de Mircea Meșter
Luni, 23.11.2009
-
-
Trimite pe:
Infiniti EX37 iese in fata europenilor printr-o reteta care abunda in contraste. Are cel mai puternic motor din segment, cel mai interesant si dinamic design, cele mai noi si aduse la zi sisteme tehnologice, dar este in acelasi timp cel mai scump si unul dintre cele mai putin economice modele ale clasei. Din aceasta "lupta" a elementelor s-a nascut un model care ridica tot atatea semne de intrebare pe cate semne de exclamare am urmarit cu privirea in jur in timpul testului.
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Infiniti EX este un crossover intre un coupe si un SUV compact, iar ca dimensiuni sta cu putin deasupra compactelor premium lansate pe piata mai demult sau mai recent de Audi, BMW, Mercedes, Volvo sau Land Rover. In aceste conditii, Infiniti si-a permis sa atace segmentul printr-o unitate care nu are egal din punctul de vedere al performantelor si puterii cu ceea ce se gaseste in acest moment in segment. Vorbim de un motor V6 de 3.7 litri, un monstru care dezvolta 320 CP/7000 rpm si 360 Nm/5200 rpm, deci cu 35 de cai putere mai mult decat cel mai apropiat competitor direct din segment, Volvo XC60 T6. De altfel, motorul cuplat la o transmisie automata cu sapte trepte reprezinta unul dintre principalele avantaje ale modelului testat in comparatie cu adversarii sai. Diferentele se simt mai ales pe liniile drepte golite de trafic ale diminetilor de sambata sau duminica, atunci cand apasarea pedalei te transpune intr-un coupe care racneste si isi demonstreaza forta cu fiecare metru inghitit. Nu am avut niciun fel de problema legata de incapacitatea unitatii de aproape 4 litri de a-si arata potentialul in cei 1000 de kilometri de test, austostrada sau soseaua dovedindu-se peisajele optime pentru ca modelul japonez sa-si demonstreze capacitatile dinamice. Cutia cu sapte trepte isi face datoria acceptabil, intarzierea raspunsului fiind la kickdown fiind contracarata de zvacul brutal pe alocuri pe care il simti la retrogradarea automata a treptelor. Cutia de pe EX37 nu este singura cu sapte trepte din segment, cea de pe Mercedes GLK (testata insa pe un diesel) dovedindu-se ceva mai apropiata de o rulare sport adevarata. Fiind un motor de turatie, te obisnuiesti rapid cu gandul ca unitatea de 3.7 litri de pe EX iti serveste un ac al turometrului care isi face de cap la inaltimi, placerea pe care o simti atunci cand impingi asfaltul la kick-down fiind contracarata de consumul ridicat atat la rularea in oras, cat si pe sosea.
Consum
In urma analizei datelor oferite de producatori, constatam ca EX37 "mananca" 11.3 litri/100 km in regim mediu mixt, modelul japonez fiind pe al doilea loc intr-un clasament al celor mai insetate modele din segment, dupa Volvo XC60 T6 (cu 11.9 litri/100 km). In regim de rulare normal pe sosea, cu depasiri si abordari line, in functie de trafic si imprejurari, computerul de bord ne-a indicat o medie exterioara de 11.0 litri, cu circa 2.5 litri mai mult fata de cifra anuntata in cartea tehnica.
Interior
Am pornit cu premisa unei note maxime la interior, insa turnul de fildes al lui Infiniti EX37 s-a clatinat putin cate putin odata cu analiza fiecarui element in parte. Chiar daca scaunele iti ofera intregul suport de care ai nevoie in virajele abordate cu mult curaj, se incalzesc cand ai nevoie de ele si pot fi setate pe o mie de axe, pe inaltime si pe adancime, amestecul de materiale de la interior te face sa te gandesti ca designerii Infiniti au dorit cu tot dinadinsul sa transpuna atmosfera de pe FX pe fratele sau mai mic, chiar daca targetul celor doua modele este diferit. A iesit un amestec de lemn, piele si ornamente care nu-si prea au locul pe un SUV compact sportiv cu alura de coupe care dezvolta 320 de cai. Trecem peste clasicul buton al computerului de bord Infiniti, amplasat langa geamul care desparte soferul de cadranele de bord si destul de dificil de accesat, si ajungem la spatiul de incarcare pentru bagaje. Acesta are cel mai mic volum din segment, desi lungimea modelului este cea mai mare din clasa. Explicatia: Infiniti a jucat totul pe cartea designului, iar acest lucru a facut ca spatele de coupe sa nu lase multe solutii practice in partea posterioara. EX37 se ravanseaza la capitolul materiale, asamblare si calitate perceputa, toate de un inalt nivel. De asemenea, pentru ca pasagerii sa nu simta lipsa volumului de incarcare, scaunele din spate pot fi rabatate in cateva secunde, fara efort, facand loc unui spatiu de depozitare plat si incapator.
Preţ de achiziţie
Motorul de top, performantele asemenea si designul dinamic al modelului au un pret al lor: 49.925 de euro cu toate taxele incluse. Aceasta valoare ne scoate in fata cel mai scump SUV compact din segment, cecul pe care trebuie sa il completati pentru a avea in garaj versiunea de baza a modelului Infiniti fiind cu cel putin 2500 de euro mai mare decat cel de care aveti nevoie pentru un GLK 350 sau un Volvo XC60 T6, urmatoarele modele. Evident, am comparat preturile de lista, excluzand eventualele promotii sezoniere pe care importatorii le-au pus in aplicare pentru ca modelele lor sa treaca de criza cu bine. Una peste alta, Infiniti EX37 reuseste sa ofere un nivel de echipare ridicat in acesti bani, insa nota nu se poate schimba deoarece modelele concurente se ridica si ele la un nivel apropiat din punctul de vedere al ofertei.
Siguranţă
In lista oferita standard de Infiniti sunt incluse sase airbag-uri si o serie de sisteme care nu aveau cum sa lipseasca din dotarea unui astfel de model: ABS, ESC, EBD, Brake Assist si faruri adaptive cu xenon. Per total, Infiniti EX37 nu se ridica la nivelul si numarul de sisteme existente pe liderul segmentul la acest capitol, XC60. Modelul nu a fost testat de EuroNCAP pana in acest moment.
Ţinută de drum
Infiniti EX37 sta bine pe sosea, meritul principal revenindu-i sasiului sportiv dezvoltat de divizia de lux a celor de la Nissan. Acesta scoate la inaintare un sistem de suspensii care determina un ruliu neglijabil avand in vedere dimensiunile modelului. Per total, EX37 s-a dovedit mai suplu decat Q5 sau GLK, de exemplu, in timp ce sistemul 4x4 inteligent ajusteaza transmiterea puterii spre cele doua axe in functie de conditii. Aceasta variaza, astfel, de la 50-50 pana la 100% pe spate, ceea ce se traduce printr-o rulare sportiva sigura in care spatele nu tinde sa "plece" la abordarile sportive decat in conditii radicale. Suspensiile lui EX37 dezvolta compromisul optim intre confortul necesar in oras si rigiditatea de care ai nevoie in afara. Cu toate acestea, lui Infiniti EX37 ii lipseste acel punct pe i, acea sportivitate accentuata pe care ti-o inoculeaza exteriorul.
Vizibilitate
Infiniti EX37 nu ridica probleme majore la capitolul vizibilitate, singurele semne de intrebare putand fi ridicate la analiza unghiurilor moarte aparute in partea posterioara din cauza montantilor lati ai lunetei. Se repeta povestea portbagajului: datorita faptului ca inginerii Infiniti si-au dorit un SUV cu alura de coupe, au fost nevoiti sa ignore partial aspectul practic. De aceasta data insa, Infiniti contraataca printr-un sistem care se numeste Around View Monitor si care pune la bataie o serie de mini camere amplasate de jur imprejurul masinii pentru ca cel de la volan sa vada de sus, in plan vertical, atat masina, cat si imprejurimile la parcare.
Tehnologie
Infiniti nu a facut rabat de cunostintele tehnologice acumulate in cei 20 de ani de prezenta scenica pe piata din Statele Unite. Iar o simpla listare a elementelor tehnice si tehnologice de ultima ora de care dispune modelului japonez este de ajuns pentru a elimina pretentiile concurentei directe. Pe langa "clasicele" sisteme GPS, Bluetooth cu recunoasterea timbrului vocal si pe langa sistemul audio Bose cu 11 incinte, modelul Infiniti contraataca prin coloana de directie ajustabila electric pe toate axele, prin scaunele incalzite de inalta calitate ajustabile si ele pe zece directii, prin oglinzile ale caror pozitie poate fi memorata prin cheie, prin accesul keyless cu senzori de proximitate si butonul de pornire/oprire, dar si printr-un artificiu tehnologic de care nu dispune nimeni in acest segment: vopseaua Scratch Shield, un soi de amuleta norocoasa facuta cadou de Infiniti pentru un Bucuresti in care masinile scapa de zgarieturi doar daca sunt tinute in garajul propriu aflat la un kilometru distanta de alte masini. Pe scurt, vopseaua-minune pregatita de Infiniti este capabila sa se "lichefieze" local in cazul unor zgarieturi fine, eliminandu-le complet intr-o perioada care variaza intre cateva ora si cateva zile, in functie de adancimea zgarieturii.
Design
Cu riscul de a-mi atrage antipatii, toate celelalte modele din segment au o problema in lupta directa cu EX: sunt plicticoase la capitolul design. Modelul Infiniti ne arata clar ca face parte dintr-o familie de shaolini, formele sale dinamice contrastand evident cu cele clasice pe care le propun Audi Q5, Mercedes GLK sau deja invechitul BMW X3. Cel putin pana la intrarea in scena a noului X3, modelul Infiniti ramane polul de sportivitate estetica in segmentul SUV-urilor compacte.
P.S.: As totusi curios sa stiu cum se revopseste o aripa de ex. intr-un service din Romania :D
Cat despre infinity,mi-am "clatit" ochii vreo 2 saptamani cu unul parcat in fata blocului..ii supeeerba masina.nu am reusit sa intalnesc proprietarul,dar alt vecin de al meu s-a dat cu el..stiu ca bmw-urile sunt stabile (am testat multe modele de la bmw printre care si x3 2.0d) dar vecinul meu mi-a spus ca a ramas foarte impresionat de cum merge masina.si interiorul de nota 10+++.zicea ceva ca-i mai stramt in spate pentru cei inalti (peste 1,85m)...dar who cares?masina ii bestiala..exclusivista in mometul de fata.si merge crede-ma, doar are 320 CP..330XD are mai putin si mergea de rupea asfaltul cand l-am condus eu..atunci infinity-ul asta cu inca 80 Cp in plus n-o sa mearga..la interior ii peste bmw.. ce mai:ii o masina superba.mie unul mi-ar trebui-o
la un consum mediu de 7,8litri de motorina si asta de vreo 5 ani asa ca : " Nu o sa gasiti un model mai rapid si cu o viteza maxima mai buna decat Infiniti EX37 in segmentul SUV-urilor compacte. Cu 6.4 secunde pentru 0-100 km/h si cu un maxim de 240 km/h"" Bravos Japan. Va rog nu mai vorbiti despre cotete pe roti Yaris si Colt