Drivetest Iveco Massif

Iveco Massif zoom
de Bogdan Mirică
Joi, 18.03.2010
Pentru barbatul din tine
Testul acesta se adreseaza exclusiv barbatilor, tocmai de aceea vom vorbi despre lucrurile care alimenteaza ego-ul fiecaruia dintre noi. Mai exact, ce anume te face sa te simti barbat? O pana de care te ocupi singur, un robinet schimbat la baie, o naveta de bere bauta cu baietii la meci sau o partida de pescuit la copca? Toate astea sunt "apa de ploaie" daca nu ai incercat o partida de off-road adevarat, in care adrenalina creste pe masura ce urci, pe masura ce panta se inclina si pe masura ce aderenta se pierde. Daca vrei sa experimentezi astfel de senzatii trebuie sa ai la indemana si o masina pe masura, gata sa te scoata din impas. Desi multi se gandesc direct la Land Rover atunci cand vine vorba de off-road, exista si alte alternative, mai usor abordabile, cum este Iveco Massif. Masina nu este foarte populara la noi dar ar putea deveni pentru cei care chiar isi doresc un vehicul cu care sa poata trece muntii.

Motor / Transmisie

Am testat capacitatile noului Massif atat pe sosea cat si pe carari de munte, unde doar carutele trase de cai pot ajunge in conditiile unei ierni ca in povesti. Ne-am ajutat in expeditia noastra de un Massif echipat cu un motor de 3.0 litri, cu patru cilindri in linie, 16 supape si injectie directa. Unitatea dezvolta 176 de cai putere si un cuplu motor care isi face temele atunci cand vine vorba de teren accidentat. Ne referim la cei 400 de Nm, disponibili foarte devreme, la 1250 de rotatii, pe o plaja de turatii care urca generos pana la 3000 de rpm. Resursele sunt suficiente pentru a trage o masina care cantareste doua tone si 110 kilograme pe orice fel de traseu, chiar daca raportul putere masa poate parea disproportionat pentru unii. Pentru a putea face fata oricarei provocari, dar si pentru a oferi soferului un consum decent, Massif vine cu o transmisie manuala in sase trepte dar si cu o cutie de transfer, principalul atu pe traseele inselatoare. Cum era si normal, primele rapoarte sunt foarte scurte, tocmai pentru a te ajuta in off-road. Prima treapta poate functiona fara probleme ca inlocutor pentru mult mai sofisticatul sistem de asistenta la coborare sau Hill Descent Control. Ultimele rapoarte sunt lungi, tocmai pentru a oferi un consum bun pe distante de mai multi kilometri.

Consum

Pentru ca tot am ajuns la capitolul consum trebuie sa spunem ca rezervorul de aproximativ 95 de litri este capabil sa ofere o autonomie mai mult decat generoasa. Un model de talia lui Massif nu se complica cu optionale inutile cum ar fi computerul de bord, asa ca daca vrei sa afli cat iti inghite mastodontul va trebui sa calculezi in stilul traditional. Sa spunem doar ca un sfert de rezervor a fost suficient pentru a parcurge 150 de kilometri, in conditii diferite de trafic si chiar in teren accidentat, unde primele rapoarte ale cutiei de viteze si tractiunea integrala au fost intens folosite. Deci, dupa un calcul simplu, media a urcat pana la 15.8 litri/100 de kilometri, justificat pentru un motor cu o asemenea cilindree, fortat in permanenta.

Performanţe

Capitolul performante nici nu ar trebui luat in calcul in cazul acestui model. Massif nu isi propune accelerari in forta si nici viteze excesive. Daca va intrebati insa ce capacitati are Massif pe o autostrada sau pe un drum national, atunci trebuie sa stiti ca viteza maxima trece de 160 de km/h. Asta daca puteti trece si voi peste zgomotul de uzina comunista ce lucreaza la capacitate maxima, aparut progresiv de indata ce acul vitezometrului sare de 90 de km/h. Sa nu ne intelegem gresit: si pana atunci zgomotul este asurzitor, insa cilindrii nu sunt fortati atat de mult. Daca ne aruncam ochii in ograda celor de la Land Rover, observam ca Massif depaseste cu aproximativ 30 de km/h performantele Defender-ului, ins anu il pune pe picior de egalitate cu Mercedes G-Klasse.

Interior

Interiorul lui Massif este plin de intentii bune, care nu au fost insa duse la bun sfarsit. Materialele dezamagesc in conditiile in care standardele pe acest segment sunt oricum destul de coborate. Mai mult decat atat, plasticul care trosneste din toate incheieturile a fost asamblat probabil pe intuneric de un personal necalificat, finisajele fiind dezamagitoare, indiferent din ce unghi privesti. Imbinarile lasa de dorit si te fac sa te gandesti daca aceeasi "minutiozitate" a fost aplicata si la nivelul motorului, a franelor si a sistemului de directie. E bine insa ca ai spatiu, varianta de caroserie Station Wagon cu cinci usi oferind mai mult decat ai nevoie. Te simti ca si cum ai avea propriul tau autobuz, gata sa inghita un numar infinit de persoane, atat pe bancheta din spate(unde legal pot sta trei persoane) cat si, o sa radeti, in portbagaj, unde se mai pot improviza cateva locuri. Generozitatea interioara se datoreaza dimensiunilor impunatoare ale modelului, care masoara 4720 de mm lungime, 1852 de mm latime si 2050 de mm inaltime. In cazul unui asemenea vehicul, confortul lipseste cu desavarsire. Nici macar scaunele nu pot fi considerate prietenoase, chiar daca au fost imbracate in piele pentru a putea rezista conditiilor vitrege la care va fi supusa masina.

Preţ de achiziţie

Iveco Massif ataca o piata pe care activeaza masini grele si la propriu si la figurat. Vorbim de nume cu greutate, ca Land Rover Defender, Nissan Patrol si chiar Mercedes G-Klasse. Iveco incearca insa sa se pozitioneze la intrarea in segment si sa nu tinteasca catre varful acestuia, unde constructorii combina luxul cu performantele extreme. Asadar, Iveco cere pentru Massif intre 27.000 si 35.000 de euro, o valoare justificata in segment. Daca luam in calcul versiunea testata de noi, pretul ar putea parea putin cam piperat pentru unii, cei 35.581 de euro investiti intr-un vehicul off-road urmand sa faca o gaura serioasa in bugetul unui client cu posibilitati financiare medii, dar cu aspiratii off-road. Rivalul declarat, Land Rover Defender, se situeaza pe acelasi segment de pret, cu valori incepand de la 28.620 de euro si terminand cu 34.319 euro. Modelul britanic nu vine insa cu motorizari atat de puternice ca ale celui latin, singurul motor disponibil fiind un diesel de 2.4 litri si 122 de cai putere. Daca judecam strict dupa raportul euro pe cai putere, Massif este o afacere mai buna, oferind cu peste 50 de CP in plus. Nissan Patrol, desi un concurent redutabil in off-road nu poate fi luat in calcul momentan, noua generatie fiind abia lansata luna trecuta in Orientul Mijlociu. Daca ne aruncam ochii si spre varful clasamentului, distanta dintre Massif si G-Klasse este de-a dreptul ametitoare, nemtii fixand un pret de 77.172 de euro pentru "omologul" de 224 de cai putere al lui Massif.

Siguranţă

Siguranta? Poate doar daca stai sa te gandesti ca esti deasupra tuturor si nimic nu te poate atinge. Asa, intr-adevar, se poate vorbi de siguranta. Nu va asteptati insa nici macar la airbaguri. Ce sa faci cu perne de aer prin noroaie, zapezi sau rauri? Minimul de siguranta este insa oferit de un ABS, care, culmea, este oferit pe lista de optionale. Oricum nu este nevoie, pentru ca mastodontul dispune de discuri ventilate pe fata, cu diametrul de 295 de mm, si simple pe spate, cu diametrul de 290 mm. Senzatia de siguranta sta asadar in manile soferului si in capacitatea acestuia de a struni cei 176 de cai putere inhamati sa traga peste doua tone.

Ţinută de drum

La acest capitol nu ne vom referi la modul in care Massif sta pe viraje si la senzatia de siguranta pe care acesta ti-o ofera la peste 100 de km/h. Ar fi eronat si am face din acest test o poveste fara happy-ending, dar cu mult ruliu. Massif poate fi cel mai bine catalogat in off-road, acolo unde se simte in elementullui si unde poate impresiona. Off-road-erul dispune de toate trasaturile unui model destinat pantelor abrupte si sleaurilor. Vorbim asadar de o punte fata si spate cu reductie simpla si arbori planetari, complet descarcati, si de suspensii pe foi de arc, doua pe fata si patru pe spate, completate de amortizoare telescopice hidraulice. Cu alte cuvinte si pe intelesul tuturor, Massif este un model robust, spartan, care nu va menaja pe nimeni, suspensiile sale fiind concepute special pentru o rigiditate excesiva, complet straina de cea a oricarui model de strada. Profilul unui model off-road se contureaza si mai bine atunci cand vorbim de unghiurile de atac si de degajare, foarte generoase, dar si de garda la sol, care masoara 260 de mm in dreptul cutiei de transfer. Pentru fanii cifrelor trebuie sa mentionam ca unghiul de atac masoara 50 de grade, cel de degajare 30 de grade iar inclinarea laterala se opreste la 40 de grade. Modelul testat de noi nu este insa o "forma fara fond", Iveco oferind o cutie de transfer pentru ca soferul sa se poata bucura de trasaturile enumerate mai sus. Massif poate rula asadar in trei moduri diferite, fiecare mulat pe nevoia celui de la volan. Daca abordati un drum asfaltat si va doriti un consum mic, se poate selecta treapta 2H, un raport normal, in care puterea este transmisa puntii spate. Atunci cand va doriti insa tractiune 4x4 puteti selecta modul 4H, care este de asemenea un raport normal, gata de functionare imediat ce ati deblocat piedicile pozitionate la capatul axului fata, ca in cazul batranului Aro. Distractia poate incepe, insa ea trebuie sa fie cumpatata, pentru ca modul acesta are limitele lui. Daca va doriti ceva extrem puteti incerca 4L, in care puteti trece doar din 4H, atunci cand masina se afla pe loc. Raportul de sarcina, caci asa a fost el botezat, va permite rularea pe trasee accidentate cu o dificultate medie spre mare, destinata doar treptelor inferioare ale cutiei de viteze. Daca va aflati in cazul nostru, ingropati in zapada, incercand fara succes sa abordati o panta cu o inclinatie de 20 de grade, ar fi util sa scoateti din joben si ultimul iepuras: diferentialul blocant pe puntea spate. Miscarea diferentiata a rotilor se blocheaza si Massif inainteaza chiar si atunci cand aderenta unei roti este extrem de mica. Bineinteles tehnologia este inutila atunci cand natura chiar vrea sa iti puna bete in roate, asa ca la un moment dat nici ultimul artificiu nu mai da roade. Poate si din cauza ploii care a inceput sa cada peste stratul gros de zapada. Situatia ar fi stat altfel daca masina ar fi fost echipata cu un troliu, extrem de util in astfel de situatii. In ansamblu, Massif este o masina de serie deosebit de capabila in off-road, gata de escapade pe orice fel de teren, dar care poate cunoaste limite atunci cand natura este potrivnica.

Vizibilitate

Fiind vorba de o masina mare, vizibilitatea este un element primordial. Chiar daca geamurile sunt mari, Massif mai are hibe atunci cand vine vorba de mersul cu spatele. Luneta si montantii pot crea probleme iar oglinzile laterale sunt prea inguste pentru a putea surprinde toate detaliile. Pe timp de noapte luminile fac fata oricarui drum, chiar si forestier, inaltimea mare a vehiculului permitand o pozitionare buna a acestora.

Tehnologie

Iveco Massif este un vehicul care poate functiona foarte usor ca o masina a timpului. Odata ce ai urcat in el si ai apucat sa-l conduci, faci un salt in timp si iti aduci aminte de ceea ce inseamna sa conduci cu adevarat o masina. Cu toate acestea, Iveco s-a straduit sa ofere pe Massif optionale la care cu greu te-ai putea gandi. Vorbim de geamuri electrice si de un sistem multimedia Pioneer, care include o serie de aplicatii foarte utile, regasite pe majoritatea masinilor de volum: navigatie, radio cu CD-Player si conexiune auxiliara, slot de card. Din acest punct de vedere, Massif poate fi iertat pentru calitatea slaba a interiorului. Nu uitam nici de tapiteria din piele, foarte utila pe astfel de vehicule, farurile de ceata si nici aerul conditionat. Pe parcursul testului ne-am convins insa ca ar fi fost bune niste oglinzi laterale actionate electric si o inchidere centralizata.

Design

Nu putem vorbi de design in cazul unei masini care isi propune sa urce pe munte. Cert este ca liniile sunt unele traditionale ce amintesc de vechiul Santana Anibal PS10, un model Land Rover cu motor Iveco, produs in anii '60. Aspectul retro cu influente spartane este dat de cauciucurile BF Goodrich Mud-Terrain, de protectia farurilor, de pragurile laterale, care pot sustine fara probleme pana la trei oameni, si de garda la sol impunatoare.

Ultimele teste

Comentarii (36)

  • Land Cruiser
    Of of cat de partinitori sunteti...
    Ori o faceti intentionat,ori din necunoastere (sa nu zic prostie),insa este de neconceput sa vb de offroadere si sa nu amintiti de Toyota,oricare din modelele Land Cruiser.
    PS:Stiati ca traseul Dacar atat in 2009 cat si editia din 2010 s-a facut cu un LandCruiser si cu un Hilux?
    16 11
  • nu merge sa vad galeria de poze. ma trimite pe linkul asta http://www.automarket.ro/stiri/#photo
    9 0
  • The master of distruction
    Asa arata un off-roader veritabil, cu unghiuri de trecere imbatabile si garda la sol cu care sa treci peste busteni! Cine a experimentat asa ceva stie despre ce vorbesc!
    Merci Automarket pt. acest test adresat pasionatilor de off-road veritabil si nu pustanilor visatori la vreun break inaltat precum Touareg sau mai rau Q7! Respect!
    35 5
  • @slv83
    de Duster nu ai auzit ignorantule
    12 33
  • @ slv83
    Hai ca ai zis-o si tu
    Adica daca nu urca everestul e un break pt pustani..cred ca nu ai vazut un touareg cu suspensia pneumatica offroad.

    @ automarket, nu se vad pozele, ma duce la sectiunea "stiri".

    @ Iveco, o abordare f interesanta si chiar sunt curios cum o sa fie la capitolul fiabilitate.
    9 15
  • asta masina pentru offroad nu Duster, pardon Nissan cu carcasa Dacia si motor din generatia de acu 10 ani.
    16 11
  • X5
    Ce e cu cazanu asta? Bmw-urile e cale mai tari! Un X5 face cazanu la orice ora si la orice semafor,asa ca nul mai laudatati atata!
    6 57
  • sonky
    Manu , X5 se descurca bine pe sosea pt dimensiunile lui ,adica cat un transit. La dezarcordul din comentariul tau nu are rost sa ma opresc.
    Iveco-ul e o masina offroad proiectata sa ruleze pe drumuri grele ,e o masina care isi face treaba ,fara sa ai foarte multa electronica.
    Despre dubele Q7 X5 X6 sunt bune prin oras ,pentru ca la unii marimea masiniicica ar compensa ceva.
    Tuareg si Cayenne chiar merg destul de bine OFF Road
    17 5
  • 1. "Massif echipat cu un motor de 3.0 litri, cu patru cilindri in linie, 16 supape si injectie directa" - exceptional comentariu, insa lipseste cuvantul diesel, sau nu este o motorizare diesel? Sau daca nu, va rog frumos, ne spuneti si noua?
    2. "Atunci cand va doriti insa tractiune 4x4 puteti selecta modul 4H, ... Daca va doriti ceva extrem puteti incerca 4H, in care puteti trece doar din 4L, atunci cand masina se afla pe loc" - aici cum este ca nu e clar? Exista 2 moduri 4H? Tare, intradevar!!!
    3. Nu se pot vedea pozele!
    4. Clar este sub Defender, care merge in 30.000 euro cu toate promotiile incluse.
    5. "Te simti ca si cum ai avea propriul tau autobuz, gata sa inghita un numar infinit de persoane, atat pe bancheta din spate cat si, o sa radeti, in portbagaj, unde se mai pot improviza cateva locuri." - infinit, infinit, dar cat de mare este infinitul? Sau, daca nu stiti, ce scrie in certficat, cate locuri are legal, 5, 7?

    Bogdan, am asteptat cu interes acest test-drive, dar te rog sa nu calci pe urmele lui Sebastian!
    12 1
  • /...........
    ............
    tare rau masina asta....dak as sta la munte si as avea bani mi-ar placea sa am una
    7 1
  • Ovidiu
    Defender
    Defenderul e lider...vrei masina off road...iti iei un Defender....testat si suspus la maxim....vi-o spun...ca fost angajat la Land Rover.& Jaguar.....Defender si Discovery 3....isi merita banii....stima.
    7 13
  • spider man humvee
    http://www.youtube.com/watch?v=CXvxIy4YupI
    1 2
  • Bogdan
    Defender
    ..Massif nu are 4x4 permanent... Defender rules
    6 4
  • @ovidiu bogdan
    nu pun la indoiala calitatile off-road a lui Defender dar el are un rival pe masura....mercedes G-classe.....din pacate pretul lui G-classe este destul de mare la fel si consumul dar totusi daca ai norocul sa ai ceva asa in garaj esti bazat.........si acest iveco cred ca e un rival pe masura....insa totusi fara airbaguri lipsa??daca te rastorni cu el ai puso.....
    8 3
  • Antonescu
    @ Automarket
    Pe cand un articol: "Pentru femeia din tine"?

    Oribila masina. E buna de mers prin padure sa sperie ursu daca vine sa te manace.
    Asta e din categoria masinilor care nu se vand.
    Sunt curios cate masini de astea a vandut Iveco?
    Masina asta e expirata din faza de proiect. Traim in alt secol, ce kkua e designu asta de Aro 244 rotunjit la colturi?
    4 18
  • schumi
    Poze...
    Super tari pozele. Cu ce p&s le-ati facut ?
    4 1
  • Pioneer
    Meniu in romana... nice.
    3 0
  • Vasily
    poze ?????
    dupa cate "bombe" ati pus in "comentarii" nu ma mira deloc unghirile surprinzatoare surprinse! stupid!
    1 0
  • COCALARU SEF
    Pt: "Land Cruiser" si "manu"
    Bravo baieti, ma si plictiseam fara voi si comentariile voastre. Pentru ceilalti (fiindca am condus 3 ani doua modele de Land Criser, si asta zi de zi prin desert, pe dealuri, pe autostrada si in oras, in Emirate):
    -Land Criser are performante bune pe teren accidentat si pe nisip si este foarte comod la drum lung si in oras
    -Fiabilitatea lasa de dorit. Verificarea se face la fiecare 5000
    km si, dupa 30000 km incepi sa schimbi piesele (coroziunea
    in special da batai de cap, aceasta "atacand" mai tot ce e
    piesa in partea inferioara a masinii, inclusiv la sistemul de
    franare)
    Masini mai fiabile dar si mai performante pe terenuri grele:
    Mercedes clasa "G", Patrol, Range Rover, Cayenne, Hummer,
    mereu vechiul si proaspatul Jeep.
    Personal consider ca cea mai zdrava masina pentru terenuri grele este Mercedes clasa "G" cu observatia ca este putin cam micuta la interior.
    X5 si Q7 au probleme la nisip dar si la urcarea in pante abrubte
    pe material sfaramicios, motivul fiind acela ca diferentialele nu prea stiu cum sa dozeze bine eforturile la roti. La capitolul diferentiale se pare ca cel mai performant este acela a lui Cayenne.
    Altfel spus, pentru DUSTER (care este masina Renault, totusi...), pretul versiunii de varf la 18000 EURO, in comparatie cu celelalte modele asemanatoare, pare bun. Urmeaza sa vedem confortul oferit (performantele par bunicele, conform materialului video de promovare) dar si fiabilitatea.
    Ce sa mai adaug? SUCCES pentru DUSTER!
    10 4
  • NOKIA 5110
    V-am mai spus si alta data:luati-va si voi o camera cu blitz ,nu mai faceti poze la interior cu tel. mobil...
    8 0
  • caruta
    3.0 si 400 Nm?! diesel?! pai multijetul unde e? M-am saturat de tehnologiile care proslavesc "suficienta"... Ori pui pe SINGURA masina de off-road din grup un motor cu toata tehnologia de care esti in stare, ori recunosti ca faci ceva ieftin ca sa vinzi la saraci...
    3 2
  • ARO 4X4
    ARO 4X4
    Mai bine imi cumpar ARO 4x4
    4 1
  • imi pare rau pt voi
    eu cred ca voi nu intelege ti ce inseamna masina de teren, toate exemplele voastre sunt stupide chiar mai rau, nu vreau sa supar pe nimeni dar in afara de defender si G-ul, PE PRIMUL LOC IN LUME ESTE MARCA JEEP CU SUSPENSIE SI TRACTIUNE INDEPENDENTA PT FIECARE ROATA SI MULTE ALTE CHESTII. CAND VINE VB DE UNGHIURI EL ESTE SINGURUL CARE POATE SA ABORDEZE UN COPAC FRONTAL SI SA SE URCE PE EL PANA SE RASTOARNA.
    EX: RANGLER, SAHARA. SI RUBICON.
    ALTA MASINA BUNA ESTE MASINA DE ARMATA DE LA RENAULT CARE IL FACE PE HUMMER SI PE HUMVEE DIN TOATE POZITIILE.
    PT MINE IVECO ESTE O MARCA PROASTA IAR MOTOR ESTE UNUL DE TOATA JENA.
    3 7
  • pt COCALARU SEF
    porsche nu are treaba cu drumurile naspa.....el face motoare ...printre cele mai bune..dar asta nu iti da dreptul sa il lauzi atat, este ok pe sosea. dar la mine in balta nu am vazut nici un porsche sa intre pana acum. Am vazut multe touareg-uri, si multe x5-uri dar prin noroaie tot jeep-ul a fost cel mai bun, cu toate ca sunt fan BMW....iar Toyota face niste carute mari care dupa ceva mii de km incep sa troncane si sa bata de zici ca sunt carute cu roti din cercuri de butoi....din 1600 toamna. o alta masinutza buna pt teren este dacia magarus 4x4 cu garda ridicata....chiar se ridica peste asteptari prin noroaie....cei care au sunt de acord cu mine.
    4 3
  • motorul.....
    idiferent de masina care este varza ca si calitate la interior.....nu-si da nimeni seama ca motorul este pur si simplu de pe Turbo-Dailly...?????????????masina este un alt mod de a mai vinde niste tehnologie de masa invechita...nu stiu dar as putea banui ca si sasiul este tot de la un turbo-dailly scurt si chiar si suspensia......dar asta e o simpla presupunere-rautate din partea mea......
    2 1
  • marius
    vai c volan urat :))
    0 3
  • flaviu
    hmm
    o reinterpretare a defender-ului facuta de cineva cu imagintzie slaba?
    0 3
  • off
    Cum dracu se face ca daca privesti in zona offroad vezi, ca pondere, cele mai multe masini toyota LC, N patrol, jeep si cam atat? Restul sunt nesemnificative ca pondere in total.

    Iar celor ca acest individ sonky (cred ca vine de la monkey!) "X5
    Ce e cu cazanu asta? Bmw-urile e cale mai tari! Un X5 face cazanu la orice ora si la orice semafor,asa ca nul mai laudatati atata!",

    care inainte faceau offroad cu carutele cu covirtir iar acum fac cu x5, x6 x+infinit ar trebui sa li se dea un test inainte sa li se vanda un x5, x+infinit "sa mai invatza si ei sa vorbeste/scrieste" sau inainte de a iesi pe strada sau impuscati direct, langa ochiul drept ca sa nu-i ranesti prea rau...!!!
    Deci off...
    1 0
  • sexy braileanca
    iveco
    Conduceti un iveco... si dupa aia mai vb pana atunci suntetzi ca niste virgine care vb de sex...
    0 0
  • G Klass
    iveco ?? in off road??
    M-am uitat peste comentariile voastre si 80% sunt pertinente.
    Dragii mei, am condus f multe masini de teren si pot spune k am ceva experienta.
    Am avut Patrol, Land Cruiser, Range Rover, Defender, iar anul trecut am testat si un Massif. Masina nu e rea, trage destul de bine, iar cu cauciucuri adecvate - se descurca.
    Dar stiti ceva? Chiar daca ar fi exceptionala ( departe de asta oricum..) nu as cumpara-o. Deoarece se fabrica intr-un nr redus de exemplare, este parctic doar un experiment din partea celor de la Iveco, pe care nu stim dk il vor mai repeta. Si chiar nu-mi doresc o masina fara istorie si background in spate, o masina despre care nu stiu daca va fi fiabila ( asta se va vedea DOAR in timp ).
    Concluzia mea: eu m-am oprit la un G Klass Cabrio. Nemaivorbind ca in offroad nu are rival !!! in interior este extrem de bine finisata, are piele, clima, navigatie, inclazire in scaune ( fata si spate), si este uimitor de confortabila pt o masina destinata off road.
    Sfat: nu cumparati Massif, nu aveti nici o garantie ca masina este fiabila.
    4 0
  • andrei
    piele?
    "Nu uitam nici de tapiteria din piele, foarte utila pe astfel de vehicule" wtf? nu inteleg utilitatea pielii in astfel de vehicule... Cred ca asta a fost scoasa din vre-un review al X5`ului / Q7
    0 0
  • manu x5
    Nu ar fi o problema, dar sunt pline soselele cu specimene ca el , si tot timpul apar la pro tv stirile de la ora 17 pm.
    0 0
  • joint venture
    De fapt modelul este un joint venture intre Iveco si Santana (Spania) , si este destinat mai mult tarilor africane si mai nou Americii de Sud si Australiei .
    0 0
  • andrei
    utilitatea tapiteriei den piele este ca stergi foarte usor noroiul de pe ea. Incearca si ai sa vezi .
    0 0
  • Anomin
    >
    cazanu asta se pisa pe X5 la OffRoad , X5 e un suv de oras si foarte putin de Offroad dar ce sa stie un cocalar ..... dak te`ai uita pe net si ai vedea cum o Lada Niva isi bate joc de un X5 te`ai inchina.... asa k m`ai documenteaza`te inainte sa critici ;)
    0 0
  • Anomin
    @ Manu
    pt manu ;)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru