Drivetest SsangYong Rexton W (2012-prezent)

2.0 155CP 4WD AT5 DLX Plus
SsangYong Rexton W (2012-prezent) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 14.11.2013
Uriaşul blând

SsangYong a trecut prin vremuri grele, marca din Coreea de Sud fiind la un pas de dispariţie în mai multe rânduri, dar lucrurile par să ia o turnură favorabilă odată cu noii proprietari. De data aceasta, marca este deţinută de indienii de la Mahindra, care au planuri mari cu SsangYong, aceste planuri implicând printre altele şi relansarea brandului în România. Iar prima lor realizare este Rexton W, un facelift al modelului lansat în 2006 şi împrospătat subtil în 2010.

Rexton, un SUV de talia lui Touareg, este cel mai scump model din micul portofoliu al celor de la SsangYong, dar asta nu înseamnă că este un automobil scump în sine. Din contră, preţul este unul dintre principalele puncte forte ale acestui automobil, fiind comparabil, mai degrabă, cu un model de segment compact cu multe dotări decât cu echivalentul său din portofoliul altui constructor.

Din păcate, problemele financiare ale companiei din Coreea de Sud s-au răsfrâns asupra evoluţiei lui Rexton, modelul fiind mai degrabă o versiune uşor îmbunătăţită a unui model care are deja 7 ani de carieră. Asta înseamnă că tehnologia preluată din 2006 (de exemplu transmisia automată Mercedes-Benz cu 5 rapoarte) şi unele elemente de calitate ale epocii respective se regăsesc şi astăzi în dotarea maşinii, ceea ce o cam penalizează în raport cu concurenţa directă modernizată. E adevărat însă că preţul este ofertant, astfel că ne aşteptăm ca cei care aleg o astfel de maşină să fie cei pentru care preţul are prioritate în faţa tehnologiei. Să vedem ce poate noul Rexton W.

SsangYong Rexton W (2012-prezent)
2.0 155CP 4WD AT5 DLX Plus

  • Pret de pornire 21.990 €
  • Pret model testat 30.180 €
  • Taxa auto 667 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Rexton este oferit în compania unei singure motorizări, singura unitate Euro 5 din gama SsangYong. Motorul este construit în Austria şi este complet separat de moştenirea vechilor modele, animate de propulsoare Mercedes-Benz, împrumutând însă de la prima generaţie ML transmisia automată cu cinci trepte. Cifrele anunţate nu impresionează, agregatul asigurând 155 CP la 4.000 rpm şi 360 Nm între 1.500 şi 2.800 rpm. Partea interesantă la acest motor este cuplul parţial de 190 Nm atins la 1.000 rotaţii pe minut, adică foarte puţin peste turaţia de ralanti.

Transmisia asigură un nivel ridicat de confort la schimbarea treptelor, cu toate că numărul de rapoarte începe să devină mic în comparaţie cu ceea ce găsim pe alte modele noi lansate în ultimii ani. Odată cu nivelul scăzut de putere, avem reţeta potrivită pentru o maşină care trebuie condusă foarte liniştit, calm, cu capul pe umeri, depăşirile "din scurt" fiind ceva de ordin SF la bordul lui Rexton.

Din fericire, SsangYong Rexton W şi a sa motorizare e-XDI de 2.0 litri nu înseamnă doar atât. Se pare că unii ingineri SsangYong au simţurile bine dezvoltate şi au reuşit să perceapă calităţile motorizărilor Mercedes-Benz folosite în trecut, iar cunoştinţele lor au fost suficiente pentru a insufla aceste calităţi şi în unitatea aceasta. Vorbim despre un nivel surprinzător de bun al factorului NVH (Noise, Vibration, Harshness). Propulsorul asigură un nivel redus de zgomot, deşi îl auzim destul de clar în habitaclu după ce trecem de 2.500 rpm. Vibraţiile sunt aproape imperceptibile, fiind estompate bine.

Din păcate pentru Rexton, celelalte modele din acest segment vin cu motorizări semnificativ mai puternice. În aceste condiţii, Rexton W submotorizat şi necesită puţină răbdare din partea şoferului pe partea de demaraj şi reprize.

Consum

De obicei, modelele pe care le testăm au la dispoziţie un computer de bord, care ne uşurează semnificativ munca oferindu-ne informaţii precum autonomie rămasă, viteză medie, timpul călătoriei respective, consumul mediu realizat şi chiar câţi litri de carburant am consumat.

În cazul lui Rexton, nu am beneficiat de acest instrument electronic. Am avut la dispoziţie doar un jurnalier, iar metoda tradiţională de calcul a consumului ne-a dus la circa 10.5-11.5 litri/100 km într-un regim de condus mixt oraş-şosea, în funcţie de ritmul de rulare

Pe de altă parte, consumul mixt anunţat al lui SsangYong Rexton 2.0 e-XDI cu transmisie automată şi tracţiune integrală este de 7.8 litri la sută. Rivalii lui Rexton sunt echipaţi cu motorizări mai puternice, de cilindree superioară, de unde şi avantajul modelului în faţa lui Nissan Pathfinder 2.5 dCi şi a lui Toyota Land Cruiser. Există şi modele în segment care oferă un consum mai mic în regim mixt, chiar dacă au motorul mai puternic şi cu un litru mai mare, iar cel mai bun exemplu în acest sens este Volkswagen Touareg, cu toate că SUV-ul german nu are o versiune cu şapte locuri.

Performanţe

Clientul de SsangYong Rexton nu este interesat de performanţe. Ar fi o nebunie să ceri performanţe celui mai ieftin model din segment. Totuşi, dacă se va întreba vreodată în cât timp reuşeşte Rexton să treacă de la 0 la 100 km/h, va observa că fişa tehnică a modelului nu prezintă un timp exact pentru cel mai cunoscut reper de timp al acceleraţiei.

Mai mult, pentru a lămuri acest aspect am întrebatu reprezentanţii mărcii, dar nici ei nu au prezentat o valoare oficială a timpului necesar pentru sprintul 0-100 km/h al lui Rexton W. Reprezentanţii mărcii se limitează să spună că modelul punctează mai bine la alte capitole şi că accelerarea de la 0 la 100 km/h nu este importantă.

Ce ştim este faptul că Rexton 2.0 e-XDI poate să atingă o viteză de 175 km/h. Este egal cu ceea ce poate un Land Cruiser de 3.0 litri şi 190 CP, dar sub capacităţile unui Pathfinder 2.5 dCi de 190 CP sau ale unui Touareg 3.0 TDI de 204 CP.

Indiferent de timpul necesar accelerării de la 0 la 100 km/h cu SsangYong Rexton, modelul are performanţe slabe şi un răspuns la acceleraţie întârziat şi dezamăgitor. Kickdown-ul aplicat de şofer vine cu o replică tardivă din partea cuplului motor-transmisie.

Interior

Habitaclul lui SsangYong Rexton facelift nu arată la fel de modern sau de reuşit precum xteriorul. Volanul este similar cu ceea ce găseam în gama SssangYong în 2007, materialele de la bord sunt slabe din punct de vedere calitatativ, iar felul în care arată bordul aminteşte de SUV-urile de acum zece ani. SUV-urile ieftine de acum zece ani.

Pe hârtie, maşina anunţă numeroase dotări la interior, dar creatorii săi au uitat de două elemente cheie. Pe lângă computerul de bord lipsă, Rexton încă are o cheie fizică în formatul clasic. Ca să nu vorbim despre lipsa unui sistem multimedia modern, chiar dacă aceast element poate fi justificat până la urmă de preţul redus al lui Rexton.

Materialele de la bord şi finisajele nu au o calitate impresionantă, pielea de pe scaune lăsând impresia că este cel mai scump şi de calitate element al habitaclului. Fie că vorbim de butoanele de la interior, de consola centrală sau de feţele de uşi, nu avem senzaţia de calitate pe care o aşteptam de la un automobil al anului 2013.

Pe de altă parte, poziţia la volan este clasică pentru un SUV, în timp ce comenzile au o amplasare ergonomică. Spaţiul de la bord este suficient pentru cinci pasageri, însă cele şapte locuri din fişa tehnică există doar în visele inginerilor care au amplasat scaune în portbagaj. Nu de alta, dar nu există spaţiu pentru gambele ocupanţilor acestor locuri, şezutul fiind amplasat direct pe podea. Nici ipoteza locurilor pentru copii nu funcţionează, cele două scaune nefiind dotate cu sistem de ancorare Isofix.

În formatul cu cinci locuri, portbagajul anunţă 680 de litri, o valoare bună în segment.

Preţ de achiziţie

Lucrul pe care SsangYong Rexton W îl face bine este că reuşeşte să fie un automobil ieftin. Foarte ieftin. Cea mai ieftină versiune pleacă de la 21.990 euro cu TVA inclus, în timp ce versiunea de top, testată de noi, pleacă de la 27.500 euro cu TVA inclus. Exemplarul din imaginile alăturate costă 30.200 euro cu toate taxele, având ca dotări opţionale transmisia automată şi trapa electrică. Pentru încă 1.000 de euro, cei de la SsangYong oferă un sistem de navigaţie Kenwood cu harta completă a Uniunii Europene.

Cel mai apropiat competitor este Nissan Pathfinder, model care pleacă de la 38.200 euro cu TVA inclus. Versiunea entry-level în gama Volkswagen Touareg pleacă de la 41.500 euro cu TVA inclus, în timp ce un Toyota Land Cruiser pleacă de la 52.000 euro.

Singurii inamici adevăraţi ai lui Rexton sunt SUV-urile de segment C, aceste modele având interioare de calitate superioară, motoare mai eficiente şi mai performante şi o imagine de marcă mai bună. Dar diferenţe între acestea şi Rexton vin la nivelul ampatamentului, al spaţiului interior, al volumului portbagajului şi la cele şapte locuri anunţate pe hârtie de propunerea celor de la SsangYong. În plus, modelul din Coreea de Sud mai are un as în mânecă, deseori ignorat în România: capacitate de tractare de 2.600 kilograme.

Siguranţă

Din păcate (sau din fericire, rămâne de văzut) pentru marca SsangYong, EuroNCAP nu numai că nu l-a testat pe Rexton, dar organizaţia independentă europeană nu a testat până acum niciun model al acestui constructor. 

În standard, SsangYong Rexton are în dotare ABS+EBD, ESP, asistenţă activă la frânarea de urgenţă, airbag-uri laterale şi frontale şofer şi pasager, sistem ISOFIX pentru scaun copil, centuri de siguranţă în trei puncte pentru toate locurile şi tetiere active faţă.

Ţinută de drum

Cât timp vei păstra o traiectorie rectilinie uniformă, Rexton este un automobil foarte confortabil. Mai departe de atât, ajungem să ne întâlnim cu toate neplăcerile asigurate de un model care dispune de un şasiu separat de caroserie, singura diferenţă dintre Rexton şi un off-roader veritabil fiind suspensia spate multi-link, oferită însă doar în compania versiunilor cu tracţiune integrală, cum a fost maşina de test analizată de noi. Între timp, suspensia faţă este cu braţe triunghiulare suprapuse, configuraţie comună în industrie.

Sistemul de tracţiune integrală este proiectat de Borg Warner şi include un reductor. Abilităţile off-road ale modelului sunt limitate doar de anvelopele sale, caracteristicile tehnice anunţate până acum fiind suficiente pentru a-l scoate pe Rexton din noroaie şi zăpezi fără probleme. Asta pentru că Rexton are o gardă la sol de 25 centimetri şi se mândreşte cu un unghi de atac de 28 de grade şi cu un unghi de degajare de 25.5 grade. Dacă nu sunteţi impresionaţi, aflaţi că aceste valori sunt foarte bune pentru un automobil cu ampatamentul de 2.8 metri.

Dar problema acută a lui Rexton este pe comportamentul pe şosea. Fie că frânezi, accelerezi sau virezi, maşina se mişcă perceptibil în toate direcţiile. Avem şi ruliu şi tangaj, chiar şi la acţionarea comenzilor cu o viteză şi o amplitudine redusă. Direcţia e complet artificială, Rexton lăsând senzaţia că mergi pe un fotoliu mare şi că ai în faţă un volan imens destinat unui joc video cu o grafică excelentă, dar care are reacţii întârziate la comenzile tale.

Vizibilitate

Având la dispoziţie suprafeţe vitrate mari şi un set de oglinzi cu dimensiuni generoase, Rexton nu impune probleme de vizibilitate, cel puţin când avansezi. Însă, la mersul cu spatele, am simţit nevoia unei camere video pentru marşarier. Din fericire, există senzori de parcare cu ajutorul cărora poţi să treci peste unghiul mort imens format de montanţii C.

Acesta din urmă ajunge să deranjeze şi pe şosea, dar nu mai mult decât ar perturba în cazul unui automobil de gabarit similar.

Tehnologie

Pe hârtie, Rexton este un model dotat corect pentru preţul pe care îl cere importatorul mărcii în România. Versiunea de top vine cu scaune faţă cu reglare electrică, climatizare digitală cu reglare automată, sistem de asistenţă la coborârea pantelor, oglinzi laterale reglabile, încălzite şi pliabile electric, încălzire în scaune pe primele două rânduri, tempomat, comenzi pe volan pentru unitatea Radio-CD cu MP3 şi 6 boxe, conectori USB şi AUX şi funcţie Bluetooth pentru conectarea telefoanelor mobile.

Cea mai surprinzătoare funcţie la acest model, în contrast cu materialele de la interior, a fost scaunul de şofer cu memorie care avea o funcţie de auto-culisare. Mai exact, acesta culisează în spate odată ce opreşti motorul şi scoţi cheia din contact, revenind la poziţia selectată anterior odată ce porneşti din nou motorul pentru a uşura accesul la bord.

Încălzirea pentru locurile din faţă este reglabilă pe cinci niveluri. Acest sistem este foarte eficient, încălzind scaunele în timp record la un nivel mai mult decât agreabil. Din păcate, maşina ”plânge” după un sistem infotainment din acest deceniu, după un computer de bord şi, dacă nu suntem prea răsfăţaţi, după un sistem de pornire şi acces fără cheie, sau măcar o cheie de tip briceag. 

Design

Rexton nu este o maşină urâtă, în ciuda istoricului nefericit al mărcii din Coreea de Sud în această privinţă. Ba mai mult, facelift-ul modelului Rexton intră cu brio pe lista celor mai frumoase creaţii SsangYong, ocupând o poziţie fruntaşă alături de Korando.

Chiar ne place cum arată partea frontală a acestui model, noua grilă faţă făcând minuni pentru Rexton W. Blocurile optice frontale sunt agresive şi i se potrivesc foarte bine, în timp ce stopurile cu LED arată şi ele acceptabil. Am îndrăzni să spunem că Rexton este un model cu design modern. Cine ştie, poate că designerii exteriorului lui Rexton se vor ocupa şi de interior. Nu de alta, dar un asemenea facelift ar fi meritat un interior mai modern.

Nu ne-a placut

  • Imagine de marcă
  • Al treilea rând de locuri este inutil
  • Materiale de slabă calitate la interior
  • Performanţe dinamice
  • Ruliu şi tangaj pronunţate
Date tehnice - SsangYong Rexton W (2012-prezent) 2.0 155CP 4WD AT5 DLX Plus
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
7
Cilindree cmc
1998
Lungime mm
4755
Putere maxima CP (rpm)
155 (4000)
Latime mm
1900
Cuplu maxim Nm (rpm)
360 (1500)
Inaltime mm
1840
Viteza maxima km/h
175
Greutate kg
1985
Acceleratie 0-100 km/h s
n/a
Ampatament mm
2835
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
78
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
680
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre SsangYong Rexton W (2012-prezent)

Ultimele teste

Comentarii (15)

  • Acesta este cel mai mic punctaj din toate testele de pe Automarket?

    Totusi, masina nu cred ca e chiar asa de rea. Pare destul de capabila in off-road, spatioasa, si nici design-ul nu mai e la fel de oribil ca la modelele mai vechi.
    30 6
  • Masina nu e rea deloc. Pentru cineva care isi doreste o masina simpla, capabila sa te duca acolo unde altele nu ajung, chiar este o alegere de luat in consideratie.

    Pentru cei pentru care exercitiul suprem de off road inseamna urcatul masinii pe bordura, trebuie spus ca sasiul acela separat de caroserie reprezint un atu immportant in teren cu adevarat accidentat.
    30 5
  • As mai adauga ca un mare atu, motorul de 2 litri unic in segment si suficient ca si putere.
    Incet incet toata europa se opreste la 2 litri.
    25 6
  • Vasile
    Da, ba, da tot e cazan!
    8 22
  • Scrooge
    e ieftin dar se si devalorizeaza foarte puternic, astfel incat se poate pierde cam aceeasi suma ca la un automobil "de marca mai cunoscuta" cu un pret mai mare. Avantajul il vei avea la achizitia initiala. Iar motorul, come on, lesinatura, are aproape 2 tone masina. Sa nu uitam ca varful de gama de pe Focus sau Octavia are tot 2 litri si 150 de cai, si sunt masini de aproape 1.4 tone. Nu cred ca au revoltutionat ei randamentul motoarelor diesel.

    @ Misha - "Pentru cineva care isi doreste o masina simpla, capabila sa te duca acolo unde altele nu ajung, chiar este o alegere de luat in consideratie". Cam ai descris Dusterul, desi nu sunt fan. Nu cred ca e mai capabil decat Dusterul in teren accidentat.
    12 10
  • Pai masina asta are o gramada de "calitati":

    - marca necunoscuta, inexistenta, exotica
    - valoare de revanzare 0
    - retea service 0
    - ruliu mare din cauza greutatii si a garzii la sol ridicate
    - motor slab raportat la gabarit
    - uzata moral si fizic
    Singurul punct forte o sasiul separat de caroserie insa cati vor aprecia asta?

    Concluzie:

    Daca vrei '"jip" alegerea e simpla.......Duster facelift!
    21 15
  • sunt de acord cu Vasile
    3 6
  • Nu stiu ce sa zic, Duster are materiale proaste, dar la aspectul general are un interior mai modern decat adevaratul interior de utilitara, cel de la RAV4.
    15 4
  • Foarte frumos testul scris, felicitari.
    Se pare ca in mare masura v-ati imprietenit cu masina. Si mie imi place partea exterioara, despre interior pot spune ca este pt cei care nu sunt obisnuiti sau chiar nu au timp de prea multa tehnologie in masina lor (genul LCD-uri si alte minuni), computerul de bord era binevenit, dar daca nu ai un stil de condus sportiv eu zic ca nu te prea intereseaza, pt ca obtii maximul de autonomie - parerea mea.
    Am gasit performanta 0-100km/h - 13,3s - se duce spre limita inferioara, dar nu e chiar atat de rau - in sensul ca nu poti spune ca e tocmai submotorizata.
    Tangajul nu trebuia sa fie cumva tinut in frau de EBD? poate e prea mare garda la sol si o face prea instabila! Posibil niste anvelope cu talon mai mic sa faca diferenta?

    O intrebare as avea: Franele tin bine? Raspund promt si se opreste cel putin la asteptarile voastre?

    PS: Ar trebui sa ne obisnuim de acum ca notele sa se dea in functie de gadgeturi si de partea electronica a tuturor sistemelor, cu cat mai multe cu atat mai mare nota.
    6 3
  • marius
    sa fim seriosi,astea sunt cele mai urate masini..in afara de kyron,tot de la astia..si despre performante,mediocre..nici daca as paste magari in Albania nu as folosi asa ceva
    2 7
  • Mai degraba l-as numi "mormolocul"... :) E pentru cei care se ambitioneaza sa-si ia "gip" chiar daca nu-si permit si nici nu stiu la ce e bun... Doar pentru o falsa imagine de "prosperitate"...

    Iar totul se transforma intr-o gaura neagra in bugetul firav al posesorului...
    8 6
  • Foarte adevarat comentariul lui Andi, bv
    Referitor la masina mai bine renuntau la transmisia automata in locul uneia manuale si montau motorul de pe Korando de 2,0 175cp, si astfel cu consum mai mic si performante mai bune
    7 1
  • E drept ca nu e o mare frumusete si nici o masina foarte buna. Dar la 22-25 de mii cred ca nu are concurenta tinand cont ca nu e chiar asa rea. 30 mi se pare prea mult pt. un Ssang...
    Eu cred ca merita mai mult punctaj.
    6 1
  • ps. Pe la un 25 de mii se poate cumpara si o Kia Sorento care este o alegere MULT mai buna. Dar merita facut un compromis daca sunt doar 25 de mii in buget. Si anume: Da fix 22 de mii pe Ssang, ii mai raman 3 mii pana la 25 de mii cat ar costa o Kia si cu 3 mii de euro se duce 2 saptamani in Corsica si Sardinia + ca e posibil sa se intoarca si cu ceva bani ramasi daca stie sa economiseasca asta ca sa ii ramana de un plin-doua la masina din cei 3000 :).
    3 5
  • Pacat !!! Pacat de aspectul exterior , gabarit , tractiune si motorizare . Fara un acces si start motor keyless , fara calculator de bord si navigatie nu prea face sa o cumperi . Compenseaza cat de cat pretul si serviciul de garantie . La motor se poate atasa un kit de putere care o aduce in randul SUV-urilor de top in privinta demarajelor si vitezei maxime . In rest face fata competitiei cu restul in special datorita pretului cu cca 20-30K mai mic . Nu mai pomenesc de tendinta actuala a majoritatii SUV-urilor inzestrate cu sisteme inteligente precum City-Safe , Adaptive Cruise Control , Lane departure etc care personal le-as abandona pentru un Rexton cu acele cateva caracteristici pomenite la inceput ....
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru