Drivetest Peugeot 2008 (2013-2016)

1.6 BlueHDi 120CP Man Allure
Peugeot 2008 (2013-2016) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 23.10.2014
Oferta

Nu vi s-a întâmplat ca de multe ori să vă întrebaţi dacă nu cumva aţi putea zâmbi mai frumos decât fata de pe coperta revistei pe care tocmai aţi cumpărat-o? Sau că aţi putea conduce mai bine autobuzul decât şoferul deloc grijuliu cu pasagerii? Sau că aţi putea mima mai bine tristeţea decât actorul pe care aţi mers să-l vedeţi susţinând o reprezentaţie în parc? Sau că aţi putea avea mai bine grijă de căţelul adoptat de o asociaţie de profil?

Bineînţeles că toţi ne-am imaginat că putem fi mai buni. La fel a făcut şi Peugeot atunci când a văzut că segmentul SUV-urilor mici devine tot mai interesant.

Diferenţa este că francezii s-au pus repede pe treabă şi chiar au încercat să le arate tuturor că sunt mai buni decât ceilalţi competitori din segment, odată cu lansarea lui Peugeot 2008. Vom vedea însă dacă s-au străduit suficient.

Peugeot 2008 (2013-2016)
1.6 BlueHDi 120CP Man Allure

  • Pret de pornire 13.421 €
  • Pret model testat 21.105 €
  • Taxa auto 54 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am gustat reţeta franceză în compania unuia dintre cele mai populare dieseluri oferite de grupul PSA. Este vorba despre unitatea e-HDi de 1.6 litri şi 115 cai putere. Un motor bine ales pentru un mic SUV urban care are nevoie de resurse medii.

Dieselul, destul de bine separat fonic de ceea ce se întâmplă în cabină, beneficiază de un cuplu motor de 270 de Nm. După cum probabil intuiţi, cuplul ajută mult la imprimarea unui sentiment de dinamism şi la oferirea unui sentiment de prezenţă continuă a resurselor.

Mai exact, cei patru cilindri mişcă bine din loc micul SUV, oferind energie şi vivacitate, câtă vreme nu forţaţi nota şi nu vă imaginaţi într-un RCZ.

Cuplul se simte devreme şi este livrat uniform pe o plajă de turaţii generoasă. Apare un uşor gâfâit dincolo de 3000 de rotaţii, când acul turometrului iese din plaja de cuplu maxim. Asta se reglează însă cu o retrogradare corectă.

Transmisia este bine etajată şi este ceva mai precisă decât alte experimente nefericite ale grupului PSA. În plus, ea interacţionează cu mâna şoferului printr-un levier metalic, prea rece pentru unii, dar perfect pentru mine şi pentru cei care văd în el un detaliu pe care trebuie să-l apreciezi, nu să-l blamezi.

Consum

Peugeot 2008 e una dintre maşinile cu care faci casă bună. Este enervant de chibzuită. Consumul pe care l-am înregistrat în cele câteva zile de test a fost mai mult decât mulţumitor. Dacă prin afara Bucureştiului am obţinut fără prea mari eforturi un 4.5 litri/100 de kilometri, în oraş consumul s-a oprit undeva la 6 litri.

Media de consum oficială anunţă o valoare de 4 litri/100 de kilometri, ceea ce face din 2008 un campion de consum pe lângă Opel Mokka. Nissan Juke facelift promite aceeaşi valoare, dar este cu 5 cai mai sărac decât 2008.

Performanţe

Când vine vorba despre performanţe, Peugeot 2008 promite să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 10.4 secunde. Nu este un timp de olimpiadă, dar nici unul de liga judeţeană. Este o valoare decentă, suficientă pentru clienţii SUV-ului urban. Este de ajuns pentru a-l bate uşor pe Nissan Juke şi chiar pentru a-i ţine piept unui Opel Mokka sub capota căruia găsim 15 cai în plus.

Când vine vorba de viteză maximă, clasamentul se păstrează. 2008 şi cei 188 de km/h ai săi se situează sub Mokka, dar mult deasupra lui Nissan Juke.

Interior

Interiorul lui Peugeot 2008 îşi propune să cucerească publicul tânăr cu diversitatea lui. Alternanţa unor materiale diferite, unele dintre ele de calitate, ar putea fura ochii celor care îşi doresc o maşină prietenoasă.

Inserţiile cromate, plasticul texturat de pe planşa de bord, mânerul metalic al schimbătorului şi pielea fină care îmbracă volanul contribuie la sugerarea unei atmosfere premium. Din păcate, partea inferioară a bordului dispune de un plastic tare, complet neprietenos.

Există şi câteva spaţii de depozitare utile, mai puţin cele destul de înguste de la nivelul portierelor faţă. Trebuie să recunosc că mi-a plăcut mult spaţiul pentru telefon de la baza bordului.

În portbagaj, o singură privire aruncată şi înţelegem că vorbim despre o capacitate de 360 de litri, uşor mai generoasă decât în cazul lui Juke şi Mokka.

Preţ de achiziţie

Competiţia în segmentul SUV-urilor urbane este una extrem de acerbă, iar preţul poate înclina mult balanţa în favoarea unui model. Peugeot a înţeles asta şi promite să vândă noul 2008 cu un preţ de pornire de 13.500 de euro, mai puţin decât ce vor Opel şi Nissan pentru Mokka şi Juke.

Dacă ne vom referi însă doar la versiunea testată de noi, adică dieselul de 115 cai putere şi nivelul de top Allure, socotelile încep de la 21.000 de euro. La toate acestea se mai adaugă o serie de opţionale evaluate la 900 de euro, printre care acoperişul panoramic şi jantele din aliaj.

Dacă ne uităm în gama rivalilor, vedem că un Opel Mokka similar poate scoate din buzunar chiar şi 22.500 de euro, în vreme ce Nissan Juke, etalonul segmentului, se opreşte la 22.000 de euro în versiunea diesel de 110 cai şi nivelul de echipare Tekna.

Siguranţă

Peugeot 2008 a fost testat de organismul internaţional EuroNCAP şi a reuşit să obţină punctaj maxim. Cele cinci stele sunt asigurate de platforma preluată de la fratele Peugeot 208, recompensat şi el cu punctaj maxim.

Maşina vine încă din echiparea standard cu ABS, ESP, asistenţă la frânarea de urgenţă, airbaguri cortină, frontale şi laterale precum şi centuri pretensionate pentru toate locurile.

Ţinută de drum

Nu cred că va surprinde pe nimeni când voi spune că Peugeot 2008 este o maşină creată pentru a transmite confort pasagerilor săi. Crossover-ul a fost gândit pentru a face faţă cu brio denivelărilor şi gropilor din asfalt. Am testat asta cu brio în câteva zone din Bucureşti, grav afectate de lucrări.

Suspensia nu este zgomotoasă şi absoarbe bine orice provocare. Este şi principalul motiv pentru care experienţa unui drum neasfaltat, forestier, nu va fi atât de neplăcută.

Când vine însă vorba despre altfel de încercări off-road, cumpătarea ar fi bine să fie cuvântul de ordine. 2008 nu îşi doreşte să facă performanţă în teren accidentat. Garda la sol şi unghiurile de atac şi degajare nu-i permit decât încercări timide atunci când drumul devine dificil.

Opţional, constructorul oferă un sistem avansat de control al tracţiunii, despre care spune că îmbunătăţeşte aderenţa în situaţii mai puţine favorabile, înlocuind un diferenţial cu alunecare limitată.

Revenind pe asfalt, trebuie să spun că noul 2008 manifestă un uşor ruliu. E normal, având în vedere că vorbim despre o maşină axată pe confort şi o gardă la sol ceva mai mare. Chiar şi aşa, nu apare o senzaţie de nesiguranţă atunci când cel de la volan forţează puţin lucrurile în viraje strânse.

Din păcate, nici direcţia nu este foarte precisă, iar feedback-ul ei este serios anesteziat.

Vizibilitate

În timp ce luneta şi oglinda retrovizoare centrală oferă un nivel corespunzător de vizibilitate şi o poziţie familiară, oglinzile laterale şi montanţii A au o poziţionare ieşită din cotidian. Astfel, la virajele strânse la stânga, montantul A poate deveni deranjant, pe când oglinzile laterale necesită o scurtă perioadă de acomodare.

Tehnologie

Lista de echipamente tehnologice a actualului 2008 caută să asigure confortul despre care vă vorbeam mai devreme. Francezii au vrut să se asigure că pasagerilor nu le lipseşte nimic şi că 2008 poate oferi nivelul de conectivitate pe care îl preferă publicul tânăr.

Aşa a fost ales un ecran tactil color care deserveşte un sistem multimedia, gata să accepte o conexiune Bluetooth pentru telefonul mobil sau un mediu de stocare extern de tip USB sau MP3.

Climatizarea automată, cu o aşezare destul de ergonomică, precum şi senzorii de lumină şi ploaie, completează gama de dotări esenţiale. Să nu uit nici de plafonierele cu iluminare LED, care înviorează atmosfera şi oferă o altfel de lumină, mult mai plăcută, în habitaclu.

Design

În acest segment există mai multe abordări. Una extrem de curajoasă, care poate fi uşor iubită sau urâtă de public, şi una conservatoare, care nu riscă nimic.

Francezii se află undeva la mijloc, încercând să adauge reţetei şi ceva emoţie. Filosofia Peugeot se încadrează bine pe SUV-ul urban, plusând cu o serie de LED-uri care amplifică senzaţia de contemporan.

Detaliile estetice cromate, geamurile cu tentă şi barele de pe acoperiş vopsite în gri aluminiu completează aspectul general.

Nu ne-a placut

  • Direcţie fără feedback
  • Ruliul în viraje
  • Calitatea unor plastice de la interior
Date tehnice - Peugeot 2008 (2013-2016) 1.6 BlueHDi 120CP Man Allure
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1560
Lungime mm
4159
Putere maxima CP (rpm)
120 (3500)
Latime mm
2004
Cuplu maxim Nm (rpm)
300 (1750)
Inaltime mm
1556
Viteza maxima km/h
192
Greutate kg
1200
Acceleratie 0-100 km/h s
10.4
Ampatament mm
2537
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
360
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Peugeot 2008 (2013-2016)

Ultimele teste

Comentarii (11)

  • Interesanta propunerea leului insa eu am o mare nelamurire legata de interior. Majoritatea masinilor de volum folosesc in partea inferioara (si in general in zonele fara butoane) plastic tare. In afara de VW si de producatorii premium cam asta e regula la toti producatorii. Deci sincer nu vad de ce se penalizeaza mereu acest lucru (la urma urmelor chiar AM spunea ca VW e in no man's land iar producatorii premium nu sunt un etalon pentru cei de volum pentru ca e clar ca vorbim de alte plaje de preturi si de alte pretentii din partea clientilor...).
    16 1
  • legat de plasticele tari...nici macar bordul nu stai toata ziua sa-l mangai (decat daca ai un fetish mai ciudat). Mie cel mai mult imi lipseste zona moale a manerelor (asa cum era la Dacia 1300). Pana la urma asta e zona cel mai des atinsa, nu?
    21 0
  • Dupa ce am trecut de elefant...am evitat matreatza am reusit sa vad pozele...rusinica...
    Am urcat si eu intrun 2008, dar din pacate m-a fost foarte greu sa ma acomodez cu ceasurile ale cocotate asa sus.Plus ca in viraje se legana destul de mult si aveam impresia ca se ridica de spate.
    Plastice tari sau moi gasesti pe toate masinile, chiar si pe cele premium.Nu stai mereu sa le pipai.Pretul maricel pentru ceea ce ofera.
    11 4
  • Pana la urma este o masina care prinde la public si asta conteaza cel mai mult pentru Peugeot. Mai ales ca nu si-au revenit complet cu banii.
    Daca e sau nu buna... e o chestie pur subiectiva. Mie mi se pare o masina ok.
    12 3
  • silviu
    are chiar 2004 mm latime asa cum apare in tabelul cu date tehnice? eu nu cred
    0 3
  • @silviu

    daca vei considera distanta dintre oglinzi, da, e corect
    4 0
  • plasticuri tari sub plansa toate au chiar si cele premium
    6 1
  • Frantuzeasca....La ,,Pret" ati dat 4,5 stele.Pt.....210000(douazeci si una de mii)euro care de fapt sunt 21000+900. Sa inteleg, conform punctajului obieciv(?), este chiar afacere sa dai banii pe un 2008. Oare, cam ce poti lua la 22000 de euro, cu 3,5 stele la capitolul ,,Pret"? 4,3 la total,ha,ha,ha..Cu volanul im poala, ha,ha,ha! P.S-Pt. dispe...baietii care nu vor conteni cu palmele rosii;n-am zis ca e o masina rea sau buna, am testat-o la reprezentanta, dar....sa plece DE LA 22000 euro pretul pt. echiparea decenta....ma scuzati!
    7 2
  • Anonim
    O masina interesanta cu un aspect placut . Pretul cam maricel si devalorizare mai accentuata fata de alte marci ca si minusuri in rest o masina ok .
    3 0
  • teodor
    este o masina destul de frumoasa si din cate stiu eu, PEUGEOT si FRANCEZII fac masini destul de bune din pct de vedere calitativ. De asemenea, pot spune ca pretul este destul de ok comparativ cu unii dintre concurenti.
    1 1
  • cosmin
    motorul 1,6 blue hdi are implementat sistemul ad-blue sau e doar o coincidenta?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru