euro, pentru că a venit cu echiparea Sport Premium, care presupune implicit o serie de elemente din fibră de carbon, cum ar fi acoperișul și inserțiile pragurilor. N-au lipsit jantele de 21 de inch, plafonul din alcantara, spoilerul posterior, direcția activă pe puntea spate și sistemul audio Mark Levinson.

Fără prea multe eforturi, configuratorul Porsche poate adăuga multe mii de euro peste această valoare, în cazul lui 911 Carrera.

Siguranţă

Nu prea vezi mașini atât de exotice distruse la testele EuroNCAP. Cu toate acestea, constructorii se asigură că mașinile rapide din propriile game pot oferi cel mai înalt nivel de siguranță. Lexus LC500h promite asta, fiind dezvoltat pe o platformă nouă, care se numește Global Architecture for Luxury Vehicles. Potrivit Lexus, arhitectura aceasta (prescurtată GA-L) este cea mai rigidă pe care japonezii au creat-o vreodată. Este mai rigidă chiar și decât cea din fibră de carbon a supercarului Lexus LFA, despre care aminteam mai devreme. Prin urmare, structura habitaclului nu ar trebui să fie în pericol în cazul unui impact frontal.

Pentru situații neplăcute, Lexus LC500h beneficiază de un total de 10 airbaguri. Impresionant, pentru că o să te străduiești să le găsești ascunse prin habitaclu. Chiar și pasagerul are un airbag pentru genunchi.

La acest habitaclu bine căptușit se mai adaugă sistemul de management al dinamicii, pilotul automat adaptiv, sistemul de avertizare și de menținere a benzii de mers, recunoașterea semnelor de circulație, asistentul pentru faza lungă, sistemul care anticipează iminența unui impact, asistentul la plecarea din rampă și senzorii de presiune în pneuri.

Ţinută de drum

După cum ziceam și mai sus, Lexus LC este dezvoltat pe o platformă nouă, care asigură o rigiditate superioară lui LFA și vine cu un design destul de simplu și eficient: motor amplasat central și propulsie spate. O ecuație care plasează șoferul în deplin control. Și sistemele cu care coupe-ul este echipat mențin lucrurile sub control.

Dacă întâlnești însă carosabil umed, o bruscare a accelerației aduce ruperi de aderență pe puntea spate chiar dacă te afli în modul Comfort. Pe asfalt uscat, distracția începe abia în modul Sport S+. Totul se transformă într-o adevărată fiesta dacă decizi să mergi până la capăt și să decuplezi complet sistemele electronice. Lexcus LC500h începe un dans îndrăcit, pe care ar fi bine să-l stăpânești. Multe piruete, glisări controlate și câteva fandări.

Odată ce ai dezactivat sistemele rămâi doar tu și puntea spate. Intervine între voi o direcție care nu transmite foarte multe informații, dar care este extrem de precisă și plăcută. Bonus, pe versiunea testată de mine, direcția standard a fost completată și de una pe puntea spate, care putea ajusta unghiul roților cu până la două grade.

Cert este că pe circuitul Academiei Titi Aur n-am căutat de prea multe ori traiectoria perfectă. Am profitat din plin de pofta de drifturi a lui LC500h. Însă, atunci când a vrut să meargă tare și corect, japonezul a făcut-o. Aș avea unele obiecții doar în ceea ce privește frânele, care uneori păreau că obosesc prea repede.

Pe șosea, LC500h este mai degrabă un grand tourer, deși nu are prea mult din relaxarea unui astfel de model, suspensia fiind destul de îndârjită. O suspensie care include o articulație față dezvoltată în șase luni. N-au reinventat japonezii apa caldă, doar că, având o consolă față foarte îngustă, instalarea suspensiei era constrânsă de aceste dimensiuni.

Amortizoarele adaptive reușesc să îți aducă și o față ceva mai confortabilă a modelului japonez. Antifonarea suspensiei este bună și nu există zgomote neplăcute în habitaclu la trecerea peste denivelări. De altfel, întreg habitaclul este foarte bine izolat de exterior.

Vizibilitate

Nu sunt foarte multe aspecte practice la acest capitol. Coupe-urile au problema asta. Iar Lexus LC500h cu atât mai mult, întrucât mizează pe niște forme neobișnuite și complicate. Luneta spate este extrem de îngustă, iar ultimul rând de montanți este mare. Oglinda retrovizoare se chinuie să compenseze, la fel și cele două oglinzi laterale.

Pentru ceva mai mult suport la manevrele de parcare, Lexus LC500h vine cu o cameră de marșarier.

Tehnologie

Un erou trebuie să fie înzestrat cu superputeri. Iar în cazul de față, eroul Lexus LC beneficiază de tot ce au avut japonezii mai bun la capitolul tehnologie. Totuși, pentru că a fost lansat acum aproape trei ani, nu săriți cu pretenții pentru suport Apple Carplay și Android Auto. Ai un sistem multimedia destul de generos, cu ecran mare, dar cu un meniu alambicat. Spre exemplu, deși există un meniu dedicat telefonului, conectarea acestuia trebuie să se facă în prealabil în meniul Setări. Și ar mai fi câteva comenzi ascunse, cum ar fi ventilația scaunelor. Trebuie să sapi prin meniu, iar asta mănâncă timp și poate distrage atenția.

Altfel, grafica sistemului este destul de bună, iar răspunsul decent dacă vă obișnuiți cu utilizarea suprafeței tactile de pe consola centrală. Aici părerile sunt împărțite. Eu nu m-am împăcat foarte bine cu ea, însă am avut colegi care au apreciat-o.

Pe lista de dotări am regăsit faruri full LED cu fascicul triplu. Japonezii au muncit mult pentru a reuși să înglobeze într-un design frontal atât de complex o astfel de tehnologie de iluminare. Farurile trebuiau să aibă și o dimensiune redusă. Deci, ca și în cazul suspensiei față, Lexus susține că inginerii săi au tras din greu.

Bineînțeles, există semnalizări cu LED, stopuri cu LED, acces și pornire fără cheie, climatizare automată pe două zone cu un filtru de aer inteligent și scaune față reglabile electric pe 10 direcții, încălzite și ventilate.

Pe lista de opționale se găsesc în mare parte detalii estetice, materiale superioare și sistemul audio Mark Levinson. Prin urmare, Lexus s-a străduit să ofere un pachet de dotări standard extrem de cuprinzător.

Design

Ce se întâmplă când designerii japonezi visează dragoni sau alte personaje fantasmagorice? Dau naștere unor mașini care arată spectaculos. Iar Lexus LC nu și-a pierdut doza de spectaculos nici la trei ani de la debut. Atrage la fel de multe priviri și întrebări.

Toate eforturile depuse de ingineri pentru suspensia și blocurile optice față au dat rezultate. Capota a fost foarte mult coborătă, iar Lexus LC arată ca o săgeată. Din păcate, într-o țară ca România, unde drumurile sunt pline de pietricele care atentează la parbrizul tău, capota este o grijă în plus. Designul său futurist reprezintă o slăbiciune în țara noastră pentru că apar o mulțime de zgârieturi create de aceste pietricele.

Grila impozantă, jantele uriașe de 21 de inch în două tonuri de culoare, eleronul care se ridică automat la peste 80 de km/h, evacuările spectaculoase și acoperișul din fibră de carbon sunt doar câteva elemente care sporesc agresivitatea lui Lexus LC.

Nu ne-a placut

  • Dimensiunile portbagajului
  • Meniul sistemului multimedia
  • Vizibilitatea posterioară
Date tehnice - Lexus LC 3.5 Hibrid (V6) 359CP Aut1 Sport Premium
Motor electric
Putere CP
179
Cuplu Nm
300
Motor termic
Putere CP (rpm)
299 (6600)
Cuplu maxim Nm (rpm)
348 (4900)
Tip motor
V
Cilindree cmc
3456
General
Combustibil
Benzina + electric
Lungime mm
4770
Viteza maxima km/h
250
Latime mm
1920
Acceleratie 0-100 km/h s
5.0
Inaltime mm
1345
Tractiune
spate
Greutate kg
2020
Cutie viteze tip / trepte
A
Ampatament mm
2870
Nr. usi
2
Volum rezervor litri
82
Nr. locuri
4
Volum portbagaj litri
n/a
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Lexus LC

Ultimele teste

Comentarii (4)

  • CRCTȘ
    Sunt unii care își cumpără mașini de lux după care le pun butelii de GPL că nu prea au bani de combustibil.
    Alții strâmbă din nas și susțin că „nu ne-a plăcut dimensiunea portbagajului” când văd o mașină sport premium. Că de-aia s-au inventat mașinile sport: ca să-și care proprietarul sacii de varză cu ele, nu-i așa?
    25 4
  • Ohhh...dar de ce sa-ti bati joc in halul ala de un asa interior !? Designul in sine e unul reusit , dar de ce sa te "cufuresti" cu atata maro peste tot ? Cum ar fi sa te imbraci in costum maro, camasa maro, cravata maro, pantofi maro si sosete tot maro !!??
    Si nu am inteles chestia cu CVT-ul plus inca o cutie cu 4 rapoarte ...adica avem 2 cutii ? Deci avem 2 motoare cu tehnologie diferita si acum avem si 2 cutii cu tehnologie diferita ...pe aceeasi masina ...fereasca sfantu'..dar ma rog , fiecare face ce vrea cu banii lui . Masina nu "suna" rau in rest si arata bine , stil inconfundabil Lexus, totusi cu ceva exagerari tipice japoneze pe ici pe colo , aglomerari de linii si ornamente de care ei sunt se pare indragostiti iremediabil.
    9 10
  • Andrei
    Punctajul e de neinteles, presa critica tinuta de drum la viteza mica, sistemul multimedia slab si spatiul limitat de pe bancheta lucruri, erori impardonabile la acest nivel de pret. Ca orice Lexus sau Toyota vine cu cateva erori fatale, dovada si vanzarile aproape inexistente.
    9 20
  • Un test auto obiectiv si/sau ajutator? Cu greu o sa gasesti in "presa" romaneasca.
    Citare din Top Gear UK:
    "Everything about the LC is bold - the design, the technology, the price point – and it backs it all up with a genuinely-engaging driving experience. On one condition…
    That you ignore the hybrid and buy the LC500, because the difference in powertrain response, overall performance and general driving satisfaction is night and day. Make no mistake, the hybrid is a clever piece of technology, but trying to improve a flawed piece of technology (the CVT ‘box) by throwing more technology at it just doesn’t wash. You can Tipp-Ex out a stain on your white shirt, but it’s never going to solve the problem entirely. The LC500h is a 6/10 car.
    The 8/10 LC500, then, is resounding proof that until the combustion engine is carried off on a stretcher for good, the old way is still the way forward."
    17 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru