Drivetest Citroen C3 Aircross

1.6 Diesel Turbo (BlueHDI) 99CP Man5 Feel
Citroen C3 Aircross zoom
de Cornel Șocariciu
Miercuri, 29.11.2017
Culturist

Citroen este un constructor care și-a făcut un nume în piață atunci când e vorba despre design nonconformist. Când toată lumea opta pentru forme fluide cu multe linii care curg și produc un efect vizual impresionant, francezii lansau C4 Cactus, un SUV "dintr-o bucată".

Dar formele au prins, iar Citroen a marșat în această direcție. Și uite așa s-a născut noua generație C3, iar la scurt timp a apărut și SUV-ul C3 Aircross. Dacă vei avea ocazia să pui față în față cele două modele amintite în fraza de mai sus, vei observa cum C3 Aircross devine fratele "culturist" al hatchback-ului C3. 

Citroen C3 Aircross
1.6 Diesel Turbo (BlueHDI) 99CP Man5 Feel

  • Pret de pornire 16.200 €
  • Pret model testat 19.180 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

În segmentul SUV-urilor mici este aglomerație mare. Alege un producător și cu siguranță vei găsi și un candidat pentru segmentul de mai sus. Citroen a înțeles acest lucru, iar C3 Aircross a fost proiectat pentru a completa vânzările. Noul SUV de segment mic este oferit alături de o motorizare pe benzină de 1.2 litri în două versiuni de putere (82 CP și 110 CP) și împreună cu un motor diesel, și el disponibil tot în două versiuni (99 CP și 120 CP).

În cadrul testului am beneficiat de serviciile propulsorului diesel de 1.6 litri care produce 99 de cai putere la 3.750 rpm și 254 Nm începând cu 1.750 rpm.

Și pentru că este un SUV dedicat orașului, ne-am gândit să rămânem în habitatul său. Unitatea diesel este destul de vioaie, dar chiar și pentru utilizarea în oraș ai avea nevoie de ceva mai multă putere. Asta în cazul în care nu vrei să tragi un pui de somn în timp ce aștepți să intri pe o arteră principală nesemaforizată. Motorul diesel este oferit de francezi împreună cu o cutie manuală cu cinci trepte. Transmisia a fost croită pentru a oferi un consum cât mai mic de carburant și are o cursă lungă, dar precisă. Per total, sistemul de propulsie funcționează plăcut, însă recomandăm versiunea superioară de putere. 

Consum

În ultimii ani, SUV-urile de segment B s-au înmulțit rapid, iar Citroen C3 Aircross are de înfruntat o mulțime de rivali. Cu toate acestea, căutările noastre s-au redus semnificativ întrucât există puțini constructori care oferă un motor diesel în plaja 90 CP - 110 CP.

Consumul de carburant anunțat de Citroen în cazul lui C3 Aircross echipat cu motorul de 1.6 litri diesel de 99 de cai putere este de 4.0 litri la suta de kilometri parcurși în regim mixt. Consumul mediu în regim urban este de 4.5 litri/100 de kilometri, iar consumul extraurban este de 3.7 litri/100 de kilometri.

Dacă aruncăm o privire în curtea vecinilor de segment, vedem cum Renault Captur 1.5 dCi de 90 de cai este cel mai frugal model disponibil cu 3.6 litri/100 de kilometri. Urmează Opel Crossland X (1.6 diesel, 99 CP) și Peugeot 2008 facelift (1.6 diesel, 99 CP) cu un consum mediu mixt de 3.7 litri/100 de kilometri.

Mazda CX-3 (1.5 diesel, 105 CP) promite 4.0 litri/100 de kilometri, în timp ce Kia Stonic (1.6 diesel, 110 CP) și Ford EcoSport (1.5 diesel, 95 CP) ajung la 4.2 litri/100 km, respectiv 4.4 litri/100 de kilometri.

Așa cum vă anunțam și mai sus, în zilele în care ne-am bucurat de serviciile lui C3 Aircross nu am părăsit Bucureștiul. După 180 de kilometri parcurși într-o capitală sufocată am predat mașina cu un consum mediu de 7.4 litri/100 de kilometri.

 

Performanţe

Când te gândești să alegi un SUV de segment B, cu siguranță accelerația 0-100 km/h și viteza maximă nu vor reprezenta criterii principale de diferențiere. Așa cum am mai spus și cu alte ocazii, pentru acest segment s-ar potrivi un timp realizat pentru sprintul 0-60 km/h.

În lista candidaților selectați, cel mai agil este Mazda CX-3 cu ai săi 105 cai putere și 10.1 secunde pentru 0-100 km/h. Fratele Peugeot 2008 facelift realizează aceeași repriză în 11.3 secunde, timp scos și de Kia Stonic, în timp ce Citroen C3 Aircross se "laudă" cu 11.5 secunde pentru accelerația 0-100 km/h. Restul candidaților ajung și la 14 secunde pentru 0-100 km/h (Ford EcoSport).

Viteza maximă anunțată de Citroen în cazul lui C3 Aircross echipat cu motorul diesel de 99 de cai putere este de 178 km/h. Doar Peugeot 2008 facelift și Opel Crossland X reușesc valori mai bune, restul concurenților având viteze de top mai mici.

Interior

În noua eră a automobilului, ne dorim o mașină care să ne reprezinte complet. Dacă pentru exterior este destul de complicat să dezvolți un astfel de proiect, interiorul rămâne spațiul unde constructorii pot oferi elemente pe placul fiecărui client. Iar aici C3 Aircross stă foarte bine. Francezii oferă cinci "ambianțe" de interior pe care clienții le pot personaliza până la cele mai mici amănunte.

Materialele folosite de Citroen au o calitate bună, iar tapițeria cu care a fost echipat modelul de test mi-a tot amintit de vremurile în care, zi de zi, eram nevoit să port cămășile acelea cu pătrățele. Instrumentarul de bord folosit de francezi pentru noul C3 Aircross integrează un ecran central care afișează informații esențiale despre vehicul, în timp ce atenția tuturor se îndreaptă către display-ul tactil de pe consola centrală.

Așa cum am mai spus-o și altă dată, sistemul de infotainment oferit de Citroen/Peugeot nu este cel mai intuitiv din gamă. Totuși, francezii își spală păcatele pentru că oferă Android Auto și Apple CarPlay. Și pentru că am ajuns în sectorul acesta, trebuie să vă amintesc de faptul că SUV-ul de segment B produs de Citroen este disponibil și cu o zonă specială dedicată încărcării wireless a telefoanelor inteligente. 

Citroen C3 Aircross reușește o figură frumoasă chiar și atunci când vorbim despre spațiu. Portbagajul are un volum de 410 litri, dar prin glisarea celui de-al doilea rând de scaune vei obține 520 de litri. Acum tu decizi ce și cum vrei să transporți: mai multe bagaje sau mai multe persoane. Pentru că prin creșterea volumului portbagajului vei scădea considerabil spațiul dedicat pasagerilor aflați în spate.

Preţ de achiziţie

Citroen reușește să poziționeze excelent noul C3 Aircross în raport cu concurența atunci când discutăm despre segmentul preț. Cel mai accesibil C3 Aircross are un preț de pornire de 13.500 de euro cu TVA pentru varianta Live echipată cu motorul de 1.2 litri benzină și 82 de cai putere. Dacă te orientezi către versiunea diesel, SUV-ul francezilor echipat cu motorul de 1.6 litri și 99 de cai în varianta Live are un preț de pornire de 15.100 de euro cu TVA.

Varianta testată (1.6 diesel, 99 CP, Feel) pleacă de la 16.200 de euro cu TVA. Un preț mai mic pentru "același tip de produs" este cerut de Renault pentru Captur facelift (1.5 dCi, 90 CP, Zen, 15.850 de euro). Pentru un Opel Crossland X în echiparea Innovation și cu motorul diesel de 99 de cai, clienții vor avea de plătit cel puțin 16.770 de euro, în timp ce pentru un Ford EcoSport în versiunea Trend (1.5 diesel, 95 CP), românii au de scos din buzunar 17.150 de euro.

Siguranţă

Când ne-am întâlnit pentru prima dată cu noul C3 Aircross, Euro NCAP încă nu-l testase. Dar acum avem rezultate oficiale cu privire la standardul de siguranță. Citroen C3 Aircross a primit cinci stele din partea EuroNCAP. SUV-ul constructorului francez a obținut 85% din punctajul acordat pentru protecția adulților și 82% din punctajul acordat pentru protecția copiilor. În cazul pietonilor, C3 Aircross reușește 64%, în timp ce sistemele de siguranță primesc 60%.

Noul C3 Aircross aliniază o gamă variată de sisteme de asistare și siguranță. SUV-ul francez poate fi comandat cu frânare automată de urgență în oraș și pe șosea (activ între 5 km/h și 85 km/h), sistem pentru monitorizarea unghiului mort, sistem pentru identificarea semnelor de circulație și un asistent la părăsirea involuntară a benzii de rulare.

Ţinută de drum

Am ajuns și în acel moment în care trebuie să vă vorbesc despre ținuta de drum. Citroen C3 Aircross este un SUV de segment B, o mașină gândită pentru utilizarea în oraș și pentru a escalada, din când în când, bordurile metropolelor. Ce au în plus aceste SUV-uri de oraș comparativ cu un hatchback? O poziție mai înaltă la volan și o gardă la sol ceva mai mare. În rest, plăcerea de a conduce prezentă încă pe multe hatchback-uri este pusă pe planul secund, iar de cele mai multe ori primești o suspensie "moale" și o direcție super asistată.

Același lucru se întâmplă și în cazul lui C3 Aircross, dar majoritatea modelelor din clasă au parte de aceste "calități". Suspensia SUV-ului francez este și ușor zgomotoasă, iar senzația subviratoare este amplificată de poziția înaltă la volan. Direcția nu o să te transforme într-un chirurg plastician, ci o să te ajute atunci când ai de făcut manevre rapide în spații înguste.

Așa cum ne-am obișnuit, Citroen nu oferă un sistem de tracțiune integrală pe C3 Aircross, dar mai șterge din gustul amar cu sistemul Grip Control. Prin intermediul unui controller rotativ poți schimba modul de rulare în funcție de aderența suprafeței. Tot aici, trebuie menționat și sistemul Hill Assist Descent.

Vizibilitate

Un SUV de segment B rămâne un model ale cărui dimensiuni n-ar trebui să-i încurce nici măcar pe cei care acum încep să deprindă taina șofatului. Citroen C3 Aircross are un set de oglinzi laterale subdimensionate și o lunetă care se înscrie în media din segment. Dar francezul completează aceste mici neajunsuri cu o armată de senzori și cu o cameră video pentru mersul cu spatele. În plus, asistentul de unghi mort își face treaba din plin, iar astfel o să treci peste partea cu "oglinzile subdimensionate". 

Tehnologie

Citroen C3 Aircross este unul dintre modelele din segment extrem de bine pregătit în ceea ce privește tehnologia. SUV-ul de oraș pregătit de constructorul francez poate fi comandat cu un head-up display. Acesta vine sub forma unui "petec" vitrat poziționat în apropierea parbrizului care oferă informații precum viteza de deplasare, indicații de orientare și limita maximă de viteză pe segmentul de drum respectiv. 

În același timp, C3 Aircross oferă o cameră video pentru mersul cu spatele (calitatea imaginii nu este una care să te dea pe spate), dar și sisteme precum cel de frânare automată de urgență sau asistentul la părăsirea involuntară a benzii de rulare (funcționează la peste 60 km/h). De asemenea, C3 Aircross este disponibil și cu o funcție de comutare automată a luminilor de drum.

Alături de Apple CarPlay și Android Auto, toată această suită de tehnologii fac din C3 Aircross un model extrem de bine echipat pentru segmentul din care face parte.

Design

Când ai în față un model cu un design nonconformist, nu prea există o cale de mijloc. Fie îl placi, fie nu-ți dorești să stai în apropierea lui. Acest lucru se aplică și în cazul lui Citroen C3 Aircross. Francezii pun la dispoziția clienților o serie variată de posibilități de personalizare, iar Nissan Juke, model celebru pentru designul nonconformist, are un candidat serios.

Formele "umflate" ale lui C3 Aircross îți dau impresia că stai în fața unui bulldog, în timp ce posteriorul iese în evidență prin elementele de caroserie bombate. Indiferent de modul în care alegi să-l privești pe noul C3 Aircross, cu siguranță o să-i arunci ocheade atunci când apare pe stradă.

Pentru a tranșa nota în acest segment, am ales să preiau rezultatul din testul anterior. Atunci, Mircea a realizat un sondaj pe pagina de Facebook, iar media notelor primite de C3 Aircross s-a aflat între 7 și 8. 

Nu ne-a placut

  • Suspensiile zgomotoase
  • Lipsa sistemului de tracțiune integrală
  • Direcția mult prea asistată
Date tehnice - Citroen C3 Aircross 1.6 Diesel Turbo (BlueHDI) 99CP Man5 Feel
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1560
Lungime mm
4154
Putere maxima CP (rpm)
99 (3750)
Latime mm
1976
Cuplu maxim Nm (rpm)
254 (1750)
Inaltime mm
1597
Viteza maxima km/h
178
Greutate kg
1203
Acceleratie 0-100 km/h s
11.5
Ampatament mm
2604
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
45
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
410
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Citroen C3 Aircross

Ultimele teste

Comentarii (12)

  • ACE - Craiova
    Modelul are o GARDA LA SOL de 20 cm....
    Daca avea pozitionat si display-ul central inversat cu aeratoarele si o versiune 4x4 sau una hibrida merita chiar nota 8/9. Se apropie de SEAT Arona destul de mult ca si clienti potentiali in segmentul de crossover / SUV de oras....
    Asa primeste "doar" o nota de 7/8.
    Mult succes !!!!
    26 5
  • Duster
    Prefer Duster oricand in fata ciudateniei asteia!
    14 22
  • Cand am vazut Cactus pentru prima data mi-a venit sa vars. Aceesi senzatie traita la vederea lui X6, Actyon sau Juke. Intre timp fie Citroen a schimbat ceva, fie m-am obisnuit eu, insa acum C3 imi pare simpatic. Ceea ce nu pot spune despre X6 sau Juke.
    In orice caz, nu poti spune despre Aircross ca este varianta culturista a lui C3, pentru ca si C3 este destul de umflat. Aircross e doar mai inalt.

    @ACE - Craiova
    Garda la sol este de 17,5 cm.

    @Cornel Șocariciu
    Ideea ca aceste masini sunt folosite preponderent la escaladat bordurile metropolelor e un pic eronata. Nu cred ca locuitorii metropolelor civilizate parcheaza pe borduri ... :)
    De asemenea sunt curios ce utilitate are in oras sistemul de coborare a pantelor.
    13 16
  • Subscriu in mare la ce zice Tibi, cu precizarea ca sunt foarte curios cum va arata viitorul Juke care va aparea la anul.

    Si sincer, prin Europa vestica am vazut pe autostrazi foarte multe masini de clasa mica, de alea care au 0-100 in 13-14 sec si prind maxim 170. Mult mai multe ca berline sau suv-uri medii. E o idee preconceputa ca o masina din clasa mica isi va pretrece mai tot timpul prin oras. Se face confuzia cu clasa mini.

    Vad C3 Aircross ca o masina excelenta pentru o familie tanara care are maxim 1 copil. Spatiul e mare si portbagajul suficient cu bancheta impinsa la maxim inspre scaunele din fata. Mult mai practica ca o compacta hb, zona in care portbagajele sunt in general sub 400 l. Acceleratia e ok, si faza cu directia asistata e iar un mic cliseu care e repetat la majoritatea modelelor din ziua de azi, pentru ca sincer nu trebuie sa iei curbe pe serpentine cu 80-90 km/h. Le poti lua si cu 50-60 km/h. Vrei sa le iei cu viteza mare, te uiti la un hb sport. Ca orice produs, si automobilul e un compromis. Trebuie sa stii la ce vrei sa-l folosesti si sa-l cunosti, astfel incat sa nu te vezi fortandu-l aiurea doar ca sa demonstrezi ca esti pilot de raliuri intr-un model gen Polo cu 75 cp sau Duster cu 115 cp (sunt doar doua exemple, insa intelegeti ideea)
    21 6
  • AI dreptate.
    Ce inseamna "hb sport"? Merci
    1 7
  • Nu vreau să fiu critic dur sau să supăr iubitorii și posesorii anumitor mărci dar am luat contact cu trei noi modele lansate recent, respectiv Kia Stonic, Hyundai Kona și modelul din acest test și concluziile au fost negative. La Stonic și Kona mă așteptam la mai mult, din păcate au multe aspecte inexplicabile pentru un model din segmentul crossoverelor iar C3 Aircros este foarte slăbuț.... păcat pentru că este vorba de un segment în ascensiune iar producătorii auto trebuiau să propună mult mai mult.
    13 9
  • ce coteata au scos aiuritii astia
    7 18
  • Eu chiar azi am fost la un test drive cu C3 aircross cu motorul de 1.2 puretech de 110 CP si pot sa va spun ca va inselati cand spuneti ca e slabut !. Am fost 3 persoane in masina (cca 270 kg total) si masina ma baga in scaun pe dealul Felecului cand apasam pedala. Turbina intra f. rapid si puternic imprimand masinii o putere cum nu as fi crezut daca nu simteam eu. Va recomand sa incercati si voi si astept pareri... Spatiu interior excelent atat la sofer (1.85 m, 110 kg) cat si la pasageri, iar design-ul daca poti aprecia pozitiv botul mai bombat sigur iti va placea. Chestie de gust... Eu zic ca merita nota 9 (merita 10 daca avea 6 viteze si varianta de 130 CP)
    4 0
  • Secretul lui vw
    @Vic
    Se simt trepidatii in habitaclu de la acest motor ?
    0 0
  • @Secretul lui vw
    Nu, motorul este silentios si fara trepidatii, cand calci pedala se simte actiunea turbinei insotita si de un sunet f. placut urechii -eu oprind muzica tocmai ca sa ascult motorul- am mai auzit asa ceva la audi a3 1.4 tfsi. Cel putin pe mine m-a cucerit atat motorul asta 1.2 puretech precum si spatiul generos din cabina. E drept ca nu am mers pe teren accidentat sa vad cum se comporta suspensia sau grip controlul dar daca o voi lua pana la vara promit sa revin cu noi impresii, sau poate altcineva care a luat-o sa ne lamureasca...
    4 0
  • Pentru ca s-a pomenit de Seat Arona,vedeti pe What Car un video comparativ intre Aircross,Arona si VW T-roc.Citroen iese cel mai slab.Criticate indeosebi sunt tinuta de drum osclanta,cutia de viteze rigida,directia ezitanta.Verdictul general este de 3*.
    2 1
  • Cei de la What Cat sunt niste fan-boi ai grupului vw.Cutia de viteze eete in regula,precisa,fara probleme.Tinuta de drum este buna chiar daca suspensia e ceva mai moale.Nu toti suntem piloti de raliu ca cei de la What Car.Asa ca mg condu si tu asa ceva inainte sa-ti dai cu parerea sau sa citezi pe altii
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru