Kia Ceed

1.6 Diesel Turbo (CRDi) 136CP Man6 Best
4.2
de Bogdan Mirică, luni, 25 iunie

Fără apostrof și fără inhibiții

În basmele copilăriei, Făt Frumos creștea într-un an cât alții în zece. În viața reală, erai un student super dotat dacă reușeai să faci doi ani de facultate într-unul singur.

Capacitatea asta de a arde niște etape poate fi văzută ca o super putere, însă ea provine în majoritatea cazurilor dintr-o muncă asiduă și o dorință constantă de a ajunge în vârf.

În 2007, Kia pornea pe un drum necunoscut în Europa. Avea în buzunar doar un designer german care lucrase pe la Audi și cunoștea preferințele publicului european: Peter Schreyer. Nimeni nu s-ar fi gândit atunci că marca sud-coreeană va ținti atât de sus.

Tuturor ni s-a părut că de Volkswagen Golf nu se atinge nimeni. N-au reușit ei Ford Focus, Opel Astra sau Renault Megane, darămite o Kia.

La 12 ani de atunci, Kia a vândut 1.3 milioane de unități Ceed și s-a apropiat destul de mult de Volkswagen Golf prin modul natural în care se conduce. Nu e încă în vârful piramidei, dar putem spune că în 12 ani Kia Ceed a ars multe etape și s-a maturizat mai repede decât au făcut-o modele compacte cu renume.

În 2018, noul Ceed a scăpat de apostroful care-i complica numele și de inhibițiile unui model văzut până nu de mult ca un outsider.

  • wolteanoo, luni, 25.06.2018 16:14

    @automarket la ce ar fi utile niste jante mai mari de 17 inch pe o masina compacta?

  • Liviu, luni, 25.06.2018 16:28

    @wolteanoo Chiar si 17 e prea mare pt o masina de clasa asta si de putere mica. Trebuia sa se gaseasca ceva de trecut la "nu ne-a placut", nu? :))

  • someone, luni, 25.06.2018 16:31

    daca la profil cel de-al treilea geam nu ar fi triunghiular ci dreptunghic, masina ar semana foarte mult cu un a3 sportbreak....sau un minicombi. interiorul e simplu , decent dar mai ales functional, si nu ai nevoie de cunostinte extinse de IT ca sa il folosesti. @ wolteano, avand in vedere ca modelul corsa opc poate veni si cu jante de 19 , intrebarea ta pare gresit directionata spre clasa compacta. dar sant de acord cu tine. clasele au crescut atat de mult, incat pe o clasa mica jantele de 17 par normale

  • Florin, luni, 25.06.2018 16:44

    Sunteti siguri ca fratele de concern care ar trebui luat in calcul e i20? ca mai degraba i30-ul are specificatii similare.

  • bogdanm, luni, 25.06.2018 16:52

    @liviu @wolteanoo Să știți că n-am căutat nod în papură, dar e păcat de designul general, agresiv, sportiv al mașinii. Ar fi completat mai bine exteriorul. Cât privește utilitatea, Opel, Volkswagen, Seat, Ford și celelalte mărci de ce oferă mai mult de 17 inch? @Liviu Pe i30 l-am luat in calcul. S-a strecurat un typo. Multumim de sesizare.

  • Liviu, luni, 25.06.2018 17:08

    @bogdanm Ofera pt ca lumea care nu stie, cumpara pt ca "ce e mai mare, e mai bun". Cat timp are aderenta suficienta, orice crestere a marimii rotii nu face decat sa dauneze performantei si consumului.

  • Clip-Clop, luni, 25.06.2018 17:13

    Jante mai mari de 17"?! Eu cred ca pe editorii de la Automarket ii cam dau afara banii din casa.... o persoana care isi va lua o compacta de buget, nu va fi de acord sa dea 700+ pe un cauciuc (bun) de 18" sau 19". Jantele mai mari de 17" pe compactele (nesportive) sunt mofturi inutile.

  • adi_10, luni, 25.06.2018 17:16

    Foarte faina masina...sunt sigur ca vor avea vanzari mari. Nu pricep de ce ati pus la ce nu v-a placut faptul ca nu exista jante mai mari de 17. Mie mi se pare chiar foarte mari cele de 17 avand in vedere dimensiunea masinii...plus ca nu asta e e masina de cocalari...zic eu.

  • andrei, luni, 25.06.2018 18:01

    Masina merita cand era mult mai ieftina, in ciuda faptului ca nu era la nivelul celorlalte compacte (antifonare slaba, zgomot de vant ca la toate japonezele/asiatice, suspensie rigida, probleme la bielete care cedeaza repede, plastic de slaba calitate, ergonomie slaba, cutie lunga, schimbator imprecis samd) Atat de aproape de Golf nu are nici cea mai mica sansa si nu isi merita banii.

  • Kirotractor, luni, 25.06.2018 18:29

    P-afară îmi pare mai reușită decît fratele i30 (repet, după mine un A3 mai abordabil), deși nu-s de ocolit unele asemănări cu el, plus noul A-Klasse (profil, spate). E cumva normal, Peter Schreyer - ex-Audi - fiind supervizorul designului Hyundai + Kia (cred că d-aia are și salariu dublu la coreeni. :-)) A nu se uita însă că francezul Gregory Guillaume - *chief designer at Kia Motors Europe* - a... aprobat măcar forma finală, dacă nu a și conceput-o. Mașina nu-i rea, ca stil / tehnologie, dar nici de top în segment fiindcă nu vine cu nimic remarcabil în sens de revoluționar. În afară de fiabilitate ce-i drept - atuul garanției extinse îi va asigura deci în continuare creșterea vînzărilor.

  • unu, luni, 25.06.2018 18:57

    decat jante mai mari de 17 mai bine un portbagaj mai incapator .

  • Denaturare, luni, 25.06.2018 19:22

    Nu inteleg cum puteti favoriza atat de mult ternele (sa nu spun anostele) masini Golf si Leon denaturand adevarul legat de acceleratii. De ce comparati cu variantele de 2.0 TDI si 150 CP si nu cu 1.6 TDI? Pentru ca acolo Golf si Leon fac suta in 10.7 s iar Ceed in 10.2 s. Motorul de pe Ceed este de 2000 cc cumva?

  • 12:11, marţi, 26.06.2018 00:13

    Au pus chestia cu ad blue?Am citit parca atat pe diesel cat si pe benzina au adaugat acest sistem cu ad blue.Sunt curios de consum(ad blue ) /nr de km.

  • bogdanm, marţi, 26.06.2018 11:18

    @Denaturare Versiunea 1.6 TDI a lui Golf și Leon se compară cu versiunea 1.6 CRDI de 115 cai putere a lui Kia Ceed. @12:11 Da, dieselul va fi oferit cu AdBlue și se va supune normelor de poluare Euro 6d Temp. Încă nu am aflat intervalul la care este necesar un refill.

  • Kirotractor, marţi, 26.06.2018 11:55

    @Denaturare: Ba, se pot compara bine-mersi compactele VAG 1.6 TDI (116 CP) cu dieselul Kia superior doar pe hîrtie (136 CP). ...Fiindcă Leon-ul - cu 20 CP mai *slăbănog*, dar și 53 kg mai ușor - face suta-n 9,8 s, iar Golful (aproape la fel de greu ca Ceed) în aceleași 10,2 s. Coreenii mai au deci destul de învățat de la nemți la capitolul motoare. Unii or să spună că și la trucarea lor-softurilor, :-) dar nu (mai) e cazul. În orice caz, pentru mine persistă impresia - subiectivă, dar și confirmată prin unele cifre - că din hergheliile cailor coreeni (inclusiv la noile benzinare turbo) lipsesc destui la apelul piciorului drept. Ori sînt poate *împiedicați*, să nu fugă de sub capotă?! ;-)

  • Seth, marţi, 26.06.2018 12:43

    Acceleratia este data de puterea pe intreaga plaja de turatie nu doar puterea maxima. CRDI ul de la Kia de 136hp are aceeasi putere ca TDI-ul de 115hp la turatii mici si medii si din acest motiv are tot 10.2 sec 0-100hm/h. Probabil se tureaza cu vreo 500rpm mai mult si de aici are puterea MAXIMA mare. In realitate crdi ul nu e cu nimic mai prejos comparativ cu TDI-urile din contra.

  • 8888, marţi, 26.06.2018 12:50

    EXCELENT RAPORT CALITATE-PRET-GARANTIE.

  • bogdanm, marţi, 26.06.2018 12:55

    @Kirotractor Exact. Nu ești singurul care spune asta. De aceea am și scris în test că există o impresie subiectivă potrivit căreia ce apare în talon nu se simte și în accelerație. „O parte dintre cei care au apucat să se urce la volanul unui model Hyundai sau Kia, fie că a fost vorba de un SUV, de un hatchback sau de o berlină, au declarat că nu simt nivelul de putere înscris în fișa oficială.”

  • 8888, marţi, 26.06.2018 14:14

    HERGHELIA COREANA E OBOSITA .NUMAI CEA BAVAREZA E MULTUMITOARE PENTRU ROMANICA.

  • Coco, marţi, 26.06.2018 18:48

    O mașină corectă, chiar interesantă pe unele domenii, dar care nu poate depăși nivelul mediu al clasei compacte. Coreenii nu au reușit încă să transmită la roți toată puterea motoarelor pe care le-au dezvoltat aspecte pe care l-am constatat la mai multe modele ( I30, Kona, Stonic ) iar la acest aspect se adaugă și vibrațiile destul de puternice la motorizarea 1.0 precum și consumul ridicat la ambele motoare ( 1.0 și 1.4 ) . Păcat dar aceste slăbiciuni vor cântări greu pentru o parte dintre cumpărători.

  • Kirotractor, miercuri, 27.06.2018 09:47

    Exemplu concret în sprijinul doar aparentului subiectivism de mai sus: în ultimul comparativ ams cu VW Arteon 2.0 TSI (280 CP, 350 Nm / 1600 rpm),, Stinger-ul 2.0 Turbo (255 CP, 353 Nm / 1.400 rpm... pe hîrtie) atinge suta-n 7.6 s - cu 1.6 s mai mult decît valoarea oficial comunicată (6,0 s.). Cele 5,7 s reușite de VW Arteon pt sprintul 0-100 nu-s deci justificate prin cuplul max.... mai mic:-) și dezvoltat la turație mai mare. Excluzînd și masele proprii f. apropiate - efectiv măsurate - rămîne o singură prezumție credibilă, tip *ghici ciupercă-ntr-un picior.* :-)

  • ZET, miercuri, 27.06.2018 15:51

    @Kirotractor..curios, in testele nemtilor are 7.6s, in alte teste, non-nemtesti are 6.9s..dubios, dubios. acum, cine mai pune botul la ceva scos de nemti e treaba lui. Acum ca sofer de 1.6 T-GDI 7DCT pot spune ca plecarea de pe loc e intr-adevar mai greoaie, si aici e vina cutiei dublu-ambreiaj, insa odata cu trecere in a 3-a lucurile se schimba total si cei 177CP se simt.

  • Kirotractor, joi, 28.06.2018 09:43

    @ZET: Recent, adică aproape simultan cu comparativul Stinger-Arteon au fost confruntate-n ams și Hyundai i30 (versiunea non-performance de 250 CP) cu VW Golf GTI (235 CP, mai ușurel însă.) Rezultatul: victorie i30 ! Asta, apropo de obiectivitatea nemților - care-ți pot garanta că (măcar) la măsurători sînt 100% onești, după ce am lucrat cu ei destui ani (n.b. la testele importante asistă și reprezentanți ai producătorilor.) OK, un grad de șovinism e decelabil și la unii dintre ei cîteodată, dar depunctările concurenților *incomozi* le fac la capitole subiectiv evaluabile. Strict ontopic - Kia adică: nici cele 6,9 s pomenite de tine nu-s strălucite. Părerea mea e că timpul 0-100 oficial comunicat pt Stinger 2.0 T-GDI e doar o manevră de marketing, i30N de ex. - cu practic același motor, dar cu 300 kile mai ușor -, fiind anunțat cu 6,4 s. ...Timp pe care-l și realizează, culmea (și-or păstra Hyundai ce-i mai bun pentru ei și dau surorii mai sărace Kia rebuturile?! :-)) În fine, nu-i loc de analize aprofundate, că problematica-i prea complicată pentru rubrica de comentarii. Și, oricum, sprintul 0-100 km/h îmi pare un criteriu secundar în alegerea unei mașini, timpii de repriză plus multe alte chestii fiind mai relevante-n viața reală. P.S. Probabil că ai 1.6 T-GDI-ul pe Sportage (70-80% din vănzările Kia în România). Deși nu consumă puțin dacă-l calci, e un motor excelent - pe care l-aș prefera și eu diesel-ului echivalent ca putere (ales majoritar de români.).

  • bogdan123445, vineri, 29.06.2018 17:11

    Buna ziua! Nu inteleg de ce atatea teste cu masini cu motorizare diesel, desi este o tendinta europeana de trecere la masini pe benzina, hybrid si electrice. Noul kia ceed si test cu motor diesel, de ce? In prezent daca te duci in Germania si treci prin Frankfurt iei amenda daca ai diesel. Multumesc!

  • gabi, sâmbătă, 30.06.2018 18:12

    @bogdan123445, cu ce te deranjeaza atatea teste cu motorizarile diesel? Ti se pare ca un motor pe benzina nu polueaza deloc?! Dar de ce? Pentru ca motorizarile diesel moderne consuma putin, ofera cuplu si sunt destul de ECO. Ele inca sunt cautate si apreciate de cumparatori. Poluarea mare o fac toate rabele si rablele mai vechi de 10-15 ani, indiferent ca sunt diesel sau benzina. Restrictia la care te referi tu din Frankfurt se aplica pentru toate masinile care nu indeplinesc normele Euro 4! Dar ce faci TU pentru a proteja mediul, in afara de a sta la TV si a te minuna de ce masuri minunate ia UE pentru noi si de a visa la masini electrice? 1) Colectezi selectiv gunoiul de acasa? 2) Aduni gunoiul de pe strada, din padure, de pe malul apelor cand vezi ca altii au lasat mizerie? 3) Esti atent sa nu lasi gunoaie in urma ta? 4) Folosesti produse de curatenie care nu sunt toxice pentru mediu inconjurator? 5)Preferi mersul pe bicicleta, pe jos, transportul public pana la servici, in detrimentul masinii? 6) Ti-ai vandut/casat vechea masina si ti-ai cumparat una noua Euro 6, moderna si care sa consume putin?