BMW M4 CS

3.0 Benzină Biturbo
4.5
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai, luni, 8 octombrie

Asasin plătit

Prima mea vizită în Statele Unite s-a consumat recent. Avionul care traversase Atlanticul mă lăsa în Orlando, Florida, pentru a lua parte la Cursa de 24 de ore de la Daytona. O ocazie fantastică de a vedea pe viu cum trăiesc americanii motorsportul. La intensitate maximă, asta pot să vă garantez. De la intonarea imnului și până la ultimele minute înainte de oprirea cursei.

Nu doar cele 24 de ore efort continuu sunt fascinante. E fascinantă lumea pasionaților care iau parte la eveniment și trăiesc acolo vreme de un weekend. Sunt mii de rulote și motorhome-uri, unele mai sărăcăcioase, altele de sute de mii de euro. Iar lângă ele stau parcate mașini clasice sau supercaruri abia lansate.

Mi-a rămas întipărit în minte modul în care campase unul dintre fanii de acolo. Lângă motorhome-ul uriaș, cu două dormitoare, erau parcate mașinile sale: un BMW M2 și un BMW M4 CS. A fost încă o confirmare a faptului că americanii iubesc mașinile de performanță și divinizează gama M. Iar pentru mine a fost o imagine pe care creierul meu a arhivat- și la care a râvnit în subconștient.

Când am testat actualul M2 pe circuitul maghiar de la Hungaroring am gustat din experiența cotidiană a americanului de la Daytona, iar subconștientul meu a fost fericit. Pe jumătate.

Cealaltă jumătate s-a lăsat așteptată cam mult, dar a venit. BMW M4 CS mi-a luminat viața vreme de trei zile, dar a și fost la un pas să mă omoare de vreo câteva ori. Cu precizie. Pe nesimțite. Fix ca un asasin plătit.

Rețeta asta nu o vom mai vedea într-un viitor electrificat și autonom. Vă invit, așadar, la un test cu o mașină despre care vom povesti nepoților: BMW M4 Club Sport.

  • Kirotractor, luni, 08.10.2018 10:21

    Bine găsit titlul, deși la modul obiectiv ar fi fost mai corect *Asasin SUPRA-plătit*, din moment ce un M5 (600 CP, 4x4) costă mai puțin. Și aici cred că-i vorbirea de o demonstrație de forță/tehnologie din partea BMW. Clar însă că bavarezii nu l-ar produce nici pe M4 CS dacă n-ar exista... cerere - inclusiv din partea unor pasionați (era să scriu maniaci :-)) de genul americanului ăla cu M4 CS cireașă pe tortul unui M2 - dacă nu cumva, doamne feri, bomboană pe colivă. Acu nu știu cîți practicanți ai turelor pe circuit(ele ungurești) sînt pe la noi, dar se va vinde probabil și aici. Rămîn totuși la părerea că și un *modest* M140i îți poate *rupe capu* cu maxim succes. Și cu cheltuială mult mai mică.

  • SIMPLE MINDS, luni, 08.10.2018 10:52

    Daca unii dintre noi o aleg pe Sylvia Kristel (evident la zenit :-)) in dauna Alinei Plugaru n-o sa insemne ca se afla sub nivelul marii dpdv al abordarii auto ?:-)) Nu m-as hazarda sa afirm ca atatea declinari ascendente ale puterii si implicit cuplu motor (eu avand cunostinta de vreo patru pentru CP si vreo doua ptr. cuplu) in cazul celebrului coupe de clasa medie nu au fost facute fortuit ,ci doar pentru a contracara concurenta care n-a ezitat sa vina chiar cu valori de peste 500 CP. Ca un sedan milanez a fost mai *harnic* pe Ring cu sase secunde decat M4 CS si mai *prietenos * cu portofelele noastre cu echivalentul unui 114d reprezinta detalii care chiar meritau sa fie *uitate* de mentionat in articol. De salutat oricum prezenta unui BMW *asortat* c-un Otto pe AM fiindca nu faceti altceva decat o propaganda excelenta normalitatii.

  • bogdanm, luni, 08.10.2018 11:17

    Multumim pentru comentariu, @kirotractor. Ne-am amuzat :) Da, BMW face și mașini accesibile care iti pot rupe capul. M140i poate fi una dintre ele.

  • Giulia, luni, 08.10.2018 11:41

    @ Simple Minds, si asa a luat o nota cam micuta, daca mai bagau si Giulia QV in discutie, se mai micsora un pic,macar pe la "Pret" si "Performante" :) aaaa, da, Giulia are 2 usi in plus, d-asta nu au pomenit-o

  • Kirotractor, luni, 08.10.2018 12:14

    @bogdanm: Pentru puțin. Și la mai multe teste bine scrise! Fie și unele ca ăsta, deși nu tocmai utile unor *normalos*... la portofele ca noi. @SIMPLE MINDS & @Giulia: Dacă am lua în calcul nu doar timpii de pe Nurburgerking, :-))) ci și prețul actual (cu discount) al Giuliei QV Aut.8 - 65.866 € - prăpastia monetară se adîncește și mai abitir de la cei deja f. mulți 52K € (125K - 73K = peste prețul unui M140i 4x4 de ex.). ...Și totuși, *badge*-ul contează încă-n segmentul ăsta, dincolo de orice alte argumente logice. Strict subiectiv, și designul BMW îmi pare o idee peste cel al Alfei... deși nu decisiv în sensul justificării supra-evaluării bavarezului. Cum însă nici juma de Giulia nu-mi pot permite...;-)

  • SIMPLE MINDS, luni, 08.10.2018 13:54

    @kiro Stand stramb si judecand inevitabil drept :-)) , dupa verificari amanuntite *onorabilul* de-acuma 114d ,full echipat reuseste sa detroneze pretul unei Giulia Veloce 280 ,admirabil in opinia mea .:-)Daca si aici se poate invoca *badge*-ul las altora optiunea deciziei .Ca au corectat cronometrul pe Ring cu o varianta de 150.000 euro ,dar doar in inevitabila declinare coupe M4 GTS face doar sa reliefeze ingamfarea la adresa rivalilor de peste Alpi,deh latinii prezenti cu o *fiara* la 1/2 pret. P.S.Sa fie oare o coincidenta *dpdv auto* ca italienii numesc capitala Bavariei tocmai Monaco? :-))sau chiar o fi un pui de adevar in toate .;-)

  • Snow, luni, 08.10.2018 14:50

    Frumos reportaj, frumoasa masina, felicitari ! Destul de trist ca trebuie sa calatoresti 2-3 ore (Bucuresti - Paduchosu') ca sa te poti bucura de ea in linistea Transbucegiului (probabil in cursul saptamanii ca in w-e e omor si pe-acolo). Iar pretul ... evident ca conteaza. Probabil ca in Romania sunt trei-patru pasionati care si-o pot permite. Si probabil 200-300 de pasionati care s-ar incadra intr-un buget de 35-40.000 euro. Putine masini noi performante intra aici, dar la mana a 2-a e loc destul. Cum mentioneaza Kirotractor mai sus de M140 i care 'iti rupe capul' putem vorbi si de Golf R, Focus RS, Civic Type R, Megane RS noi. Iar la mana a doua ... e loc pt toata lumea. Raman probleme uzuale, gen: traffc descurajant pt. uz zilnic, garaj necesar pt. parcarea in siguranta etc

  • Corocsenie Adrian, luni, 08.10.2018 22:57

    La 130 de mii prefer oricand un M3 CSL cu cutie SMG. Prietenii stiu de ce ! Chiar daca nu il poti lua decat SH.

  • Andrei, marţi, 09.10.2018 10:48

    E92, V8, cutie manuala. Ultimul M capabil de emotie si caracter. Sau un M2 pentru 95% din performantele acestui M4 CS la mult mai putini bani. La un astfel de buget huliganismul unui M actual nu poate fi ales in fata unui foarte manierat 911 GTS.

  • mo, marţi, 09.10.2018 15:40

    @Corocsenie Adrian: de ce ? si de ce atat de scump M3 CSL?

  • Corocsenie Adrian, marţi, 09.10.2018 16:48

    @mo Atat de scump M3 CSL pt. ca au fost editie limitata. De ce ? Pt. ca e mecanica pura la el si echilibrat perfect. + ca arata a BMW autentic. M4 si-a pierdut identitatea BMW din trecut.

  • adi_10, vineri, 12.10.2018 10:24

    masina asta costa cat un BMW X5 model 2018 (3.0 265 CP 4x4) si un Mercedes clasa C (2.0 190CP 4x4) la un loc. Acum uitati-va la toate 3 masinile si trageti voi concluzia daca merita sau nu. Mai are si 2 usi...( da stiu pt ca e SPORT )

  • vw s-a apucat de facut carnati, sâmbătă, 13.10.2018 11:35

    @ Snow Si inca ceva ptr. cei viseaza cai verzi si multi pe sosea : https://www.hotnews.ro/stiri-esential-22755599-foto-video-dou-persoane-murit-urma-unui-accident-produs-timi-oferul-care-provocat-accidentul-cea-live-facebook.htm