Test de anduranta MINI Cooper 3 uși

1.5 Diesel Turbo 116CP Man6 Cooper D
9840
MINI Cooper 3 uși zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 16.05.2016
Comparație inedită: Mini hatch versus fratele mai mare Mini Clubman

Când am testat noul Mini Clubman, am spus despre modelul compact că este un fel de Seria 7 pentru gama englezilor. În primul rând pentru că este mai mare și în al doilea rând pentru că oferă ceva mai multă tehnologie și este ușor mai rafinat și mai confortabil decât un Mini clasic.

Am vrut să vedem cu ochii noștri care sunt diferențele dintre cele două mașini și nu ne-a fost greu. Ne-am amintit că în garajul nostru clipește din LED-uri un Mini Cooper D, care ne este alături din august 2015 și care se pregătește de primii lui 10.000 de kilometri.

Prin urmare, le-am dat întâlnire celor doi frați pentru a analiza mai bine diferențele dintre ei și pentru a ne convinge dacă Mini Clubman este într-adevăr un Seria 7 pentru gama britanicilor.

Diferențele estetice

Primele diferențe apar de la exterior. Pe lângă cei câțiva centimetri în plus (vorbim despre cel mai lung model creat de Mini), noul Clubman vine cu mai multă atenție la detalii și cu un design original. Eu m-am îndrăgostit de stopurile orizontale cu LED, chiar dacă Mircea a ținut morțiș de lămpile tradiționale ale Mini-ului Automarket.

Tot la exterior se observă și ceva mai multe detalii cromate în cazul lui Clubman, un amănunt care sugerează tuturor încadrarea în segmentul premium.

Practicalitate: 1-0 pentru Clubman

Când vine vorba de practicalitate, Clubman câștigă detașat. Portierele spate nu mai sunt niște pseudo-portiere ca în cazul lui Mini cu cinci uși.

Sunt bine proporționate și asigură ușor accesul pe locurile din spate. Nu e cazul Mini-ului Automarket, care nici măcar nu are cinci uși. Varianta coupe va fi mereu privată de practicalitate.

Ingeniozitatea se simte și în partea posterioară. Chiar dacă Mircea și 90% din populația planetei s-a obișnuit cu deschiderea verticală a hayonului, eu cred că cele două uși care deschid portbagajul lui Clubman ușurează accesul și sunt chiar o idee bună. E drept că s-ar putea să existe parcări unde tot un Mini clasic să fie mai câștigat. Dar eu apreciez curajul și modul în care se deschid cele două uși ale portbagajului.

Spațiu interior și rafinament

Te simți altfel în interiorul lui Clubman. Chiar dacă ai în față aceeași planșă de bord, același ecran generos al sistemului multimedia și aceleași ceasuri care ne aduc aminte de primele Mini-uri, sunt anumite detalii care fac diferența. Unul dintre ele ar fi iluminarea ambientală. Pe lângă cercul multicolor al ecranului central, există, pe fețele ușilor lui Clubman, un joc de lumini fascinant, de care te vei îndrăgosti. Și aici poți selecta nuanța preferată. Este iarăși un amănunt care îl apropie de Seria 7 și iluminarea ambientală a acestuia. Păstrând, bineînțeles, proporțiile.

Un alt plus pe care Mini Clubman îl are în fața mașinii Automarket este numărul și generozitatea spațiilor de depozitare. Dacă în Mini-ul Automarket abia strecori o ciocolată în buzunarele ușilor, Clubman poate primi acolo chiar și sticle. Avem mai mult spațiu și pe consola centrală, acolo, însă cu un compromis.

Mini Clubman renunță la frâna de parcare manuală în favoarea uneia electrice. Nu, mulțumesc. O preferăm toți pe cea manuală. Mai ales pe un Mini care te îndeamnă la joacă.

Materialele pe care le găsim pe Clubman sunt și ele ceva mai bune: de la plasticul regăsit prin habitaclu, până la pielea care îmbracă scaunele și tetierele care au conturul steagului Regatului Unit.

Economie de carburant și sportivitate. Toate la un loc

Ambii frați au venit echipați cu motoare diesel, însă au existat mici diferențe. Mini-ul Automarket promite un consum ceva mai mic, grație motorului său de numai 1.5 litri, cu trei cilindri. Afară ne descurcăm cu un 4.7 litri/100 de kilometri, pe când unitatea 2.0 a lui Clubman cere cam 6.5 litri/100 de kilometri.

Iar când vine vorba de sportivitate, e destul de clar cine câștigă. Mini-ul Automarket, chiar dacă e diesel, se ține cu dinții de asfalt și vine cu una dintre cele mai precise direcții pe care le-am testat vreodată: greoaie, fixă, chirurgicală. Suspensia este extrem de rigidă și nu se lasă clintită pe viraje strânse. Pe de altă parte, Clubman are ceva mai multă grijă de rinichii și spatele tău, pentru că are o suspensie mult mai digerabilă în viața de zi cu zi.

Comentarii (1)

  • au acelasi limbaj de design, au aproape aceleasi dimensiuni, insa cumva cumva clubman e oribil, m-ai ales in spate
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru