Citroen C5 Aircross

2.0 Diesel Turbo (BlueHDI) 180CP Aut8 Shine
4.2
de Bogdan Mirică, Foto: Citroen, marţi, 11 decembrie

Covor marocan

După un al doilea Război Moondial care a lăsat-o destul de șifonată, Franța a avut nevoie de câțiva ani buni pentru a-și reveni. În toate segmentele industriei. Inclusiv în industria auto. În 1955, se năștea însă un superstar care avea să pună din nou Franța în cărțile istoriei motorizate, așa cum o făcuse Traction Avant.

Citroen lansa la Salonul Auto de la Paris din acel an un model complet nou: DS. Mulți au spus că părea ca o mașină care a căzut din cer. Un design ieșit din comun și multă tehnologie inovatoare pentru acea perioadă au făcut ca în primele 15 minute de la dezvăluirea mașinii să se înregistreze deja 743 de comenzi. La finalul zilei erau 12.000 de comenzi, iar la finalul salonului Citroen se putea lăuda cu 80.000 de clienți pentru DS.

Un record care a stat în picioare vreme de aproape 60 de ani, când o altă mașină spectaculoasă s-a bucurat de un val nemaivăzut de comenzi: Tesla Model 3.

Pe lângă designul futurist, Citroen DS introducea pentru prima dată frânele pe disc, farurile care se ajustau în funcție de direcție și, cel mai important, o suspensie hidraulică autonivelantă, perfectă pentru drumurile grele din Franța acelei vremi.

Fără să știe, Citroen scria istorie cu suspensia sa și consolida o trăsătură brandului: confortul. De atunci, Citroen a devenit etalonul brandurilor de volum când a venit vorba de confort. Ba francezii au încercat să migreze ușor și către segmentul premium cu uluitorul C6, lăudat de asemenea pentru confortul său excepțional.

Acum, când piața auto a devenit o adevărată junglă, francezii vor mai mult ca oricând să le amintească europenilor de suspensia care i-a consacrat. Și, pentru ca ea să ajungă la un număr cât mai mare de oameni, s-au gândit să o introducă pe acele mașini care sunt deja un hit pe Bătrânul Continent: SUV-urile.

Cel mai nou exponent al confortului francez este SUV-ul Citroen C5 Aircross. Frate de platformă cu Peugeot 3008 și Opel Grandland X, Citroen C5 Aircross a încercat să mă convingă de confortul său pe drumurile dificile din Maroc. Țara din nordul Africii are un adevărat banc de testare pentru trenul de rulare al oricărui producător, premium sau de volum.

  • ACE - Craiova, marţi, 11.12.2018 12:19

    Un SUN interesant care are si o garda la sol buna: 23 cm. Mai interesanta pare insa varianta CITROEN C5 AIRCROSS PHEV, cu autonomie electrica de cca. 50 km care va apare undeva in 2019. Sa vedem insa si pretul.

  • @automarket, marţi, 11.12.2018 12:32

    ampatament 1360 mm? sigur?

  • nsn, marţi, 11.12.2018 12:32

    hello! nu poate avea un ampatament asa mic...poate 2630 mm....

  • mircea, marţi, 11.12.2018 13:32

    @Automarket @nsn Mulțumim pentru sesizare. Am corectat valoarea.

  • pipo, marţi, 11.12.2018 16:13

    Imi place mult interiorul . In rest... acelasi nonsens pt. mine - SUV fara tractiune integrala. Vad ca e un trend solid asa deci trag concluzia ca ...nu mai sunt din peisaj...probabil varsta a inceput sa-si spuna cuvantul ,deci no comment in rest.

  • @pipo, marţi, 11.12.2018 17:26

    In afara de a creste consumul si greutatea masinii pentru ce ar avea nevoie masina asta de tractiune integrala?

  • Fara alehas, marţi, 11.12.2018 22:45

    @pipo Asa cum arata numele ei avem de a face cu un crossover. Dotata cu grip-control eu zic ca poate face un soft off-road cu motorizarea asta.

  • Anonim, miercuri, 12.12.2018 08:43

    Masina nu arata rau dar marea problema este pretul mare de vanzare si pretul scazut la revanzare .

  • Nelu.Pantofaru, miercuri, 12.12.2018 14:20

    Parerea mea e ca cei de la PSA au adoptat tractinuea 4x2 pentru ca si filosofia acestor SUV-uri sunt de un fel de MPV cu garda la sol mai ridicata. In plus, chestia ca nu are 4x4 este mai mult psihologica pentru ca din toate cunostintele mele cu masini 4x4 nici macar una din ele nu au iesit vreodata pe un drum forestier sau au solicitat tractiunea 4x4 doar iarna pe zapada, atat.

  • @Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 17:05

    Masinine astea ies de pe strada doar cand urca bordurile. Si n-au nevoie de 4x4 pentru asta.

  • Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 18:57

    @@ Fara alehas Absolut de acord. Acesta a foat si sensul celor mentionate de mine (drum forestier ori ,,urca bordurile,, , cum ai mentionat).

  • Fara alehas, miercuri, 12.12.2018 18:58

    Erata: ,,fost,,

  • Citrozaur C5 contra 1 Airflatu, miercuri, 12.12.2018 20:43

    Urât ca naiba cu furunculii ăia zborşiţi primprejur. Dacă mai sunt şi roşii, cum am văzut la varianta albă, zici că-s bube frecate de caldarâm. Pe de altă parte, dacă-i doar cazan de oraş, de ce dreaq i-au făcut garda aia la sol de 23 cm? Să poţi parca pe spaţiile verzi, printre boscheţi? Înălţătura asta dăunează grav consumului mai ales că are o aerodinamică de dulap

  • hazard, joi, 13.12.2018 07:42

    4x4 nu e bun numai pentru offroad, poate reusiti o conexiune intre cei doi-trei neuroni si sa va dati seama de ce....

  • M, joi, 13.12.2018 13:45

    hazard...….fii bun si ingaduitor cu noi si ne lumineaza tu, impartaseste-ne din cunoasterea ta.

  • Calingura, vineri, 14.12.2018 17:41

    E bun sa iesi cu el din parcare fara sa mai dai zapada, e bun sa ai stabilitate mai trainica. Dar e si bun sa fie mai scump, mai greu, sa consume mai mult si sa ia din portbagaj.

  • eu, luni, 17.12.2018 09:46

    Cum reusiti sa scoateti mereu consum dublu fata de ce se da in fisa, de la 4.7-4.9 sa reusesti un 8 % mi se pare ...