Ford Focus

1.5 Benzina Turbo (Ecoboost) 175CP Man6 ST Line Business
4.3
de Bogdan Mirică, joi, 19 iulie

O nouă stea

Atunci când busolele își răsuceau acul greșit, marinarii străbăteau oceanele ghidându-se după Steaua Polară, cea mai strălucitoare stea de pe bolta cerească în nopțile senine. În segmentul compact, orice client nedumerit se ghida în achiziție după Volkswagen Golf, reperul tuturor în materie de calitate, spațiu și ținută de drum.

În ultimii ani însă, acea sclipire călăuzitoare a început să intre în norul celorlalte modele compacte cu pretenții, cum sunt Opel Astra, Kia Ceed și, mai nou, Ford Focus.

A patra generație a modelului compact vine la fix 20 de ani de la debutul oficial pe piața din Europa. Ford începea atunci, oficial, cursa de urmărire a Golf-ului. În doar 20 de ani, Focus a devenit una dintre cele mai iubite compacte din lume, depășind vânzările modelului german în anumite momente.

Cu o ascensiune fulminantă, Focus s-a făcut remarcat prin ținuta de drum impecabilă și nu a durat mult până când a fost așezat în vitrina cu trofee a clasei C. Acum, noua generație își propune să fie în continuare o mașină creată pentru plăcerea de a conduce, dar și cel mai tehnologizat Ford al momentului.

Am testat promisiunile Ovalului Albastru în Franța, în apropiere de Nisa, alături de versiunea 1.5 EcoBoost de 182 de cai putere, cu echipare ST Line.

  • hazard, joi, 19.07.2018 12:24

    nimic nou sub soare

  • ccc, joi, 19.07.2018 12:59

    Eu cred ca Golf 8 o sa fie mult peste el. Ramane sa vedem la anul.

  • someone, joi, 19.07.2018 13:12

    deci la benzina focus ofera doar 3 cilindri deocamdata: o fi bine, o fi rau? au scapat de cutia cu dubluambreiaj ( cam complicata ) si au revenit cu una clasica cu convertizor de cuplu. care se vrea a fi mai eficienta. si ei si noi speram ca e de bine. la fel ca si golf VII , focus ofera pe motorizarile de baza suspensie spate semiindependenta. evident ca si costul are un rol aici, dar totusi e vb despre cea mai sportiva masina din segment. o fi bine? o fi rau? in ziua de azi nu mai mira pe nimeni tehnologia interiorului, asa ca aceste mii de sisteme de asistenta si ecrane nu ( ma ) mai impresioneaza. mai degraba el fac pe sofer lenes si neatent, dar asta e o alta poveste ce nu are leg cu focusul. despre design nu zic nimik, caci beauty is in the eye of the beholder. dar vad ca ford inca nu vrea sau nu reuseste sa scape de consola fata ( cam ) lunga

  • @Automarket, joi, 19.07.2018 13:28

    Nu e cam lat la 1979 :))

  • JBL, joi, 19.07.2018 13:41

    Daca varianta normala se conduce ca un hot-hatch,inseamna ca viitorul RS va intra pe taramul sportivelor pur sange. Destul de reusit noul Focus si consider ca o sa faca o figura frumoasa in segmentul compactelor.

  • andrei, joi, 19.07.2018 13:50

    cum poate fi un sistem heads-up diplay bun, cand te obliga sa adaptezi ochiul de la aproape la distanta? cum? sunt bune alea care proiecteaza imaginea in departare, sa para ca face parte din drum. smecheria la sistem tocmai asta e, e mai odihnitor condusul prin faptul ca nu te mai uiti in indicatoarele de bord si nu mai adaptezi ochiul continuu. ori la cum sunt facute astea de genul asta, dispare complet orice avantaj. da, stiu, asta e ieftin, alea bune scumpe. dar si rezultatul la asta ieftin e zero. ba l-ati mai trecut si la plus. si degeaba are super tinuta de drum, daca la alte capitole, foarte importante, e modest. pachetul complet sufera in final

  • Cyrus, joi, 19.07.2018 13:54

    Consumul e enorm pentru o compacta. Poate se explica si din cauza rodajului mic

  • Kirotractor, joi, 19.07.2018 14:16

    Da, stilul noului Focus e un amestec deja-vu... plăcut totuși ochiometric, în ciuda consolei față cam lungi. Pe lîngă “Hofmeister-Knick”-ul tipic BMW, merită remarcat și aspectul aproape identic al stopurilor cu cele de pe Fiat Tipo (!) Sper doar să n-aibă și garda la sol a noului A-Klasse (doar 104 mm mai exact - m-am crucit cînd am aflat-o, deși o intuiam derizorie și implicit dezastruoasă pt unele din drumurile noastre.) Cît despre motivația adoptării punții-spate simpliste pt versiunile de bază: și Audi/VW (A3/Golf) ori chiar Mercedes (A-Klasse) o aplică pt reducerea costurilor!...Dar nu și a prețurilor, ;-) care nu surprind totuși la Ford, fiind în media clasei - la fel și discount-urile. Alte completări utile unora (eu rămîn la opțiunea mașinilor sub 4 m lungime): - masă proprie redusă cu 88 kg comparativ cu generația anterioară - Cx redus de la 0,30 la 0,273 - remarcabil pt un hatchback - bord mai puțin intruziv (apropiat cu 10 cm de parbrizul ceva mai puțin înclinat și el) - montant A retras cu 9,4 cm (măsură dictată sigur de cerințele crash-testelor.)

  • Kirotractor, joi, 19.07.2018 14:25

    @Cyrus: parțial e valabilă explicația non-rodării, restul datorîndu-se însă stilului *nebunesc* de testare (recunoscut de Bogdan de altfel - pe care nu-l critic, doar nu prea-l înțeleg :-)) Ca și pe majoritatea jurnaliștilor auto de fapt. ....Fiindcă-i OK și testarea *extremă* - nu doar pt evaluarea consumului la fel de extremist, ci și a ținutei de drum etc. Dar îmi pare obligatorie și rularea-n condițiii normale. Alea-n care se vor... târâi hoardele de *normalos* , firesc amatori de mașini din clasa compactă, la fel de mediu-normală ca ei.

  • hazard, joi, 19.07.2018 14:48

    @ccc eu cred ca ai pus problema gresit: Focus e cu mult sub Golf.

  • @hazard, joi, 19.07.2018 15:16

    aberezi

  • zet, joi, 19.07.2018 15:20

    @hazard..aaah Golf, sau hatch-ul perfect pentru pensionarii aproape de sfarsitul vietii, doar cea mai plictisitoare si 'neobservabila' masina din clasa, cu care romanasii au vise umede mai ales daca scrie pe ea TeDeI (cu D si I rosu)..bos, Golf e 2 clase sub i30 sau noul Ceed, deci nici nu intra in discutie cand vorbim de Focus, MZD3 sau Civic. pur si simplu nu. a, daca faci sondajul asta printre membrii generatiei 1950 atunci da, e posibil sa gasesti ceva fani ;)

  • Alex, joi, 19.07.2018 15:31

    Mda... un Civic va rog! La pachet!

  • Nelu.Pantofaru, joi, 19.07.2018 16:31

    Supeeer! Felicitari pentru test @AM, asteptam de ceva vreme. Despre masina, in primul rand e pacat ca a disparut suspensia spate independenta pe toate versiunile (puteam sa o lase pentru versiunile cu peste 120 CP). Interiorul intr-adevar nu exceleaza dar nici nu arata rau. Sincer, la fel de simplist/anost este si cel de golf (oricare de la 4 in sus). Chiar vedeam pe live-ul de pe FB ca cineva facea misto de tableta aia (mie mi se pare interesanta, mult mai ok decat cea de pe Audi A3 spre exemplu) si acel cineva conducea o skoda fabia :)) modelul vechi. Consumul in test e irelevant, in aceasta clasa la acest nivel de putere sunt convins ca Honda Civic ii bate pe toti cu motorul de 1.5, si la consum si la reprize. Totusi as vedea masina asta cu motorul de 1.5 150 CP manuala si echipare de top un best seller.

  • bogdanm, joi, 19.07.2018 17:37

    @Nelu.Pantofaru Mulțumesc! Tableta e ciar OK. Aia e ultima problemă a interiorului la capitolul aspect. @Kirotractor La Focus, mai mult ca la alte mașini de test, parcă s-a simțit și mai bine nevoia aia de a abuza tot ce se află sub capotă :) Doar dieselul a scăpat cu o rulare normală. Vezi consumul din test. Danke!

  • Ady, joi, 19.07.2018 17:53

    Atat imi consuma mie jaguarul cu 3.0 benzina V6.

  • Seat, joi, 19.07.2018 20:18

    cum adica, seat nu e mai manevrabil?!

  • S, joi, 19.07.2018 23:47

    Consumul extraurban l-ati scos atata la motorul de 1litru sau urban ? Mi se pare enorm. De ce naiba tot posteaza consumuri de 4% producatorul si ea consuma dublu ?

  • @S, vineri, 20.07.2018 11:11

    Pentru că producătorii măsoară consumul după un standard care nu este neapărat foarte ușor de replicat în realitate iar mulți șoferi oricum conduc ca și ar trebui să testeze dacă ies supapele din motor la turații mari. De-aia consumul pentru un condus normal nu e nici cel dat de producător, nici cel din test,

  • I.M., vineri, 20.07.2018 17:57

    AM, a-si avea o sugestie, daca este posibil sa faceti drive teste in paralel cu doua sau mai multe masini din aceeasi clasa si cu motorizari/cutie asemanatoare. In felul acesta putem sa ne dam seama de diferentele dintre modele. Poate unii viitori clinti vor fi mai bine informatii, si vor alege un model in cunostinta de cauza. Comparand in acelasi timp mai multe modele, totul este mai obiectiv. Tocmai de acceia nici asi dori sa mai comentez nimic despre modelul de mai sus.

  • dany, duminică, 22.07.2018 10:21

    Va dati seama ca astia fac studii de piata, studii psihologice, studii peste studii... si au ajuns la concluzia ca potentialii clienti sunt prea habarnisti astfal incat sa nu stie ce avantaje are si sa nu simta o suspensie multibrat? asa ca de ce n-ar face ecenomie cateva sute de euro... PS asteptam si Porsche cu semirigida

  • Opinie, luni, 23.07.2018 10:46

    Chiar mi se pare ca au dat-o in bara cu modelul acesta. Nimic nu il recomanda: nici design-ul, nici acceleratiile, nici spatiul interior sau consumul. WTF....puteai muuult mai bine in trecut, Ford!

  • pipo, luni, 23.07.2018 16:32

    Personal nu-i prevad o viata prea usoara noului Focus. Trecand peste design (care este clar un plus dar se va estompa in 2-3 ani) si peste "marea reusita" a spatiului pe bancheta spate nu vad nimic care sa concureze cu adevarat jucatorii importanti in segment. Au crescut putin la toate capitolele fata de generatia precedenta dar nu e de-ajuns fiindca nici competitia nu a stat/va sta pe loc. Bordul ala imi pare printre cele mai NEreusite din segment , parca e un "tort" pe 3 nivele. Si vad ca aici e vorba de echipare ST , oare cum o arata un banal Trend ? Daca e sa vorbim strict de competitori care se conduc relativ la fel de frumos , Civic-ul cred ca e o optiune mult mai reusita, Mazda 3 actual inca ar fi o optiune mai buna din multe puncte de vedere (si trebuie sa apara in 2019 si noul model) , Leon e inca o optiune serioasa (si la fel trebuie sa apara in curand noul model) . Oricum, ce vroiam sa spun e ca Ford ar fi trebuit sa vina cu mult mai multe plusuri si mai consistente ca sa (re)faca o figura cu adevarat frumoasa in aceasta clasa. Eu asta am asteptat si sunt cam "desumflat" dupa primele teste , modelul e pe lista mea scurta dar cred ca se indreapta spre finalul ei. Dar astept totusi sa o vad / testez pe viu. De consum ..as fi vrut sa zic "no comment" ,dar nu pot sa ma abtin , mi se par penibile aceste noi miniTURBOmotorase , downsizing capacitate, downsizing nr. cilindri , dar consum la fel ca acum 25 ani = 12 % in oras/ 7% extern. Abia astept upgrade-ul de la Mazda la benzinarul de 2 litri sa le dea iar un exemplu de real interes pt. un consum mai mic fara compromisuri penibile. Intrebati posesorii de Focus 1 L/125 hp care este consumul real in conditii de exploatare normala pt. un Focus (adica condus usor mai sportiv si 2-3 prieteni sau membrii de familie de obicei in masina ).

  • mkt, vineri, 27.07.2018 10:50

    "Intrebati posesorii de Focus 1 L/125 hp care este consumul real in conditii de exploatare normala pt. un Focus (adica condus usor mai sportiv si 2-3 prieteni sau membrii de familie de obicei in masina )." iti zic eu (saptamana trecuta) am mers Iasi-Vatra Dornei (230 km) 4 persoane in masina, consum mediu 6.7 l/100. Veteza medie 76 km/h. Eu zic ca e bun cinsumul (ff 3 .1.0 berlina)

  • pipo, luni, 30.07.2018 16:39

    @mkt : ca-i bun sau rau acel 6,7 scos de tine asta ramane sa aprecieze fiecare cum vrea. Din punctul meu de vedere e un consum destul de mare pe acel traseu pt. un astfel de motor . Dar ce vroiam sa spun eu mai sus este ca exact acelasi consum il scoteai si acu 20-25 ani din cilindree mult mai mare si fara atata tam-tam pe tehnologii care vezi doamne duc consumul la 4-5%.

  • adi_10, joi, 02.08.2018 18:01

    asta consuma mai mult ca un Toaureg:)))))....good luck with that!

  • X-zibit, vineri, 03.08.2018 02:51

    @ccc Da va fi, LA PRET!

  • MoshuXXL, sâmbătă, 08.09.2018 14:49

    Tocmai am dat avansul pentru Noul Ford Focus Wagon Trend Edition 1.0 Ecoboost 125CP. Pe la începutul lui octombire vine mașina. Prețul final negociat pentru această versiune de mașină, fără alte opțiionale, a fost 14.000 euro. Am mai luat în plus garanție extinsă 2+3 ani (în limita a 100.000km) pentru 250 euro, culoarea Race Red pentru 250 euro și Technology Pack 1 (recunoașterea semnelor rutiere (TSR), fază lungă automată și alertă șofer, pilot automat autoadaptiv) pentru 550 euro.

  • MK3F, vineri, 12.10.2018 16:00

    Eu raman fixat pe obsesia mea - suspensia spate. Spuneti ca are cea mai buna tinuta de drum din lume (presupun va referiti la cea independenta, nici nu s-ar putea invers). Doua aspecte: 1. Daca vine doar pe modelele de ~180 CP, ce relevanta mai are? La fel de bine puteau sa o puna doar pe RS. Focusul normal, cel pentru mase va fi cel de 125 CP. Daca nu ai acolo... (intelegeam pe cel de 100CP, dar atat). 2. Daca tot ati testat ambele suspensii, nu credeti ca erau de interes mai multe detalii privind diferentele intre acestea? Cu cat sunt mai slabe cele semi in comparatie cu "cea mai buna tinuta din lume"? In special ca acestea din urma vor veni pe marea majoritate, cele independente fiind, implicit, aproape irelevante. Mi se pare ca ati neglijat esentialul, aici fiind de fapt MAREA diferenta intre generatii. Intreba cineva de consum real. Focus III facelift, 1.0, 125 CP, 2018, in rodaj (sub 3000 KM parcursi), drum la mare cu sotia si copilul plus bagaje cat cuprinde, 450 km jumatate national/jum. autostrada la limita vitezei legale - consum la pompa 6.1 l/100 km (computerul minte).

  • MK3F, vineri, 12.10.2018 16:04

    Pardon... 6.3 l/100 km, de fapt.