Drivetest Infiniti G Coupe (2008-2014)

Infiniti G Coupe (2008-2014) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Golfuletz Studio
Luni, 10.08.2009
Punctul G
Fiecare dintre noi se intreaba probabil care este masina perfecta. Care este automobilul in care te urci dimineata cu zambetul pe buze si din care cobori la sfarsitul zilei la fel de zambitor? Care este modelul care nu se demodeaza si care nu te plictiseste nici dupa cinci ani de utilizare constanta? Am putea fi tentati sa spunem ca zilele trecute am gasit un raspuns la toate aceste intrebari in persoana lui Infiniti G37. Coboram insa cu picioarele pe pamant, ne scuturam bine si incercam se gandim la rece: modelul japonez atinge coarda sensibila a fiecarui pasionat si il face sa vibreze intens insa tradeaza cateva puncte slabe la o analiza mai atenta.

Motor / Transmisie

Inifiniti G37 Coupe nu este o masina destinata oricui. Nu este o masina pentru toti cei care citesc aceste randuri, desi in mod sigur majoritatea si-ar dori-o. G37 este un tonomat de senzatii tari, animat de un motor V6 de 3.7 litri, gata sa se ia la tranta cu granzii germani. Inima coupe-ului este un hipodrom care totalizeaza 320 de cai putere, gata oricand sa iti satisfaca placerile interzise. Coupe-ul incepe sa isi arate muschii pe la 7000 de turatii, atunci cand cei 320 de cai galopeaza alarmant de repede si totul in jurul tau se deruleaza cu viteza. Sa mai vorbim si despre cei 360 de Nm, regasiti pe la 5200 de turatii, care te fac sa iti pierzi mintile si sa devii un intreg cu scaunul care te imbratiseaza puternic?Simfonia cilindrilor este o adevarata desfatare pentru urechi chiar si atunci cand motorul merge la ralanti. In plus, atunci cand calci pedala de acceleratie, pe langa raspunsul prompt si smuciturile de rigoare esti mangaiat pe timpane de sunetul evacuarii si de scartatitul pronuntat al pneurilor. Infiniti a cautat sa ajunga la inima pasionatilor de modele sportive cu un motor puternic, echilibrat, potrivit pentru un coupe nervos cu pretentii la coroana de lauri a actualului BMW Seria 3 Coupe. In drumul sau catre cea mai inalta treapta a podiumului, orbit probabil de mirajul cailor putere si a cuplului motor, constructorul japonez a neglijat un aspect foarte important, si anume cutia de viteze. Transmisia automata, cu sapte rapoarte, introdusa recent in interiorul gamei, se achita cu brio de indatoriri atunci cand vine vorba de o crestere liniara a rapoartelor sau de o etajare corecta a acestora. Probleme apar atunci cand vine vorba de raspuns. Transmisia nu este atat de receptiva pe cat ne-am fi dorit, intarzierile lasand loc unor emotii scurte atunci cand incerci o depasire riscanta sau vrei sa parasesti un viraj in forta. Efectul poate fi insa estompat partial atunci cand alegem modul secvential de schimbare a treptelor de viteza, cu ajutorul padelelor instalate in spatele volanului. Chiar si in aceasta situatie, desi senzatia de raspuns intarziat se reduce, ea nu dispare in totalitate. Si pentru ca transmisia sa fie blamata pana la capat, un alt element care creeaza disconfort in utilizare este faptul ca padelele nu au fost pozitionate pe volan ci in spatele acestuia. Atunci cand te lupti cu o serie de viraje stranse si ai nevoie de retrogradari rapide intelegi de ce ar fi fost o adevarata binecuvantare ca padelele sa se miste odata cu volanul.

Consum

Un V6 pe benzina, 320 de cai putere... trasaturile unui adevarat gurmand, care ar putea manifesta un apetit deosebit pentru benzina de orice fel. Din fericire nu este chiar asa. Pentru un model sportiv, G37 Coupe pare neimpresionat de excursiile la "pompa", multumindu-se cu o ratie de 16.5 litri la 100 de kilometri in mediul urban, daca pedala de acceleratie este exploatata normal, fara exagerari sportive sau economiste. Probabil ca o rulare mai cuminte, intr-un Bucuresti mai aerisit ne-ar fi adus mai aproape de cifra anuntata de producator, adica 15.3 litri/100 km. In mediul extraurban lucrurile stau la fel de bine. Daca te imprietenesti cu autostrada si orgoliul tau nu sufera foarte tare atunci cand esti depasit, o viteza constanta de 140 de km/h iti poate aduce un consum de 10.1 litri/100 de kilometri. Daca insa chiar vrei sa bati recorduri de consum, G37 Coupe nu spune nu si accepta provocarea. O viteza de 90 de km/h, mentinuta constant in afara localitatilor, te poate surprinde foarte placut, V6-le multumindu-se cu doar 8.3 litri/100 de kilometri, foarte aproape de ceea ce anunta si producatorul, 7.9 litri/100 de kilometri. La toate acestea adaugi un rezervor generos de 80 de litri si poti continua sa zambesti atunci cand treci pe langa benzinarii. Nota nu poate fi insa maxima, pentru ca in segment, BMW Seria 3 Coupe anunta valori mult mai mici ale consumului, ceea ce face ca G37 Coupe sa piarda oarecum teren in fata germanului.

Performanţe

Capitolul performante este locul unde putem vorbi despre acele senzatii pe care le experimentezi la 250 de km/h, viteza maxima a versiunii testate de noi. G37 Coupe se comporta ca un adevarat bolid incercand sa-ti mentina treaza in permanenta atentia si interesul. Fie ca pleci de pe loc in forta, fie ca accelerezi de la 140 la 230 de km/h in doar cateva secunde, sportiva japoneza este la fel de vioaie si brutala. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face in 5.9 secunde, un timp relativ mare, dar perfect justificat avand in vedere masa masinii care insumeaza putin peste 1700 de kilograme. Performanta nu este una impresionanta avand in vedere faptul ca rivalul Seria 3 Coupe poate scoate doar 5.5 secunde pana la 100 km/h, in conditiile in care are doar 306 cai putere. Chiar si asa, cele aproape 6 secunde vor fi probabil cele mai antrenante pe care le-ai trait vreodata.

Interior

Cei care vor pasi in interiorul unui Infiniti G37 Coupe vor avea o senzatie de deja-vu. Liniile trasate de designerii japonezi in habitaclu seamana foarte mult cu cele intalnite pe un alt model sportiv de exceptie, nascut in interiorul aliantei Renault Nissan, mai exact 370Z. Desi nu exista o sinonimie perfecta intre cele doua modele, in interiorul lui G37 Coupe "miroase" a Nissan, ceea ce nu este neaparat un lucru rau. Designul fluent al bordului, completat de accentele sportive, te fac sa te simti putin confuz: te afli intr-un model de lux sau intr-unul dedicat circuitului? Pe masura ce te familiarizezi cu interiorul incepi sa realizezi ca japonezii au vrut sa iti puna la dispozitie tot ceea ce au gasit ei mai bun in magazia proprie. Simturile iti vor fi rasfatate de amalgamul de materiale prietenoase la atingere si de pielea fina cu miros puternic. Duetul simtului tactil si olfactiv te vor face sa simti ceea ce Infiniti a vrut sa iti transmita de la inceput: confort. Insertiile de aluminiu si pielea fina care imbraca scaunele, volanul si levierul schimbatorului sunt alte detalii care condimenteaza interiorul sportivei. La toate acestea se adauga un afisaj prietenos, care aminteste de sportivele pur-sange si nu oboseste pe timp de noapte. Scaunele sportive sunt un detaliu pentru care le vei multumi celor de la infiniti, ele fiind foarte confortabile pe distante mari, poate si pentru ca dispun de o multime de reglaje. E drept ca cei de pe locurile din spate nu vor avea aceeasi senzatie, un coupe inghesuindu-si de obicei pasagerii aflati pe al doilea rand de scaune. Linia plafonului coboara foarte mult spre montantul posterior, persoanele mai inalte avand ceva dificultati in acomodare. Nici la capitolul spatiu in portbagaj Inifiniti G37 Coupe nu sta foarte bine, soferul si pasagerii fiind nevoiti sa traga la sorti pentru a putea imparti bagajele. Norocosul va avea la dispozitie 275 de litri numai pentru el, mult mai putin decat cei 440 de litri oferiti de Seria 3 Coupe.

Preţ de achiziţie

Chiar si in acest segment pragmaticii fac regulile. Drept pentru care trebuie sa luam in considerare pretul cu care Infiniti G37 Coupe vine pe piata din Romania si oferta sa in comparatie cu principalii rivali din segment. Raportat la Seria 3 Coupe, modelul japonez castiga detasat. Diferenta de pret este uriasa, versiunea 335i xDrive a modelului bavarez pornind de la 49.266 de euro cu TVA inclus. Comparativ cu acesta, Infiniti G37 Coupe pleaca de la 43.900 de euro cu TVA si ajunge pana la 48.400 de euro in versiunea de echipare superioara (G37S), testata si de noi. Asadar, cea mai scumpa versiune a modelului japonez este de fapt cu aproape 1500 de euro mai ieftina decat rivalul german, care desi ofera mai putin cu 14 cai putere, este mai rapid, mai economic si mai spatios. Coupe-ul japonez castiga si duelul cu Lexus SC, competitorul japonez direct, care costa 73.524 de euro si, paradoxal, ofera mai putina putere si performante mai slabe. Sa nu uitam nici de Audi A5, care vine insa cu o oferta mult prea piperata. In versiunea 3.2 FSI, de 265 de cai putere si cutie automata, A5 scoate din buzunarul clientilor sai cel putin 46.480 de euro, adica aproape aceeasi suma pe care o vor japonezii pentru echiparea medie G37 GT. Daca ne aruncam o privire si peste performantul Audi S5 deja calculatorul o ia razna, diferenta de pret, pentru cei 34 de cai putere in plus, oferiti de modelul german fiind enorma, de aproape 11.000 de euro (Audi S5 Coupe - 59.389 de euro).

Siguranţă

Infiniti nu a facut rabat nici la capitolul elemente de siguranta, pasagerii coupe-ului fiind protejati de sase airbaguri (frontale, laterale si cortina) si de un intreg arsenal de sisteme care include sistem de stabilitate VDC, ABS, EBD si o multime de alte prescurtari care conteaza foarte mult atunci cand ai de evitat o coliziune periculoasa. Tot la capitolul siguranta se merita sa mentionam oglinda retrovizoare cu functie anti-orbire si Intelligent Brake Assist, sistemul care franeaza automat atunci cand masina se apropie amenintator de un alt vehicul. Functia actioneaza atunci cand cruise control-ul este activ si se poate dovedi foarte utila cand soferul este obosit sau neatent. Un alt detaliu foarte important, pe care trebuie sa punem accent la capitolul siguranta este sistemul de franare, imbunatatit pe versiunea G37S, testata de noi. Pentru a putea opri galopul celor 320 de cai putere, soferul are la dispozitie discuri ventilate de 355 mm si etriere opuse cu 4 pistonase, pe rotile din fata, si discuri ventilate de 350 mm si etriere opuse cu doua pistonase, pe cele din spate.

Ţinută de drum

Forta bruta este transmisa puntii spate, ceea ce inseamna ca avem de a face cu un model sportiv pur, care trebuie sa impresioneze prin comportamentul rutier. Suspensia, cu brate duble pe fata si multilink pe spate, se asigura ca rularea este una cat se poate de sigura, atunci cand ai sub tine 320 de cai. Rigida cum era si normal, suspensia va da batai de cap soferilor pe drumurile accidentate de la noi dar va inspira multa incredere atunci cand rulati cu viteza mare sau abordati viraje stranse. Pentru a mentine traiectoria ideala, soferul este ajutat si de o directie activa pe patru roti, botezata de japonezi Four Wheel Active Steer (4WAS), care monitorizeaza unghiul de bracaj si viteza pentru a oferi o precizie deosebita in abordarea curbelor mai dificile. Acesteia i se adauga diferentialul cu alunecare limitata. Chiar si asa masina tinde sa piarda uneori aderenta in virajele stranse, mai ales la parasirea acestora in forta. Si la plecarea de pe loc G37 Coupe promite senzatii tari, spatele masinii avand tendinta de a rupe foarte usor aderenta, o trasatura specifica modelelor sportive cu propulsie pe axa spate.

Vizibilitate

Chiar daca vorbim despre un model sportiv, G37 Coupe nu sufera la capitolul vizibilitate. Oglinzile laterale sunt bine proportionate si te lasa sa vezi tot ce se intampla in spatele tau, in situatiile in care intentionezi sa te lasi depasit. Oglinda retrovizoare centrala nu dezamageste nici ea, singurele probleme fiind create de arcuirea plafonului in partea posterioara si de dimensiunile ultimilor montanti. Pe timp de noapte, farurile bi-xenon adaptive se vor asigura ca rularea ta se desfasoara in conditii de siguranta chiar si pe soselele unde iluminatul public nu a ajuns.

Tehnologie

Chiar daca avem de a face cu un model sportiv, Infiniti a cautat sa introduca in habitaclul noului G37 Coupe toate gadget-urile sale de ultima generatie, pentru ca pasagerilor sa nu le lipseasca nimic. Sportiva nipona propune un sistem audio Bose, cu un inalt grad de fidelitate, capabil sa redea melodiile preferate de pe un CD sau de pe un iPod. Toate informatiile sunt vizualizate pe un ecran LCD de 7 inch, pe care se proiecteaza si navigatia, foarte utila si bine pusa la punct chiar si in tara noastra. Bineinteles, hartile Europei de Est au venit pe un slot de card, care si-a facut loc aproape neobservat in consola centrala. Instalatia de climatizare pe doua zone si incalzirea in scaune pentru pasagerii fata, cu cinci trepte de reglare, sunt alte doua elemente care aduc un plus la capitolul tehnologie. Despre dotari banale cum ar fi senzorii de ploaie, de parcare de lumina nici nu are rost sa discutam, acestea fiind elemente standard in acest segment. Ceea ce a surprins insa este geamul electric al pasagerului din fata, care dispune de impuls doar la coborare, nu si la ridicare. Daca ne-am referi doar la scaunul soferului si la reglarea acestuia am putea sa acordam fara dubii nota maxima modelului japonez. Soferul dispune de ajustarea suportului lateral si in cazul spatarului si in cazul sezutului precum si de reglaj lombar. Din pacate pentru pasagerul din dreapta, ajustarea suportului lateral nu este disponibila, desi in segmentul premium acest aspect este des intalnit.

Design

G37 Coupe trebuie aplaudat la scena deschisa pentru curajul de care au dat dovada designerii Infiniti. Japonezii nu s-au sfiit sa inglobeze in noul model cele mai sportive linii, reusind sa dea nastere unui model cu o personalitate proprie, diferita complet de sedanul cu acelasi nume, din care a derivat. Liniile fluente dar futuriste si filosofia traditionala regasita la nivelul grilei frontale creeaza o simbioza estetica care intoarce capetele la fiecare intersectie. Impactul vizual este atat de puternic incat poate afecta persoane de orice varsta, fie ca vorbim de tinerii pasionati sau de persoanele aflate la a doua tinerete. G37 Coupe este fara indoiala o aparitie exotica, o investie intr-un capital de imagine impresionant, capabil sa smulga exclamatii copiilor de 5-6 ani: "Mami vreau si eu o masina ca asta!" Aspectul sportiv este amplificat de ornamentele cromate, de pragurile laterale, de garda la sol coborata si de blocurile optice foarte ascutite. Jantele de 19 inch cu 10 spite, din aliaj, completeaza look-ul excentric al modelului nipon.

Ultimele teste

Comentarii (17)

  • Stelian_Opincariu
    WOWW..........am ramas fara cuvinte, masina efectiv e ca un cal de rasa pura, stiti voi.......calul arab. Orice barbat si-ar dorii o asemenea masina.In ceea ce priveste designul , seamana foarte mult cu Hyundai Genesis.Bestiala masina...........
    7 21
  • ce titlu pervers...
    12 3
  • ??
    Este spectaculoasa masina. Totul este de calitate ridicata iar pretul nu mi se pare mare.

    Ce m-a surprins a fost pozitia pe locurile din spate.

    Bogdan, ati stat in spate sa vedeti cum e? (bine, totata lumea vrea in fata)

    Eu am o Astra GTC cu parbriz panoramic. (cine stie, cunoaste)

    E, la Infiniti e la fel doar ca in spate. Practic, luneta este atat de lunga spre fata incat, daca stai pe locurile din spate, deasupra capului ai cerul(geamul) nu plafonul cum s-ar fi asteptat multi. Mi-a placut ideea de panoramic in spate:D
    4 6
  • Claudiu
    ...
    o fi interiorul cum o fi dar exteriorul e urat rau
    3 19
  • E bestiala masina asta la orice capitol, mai mult de atat nui cred ca iti poti dori de la o masina...made in Japan!
    Pt. Automarket cred ca puteati puncta mai mult la capitolul tehnologie si motor/transmisie !!!
    8 2
  • Bavarezu'
    ptr Claudiu
    Coane, daca masina asta ti se pare urata rau, atunci ma intreb cum iti cauti prietenele?
    14 1
  • MERCEDES CLS
    Farurile clar sunt de la Mercedes CLS, deschide poza cu partea frontala pune degetul pe semn si ups CLS...in rest hmm arata bine
    0 12
  • super
    masina este senzatie intradevar.arata f bine un motor bun pt un coupe, interior excelent (fata be cel din bmw 3). pretul mi se pare corect. chiar ar fi o alegere buna pt impatimitii coupe-urilor....
    10 2
  • andrei
    transmisie
    masina asta are transmisie spate? ca daca da, nu vad rostul comparatiei cu bmw-ul cu transmisie integrala, ci cu cel cu transmisie spate. la comparati ide pret ma refer.
    5 1
  • irinelbob
    infiniti
    si "S-ul"..........parca se cheama G37S Coupe
    3 0
  • nu stiu cum ati scrie de alte coupe-uri....muuuuuult mai performante.(simfonii si herghelii)...
    1 5
  • @raaul
    e Lexus baiatule... are alta filosofie decat BMW.
    Si nu cred ca 4 zecimi de secunda in minus la acceleratie inseamna ca un seria 3 coupe e "muuuuuult mai performant" decat un G37S
    1 2
  • @ams
    este infiniti toata ziua nu lexus.cat despre acceleratie ai dreptate. nu inseamna nimik 0,4 sutimi
    1 0
  • my
    una gandesc alta scriu... prostia mea! sorry..
    1 0
  • Cosmin
    *reclama
    frumoasa masina, si buna..cred
    dar prea suna a reclama ( a dealerului), ca si la varianta SUV ... de ce nu testati si A5...etc....? nu prea se dau la teste alea, asa e
    3 0
  • Daca la noi copiii de bani gata au GTI la americani au masina asta...cam atat
    2 0
  • pr307ul
    da!
    Da asta pot spune ca e masina visurilor mele, apropo dc scrieti pe forum dak habar aveti, ala cu cls-ul m-a amuzat la culme cred ca e din ala care are un scuter de 49 cm, si vede masini doar in parcare si la emisiunile moto. Sa revenim la masina da o adevarata opera de arta iesita din mana inginerilor japonezi tot respectu sper sa mi-o pot permite si eu in cateva luni
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru