de Mircea Meșter, Foto: Golfuletz Studio
Marti, 28.07.2009
-
-
Trimite pe:
O simpla comparatie intre sportivii germani si cei japonezi ne duce cu gandul la atleti desavarsiti versus luptatori de sumo. Ei bine, in cazul SUV-urilor de lux, balanta se apleaca asupra niponilor, cu un model Infiniti care ingroapa rezistenta germana la capitolul estetica. In acest context, FX50S - cea mai dotata si mai puternica versiune pe care marca de lux a celor de la Nissan o arunca pe piata - incepe lupta cu un mare avantaj. Rezista insa modelul Infiniti in lupta cu granzii la celelalte capitole?
Motor / Transmisie
Cea mai noua marca lansata oficial in Romania isi arunca in joc cel mai scump model impreuna cu un motor V8 de 5.0 litri, 390 de cai putere si 500 Nm. Acesta este cuplat la o transmisie cu sapte rapoarte, prima de acest tip montata pe un model apartinand grupului Renault-Nissan. Inca de la citirea primelor cifre din cartea tehnica vedem ca avem in fata un model care nu pare lansat intr-o perioada tocmai buna pentru a atrage iubitori de SUV-uri semisportive de la marcile cu istorie si traditie. Un motor de 5026 de centimetri cubi cu un consum direct proportional nu atrage multi adepti decat pe hartie sau la nivel declarativ in aceasta perioada, insa Infiniti a aratat intotdeauna ca nu merge pe drumuri deja batatorite, preferand sa atace prin emotie si caracter. Iti dai seama de acest lucru dupa ce ai pornit animalul, cand cifrele prezentate de Infiniti arata ca nu au fost scrise doar pentru impresia artistica. Odata ce apesi pedala de acceleratie, spatarul scaunului se transforma intr-un pat vertical vare iti sustine spatele in cel mai drept mod cu putinta, chestiune datorata mai ales fizicii si fortelor care actioneaza brutal asupra ta. Acompaniat de un sunet proportional cu puterea dezvoltata (390 de cai la 4500 rpm), motorul impinge namila de 2.2 tone intr-un ritm alert, care ii transforma pe ceilalti participanti la trafic in simpli spectatori. Totul se desfasoara extrem de repede, reprizele fiind scurte si concepute astfel incat manevrele in forta sa fie realizate in cea mai mare siguranta si in cel mai scurt timp posibil. Este adevarat, Infiniti ar fi putut lucra ceva mai mult la raspunsul cutiei in mod automat, care are o mica ezitare pana cand intelege ca scopul tau este descatusarea a cat mai multi cai. Totul se rezolva insa prin actionarea cutiei prin padelele din magneziu aflate in spatele volanului. Comportamentul motorului poate fi caracterizat oricum, doar sobru nu. E distractiv, agresiv, inuman de dur uneori. Dar face toti banii. Dupa o perioada de acomodare cu zgomotul si raspunsul propulsorului si dupa ce te joci cu el pe austostrada sau sosea astfel incat sa-ti invingi intreaga paleta de frustrari acumulate de-a lungul unei saptamani intr-un Bucuresti limitat din punctul de vedere al spectacolului, te pui in fata hartiei. Iar calculele iti arata ca motorul de pe Infiniti FX50 S se afla la mijlocul categoriei 4.5-5.0 litri, caracteristicile sale acostandu-l undeva la mijlocul segmentului in care modelul Infiniti se bate pentru suprematie. Oricum, trebuie sa recunoastem un lucru: un Infiniti nu se cumpara neaparat pentru caracterul sau sportiv, astfel ca un mens sana de 5.0 litri asezonat cu un corpore sano marca Infiniti fac casa buna in orice situatie. Evident, nu uitam ca vorbim de o categorie care se situeaza cu un etaj mai jos de versiunile M, AMG sau Turbo ale lui BMW X6, Mercedes ML si Porsche Cayenne, astfel ca spectacolul ramane deschis.
Consum
Viitorii clienti ai lui Infiniti FX50S ar face bine sa se uite de doua ori in cont inainte sa achite factura pentru noua lor masina. Sau sa faca parte din actionariatul unuia dintre lanturile de benzinarii existente in Europa. Asta pentru ca, pentru modelul japonez de top al marcii, consumul ramane un subiect tabu. Desi cifrele din cartea tehnica ne indicau o medie prietenoasa si acceptabila, de 13.1 litri/100 km, realitatea ne-a aratat ca acest consum devine limita minima de unde pleaca FX50S la rularea pe sosea sau autostrada. Altfel spus, la o viteza medie de 140 de kilometri pe ora pe autostrada, consumul indicat de computerul de bord al modelului testat se tine scai de 18 litri, in timp ce o abrodare ceva mai avantata urca aceste cifre la 23-24 de litri/100 km. Odata iesit pe sosea, acolo unde media ar trebui sa fie acceptabila, consumul nu a scazut sub 15 litri/100 km. Probabil ca daca la volan ar fi stat Maica Tereza, consumul ar fi scazut simtitor, insa actiunea de a te abtine de la apasarea pedalei unei astfel de masini este identica cu imaginea unui macelar care se chinuie sa taie carnea cu lingura. Per total, cifrele par enorme pentru muritorii de rand, insa categoria grea stie la ce sa se astepte. Asta pentru ca o simpla comparatie in segment ne arata ca singurul motor care consuma mai putin decat cel al lui Infiniti FX50S este cel de pe BMW X6 xDrive50i, acesta avand insa o cilindree de doar 4.4 litri. Evident, daca mergem mai departe cu aceasta comparatie, observam ca versiunea de top a lui Infiniti FX sta mai prost la consum decat variantele mai slabe ale segmentului.
Interior
Totul pentru confort. Astfel ar putea fi caracterizat modelul japonez, ai carui ingineri au dus la extrem conceptia europeana despre materiale de clasa, echipamente si accesorii. Practic, singurele minusuri la capitolul confort si spatiu sunt lipsa unui hayon electric, actionarea "paginilor" computerului de bord doar de la un buton aflat departe, langa ceasurile din spatele volanului, si spatiul pentru bagaje ceva mai redus decat cel al concurentei. In rest, Infiniti iti da scaune cu un miliard de axe pe care pot fi reglate (in realitate sunt doar zece, insa nu am avut nevoie de toate), incalzire si aerisire prin pielea perforata, materiale si asamblari venite din viitor si un display de 8 inch care gazduieste toate informatiile de care vei avea nevoie in timpul vietii - implicit un GPS care te plimba fara probleme prin Romania. Rasfatul cu care Infiniti isi intampina pasagerii este nu doar abordabil, ci si vizibil imediat chiar si in lista de optiuni ale modelului, singurul element care poate fi adaugat versiunii "de baza" a lui FX50S fiind vopseaua metalica, care costa 800 de euro. In rest, totul e in standard. Implicit spatiul imens de care dispune fiecare dintre cei care au norocul de a se afla in aceasta masina, fie si doar pentru cativa kilometri.
Preţ de achiziţie
Infiniti FX50S sta foarte bine la capitolul pret in comparatie cu adversarii din segment. Din doua motive. In primul rand, vorbim - asa cum am subliniat anterior - de o versiune full si atat. In aceste conditii, pretul modelului japonez - 73.000 de euro cu TVA inclus - ii umileste pe concurenti, al caror pret urca chiar pana la 85.000 de euro in cazul lui Porsche GTS. Singurul model din segment care se apropie ca pret de FX50S este Mercedes ML500 (73.100 euro cu TVA inclus), insa acestuia ii lipsesc o multime de dotari pe care FX le are inca din nastere. Printre acestea se numara banala incalzire in scaune, farurile Bi-Xenon, oglinzile rabatabile sau sistemul GPS, care urca simtitor pretul modelului german. FX50S plateste insa tribut faptului ca este o versiune mai puternica si mai scumpa a unui model care dispune si de o varianta de motorizare mai slaba si mai leftina, astfel ca raportul calitate/pret nu poate primi nota maxima.
Siguranţă
Evident, un SUV de talia lui Infiniti FX50S nu duce lipsa de un arsenal de elemente de siguranta, fie ele active sau pasive. Pe langa clasicul ESP (transformat in nomenclatura Infiniti in ESC), vorbim de ABS, EBD si Intelligent Brake Assist, acesta din urma avertizand soferul in cazul iminentei unei coliziuni printr-un beep urmat de o franare automata in cazul in care cel de la volan nu reactioneaza la "stimuli". Desi EuroNCAP nu a testat inca modelul nipon, ne permitem sa apreciem iminenta aparitiei celor cinci stele pe firmamentul Infiniti, mai ales avand in vedere cele 11 airbaguri de care dispune modelul nipon. Pe langa aceste elemente notate si vizibile in cartea tehnica, Infiniti isi doteaza modelul cu zone de deformare controlata care promit sa acopere membrele inferioare in cazul unei coliziuni dure si sa le interzica sistemelor mecanice si elementelor dure sa intre in habitaclu in eventualitatea unui accident.
Ţinută de drum
Capitolul "Tinuta de drum" nu poate fi inceput altfel decat prin abordarea sistemului inteligent de tractiune integrala prezent pe SUV-ul Infiniti. Acesta ajusteaza automat modul in care puterea este transmisa la nivelul rotilor, tractiunea pe fata variind intre 0 si 50%, in functie de nevoile imediate in timpul rularii. In conditii normale de aderenta, Infiniti FX50S trage cu puntea spate, ideea pe care s-au bazat inginerii niponi fiind aceea de a imprima o sportivitate accentuata la nivelul rularii modelului japonez. Suspensiile sunt ajustabile manual prin intermediul unui selector aflat pe consola centrala, cel de la volan putand sa abordeze sportiv virajele sau moale soselele de oras, in functie de preferinte si situatii. Infiniti FX50S dispune de un sistem de directie complex, care are efect asupra tuturor celor patru roti si este - si el - dotare standard. De altfel, modelul Infiniti este primul SUV in dotarea caruia apare acest pachet in versiunea de baza. Desi abordat sportiv si plin de electronica, FX50S pacatuieste la capitolul tinuta de drum prin inaltimea care ii imprima un ruliu ce poate fi simtit la viteze ridicate in viraje. Intr-o comparatie directa, modelul nipon se simte ceva mai moale pe sosea decat rivalii germani de la BMW si Porsche. Daca X6 este ajutat de silueta de coupe, Cayenne GTS isi bazeaza abordarea pe sosea pe o intreaga istorie a marcii si traditia sportiva platita tradusa prin suspensii diferite.
Vizibilitate
Oglinzile electrice, rabatabile si autoajustabile in marsarier sunt dublate de o intreaga paleta de sisteme electronice care nu te lasa sa ai probleme la parcare. In pole position sta una dintre cele mai inteligente inventii de la roata incoace: camera cu vedere verticala asupra masinii. Infiniti a montat un "lant" de camere in jurul masinii care filmeaza in jur si transforma totul, pe display-ul central, intr-o imagine real-time in care iti vezi masina de sus cu tot ce misuna in jurul acesteia. Armata de japonezi care a lucrat la acest proiect si-a dat doctoratul cu succes.
Tehnologie
Pentru a incepe discutia despre elementele tehnologice de ultima ora de care dispune Infiniti FX50S, trebuie sa ne indreptam atentia asupra masinilor pe care fiecare dintre noi le avem parcate in fata blocului. Care este principala problema pe care o are fiecare sofer, indiferent de marca pe care o detine? Exact, zgarieturile pe caroserie. Indiferent ca au la baza invidia trecatorilor sau un moment de nebunie intr-o mare de calm, zgarieturile care apar de nicaieri reprezinta prima dovada a faptului ca masina pe care o detii nu mai e cea pe care ai cumparat-o. Ei bine, Infiniti a rezolvat aceasta problema prin aplicarea unei vopsele botezata Scratch Shield, care are capacitati rar intalnite in lumea auto. Aceasta "acopera" zgarieturile fine aparute pe suprafata, folosind caldura soarelui pentru a "curge" in santurile lasate in urma trecerii fine ale unei chei sau a oricarui alt obiect cu scop mai putin nobil. Evident, acesta este doar inceputul. Infiniti FX50S dispune de o intreaga armata de pachete si sisteme inalte din punct de vedere tehnologic. Pe langa cele enumerate pana acum, vorbim de Cruise Controlul inteligent activ care mi-a permis sa rulez intreaga lungime a autostrazii Bucuresti-Pitesti fara a apasa vreo pedala, scaune cu memorie si cu un sistem care iti ajusteaza automat unghiul oglinzilor in functie de cum iti asezi scaunul. Urmeaza, la coada, elemente pe care le-am considerat pana acum de lux in cadrul testelor cu modele din segmente inferioare: avertizor pentru depasirea liniei continue (Lane Departure System) sau TMPS (Sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri). La capitolul multimedia vorbim de un sistem audio semnat Bose cu 11 incinte audio si cu posibilitatea citirii tururor formatelor care au fost inventate pana astazi in acest domeniu. Normal, magazia de CD-uri si hard-ul de 10 Giga pot fi utilizate ca depozit de muzica pentru melomani. Mai notam si capacitatea de ionizare a aerului de care dispune sistemul de climatizare.
Design
Este imposibil sa fi vazut un Infiniti pe sosea fara sa-i admirati formele armonioase si rotunde. Spre deosebire de concurenta directa, Infiniti FX pare scos cu forta dintr-o clasa superioara, modelul nipon reprezentand dovada faptului ca designerii pot sa castige lupte adevarate impotriva inginerilor si a metodelor acestora de reducere a costurilor. Desi este cel mai ieftin din categoria "SUV-uri de +4.5 litri", Infiniti FX50S reprezinta tot ce isi poate dori un siofer care vrea sa iasa in evidenta pe sosea. O parte frontala preluata direct din cultura japoneza, un profil dinamic si plin de linii care exprima viteza in toata puterea cuvantului, un spate dominant si dur si un set de jante atragatoare de (atentie!) 21 de inch. Acestea sunt liniile generale ale designului modelului nipon, unul care se evidentiaza si iese imediat din randurile SUV-urilor germane fade (cazul lui ML sau X5) sau chiar urate (cazul lui Cayenne). Daca mai aveati nevoie de o dovada ca japonezii sunt indrazneti, priviti imaginile alaturate.
Intrebare:Cum e treaba asta cu capacitatea de ionizare a aerului de care dispune sistemul de climatizare ? Ce rol are practic ?
Intr-adevar Infiniti joaca tare! Ce mi se pare impresionant, e sistemul unic in clasa ei, cu roti directoare pe puntea spate cuplat la ESP si TCS , jantele Enkei de 21 de toli si faptul ca ai camere video fata, ai camere spate, ai camere in latarale , deci vedere la 360 de grade ! nebunie! un alt aspect interesant ar fi lacul cu proprietati anti-zgariere... prea tare !
Ati uitat totusi sa spuneti ca e mai smecher decat un Range Rover Sport ! :P
Oricum un review de 5 stele. Bravo!
Si la mine la lucru are unul infinity. Cu parul dat cu gel din belsug, camasa defacuta pana in brau si unghiile de juma de centimetru e fantele de mahala perfect pentru firma asta. Oh, am uitat de ceasul Tag Heuer de la mana :):):)
In alta ordine de idei, ma bucur ca redactorului Automarket ii place masina asta. La fel ca si lexus de zilele trecute. Cand termenii de comparatie sunt magarul, daewoo, kia, hunday si caruta lui tataia mi se pare normal sa dam ochii pe spate intr-un infiniti si legs use. Intr-o tara la rascruce de culturi trebuie sa-si faca si Orientul simtita prezenta prin gura cuiva. La fel cum tot prin gura cuiva trebuie sa digeram manelele, tiganismele si minciunile grosolane. Cu gelul din par si unghiile netaiate de 3 saptamani.
Saptamana viitoare se lanseaza turbanul patat din fabrica. E accesoriul perfect intr-un infinity/lexus/acura. Nu uitati accentul de indian si clatinatul din cap cand vorbiti.
Pe langa asta, trei sferturi din comentariul se refera la fixatia ta legata de cocalari si felul lor de-a fi, ceea ce mi se pare aberant... explica-mi si mie unde se incadreaza cocalarul asta in cultura japoneza? Bine, nu trebuie sa ma astept la originalitate din partea ta, pentru ca asta nu e un atribut al mintilor mediocre.
Parerea mea e ca ai putea face deosebirea dintre premium si kitsch doar cu un transplant de creier...
Stimate domn,
noi, muritorii de rand, care intoarcem fascinati capul dupa o astfel de masina pe strada si visam ca undeva la varsta de 50 de ani, dupa o viata de munca, sa ne permitem o astfel de masina, plecam umili capul in fata intelectului dumitale. Intelect care nu poate fi safisfacut cu o "broasca plesnita-n cap" si cu "briz-brizuri de interior". Probabil dumneata preferi o masina plina de plastic in interior, sau ma rog, poate iti permiti un Bentley sau cine stie ce alta masina facuta special pentru delicatetea si gusturile rafinate ale dumitale.
Cat despre gusturile fiecarui, eu stiu ca nu se discuta. :)
Fiecare iese in evidenta cu ce poate si cu ce are, unii cu masini, ceasuri scumpe, volumul de gel de pe par, unghii netaiate, prostia, kitsch-ul, burta, camasa desfacuta, inteligenta, frustrarea, invidia (colegul de la munca are si eu nu)... Dumneata in care clasa de incadrezi?
Apropo, suntem cu totii convinsi ca stii sa scrii corect "hunday" si altele. De aceasta data te-ai grabit, sa nu cumva sa posteze colegul cu infiniti un comment inantea dumitale.
Salutari respectuoase!
Primii care au aplicat Plasmacluster-ul, pe care l-ai descoperit tu acum pe Infiniti FX 50S, au fost Toyota pe modelul american Camry. Iata link-ul:
http://www.autoshow.ro/article--x-Hi-tech-Generator_de_ioni_-_Plasmacluster_Ionizer_de_la_Toyota--2248.html
Poti mai mult :)
comparatia a fost facuta cu ml, x6... sa inteleg ca astea-s carute pentru tine?
Ca sa ramanem totusi la subiect, consumul declarat la majoritatea suv/sav este in 90% un consum ireal,fiind cu mult peste valorile declarate in carte. X5-ul 4.4i din 2000 are in carte 10,1 highway,consuma 15 real ; 20% oras, consuma 25-30% real. Infiniti la 140kmh consuma 18% (declarat 13%), x5 4.4i e53 la 140kmh consuma 15%...
second: de ce daca ati facut deive test cu FX50S ati pus imagini si cu FX37 chiar cu EX sau G37 (imaginile 28,29). E ca si cum ati face un test cu X5 si ati mai pune imagini cu X3 sau seria7.
vrei forme patratoase, du-te si cumpara un pick-up american... poate ala iti satisface vigoarea ta de mascul feroce...
singurul lucru care te poate deranja este consumul dar, să fim sinceri, odată ce dai 73000 de euro pe o mașină…nu cred că îți mai pasă cine știe ce de consum..decât dacă faci naveta zilnic la peste 50 de km…și probabil că mai ai încă o mașină mai mică pe lângă asta pentru soție sau cine știe..deci...