Drivetest Mitsubishi Outlander (2009)

2.2 DI-D 176CP Intense Plus 4WD
Mitsubishi  Outlander (2009) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 22.08.2012
Scrisoare de adio

Vine o vreme când marii sportivi se retrag din arenă. Vine o vreme când marii scriitori renunţă la peniţă, iar pictorii uită de pensulă şi şevalet. Vine o vreme când modele de succes se retrag în glorie pentru a lăsa locul celor mai tineri.

Dupa o carieră de succes, a venit vremea ca şi Mitsubishi Outlander sa oprească motorul şi să anunţe finalul. În urma sa vine o generaţie nouă, care va purta pe umeri greutatea numelui Outlander şi misiunea unui nou succes.

Pentru a fixa mai bine în memoria publicului ce a însemnat un Outlander de succes, am pregatit o ultimă întâlnire cu SUV-ul japonez.

Mitsubishi Outlander (2009)
2.2 DI-D 176CP Intense Plus 4WD

  • Pret de pornire 24.794 €
  • Pret model testat 32.665 €
  • Taxa auto 424 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Ultimul reprezentant al triadei nipono-franceze, alcătuită în trecut şi din Peugeot 4007 şi Citroen C-Crosser, rămâne încă în vânzare pe piaţa din România, cu un singur motor însă. Un propulsor diesel de 2.2 litri, pe care publicul îl cunoaşte bine după o carieră încununată de succes.

Unitatea livrează 176 de cai putere la 3500 de rotaţii şi un cuplu motor generos, de 380 Nm la 2000 rpm. Momentul motor, deşi abundent şi resimţit devreme, îşi pierde din vigoare rapid, plaja de cuplu maxim fiind una destul de îngustă. Pentru a te menţine mereu în zona de cuplu ai nevoie de o exploatare frecventă a transmisiei cu cinci rapoarte, etajată bine, cu o cursă a schimbătorului precisă şi destul de scurtă.

Resursele pot fi transmise fie doar punţii faţă, situaţie în care Outlander se simte alert, fie ambelor axe, situaţie în care resursele sunt ceva mai bine exploatate.

Unitatea diesel este bine antifonată, zgomotul celor patru cilindri fiind perturbator abia atunci când acul turometrului sare de 3000 rpm.

Consum

Outlander nu se dovedeşte a fi extrem de însetat, nici măcar atunci când afară sunt 40 de grade Celsius, iar asfaltul deja se topeşte. Cu o instalaţie de aer condiţionat forţată încontinuu şi o pedală de acceleraţie care nu a fost menajată deloc, Outlander ne-a adus un consum urban puţin peste 10 litri/100 de kilometri şi un consum extraurban de 7.3 litri/100 de km, respectând însă limitele legale. Cifrele înscrise în fişa tehnică sunt mai mici, însă nu cu mult: 7.9 litri în mediul urban şi 5.4 litri în cel extraurban.

Raportat la rivalii din segment, Outlander are o medie de 6.3 litri/100 de km cu care bate uşor toţi rivalii din segment. Doar Chevrolet Captiva şi Nissan X-Trail se poziţionează destul de aproape, cu o medie de 6.4 litri/100 km.

Performanţe

Outlander nu se vrea fi un Usain Bolt al crossover-elor. Intenţiile sale sunt acelea de a te duce de la 0 la 100 de km/h în siguranţă, fără excese şi acte de eroism. Tocmai de aceea sprintul se face în 9.8 secunde, suficient pentru clientul familist al modelului japonez. Viteza maximă se opreşte şi ea la 200 de km/h, îndeajuns de mare pentru a rămâne fără permis.

Comparativ cu ceilalţi rivali, Outlander este depăşit la mustaţă de Chevrolet Captiva (9.7 secunde), Kia Sorento şi Opel Antara (ambele 9.6 secunde). Când vine însă vorba despre viteză maximă, Outlander este, alături de Captiva şi Antara, cel mai rapid.

Interior

Prezent pe piaţă tocmai din 2005, Outlander nu poate ascunde unele riduri. Faceliftul a mai estompat din urmele vremii, însă nu suficient, segmentul fiind în prezent dominat de propuneri din ce în ce mai competitive.

Trebuie să recunoaştem că în interiorul lui Outlander descoperi un design monoton, destul de gri, pe care îl mai înviorează doar afişajul color al computerului de bord, introdus odată cu faceliftul.

Materialele nu sunt tocmai prietenoase, plasticul fiind dur pe alocuri. Compensează însă finisajele corecte, care nu trădează slăbiciuni de fabricaţie. Ergonomia bordului este simplă şi destul de intuitivă. Asta am apreciat dintotdeauna la Outlander: faptul că poţi nimeri aproape orice buton dorit cu ochii închişi.

Ajungem şi la spaţiu interior. Este un amănunt extrem de important pentru clienţi, marea lor majoritate familişti. Outlander este extrem de spaţios şi primitor pentru cinci pasageri. Dacă vă doriţi şi un al treilea rând de scaune, ascuns foarte bine în podeaua portbagajului, noi vă sfătuim să-l luaţi. Chiar şi aici, cei doi pasageri vor avea spaţiu pentru picioare, chiar dacă distanţa de la podea la şezut nu este tocmai impresionantă. La nevoie însă, pot călători şi adulţi.

În plus, portbagajul păstrează dimensiuni decente în configuraţia cu şapte locuri şi uriaşe în cea cu cinci. Cei 771 de litri sunt depăşiţi doar de Hyundai Santa Fe.

Preţ de achiziţie

Pentru o familie care vrea un SUV încăpător, socotelile încep de la 24.794 de euro. Este preţul de pornire al lui Outlander în România. Această sumă vă aduce motorul diesel de 176 de cai putere, tracţiune integrală şi nivelul de echipare de bază.

Doar Opel Antara facelift are un preţ de pornire mai mic decât cel al lui Outlander, însă este vorba despre o versiune pe benzină, total nepotrivită unui asemenea model. Kia Sorento se poziţionează aproape de japonez, cu un preţ de 25.234 de euro, însă nu beneficiază de un motor diesel şi nici de 4x4. Chevrolet Captiva încearcă să ţină piept cu o versiune diesel de 163 de cai putere şi tracţiune 4x2, toate evaluate la 26.000 de euro cu TVA.

Outlander este fără îndoială o afacere ce nu trebuie ratată în segment. Exemplarul testat de noi a fost unul în echipare intermediară, cu un preţ final de 32.665 de euro.

Un Kia Sorento similar va depăşi acest prag, Nissan X-Trail se apropie şi el de această valoare, dar are cu 26 de cai putere în minus, iar Hyundai Santa Fe reuşeşte să se menţină aproape cu un preţ de 33.918 euro. Captiva şi Antara sunt şi ele opţiuni ce trebuie luate în seamă, preţul lor fiind extrem de apropiat de cel al lui Outlander.

Siguranţă

Mitsubishi Outlander a fost testat de EuroNCAP în 2007. Scorul obţinut atunci nu a fost unul îmbucurător, deşi regulile de testare nu erau încă atât de stricte ca în prezent. SUV-ul japonez a obţinut doar patru stele pentru că structuri ale bordului au pus în pericol zona genunchilor şi cea femurală a pasagerilor faţă.

Lista elementelor de siguranţă include airbaguri laterale, frontale şi cortină, precum şi sisteme vitale cum ar fi ABS şi ESP.

Ţinută de drum

Mitsubishi Outlander încearcă să preia pedigree-ul 4x4 al fratelui mai mare, Pajero, şi să-l transmită unui public care preferă ieşirile uşoare în off-road. SUV-ul nu îşi propune să facă o carieră de necontestat printre şleauri, cărări de munte, pante abrupte şi vaduri pline cu apă. La nevoie însă, poate face faţă şi acestor provocări.

Garda la sol este decentă, însă unghiurile de atac şi de degajare nu favorizează Outlander într-un teren accidentat cu dificultate medie spre mare. Extensiile de plastic din zona inferioară a caroseriei pot cădea pradă uşor unui teren deloc prietenos. De apreciat tracţiunea integrală permanentă, care odată cuplată te poate scoate uşor dintr-un şleau plin cu noroi sau apă. Ca să nu mai vorbim de o pantă acoperită cu iarbă.

Pe drumuri forestiere, ca şi pe asfalt, Outlander se dovedeşte a fi o maşină confortabilă, ce absoarbe bine neregularităţile. Exact ce trebuie unei familii care ţine la confortul său.

Pe segmente de drum virajat însă, Outlander îşi arată slăbiciunile. În modul 4x2 stabilitatea pe viraje este îndoielnică, abia atunci când cuplaţi 4x4 lucrurile devenind ceva mai ţepene. În plus, ruliul caroseriei este destul de mare şi poate inspira o uşoară senzaţie de nesiguranţă.

Direcţia nu este nici ea printre cele mai precise şi în plus resimte cuplul generos transmis doar punţii faţă în modul 4x2, fenomen cunoscut de toţi sub denumirea englezească ”torque steer”.

Vizibilitate

Nu veţi întâmpina mari probleme de vizibilitate în cazul lui Outlander. Oglinzile laterale sunt suficient de mari şi de multe ori nu au nevoie nici măcar de ajustare.

Poziţia la volan este înaltă, suprafaţa vitrată este generoasă, iar luneta bine proporţionată. Nu veţi avea aşadar probleme la parcarea cu spatele, dar e bine să fiţi prevăzători şi să comandaţi nişte senzori.

O oarecare problemă ar putea să vă pună montanţii faţă, care obturează vederea din când în când.

Tehnologie

Mitsubishi Outlander nu duce lipsă de nimic. Japonezii au încercat să ofere celor din habitaclu tot confortul de care au nevoie.

Afişajul color şi destul de simplu de citit al computerului de bord va face deliciul şoferului. Sistemul audio, în cazul versiunii testate de noi un Rockford Fosgate cu 9 difuzoare şi subwoofer generos amplasat în portbagaj, va face însă deliciul pasagerilor, care vor putea folosi orice mediu de stocare pentru a reda muzica preferară.

Nu lipseşte nici conexiunea bluetooth pentru cei care vor să îşi conecteze telefonul. Clienţii mai pretenţioşi ar putea să fie nemulţumiţi de sistemul de climatizare automat pe o singură zonă. Chiar dacă este destul de simplu, noi vă asigurăm că îşi face foarte bine treaba. În plus, este şi foarte intuitiv.

Design

Reîmprospătat recent, cu o faţă nouă, aliniată la filosofia de design a brandului, Outlander este o prezenţă plăcută, care inspiră dinamism. Deşi recunosc că eram fanul modelului pre-facelift, trebuie să cedez şi să spun că nici faţa actuală nu îmi displace. Ba mai mult, sunt contrariat de numărul privirilor care încă analizează Outlander.

Publicul din România a digerat bine look-ul uşor încruntat al SUV-ului şi l-a ajutat pe Outlander să îşi creeze o reputaţie solidă în ţara noastră, o reputaţie de care succesorul va trebui să ţină cont şi pe care va trebui să o ducă mai departe.

Nu ne-a placut

  • Ruliul în viraje
  • Interiorul monoton
  • ”Torque steer” pronunţat
Date tehnice - Mitsubishi Outlander (2009) 2.2 DI-D 176CP Intense Plus 4WD
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2268
Lungime mm
4665
Putere maxima CP (rpm)
176 (3500)
Latime mm
1800
Cuplu maxim Nm (rpm)
380 (2000)
Inaltime mm
1720
Viteza maxima km/h
200
Greutate kg
1705
Acceleratie 0-100 km/h s
9.8
Ampatament mm
2670
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
771
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mitsubishi Outlander (2009)

Ultimele teste

Comentarii (4)

  • Noua generatie arata ca un monovolum, specific pietei SUA! Prefer actualul model, insa cilindreea e cu 0,2 mai mare decat ar fi cazul!
    Motorul de 1.8 DiD ar fi fost mult mai potrivit.
    20 7
  • antonny
    un test echilibrat fata de concurenta ......bravo Domnule Mirica Bogdan
    6 3
  • da .... unde-i Mafia? japonezii de la Mitsu nu merita stima la fel ca toaet celelalte fiabilitati supertehnologizate japoneze ? (despre fiabilitate nu am indoieli pentru ca detin un mitsu ... cu tehnologia este discutabil)
    16 3
  • civalco
    Acest model a fost o mixtura interesanta pentru a exista pe piata Europei. Din pacate pretul chiar si cel de pornire a fost este si cu siguranta va fi unul mare.
    Tot din pacate Mitsu a pierdut mult in ultimii 10 ani in ce inseamna tehnologia PROPRIE si a folosit masiv solutii preluate de la alti constructori pentru a putea tine pasul cu piata. Degradarea a coborat pana la a dota propriile autoturisme cu motoare VW. E bine ca au renuntat si cu eforturi foarte mari ( sustinute de pretul de vanzare al produselor) au inceput sa reina la solutiile personale sau colaborari cu constructori mai seriosi.
    11 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru