Drivetest Honda Civic Sedan

1.5 Benzina Turbo (VTEC) 182CP Aut Elegance Navi
Honda Civic Sedan zoom
de Dragoș Băltățeanu
Luni, 18.09.2017
Accord de principiu

Noul model compact Honda Civic este extrem de important pentru constructorul japonez. Alăruri de CR-V, este modelul care se va vinde cel mai bine în Europa. Pe lângă hatchback-ul care a stârnit deja suficiente controverse la nivel estetic, dar care prin abordarea îndrăzneață a devenit un succes, Honda propune pentru estul Europei și varianta Civic Sedan. 

Este singurul model cu o caroserie clasică în trei volume care a rămas în oferta Honda după eliminarea lui Accord. Față de vechiul Civic Sedan, care părea o altă mașină decât hatch-ul la nivel estetic, actualul model împarte designul cu varianta cu cinci portiere, iar opinia multora este că arată mai bine în versiunea cu portbagaj separat.

Însă cele două modele nu sunt înrudite la sânge. Honda Civic hatchback este fabricată în Anglia, la uzina Honda din Swindon, în timp ce Sedan-ul provine din Turcia, uzina de la Kocaeli-Istanbul producând exclusiv acest model.

Disponibil momentan într-o singură variantă de motorizare, Civic Sedan va atrage clienții de flote și pe cei care preferă caroseria clasică, cu trei volume.

Honda Civic Sedan
1.5 Benzina Turbo (VTEC) 182CP Aut Elegance Navi

  • Pret de pornire 20.800 €
  • Pret model testat 24.300 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Honda este un constructor faimos pentru faptul că nu dorea să renunțe la propulsoarele aspirate. Însă presiunea emisiilor poluante și a curentului downsizing i-au făcut și pe japonezi să îndoaie genuchiul în fața curentului turbo. Astfel a apărut motorul de 1.5 litri turbo pe benzină, singurul motor disponibil momentant pe modelul Civic Sedan. 

Nu mai are vaste resurse de turație, așa cum se întâmplă în cazul aspiratelor, dar motorul este extrem de fluid. Oferă mașinii un caracter cursiv, de automobil de cursă lungă. Totul este natural de când ai învârtit cheia în contact, fără nici o dramă. Motorul are suficiente resurse de putere, oferind 182 CP la 6.000 rot/min și un cuplu de 220 Nm la 1.700 rot/min. 

Modelul Civic Sedan poate fi ales cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau o transmisie automată de tip CVT cu șapte pseudo-trepte simulate pentru a-i satisface pe cei care vor simți nevoia să schimbe vitezele cu ajutorul clapetelor de pe volan.

Însă cutia CVT își face cel mai bine treaba dacă o lași în pace. Ai de ales între Drive și Sport, caracterul mașinii schimbându-se radical între cele două poziții ale levierului. Este însă una dintre cele mai bune cutii cu variație continuă pe care le-am întâlnit în ultima vreme. Da, are același obicei enervant de a păstra turația constantă atunci când accelerăm puternic, dar este mai puțin intruziv ca altădată și chiar contribuie la starea de serenitate pe care o emană motorul turbo de 1.5 litri. 

Consum

Honda nu oferă deocamdată motorizări diesel pentru noul Civic. Și probabil nici n-o va face. Cifra oficială pentru consumul motorului 1.5 Turbo este de 5.8 litri/100 km. Iar acest consum pune modelul Honda Civic Sedan într-o poziție bună pe piață, fiind cel mai puternic sedan compact diponibil.

Concurența nu se apropie de acestă cifră de putere, iar la capitolul consum noul Ford Focus se descurcă mai bine cu o motorizare similară, dar cu doar 150 CP, 5.5 l/100 km. În același timp, Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 CP consumă în medie 5.1 litri/100 km. 

În viața reală, Honda Civic 1.5 turbo 182 CP consumă 6.9 litri/100 km la drum întins, iar în traficul bucureștean de vară computerul de bord a înregistrat un consum de 8.5 litri/100 km.

Performanţe

Datorită faptului că Honda oferă cel mai puternic motor pe benzină din acest segment, este și liderul absolut al categoriei, cu o accelerație de la 0 la 100 km/oră efectuată în 8.1 secunde și o viteză de top de 200 km/oră. Așa cum am văzut mai sus, singurele modele cu puteri relativi apropiate sunt Ford Focus Sedan 150 CP și Volkswagen Jetta 150 CP. Focus are nevoie de 8.9 secunde pentru sprintul până la sută, iar Jetta de 8.6 secunde.

Mazda oferă un motor pe benzină de 165 CP pentru modelul său compact Mazda3, dar acesta este disponibil doar pe varianta hatchback. Pe Mazda3 Sedan, cea mai puternică versiune pe benzină are 120 CP. Mai există berline cu motorizări pe benzină în oferta Toyota și Hyundai, unde Corolla și Elantra au motorizări de 1.6 litri ce oferă 132 CP. Timpul de accelerare până la 100 km/oră este peste 11 secunde. 

Opel are încă în ofertă modelul Astra Sedan 1.4 turbo de 140 CP, dar acesta este bazat pe generația anterioară. Iar Renault Megane Sedan poate fi echipat maxim cu motorul 1.2 TCe de 130 CP.

Interior

Interiorul noului model Civic Sedan este similar cu cel oferit de hatchback. Cu un set de indicatoare de bord digitale, dar luminate diferit, și o consolă centrală dominată de un display tactil generos cu o grafică modernă. 

Interiorul este mai bine structurat față de generația anterioară, iar bordul mai logic gândit. Avem însă o serie de materiale care nu fac cinste mărcii Honda, care ne-a obișnuit cu interioare de calitate. Modelul testat de noi a venit în echiparea Elegance, un nivel intermediar. O parte din elementele interioare, cotiera și fețele de ușă erau acoperite cu un material textil de slabă calitate care în mod evident se va murdări în timp. La fel și plasticul transparent folosit pentru butoanele de pe volan. Deși Honda a încercat să obțină un look modern, senzația și aspectul pe care îl dau aceste butoane este de plastic ieftin.

În rest, dacă treci peste aceste aspecte de calitate percepută, Civic Sedan este un automobil spațios cu suficient loc pentru cinci pasageri. Portbagajul, care nu poate fi deschis decât din interior sau din cheie, oferă un volum de încărcare de 519 litri, suficient pentru orice familie. Lipsesc însă câteva elemente normale, cum ar fi cârligele pentru agățarea unei pungi cu cumpărături sau un mâner interior cu ajutorul căruia să închizi portbagajul. De asemenea, trebuie menționat că Civic Sedan nu are roată de rezervă, ci doar un kit pentru reparația penei.

Preţ de achiziţie

Honda nu a avut niciodată prețuri mici, iar noul Civic Sedan nu face excepție. Are însă atuul de a fi cel mai puternic sedan pe benzină din acestă clasă dacă exceptăm Skoda Octavia, care tehnic este un notchback, adică un hatch cu alură de sedan.

Rămasă fără adversar direct pe această plajă de putere, Honda a pus un preț de pornire de 20.800 euro. Modelul testat de noi, Honda Civic Sedan CVT în echiparea Elegance costă 24.300 euro, iar modelul de top Executive CVT costă 27.500 euro (TVA inclus).

Singurul concurent care are un preț similar este Volkswagen Jetta 1.4 TSI 150 CP cu transmisie DSG7 în echipare Highline cu 23.700 euro. Restul concurenței au prețuri ce variază în jurul cifrei 20.000 euro și sub în funcție de puterea motorului.

Siguranţă

EuroNCAP a testat versiunea hatchback a modelului Civic și rezultatele nu au fost pe gustul japonezilor. Cu un scor general de patru stele, Civic mai are de lucru la acest capitol. Gradul de protecție al pasagerilor adulți este ridicat cu 92%, dar cel al pasagerilor infanți este de doar 67%. Problemele pleacă de la airbagul cortină, care nu protejează capul unui copil în cazul unui impact lateral.

Setul de dotări oferic de Civic Sedan pentru siguranță este complet, cu șase airbaguri și sistem de avertizare și frânare automată în cazul unui impact iminent.

Ţinută de drum

Civic Sedan este un cruiser excelent. Silențios și foarte fluid, este un automobil foarte bun pentru a parcurge distanței lungi. Se simte cel mai bine pe autostradă, dar nu se face de rușine nici pe drumuri virajate. Cei 182 CP sunt o rezervă de putere pe care Sedan-ul nu o face evidentă decât în cazul în care selectăm modul Sport al cutiei de viteze CVT. Cu o accelerație viguroasă putem lasa în spate traficul sau putem efectua o depășire fără emoții.

Suspensia este silențioasă și bine reglată pentru confort, dar anumite denivelări o pot scoate din zona sa de excelență. Cum ar fi trecerile peste liniile de tramvai. 

Vizibilitate

Honda Civic Sedan a crescut în dimensiuni și asta ajută și la capitolul vizibilitate. Poziția la volan este bună și oferă o privire de ansamblu asupra traficului din jur. Ca de obicei, montantul stânga poate jena privirea pe virajele de stânga, dar nimic ieșit din comun. 

Pentru manevre în spații mai înguste un set de senzori de parcare și o cameră video permite parcarea fără probleme, având în vedere gabaritul destul de mare al noului model.

Tehnologie

Ca de obicei, modelele Honda sunt bine echipate, dar oferă puțină flexibilitate la capitolul opțiuni suplimentare. Trebuie să alegi unul dintre cele trei nivele de echipare și mai poți configura în plus doar culoarea, jantele și o serie de pachete limitate. 

Honda nu face însă rabat la tehnologie. Lista de dotări standard este lungă încă de la modelul de bază, mai ales la echipamentele de siguranță. Avem sistem de avertizare și frânare automată în caz de impact iminent, precum și pentru detectarea pietonilor. Lista este completată de sistemul pentru monitorizarea presiunii în pneuri, menținerea benzii de rulare prin ajustarea activă a direcției, cruise control adaptiv și sistem de recunoaștere a semnelor de circulație.

La capitolul multimedia, Civic Sedan are la bord sistemul Honda Connect cu ecran tactil de 7 inch și sistem de navigație Garmin. În plus Honda oferă în standard și compatibilitate Apple Car Play și Android Auto. Sistemul audio are opt difuzoare, iar pasagerii din față au la dispoziție două mufe USB și o intrare HDMI.

Design

Designul noului Civic a strânit ceva controverse. Este un look agresiv și care nu e pe placul tuturor, dar faptul că sunt din ce în ce mai multe Civic-uri în trafic ne face să credem că lumea a început să îl placă. 

Sedan-ul preia aceeași temă, chiar dacă îmblânzită pe alocuri, și reinterpretează partea posterioară pentru a integra portbagajul clasic. Pentru mulți, Civic Sedan arată mai bine ca hatachback-ul pentru că are un aer mai "cuminte". Dar atrage în continuare multe priviri în trafic. 

Nu ne-a placut

  • Portbagajul se poate deschide doar din interior sau cheie
  • Anumite materiale de calitate slabă la interior
  • Transmisia automată CVT necesită obișnuință
  • 4 stele EuroNCAP
Date tehnice - Honda Civic Sedan 1.5 Benzina Turbo (VTEC) 182CP Aut Elegance Navi
Combustibil
Benzina
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1498
Lungime mm
4648
Putere maxima CP (rpm)
182 (6000)
Latime mm
1799
Cuplu maxim Nm (rpm)
220 (1700)
Inaltime mm
1416
Viteza maxima km/h
200
Greutate kg
1273
Acceleratie 0-100 km/h s
8.1
Ampatament mm
2698
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
46
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
519
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Honda Civic Sedan

Ultimele teste

Comentarii (15)

  • doar 4 stele la testele EuroNcap? Airbagul cortina nu protejeaza capul infantilor de pe locurile din spate? Dar eu am acasa copii, ii tin in scaunel isofix pe locurile din spate. Daca nu sunt protejati de airbagul cortina spate, atunci pa, pa, pa Honda Civic.
    Daca mai aveam vreo indoiala, acum chiar s-a spulberat: nu este o masina pentru mine.
    15 17
  • Marcel Petrescu
    Pai 220 Nm la 182 cp? Jetta are 250 Nm la 150 de cai, iar DSG-ul nu are ce discuta cu CVT-ul...
    12 23
  • "Datorită faptului că Honda oferă cel mai puternic motor pe benzină din acest segment, este și liderul absolut al categoriei, cu o accelerație de la 0 la 100 km/oră efectuată în 8.1 secunde și o viteză de top de 200 km/oră. Așa cum am văzut mai sus, singurele modele cu puteri relativi apropiate sunt Ford Focus Sedan 150 CP și Volkswagen Jetta 150 CP. ":
    http://www.zf.ro/auto/test-auto-zf-ford-focus-facelift-1-5-ecoboost-180-cp-accent-pe-tehnologie-galerie-foto-13769565
    7 7
  • mircea
    @flo

    Sedan?
    3 2
  • @mircea

    Da este si sedan: http://www.ford.ro/cs/BlobServer?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&blobheadervalue1=attachment%3Bfilename%3D%22brosura-focus.pdf%22&blobheadervalue2=abinary%3Bcharset%3DUTF-8&blobheadername1=Content-Disposition&blobheadername2=MDT-Type&blobheader=application%2Fpdf&blobwhere=1214618005848&blobkey=id
    1 5
  • mircea
    @flo
    Pe site-ul oficial Ford România găsești lista oficială de prețuri. Sunt maxim 150 CP pe sedan. Diesel sau benzină.
    6 1
  • @mircea
    In lista de preturi am vazut si eu ca nu apare la nici un model motorul de 180. In schimb in pliantul de prezentare ...apare... deci exista.
    "Case closed" :)
    2 5
  • mircea
    @flo
    Tu să fii sănătos.
    7 1
  • Nu inteleg de ce sunt asa blamate cutiile CVT. Mie mi se pare transmisia perfecta. Tot timpul motorul poate sta in turatia perfecta pentru efortul care i se cere. Adica indiferent de sarcina, cutia are raportul perfect pentru ea. In plus, lipsa schimbarilor de treapta, mi se pare dezideratul suprem.
    14 4
  • mircea
    @Ilici02
    Pentru că pe modelele contemporane de stradă, CVT-ul e gândit pentru a amortiza consumul. Asta înseamnă că CVT-urile sunt mult mai lente decât cutiile cu dublu ambreiaj în momentul în care ai nevoie de putere, cum ar fi un kickdown. Dacă folosești un CVT plimbându-te pe șosea într-o zi de vară, no problems. Dacă ai nevoie de puțin zvâc pe accelerare, vei constata că setările cutiri nu sunt tocmai cele pe care le vrei. Și nu e nevoie de zvâc tot timpul, ci atunci când depășești, de exemplu.

    Revenind, însă, Honda și Toyota au început să construiască CVT-uri setate ceva mai aproape de dublu ambreiaje în ultimele 12-18 luni. Probabil că în viitor le vor seta diferit și se vor apropia și mai mult.
    10 1
  • Nelu Pantofarul
    Inca o data tin sa precizez ca timpul real de acceleratie al acestei masini este mai mic decat cel prezentat oficial. Recomand in testele voastre sa masurati aceste aspecte si apoi sa le punctati. Spre exemplu Opelul meu Corsa 1.4 90 cai, are timp de 13,2 sec dat de producator iar eu in realitate pot scoate 11-12 sec. Mai mult decat asta, este scris si in brosura ca timpul de acceleratie este masurat cu soferul plus un pasager de 80kg si o incarcatura de 30kg.

    In rest, mult respect pentru munca depusa.
    4 5
  • @Ilici02 CVT-ul intr-adevar tine turatia constanta acolo unde motorul produce putere maxima.

    Eu am condus cam 10.000km acest Civic 1.5t CVT si am trecut pe urma pe DSG si cutia asta din urma este mult superioara.

    Pe mine cel mai mult la CVT m-a deranjat lag-ul si lipsa totala a senzatiei de acceleratie directa; nu am simtit o legatura directa intre apasatul pedalei de acceleratie si cum raspunde masina. Dupa ce scapi de lag, masina accelereaza bine.

    In kickdown, CVT-ul de pe Honda simuleaza o cutie AT dar e o senzatie falsa si mai bine nu faceau deloc treaba asta.
    5 1
  • Test-drive bine scris și la obiect, cu o singură excepție: unde vedeți voi TREI volume la mașina asta?! Că-i fastback toată ziua.

    Băieții de la marketingul Honda cred c-au băut deci prea mult sake înainte s-o boteze Sedan în loc de coupe cu 4 uși.
    În rest, de acord cu concluziile - inclusiv că stilul e mult mai digerabil decît al hatchback-ului.
    10 0
  • Asa cum ziceam si la HB: Civic nu mai e o optiune de luat in calcul. Si e mare pacat tinand cont ca au investit in noile motorizari care sunt performante.

    Punctele negative sunt multe:

    -calitatea slaba a interiorului - nu numai materialele ci si cum sunt imbinate
    -CVT-ul
    -fiabilitatea slaba a modelelor Honda made in UK si Turkey
    http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds
    http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-uk-vehicle-dependability-study
    -design-ul exterior nu tocmai reusit (desi sedanul arata mai bine decat hb-ul)
    -preturile, preturile si iar preturile --- MAAARI --- in conditiile in care sunt facute in Europa nu in Japonia si nu au taxe.

    E un model depasit de i30, Astra sau Megane si asta cam e o palma pentru Honda, insa probabil ca nu-i intereseaza. Cota de piata in Europa e sub 1% de multi ani...

    Pacat ca Honda nu mai e ce era acum 20 de ani.

    Zic toate astea cu o parere de rau pentru ca am Accord 2.4 Exec in familie - Made in Japan - si se tine excelent chiar daca la anul face 10 ani.
    10 6
  • Nici pe mine nu m-a incantat masina la test drive: lagul la acceleratie era evident (desi am testat varianta cu cuite manuala), interiorul cam spartan, pretul mare, masina nu avea senzatia de soliditate pe care o au masinile europene (nu numai cele de la Vag, toate europencele in general).
    Nu zic ca este rea, insa la cati bani cer pe ea, si avand in vedere ca dau discount f mic, pe mine unul nu ma incanta (plus ca are 4 stele la siguranta)
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru