Drivetest Jeep Renegade (2015-prezent)

2.0 Diesel Turbo (MultiJet) 170CP 4x4 Aut9 Trailhawk
Jeep Renegade (2015-prezent) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 04.09.2015
Frânturi de istorie

Deși e august și prin oraș bate vântul concediilor, pe șoseaua Colentina se lucrează intens. Picamere care zguduie asfaltul, muncitori gălăgioși și un praf care ți-ar acoperi lustrul pantofilor imediat ce ai coborât din mașină. Un peisaj de șantier, pe care nimeni nu și-l dorește, dar în mijlocul căruia găsești unealta perfectă a sfidării.

Portocalie, mare, nebună și cu un iz italian, că doar se află în curtea unui dealer de mașini italiene. Jeep Renegade nici că se putea simți mai bine în altă parte. Iau peștele din apă și fug cu el către centrul orașului.

Îmi tot răsună în cap un comentariu ușor malițios al unui coleg de presă: ”Pe lângă Fiat 500X (colegul de plaformă al lui Renegade), mașina asta arată ca un six pack de Mirinda”. Așa o fi? Doar mie îmi place cum arată puștiul ăsta nebun, colțuros și necizelat de la înălțimea căruia te simți bărbat?

La următorul semafor mă conving că nu sunt nebun. Și eu și Renegade ne simțim priviți de o pereche de ochi din mașina alăturată. ”Deci nu m-am înșelat”, îmi zic în gând întorcând privirea către perechea de ochi bulbucați ascunși în spatele unui păr vâlvoi. Copilul de doi ani din Loganul alăturat salivează pe geam la portocala gigant apărută în fața sa.

Și fug din nou de la semafor în căutarea unor aprecieri pertinente.

Jeep Renegade (2015-prezent)
2.0 Diesel Turbo (MultiJet) 170CP 4x4 Aut9 Trailhawk

  • Pret de pornire 22.200 €
  • Pret model testat 31.975 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Și Jeep Renegade Trailhawk merită niște opinii mai pertinente, pentru că poartă pe umeri numele greu al unei familii americane celebre. O familie ai cărei membri au jucat în filme, au luptat pe frontul celui de-al doilea Război Mondial sau au ajuns în garajul unor regi sau prinți excentrici.

Familia Jeep are o moștenire pe care Renegade trebuie să o ducă mai departe. Mezinul cu care m-am întâlnit a ținut să-mi vorbească despre asta de fiecare dată, chiar de când am răsucit pentru prima dată cheia în contact. Un motor diesel de 2.0 litri s-a scuturat ușor și apoi a început să-mi vorbească gutural. Spiritul bătrânului Jeep s-a trezit la viață, cu tot cu cei 170 de cai putere. Cuplul motor și-a propus să impresioneze devreme, cei 350 de Nm fiind resimțiți de la numai 1750 de rotații.

Cu pedala la fund, cu fundalul sonor al unui diesel deloc discret, resursele sunt îndestulătoare, chiar și atunci când mașina este încărcată cu pasageri sau bagaje. Potențialul oferit de Multijet-ul italian este bun și promite să satisfacă nevoile de cuplu și putere chiar și pentru cei care își doresc o escapadă off-road.

În plus, efortul la care te supuneau străbunii actualului Renegade se pierde rapid, pe măsură ce te străduiești să ții evidența succedării celor nouă trepte. Ați auzit bine. Este vorba despre o cutie automată cu nouă trepte, prima din segment la momentul lansării. O să aveți surpriza de a rula cu 130 de km/h și mai puțin de 2000 de rotații pe minut.

Alternarea rapoartelor se face destul de liniar, fără bruscări, iar retrogradarea are nevoie de ceva timp pentru a negocia treapta corespunzătoare.

Consum

Avantajul acestei transmisii cu nouă trepte este, de departe, consumul extrem de redus la viteze mari. Important este să aveți unde să atingeți aceste viteze, pentru că autostrăzile continuă să rămână o raritate în țara noastră.

Așadar, cu ajutorul cutiei cu nouă rapoarte, Renegade a consumat doar 6.2 litri pe un traseu extraurban care a presupus viteze de până la 130 de km/h. În mediul urban, valorile au crescut ceva mai mult, depășind ușor 10 litri/100 de kilometri. Asta deși sistemul start-stop și-a făcut treaba cu dedicație, oprind motorul la fiecare semafor prins pe roșu. Repornirea s-a făcut, după cum probabil intuiți, cu oarecare vibrații.

Cei 5.8 litri anunțați de constructorul american în cartea tehnică sunt ceva cam departe de realitate. Totodată, este destul de greu să găsim un rival echivalent lui Renegade, întrucât cel mai apropiat, adică Mini Countryman, vine cu un diesel de numai 143 de cai putere și implicit cu un consum mediu sensibil mai mic, de 4.8 litri/100 de km. Nici măcar fratele de platformă, Fiat 500X nu beneficiază de un diesel așa de puternic.

Dacă încercăm să privim ușor în segmentele superioare, găsim un Audi Q3 de 184 de cai putere, cu transmisie automată și 4x4, care consumă 5.1 litri/100 de km.

Performanţe

Aceeași problemă când încercăm să comparăm și performanțele lui Jeep Renegade. Micul SUV accelerează de la 0 la 100 de km/h în 8.9 secunde, un timp bun, care va mulțumi pe toată lumea. Dacă îl comparăm cu cel al rivalului mai puțin dotat, Mini Countryman Cooper SD, acesta este fără îndoială mai bun, însă dacă îl așezăm lângă cel al lui Audi Q3, diferența este de fix o secundă în favoarea germanului.

Interior

Las calculele deoparte, pentru că nu am făcut niciodată casă bună cu matematica. Mi-a plăcut însă mult istoria, și, judecând după interiorul gândit de Jeep, se pare că și lui Renegade.

Spun asta pentru că dincolo de geam ți se predă o lecție de istorie. Puștiul din gama Jeep știe să se laude cu tot ce au făcut părinții, bunicii și străbunicii săi. Mai mult, imaginea străbunicului, veteranul de război și actorul principal al serialului MASH 4077, este oriunde te uiți.

Imaginea celor două faruri rotunde care flanchează barele verticale ale radiatorului este peste tot. Până și pe cutia de plastic în care se ascund senzorii de ploaie. Până și pe conturul roșu al boxelor din ușile față. Până și pe interiorul ușii portbagajului. E ca și cum în odaia mezinului ai descoperi cel puțin o duzină de poze cu străbunicul. Să nu mai vorbesc despre silueta unui bătrân Jeep care escaladează rama parbrizului, un detaliu fin, pe care doar o mână italiană l-ar fi putut pune acolo pentru a sensibiliza.

Altfel, Renegade caută să îți sugereze anul nașterii familiei Jeep prin embosarea anului în rama sistemului de navigație. Cât privește menirea sa pentru off-road, aceasta este sugerată deloc subliminal de logo-urile Trailhawk, de tapițeria cu multe curbe de nivel frumos conturate și de instrumentele de bord stropite cu o pată de noroi, cum altfel decât portocalie.

Așadar, un interior plin de povești care te vor vrăji atât de tare încât nu vei realiza că plasticul este ceva mai dur pe alocuri, că finisajele sunt perfectibile și că spațiul interior pe locurile din spate este decent. Portbagajul este cu un litru mai mare decât cel al lui Countryman și însumează 351 de litri.

Spații de depozitare la nivelul consolei centrale există, însă nu sunt atât de generoase ca în cazul altor SUV-uri mici. Nici cele din buzunarele laterale ale ușilor nu sunt atât de mari.

Preţ de achiziţie

Jeep poziționează noul Renegade în segmentul premium al SUV-urilor mici, separându-l de rivalii de volum, cum sunt Opel Mokka, Peugeot 2008 sau Nissan Juke, printr-un preț destul de piperat, care pleacă de la 22.200 de euro. Totuși, el pare accesibil comparat cu cel al lui Mini Countryman, care pornește de la 24.000 de euro.

Vă închipuiți însă că versiunea testată de noi a fost ceva mai scumpă: dieselul, cutia automată și nivelul de echipare Trailhawk au urcat prețul la 35.500 de euro. La acesta se mai adaugă opționale care urcă prețul mașinii testate de noi la 37.000 de euro. Grație unei reduceri de peste 5000 de euro, aplicată de dealerul AutoItalia, valoarea de achiziție scade la 32.000 de euro.

Un Mini Countryman cu motorizarea de 143 de cai putere, tracțiune integrală, dar fără cutie automată, ajunge la 31.500 de euro.

Siguranţă

Testat în anul 2014 de organismul internațional EuroNCAP, Jeep Renegade a reușit să obțină punctajul maxim de cinci stele. Scorul obținut pentru protecția pasagerilor adulți a fost bun, ca și cel pentru protecția pietonilor.

Pachetul de măsuri de siguranţă este complet, noul Jeep Renegade oferind şase airbaguri în dotarea standard plus clasicul sistem electronic ESC (Electronic Stability Control). Renegade mai oferă avertizare pentru unghiul mort la depăşire, cruise control adaptiv şi sistem de evitare a accidentului iminent numit Forward Collision Warning-Plus, o premieră în această categorie.

Ţinută de drum

Ajungem și la virusul pe care Jeep Renegade îl poartă și îl transmite celui de la volan. Virusul aventurii. El se manifestă prin neliniștea șoferului și dorința constantă de a explora noi limite ale mașinii și ale terenului.

Virusul este cauzat de garda la sol generoasă, de unghiurile de atac extrem de permisive și de sistemul de tracțune integrală inteligent, capabil să te poarte pe orice suprafață. E drept că spiritul de aventură va fi ceva mai limitat decât în cazul unui Jeep Wrangler, însă Renegade Trailhawk vrea cu orice preț să te ducă cât mai aproape de locurile neumblate pe care le țintește fratele Wrangler.

După un weekend petrecut pe coclauri, departe de civilizație, ocolind mereu asfaltul, pot spune că Renegade nu își dezamăgește familia. Tracțiunea integrală inteligentă propune mai multe moduri de rulare în teren ostil, fiecare gândit pentru tipuri diferite de aderență: Rock, Sand, Mud, Snow. Nu lipsește asistentul la coborâre, modul 4WD Low și nici diferențialul blocabil, toate extrem de utile în situații limită.

Cu un set de anvelope potrivite, Renegade Trailhawk poate negocia confortabil și fără probleme trasee de off-road cu dificultate medie. Pe asfalt însă, micul SUV poate trăda un ruliu pronunțat, specific unui model cu o gardă la sol ceva mai înălțată.

Vizibilitate

Când te urci într-un SUV de segment mic nu te aștepți să fii la aceeași înălțime cu șoferii de vehicule utilitare. Ei bine, cu noul Renegade lucrurile se schimbă. Poziția la volan este înaltă și te ajută să-i privești de sus pe cei de lângă tine, garantându-ți astfel o vizibilitate foarte bună. Oglinzile laterale sunt generoase, iar luneta este dreptunghiulară, simplă și generoasă cu perspectiva oferită oglinzii retrovizoare.

Tehnologie

La capitolul tehnologie, Renegade nu a uitat că trebuie să se lupte cu o generație de SUV-uri mici extrem de împrietenite cu noile tehnologii.

Prin urmare nu puteau lipsi computerul de bord color, cu o grafică foarte bună, dar nici sistemul multimedia Uconnect cu display de 6.5 inch și funcție tactilă, amplasat în centrul planșei de bord, și el destul de intuitiv.

Nu lipsesc nici dotările de bun simț: climatizarea automată pe două sone, sistemul de asistență la plecarea din rampă, senzorii de parcare și de monitorizare a presiunii în pneuri, pilot automat și sistemul audio cu șase difuzoare. Ambiența din habitaclu este asigurată de o iluminare LED plăcută pe timp de noapte.

Design

Spuneam că interiorul îți predă o lecție de istorie, centrându-se asupra străbunicului Willys MB, unul din primele modele folosite de armata americană începând cu 1941. Ei bine, și exteriorul caută să facă același lucru.

Încă din momentul în care afli că portocaliul despre care care unii au crezut că e îprumutat de la Mirinda se numește Omaha Orange. Mintea ta face rapid niște conexiuni și te teleportează în data de 6 iunie 1944,pe plaja din Omaha, chiar în momentul debarcării Aliaților în Normandia.

Lecția de istorie continuă cu X-ul regăsit în interiorul stopurilor, al farurilor și chiar pe fundul suporturilor de pahare din consola centrală. Puțini știu că acest X este un simbol preluat de pe canistra de benzină a bătrânului Willys, canistră inclusă în dotarea standard a modelului din 1941.

Așadar, designul pătrățos și colțuros al actualului Renegade ascunde o mulțime de povești, dar și un instrument de seducție subliminal, strecurat în spatele fiecărui detaliu.

Nu ne-a placut

  • Motor zgomotos
  • Ruliu pronunțat
  • Calitatea anumitor materiale
Date tehnice - Jeep Renegade (2015-prezent) 2.0 Diesel Turbo (MultiJet) 170CP 4x4 Aut9 Trailhawk
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1956
Lungime mm
4236
Putere maxima CP (rpm)
170 (3750)
Latime mm
1805
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (1750)
Inaltime mm
1697
Viteza maxima km/h
8.9
Greutate kg
n/a
Acceleratie 0-100 km/h s
196
Ampatament mm
2570
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
48
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
351
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Jeep Renegade (2015-prezent)

Ultimele teste

Comentarii (36)

  • hazard
    Hai pe bune acum. Testati si voi ceva serios...
    17 41
  • Comparatii cretine cu Audi Q3 care ii o nulitate in off-road in comparatie cu Renegade. Nota tinuta artificial jos pentru cea mai buna masina din segment. Cam singura care nu un poser si chiar ii capabila de off-road. Daca as avea bani, asta mi-as luao.
    39 17
  • Sam-ba
    Urata mai e!
    22 33
  • hazard,pana la viitorul Audi TTQ nu va fi nimic serios de testat in segmentul asta...
    4 20
  • kim_vl
    Am cautat sa vad si eu cum arata TTQ-ul asta si, intr-adevar, pare foarte serios pt. offroad (ca mai toate SUV-uletele de la marcile premium). Poate ca sa iasa piti pana la club.
    13 4
  • Caaaat? 37.000 euro pe masina asta? A innebunit lupu'...
    27 16
  • imi place ca nu s`au luat dupa restul (Mazda, Honda, Renault, Nissan etc) care au modele in acest segment si i`au pus un sistem de tractiune 4x4 adevarat. nu`l vrei, nu`l iei, dar macar sa ai optiunea acolo.
    in rest, interesant, spatele nu e tocmai pe gustul meu insa e f scump, din pacate.
    28 3
  • Destul de frumos suv-uletul,design masculin cum rar mai gasesti in prezent la masinile noi. In off-road se descurca bine si sunt sigur ca e cel mai bun in segmentul lui. Eu zic ca merita banii.
    14 16
  • @Jeeg Scrie clar acolo 31.975 ce 37 visezi? Si asta-i varful de gama. Cea mai scumpa varianta posibila. N-ai frica ca poti alege si variante mult mai ieftine.

    @mog Asta imi place si mie. Eu sunt de parere ca daca alegi un SUV, chiar si mai mic la dimensiuni ca asta, ar trebui sa se descurce macar pe drumuri forestiere. De asta ii iei. Daca nu vrei absolut nici o abilitate off-road, atunci n-are sens sa alegi o masina care vine din start cu penalizari la dinamica, consum si performante. Mai bine iei un sedan si gata. Gasesti un Mondeo sau Superb super fain de banii astia.

    Nu-mi plac masinile gen Q3 (care chiar nu-i rau dar nici excelent) si nici comparatiile cu ele, pentru ca sunt compromisuri care nu exceleaza la nimic. Nici pe drum nu o sa fie la fel de dinamice ca un hatchback sau sedan, si nici in off-road nu se descurca foarte bine. Dupa mine, daca tot iei ceva 4x4, macar ia ceva cu adevarat capabil.
    20 18
  • @Sam- pretul masinii e 37, au cei de la Auto Italia o reducere acum (temporara) de 5k euro. Oricum, o are un vecin in exact aceeasi culoare si cu aceleasi jante si mie personal nu imi place. Daca tot vrei sa iei un 4X4, la 21-22k euro iti cumperi o Vitara in echipare de top si cutie automata si rezolvi problema, nu trebuie sa mergi pe Renegade. Ca sa nu mai vorbim de fiabilitate si consum, care nu au fost niciodata punctele forte ale Jeep.
    22 11
  • Marius
    Ha ha ha....30.000 euro pentru masina care in clasamentul Consumer Reports 2015 a obtinut cel mai mic punctaj. Un Fiat imbracat in haine de Jeep, cu toate problemele specifice unei masini italiene
    24 12
  • @Jeeg Reduceri gasesti tot timpul, si cum am mai zis, nu esti obligat sa iei masina full option. Un Passat poate ajunge la 60k da' nu te obliga nimeni sa-l iei ca toate optiunile aberante. O Vitara care are o garda la sol mai mica ca Duster? Ma faci sa rad.

    @Marius Consumer Reports au un clasament absolut cretin pentru ca depinde mult feedback de la oameni care nu sunt in niciun fel review-eri profesionisti. Mai mult, Consumer Reports sunt cunoscuti pentru faptul ca favorizeaza anumite marci si defavorizeaza altele, pe langa faptul ca ei nu ai nici o treaba cu masinile fiindca le analizeaza ca niste electrocasnice. Si nu-i nici un Fiat. Renegade a fost proiectat in totalitate impreuna cu Fiat 500 X in America de catre Jeep si sunt produse amandoua in Europa. Tot know-how-ul Jeep si experienta lor se regasesc in aceasta masina, si au facut tot ce s-a putut mai bine cu platforma Fiat care au avut-o la indemana. Jeep garanteaza pentru acest model fiind certificat pentru cele mai grele trasee off-road, asemenea modelelor Cherokee si Grand Cherokee. Ii usor sa vorbesti balarii fara sa cunosti.
    21 21
  • Am asteptat cu nerabdare lansarea acestui model si chiar eram interesat. Am avut ocazia sa-l testez la sfarsitul verii anului trecut pe circuitul off-road de la Ciolpani, in paralel cu un Jeep Wrangler Rubicon. Dezamagirea a fost foarte mare si nu numai la comportarea off-road. Am mai avut apoi ocazia sa achizitionez cu ocazia BF un Wrangler Rubicon la acelasi pret cu Renegade Trailhawk, dar m-am razgandit.
    Parerea personala este ca era mai bine pentru Jeep daca reusea sa continue colaborarea cu Daimler.
    23 10
  • @addeco Trebuie sa fii nebun sa-l compari cu Wrangler in off-road. Wrangler a fost conceput de la 0 ca off-roader. De asta este extrem de limitat on-road. Adica ii zgomotoasa, lenta, nu foarte comfortabila, ruliu mare, consum mare, etc, toate atribute care o fac un zeu all off-road-ului dar o masina foarte slabuta pentru mersul pe drum. Renegade ii bazat pe platforma de Fiat Punto si nu ii conceput numai pentru off-road. Iti dai seama ca majoritatea clientilor il vor conduce pe drum, deci trebuie sa fie cel putin decenta si la mersul pe asfalt. Wrangler in schimb ii facuta pentru off-road in special. Renegade trebuie sa satisfaca pe amandoua suprafete, atat off-road si cat asfalt. Renegade nu e facut sa bata Wrangler sau mai stiu eu ce in off-road. Renegade ii facut sa fie cel mai bun crossover de segment B in off-road, si reuseste pentru ca asta ii un segment unde majoritatea modelelor abia se descurca pe un drum de tara sau o bordura mai inzapezita, nici vorba de un drum forestier macar.
    11 16
  • @Sam93 M-am referit si la comportamentul off-road si nu numai. De fapt nu mi-a placut nimic la masina asta. Remarc ca incercati sa faceti reclama cu inversunare la o masina obscura si nici nu stiti sa vorbiti politicos.
    Mai revin inca o data la ideea ca de cand Jeep se afla in curtea lui Fiat, calitatea a scazut simtitor. Parteneriatul cu Daimler era cu totul altceva, fie daca ne place sau nu asta.
    17 6
  • @addeco Nu fac nici o reclama draga domn, sa numeste a fi fan. Daca nu ti-ai dat seama dupa poza de profil, sunt fan Chrysler. Masina asta numa obscura nu-i considerand vanzarile pe care le are. Si ce tot indrugi cu calitatea? Ce calitate? La interior? La partea tehnica? Spune ceva concret. De ce as vorbi politicos? Suntem in mediul online. Multumestete cu faptul ca nu te injur. Poti sa revii la idee de cate ori vrei tu. Ai si dovezi in privinta asta in afara de impresiile tale personale? Pentru ca daca nu, STFU. Parteneriatul cu Daimler era o era in care masinile Chrysler primeau platforme antice, aveau materiale de Logan la interior si erau in general tinute la un nivel inferior si prost sa nu concureze cu produsele Mercedes. Chiar si asa Chrysler a reusit sa le faca grozave si au fost un success. Acum de cand is cu Fiat, masinile Chrysler sunt mai bune ca niciodata fiind nu mai sunt trase in jos intentionat. Tu spui multe dar putine lucruri concrete. Cum a scazut calitatea Jeep mai exact cand vanzarile in Europa au crestere 150% de la an la an si in America de 20%, unde deja vand mai mult ca marci de volum ca Hyundai, Subaru, Volkswagen, etc.
    9 20
  • Mitica Blajinul
    Chrysler? Masini bune? Materiale bune? Mai gandeste-te dupa ce montezi un tow bar la un Grand Cherokee, Cherokee sau Journey. Sa vezi cum nu mai poti sa pui la loc panourile interioare.E plasticul bun,prietene.Nu contest Rubiconull.Dar vei vede cum curge apa deploie cand are hard-topul montat.Nu mai vorbesc de acoperisul din panza.Ai schimbat un pivot de Chrysler ? Mai bine il rogi pe Tepes Voda sa te ajute decat sa lucrezi la masini americane.Ai idee cat costa franele la un C300? Te inteleg ca esti fan American, dar ramai cu picoarele pe pamant.Au recalls chiar cand ajung la dealer.Au problem cu modulul lift-gate.Pot sa si ia foc din cauza oglinzilor electrice.Au o gramada de probleme.Grand Cherokee din 2005(10 ani vechime) cu motor diesel (VM ) ,stii cat te costa sa-i repari curgerile de ulei?Te uiti si zici ca este usor s.Doar o garniture de la tacheti si culbutori....Un fleac....Adevarul este altul.Aia este de fapt o demontare complete a chiulasei(sau chiuloasa, cum mai zic si altii).Sunt masini faine,dar sa le iei de noi.3 ani au garantie,dupa aia poti sa incepi sa-ti sufli in degete. Motorul Hemi este bun, dar electronica ......Un sfat: nu incerca in vecii vecilor sa scoti un panou de plastic de la o masina Americana!
    17 6
  • Ba Mititel, lasa-ma tu cu povestile tale. Ce materiale visezi? Am zis clar ca aveau materiale proaste in era Daimler, facute intentionat asa sa nu pape din vanzarile Mercedes. In plus, materialele nu au nici cea mai mica legatura cu fiabilitatea. Sunt lucruri complet diferite. Masinile britanice de lux au niste materiale de super calitate dar o fiabilitate oribila. Si spare me cu povestioarele tale despre Jeep. Poti sa tractezi cat vrei cu Grand Cherokee ca nu se rupe nimic. Am crescut in muntii din judetul Harghita si am fost pe langa masini de teren toata viata. Stiu ce pot Jeep-urile. Faptul ca ai lucrat tu la cateva produse Chrysler nu inseamna nimic. Nici faptul ca au avut cateva recall-uri. Japonezele is campioane la recall-uri si germanele nu stau nici ele rau. Statisticile arata adevarata poveste. Si ma refer la studii adevarate, nu rahaturi gen JD Power sau Consumer Reports. True Delta arata ca noul Wrangler este unul dintre cele mai fiabile modele de pe piata americana. La fel si nou Cherokee, Grand Cherokee si probabil asa va fi si noul Renegade. Produsele din era Daimler erau bune, excelente chiar, numai nu la fiabilitate sau materiale. Oricum, la inceputul anilor 2000 pana si compania sora Mercedes avea o fiabilitate oribila mai ales la electronice. Cam toate aveau, asa ca nu-ti mai deschide gura aiurea.
    8 19
  • Fratilor, mie masinuta asta chiar imi place. E mult peste bugetul meu insa (mai ales ca-s genul care in general ma uit la varianta de top) si din cauza respectiva sunt sanse mici sa achizitionez un 4x4 veritabil, fie el si din clasa mica. Probabil ca Vitara sau Captur vor reprezenta pentru mine optiuni reale daca ma voi indrepta spre asa ceva in viitor.

    Legat de parteneriatul cu Daimler, americanii de la Jeep au iesit in pierdere rau. Vanzari scazute, calitate scazuta etc. Acum au vazari excelente (maxime istorice) si sunt pe drumul cel bun. Documentati-va mai mult daca nu credeti. Nu tot ce "e cu nemtii" e bun si ce "e cu italienii" e prost (desi asta e o mentalitate mioritica impamantenita bine).

    Eu urez celor de la Jeep succes in continuare pentru ca e clar ca suntem martorii celei mai bune perioade din instoria marcii.
    14 14
  • hazard
    Dupa atatea dezamagiri... Intrebarea ramane in picioare: cand testati o masina serioasa.
    12 10
  • @Sam93 Din fericire suntem in mediul on line. Altfel Dvs. mi-ati fi crapat capul cu o bata. Gradul Dvs. de incultura rezulta si din modul de exprimare agramat care va onoreaza stimate domn.
    16 6
  • hai sictir
    Observ oftica mare pe aici. Va place sau nu Renegade este cel mai reusit model din segment. Zicea un flacau pe aici sa nu desfaci panouri de la masini americane. Lasa ca a desfacut fratele meu panoul de la usa fata dreapta la masina lui germana(bmw seria3) pt ca nu se mai ridica geamul. Va spun sincer ca sistem mai prost de prindere al panoului nu am vazut nici la dacia 1310. Calitatea germana este un mit ordinar.
    12 13
  • Mitica Blajinul
    Samuel Viteaz, vreau sa-mi spui si mie ceva concret despre stifturile de la Chrysler, dar ceva din experienta ta proprie.Nu ai de unde.Nu stii absolut nimic despre ele.Cam cate computer crezi ca are un Grand Cherokee? Preturile nu sunt mari, de aceea se vand..Ti-am mai spus: eu mi-as lua unul nou si l-as tine atata timp cat este in garantie. Dupa aceea,pa! Stii de unde vine plasticul de la Chrysler? Este plasticul respins de cei care produc jucariile Lego.Incearca sa pui un tow bar la un Journey.Si apoi sa montezi cablurile electrice pentru carligul de remorcare! Trebuie sa demontezi toate panourile interioare de pe partea soferului .Asta pentru ca trebuie dus cablul de alimentare sub bord.Acolo ai cablul de care trebuie sa te legi.Sa nu incerci sa te legi la firele de la lampile de spate.Ai module electronice pe care le vei praji.Dar tu stii astea deja, nu-i asa? Si inca o chestier interesanta:lampile de pe spate la Wrangler sunt prinse cu suruburi de tabla.Si asta se intampla in secolul 21.Americanii care au pus om pe luna, nu-s in stare sa faca masini care sa te tina macar 10 ani! Halal!
    14 8
  • Mititel, ti-am zis ca am crescut in munti, fiind toata viata pe langa off-roadere. Aici toata lumea are Jeep-uri, inclusiv vecinul de vis-a-vis care are un Cherokee. Experienta personala ii irelevanta pentru ca tu ca persoana poti afla despre 5-10-50 de masini, dar studiile de fiabilitate analizeaza date despre mii sau zeci de mii de masini. Tu esti clar genul de defazat mintal care crede ca daca a avut el o experienta cu o masina, toate masinile de genul ala sunt la fel. In rest vorbesti numai balarii si cretinitati. Si de ce mama dracului ai pune un tow bar la un minivan ca Journey? Americanii fac printre cele mai fiabile masini din lume. Dar cum ar putea intelege un cercopitec ca tine asemenea lucruri? Statisticile arata adevarul despre fiabilitate. Dar tu nu crezi numai experiente personale. Ei bine, chiar in ultimele luni am avut una cand vecinul si-a vandut un Daihatsu Feroza care trebuia reparat zi de zi si a luat un Cherokee de la sfarsitul anilor 90 care pare a fi indestructibil. Merge pe oriunde, si tracteaza orice. Il intretine execrabil si nu a fost odata sa nu porneasca. Deci nu mai vorbi idiotenii.

    @addeco Da sigur. Ti-as fi crapat capul pentru ca nu esti de acord cu mine? Tu pe ce lume traiesti? Tocmai te-ai intors din Iraq si ai sindrom post traumatic cu urme de paranoia? Poate te-as fi facut idiot, dar nu ti-as fi crapat capul. Si bine ca te legi de calitatea scrisului meu in niste comentarii scrise in graba pe net. Good job being a first class idiot!
    9 14
  • Mitica Blajinul
    Da Samuel , asa este cum zici tu.Te-ai nascut intr-un stift de jeep , in muntii Harghitei.Tzapinar din tata in fiu.Americanii fac cele mai fiabile masini din lume.Da, ei americanii care nu sunt in stare sa zica o tara care incepe cu "U". Cica Utopia este o tara. .Journey este cu adevarat un minivan? se vede de la o posta ca ai crescut in munti, unde toti au jeepuri. No comments.Este foarte fain cum abordezi problemele astea.Traieste viata aia infecta pe care o ai , cu capul sus.Ar fi cazul sa te mai intinzi si tu putin.Dar nu intr-un stift fiabil American.BTW! Tu ai un Jeep foarte fiabil? Unul din ala la care te inchini in fiecare seara.Tzapinare, ti-am pus niste intrebari despre shit box-urile americane.Ce ai raspuns? Sau cum ai raspuns? Cu jigniri! Esti bun,fara indoiala! Tu chiar stii ceva despre masinile astea performante ,care vin de la americani? Astea pe care vi le permiteti numai voi de pe coclaurile republicii harghita.Red neck cu jeep! Asta-i barbatul adevarat,asa-i? Stii sa resetezi schimbul de ulei la un Chrysler? Stii tu,chestia aia cu pedala de acceleratie.Sau cum se calibreaza compasul la masinile astea?Stii, bah mahmurel?Nu trebuie sa-mi spui ,ca tu impingi fiabilitatea in fatza! Nu-ti mai consuma material cenusie, ca sa raspunzi.Stiu deja raspunsul! Voi chiar sunteti normali?
    14 7
  • Mititel, esti un hater American, asta-i clar. Deci clar esti incapabil sa porti o discutie inteligenta, motiv pentru care meriti toate insultele acordate mai sus. Americanii din filmuletul ala la care te referi tu sunt niste specimene mai deosebite. Ii cretin sa judeci o intreaga natiune dupa cateva specimene. Ii ca si cand ai spune ca romanii sunt cele mai cretine creaturi de pe lume pentru ca aia intervievati de Prahova TV nu stiu in ce secol, an, planeta, ne aflam. Practic ei nu stiu pe ce lume traiesc. Deci poti judeca intreaga natiune ca fiind ca ei? Nimic mai stupid. Oricum, cred ca tu esti Stupidoff aka. Mafiotul aka. Mr. Moskvici aka. Ivanon, care numai incearca sa troleze cretin. Si da, normal ca Journey este minivan care are numai look de crossover. Zero abilitati off-road, la fel ca Audi Q3 pe care l-am jignit la inceput si bag de seama ca ti-am ranit sentimentele. Nu esti in stare sa spui cum de shitbox-urile americane ies pe primele locuri la sondajele de fiabilitate. Asa mars de aici bai javra naparlita! Mie mila de tine!
    7 14
  • o Comisie de Cenzura, ceva?

    :)
    2 1
  • @Vianu Nu cred ca traim in vremea comunismului. Fiecare poate zice ce are de zis. Nu te-ai mai vazut de mult pe aici Vianule. Pun pariu ca tu ti-ai dorii ca Jeep-ul asta sa fie electric.
    4 11
  • Mitica Blajinul
    Samantha , hater American? Ce trebuie sa inteleg de aici? Ca sunt un American care e plin de ura sau ii urasc pe americani? Nu sunt nici un nici alta.Si nu sunt nici cine ai spus ca sunt.Habar nu ai ce-i un minivan! Si exact asa cum banuiam,in loc sa-mi spui ceva concret, iarasi ai bagat-o pe aia cu fiabilitatea Americana E tipic: nu esti in stare sa vii cu ceva concret ,si atunci incerci sa-ti acoperi prostia , apucandu-te sa zbieri ca masinile americane ies pe primele locuri, cand e vorba de fiabilitate.Daca eram @ivanov, te faceam de toata jena .Bagam treaba cu fiabilitatea japoneza.Pentru mine audi(da nu vedi) este in aceeasi clasa cu jeepurile tale.Le iau de noi si le tin 3 ani sau 100 000 de km.
    Ce viata faina poti sa ai! Ar fi curios de vazut ce coloana vertebrala ai! In nici un caz , ca este dreapta. Hai, fugutza repede , ca se raceste tzapina, montanier ce esti.
    @Vianu, nu te mai agita! @automarket are din nou traffic marit.Pe mine chiar ca ma distreza fanul asta American.Unde-s doi sau trei ,mai incap si altii,
    9 2
  • Mitica Blajinul
    http://www.autoguide.com/auto-news/2013/02/are-american-cars-reliable-and-does-it-even-matter.html Ia si citeste daca poti.Si incearca sa intelegi.Chiar si masinile europene stau mai prost cu fiabilitatea decat cele americane. iar ale japoneze stau mai bine decat shit box-urile tale. Asculta un mare secret: Dodge Journey este un MPV. Nu are nimic in comun cu minivanul, asa cum nici tu nu prea ai nimic in comun cu fenomenul auto.Ceva concret, pe cand? Ca doar ai experientza! Duh !!!
    10 2
  • @mitica
    In visele tale masinile americane stau mai bine la fiabilitate :)) Asta e maxim!
    Cate masini americane ai avut tu? In familia mea au fost 2 si cam atat , dupa le-a mai cumparat strabunicul.
    0 7
  • mihnea
    @Sam: nu te mai chinui. Cand vin cu argumente gen "in 2005 Jeep-urile erau prost finisate" - deci in perioada Chrysler " si asta inseamna ca sunt si acum"..ciii sa le ceri. Cainii latra si Jeep produce masini bune, aia e. Dar Subaru cum are materialele in interior si tractiunea 4X4? Vezi XV. De Audi..ce sa mai zic: e un filmulet in care unul din ingineri explica, la nou A4, cum a revolutionat aerodinamica: a mutat piciorul oglinzii la terale pe panoul usii (ca Fiat Grande Punto in 2005). Ce sa le ceri!
    7 7
  • Mitica Blajinul
    Vezi ca tractiunea aia de la Subaru , nu este 4x4
    3 4
  • mihnea
    Exact ce spuneam, isi dau cu parerea toti neavenitii.

    @mitica: la xv, tractiunea e 4X4

    http://www.subaru.com/vehicles/xv-crosstrek/models-specs.html
    http://www.autocar.co.uk/car-review/subaru/xv
    http://www.subaru-xv.com/technology1.php
    2 2
  • Mitica Blajinul
    http://www.briggssubaru.com/blog/four-wheel-drive-vs-all-wheel-drive-in-snow/
    Poate reusesti sa intelegi ce am vrut sa spun. Nu este 4x4. Citeste si daca intelegi , vei vedea diferenta!
    2 3
  • Mihnea
    Da, ai dreptate, scuza-ma, nu e tractiune 4X4, e tractiune pe toate rotile. Daca avea 6 roti, ar fi fost 6X6. Pacat ca are doar 4 roti. Sau pui si roata de rezerva la socoteala?
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru