Drivetest Chevrolet Cruze Station Wagon (2012-2015)

1.4T 140CP LTZ+
Chevrolet Cruze Station Wagon (2012-2015) zoom
de Dragoș Băltățeanu
Luni, 02.07.2012
Expansiune

Chevrolet a mărit familia modelului Cruze. Compacta din ofertă s-a dovedit a fi populară în Europa, mai ales în versiunea sedan. Ulterior, Chevrolet a oferit şi varianta hatchback pentru ca acum să se adreseze direct pieţelor din vestul europei cu noul membru al familiei: Cruze SW. 

Este cunoscut faptul că automobilele break nu sunt extrem de populare în estul Europei pentru că acest tip de caroserie este considerat urât de majoritatea clienţilor din această zonă. Tradiţional, pe pieţele balcanice sunt preferate automobilele sedan sau hatchback. Breakul este însă mult mai popular în vest, unde în ţări ca Germania sau Elveţia este preferat de clienţii cu spirit practic. Chevrolet Cruze SW se adresează în special acestor pieţe, dar divizia General Motors a decis să nu ignore Europa de Est şi va oferi această versiune de caroserie şi pe pieţele din zona noastră. În România, Chevrolet Cruze SW va fi disponibil începând cu luna septembrie a acestui an.

Chevrolet Cruze Station Wagon (2012-2015)
1.4T 140CP LTZ+

  • Pret de pornire NC €
  • Pret model testat NC €
  • Taxa auto NC €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pe lângă a treia versiune de caroserie a modelului Cruze, Chevrolet a folosit această lansare pentru a adăuga două noi motorizări în gama modelului compact. Pe lângă deja binecunoscutele modele 1.6 şi 1.8 litri pe benzină şi 2.0 diesel, Cruze va putea fi comandat şi cu două propulsoare mai mici. Avem acum un nou motor diesel de 1.7 litri şi 130 CP şi cel mai mic motor din gamă: 1.4 turbo benzină de 140 CP.

Am putut să încercăm ambele motoare noi la testul interanţional din Germania. Am petrecut însă mai mult timp alături de cel pe benzină, un motor ce va deveni o propunere interesantă pentru Cruze, în condiţiile în care toţi concurenţi aproape oferă un motor de cilindree mică turbo pe benzină. Motorul nu este o noutate absolută, el fiind împrumutat din banca de organe comună a grupului General Motors. Îl putem regăsi şi în oferta Opel, pe modele ca Astra sau Insignia. Este un motor de 1.4 litri supraalimentat prin intermediul unei turbine. Puterea maximă este de 140 CP la 6.000 rpm. Cuplul motor maxim este de 200 Nm disponibil între 1.850 şi 4.900 rpm. Cifrele sună bine, dar în ralitate motorul este destul de lipsit de suflu la turaţii mici. Se trezeşte la viaţă peste 2.000 ture şi acolo îşi face bine treaba, mai ales în regim de autostradă. Devine din nou enervant atunci când trebuie să îl exploatezi în oraş şi trebuie să retrogradezi mereu o treaptă atunci când motorul scade în ture. În rest, micul motor sună frumos atunci când este turat şi se dovedeşte o alternativă intereasantă pentru motorul de 1.6 litri din oferta Chervrolet.

Transmisia este asigurată de o cutie manuală cu şase trepte, plăcută la utilizare. Levierul este suficient de greu şi precis şi adaugă un plus la plăcerea de a conduce un Cruze.

Consum

Dacă la capitolul exploatare şi livrarea puterii motorul de 1.4 turbo este un pic dificil, acesta compensează la capitolul consum de carburant. Motorul care debutează în gama Chevrolet pe noul Cruze SW are un consum mediu oficial de 5.7 litri/100 km. Este cel mai bun consum mediu oficial dacă ne raportăm la concurenţa formată din Ford Focus Wagon 1.6, Opel Astra Sports Tourer 1.4T, Renault Megane ST 1.4 TCe şi Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI. Aceste modele raportează un consum mediu de 6 litri sau peste 6 litri/100 km. Ciudat este că Opelul foloseşte practic acelaşi motor, dar consumul oficial mediu este mai mare. 

Performanţe

La capitolul performanţe, Chevrolet Cruze SW 1.4 turbo nu este cel mai rapid din clasa sa. Un Cruze break dotat cu motorul de 1.4 litri turbo de 140 CP va accelera de la 0 la 100 km/oră în 9.5 secunde. La acelaşi capitol, Focus-ul Wagon are nevoie de 8.8 secunde. Din nou, Opel-ul este mai lent, deşi are acelaşi motor, are nevoie de 10.5 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/oră. De asemenea, Megane-ul şi Golf-ul break sunt o idee mai rapide la acceleraţie faţă de Chevrolet Cruze SW. 

Dacă vorbim de viteza maximă (Cruze SW atinge 200 km/oră), doar Ford Focus Wagon cu motor de 1.6 litri turbo şi 150 CP este mai rapid, cu 209 km/oră. 

Interior

Chevrolet Cruze a avut mereu interioare decente. Calitatea materialelor folosite este bună, dar din păcate se pot observa mici probleme de finisaj. Să le punem pe seama că modelele testate de noi erau exemplare de preserie.

La fel ca în cazul sedanului, Cruze SW impresionează prin spaţiul interior. Este poate una dintre cele mai mari compacte din acest segment, iar habitaclul este generos cu pasagerii săi. În plus, Cruze SW adaupă un plus de practicabilitate prin portbagajul mare cu un volum de 500 litri. Este identic la volum cu cel al modelului Opel Astra Sport Tourer, dar campionul la acest segment este Skoda Octavia Combi, al cărei portbagaj este imens: 605 litri.

Preţ de achiziţie

Deoarece Chevrolet Cruze SW va veni în România în luna septembrie, nu există încă preţuri pentru acest model. Ştim doar că versiunea de bază Cruze SW dotată cu motor pe benzină de 1.6 litri şi în echiparea LS Plus va avea un preţ de pornire promoţional de 10.133 euro (preţul include TVA şi primele de casare). Dacă eliminăm programul Rabla, preţul de pornire pentru Chevrolet Cruze SW 1.6 va fi de 12.730 euro (TVA inclus).

Siguranţă

Chevrolet Cruze a fost testat de către EuroNCAP în 2009 în varianta sedan. A trecut testele fără probleme, înregistrând un scor general de cinci stele şi un grad de protecţie a pasagerilor adulţi de 96%. Varianta SW ar înregistra probabil valori similare.

La debutul vânzărilor în România, Chevrolet Cruze SW LS Plus va avea în dotarea standard şase airbaguri, sistem de control al stabilităţii (ESC), sistem de control al tracţiunii (TCS) şi ABS+EBD.

Ţinută de drum

Chevrolet Cruze SW se dovedeşte a fi un automobil confortabil pentru o familie completă. Suspensia este însă destul de ciudată la trecerea peste denivelări mici şi dese. Mia interesant este că suspensiile mi s-au părut reglate diferit între versiunea 1.4 turbo benzină şi cea 1.7 turbodiesel. Mai dinamică a fost cea asociată cu motorul diesel. Una peste alta, Cruze SW este un automobil plăcut la drum întins, iar când şoseaua se încreţeşte, te poţi distra un pic, dar fără a sări calul. Suntem, totuşi, într-un break practic de familie.

Vizibilitate

Deşi nu avem sisteme electronice sofisticate, Cruze SW stă foarte bine la capitolul vizibilitate. Montantul stânga este suficient de subţire pentru a nu obtura vizibilitatea la virajele de stânga. La manevrele cu spatele, Chevrolet Cruze SW beneficiază acum atât de ajutorul unei camere de luat vederi, cât şi a senzorilor de parcare.

Tehnologie

Dacă până acum Chevrolet nu a vrut niciodată să rupă gura târgului la capitolul tehnologie, de acum ni se pregăteşte ceva. Deşi apare în fotografiile de presă, noul sistem multimedia MyLink nu era montat pe maşinile de test. Am avut ocazia să îl testăm separat şi, deşi mai este de lucru la el, va fi un sistem extrem de interesant. Pe scurt, Chevrolet va monta începând de anul viitor un display touch generos care va îngloba toate sistemele. De aici vor putea fi controlate sistemul audio, vor putea fi afişate fotografii sau clipuri video, plus sistem de navigaţie. Integrarea smartphone-ului poate fi făcută prin intermediul sistemului bluetooth, sau prin cablu. De asemenea, avem mufe USB şi jack audio.

Până la apariţia sistemului MyLink, ne mulţumim cu sistemul audio clasic plus o navigaţie decentă şi climatizare semiautomată. Bun şi sistemul din portbagaj care permite accesul la bagaje fără a strânge ruloul de protecţie. La o simplă apăsare pe mânerul acestuia, se ridică pentru a accesa mai uşor zona destinată bagajelor.

Design

Cruze a avut parte mereu de aprecieri pentru designul abordat. Sedanul arată foarte bine în clasa compactă, în timp ce modelul hatchback a stârnit discuţii legate mai ales de partea posterioară. Cruze SW păstrează liniile inaugurate de fraţii săi, dar aduce şi un mic facelift ce modifică zona proiectoarelor de ceaţă. Dacă partea frontală este identică cu cea a celorlalte verisiuni de caroserie ale modelului Cruze, designerii Chevrolet au abordat în spate o temă mai anostă. Cruze SW nu iese în evidenţă când este privit din spate.

Nu ne-a placut

  • Suspensie ciudată la denivelări mici
  • Anumite finisări la interior
Date tehnice - Chevrolet Cruze Station Wagon (2012-2015) 1.4T 140CP LTZ+
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1362
Lungime mm
4681
Putere maxima CP (rpm)
140 (6000)
Latime mm
1797
Cuplu maxim Nm (rpm)
200 (1850)
Inaltime mm
1521
Viteza maxima km/h
200
Greutate kg
1405
Acceleratie 0-100 km/h s
9.5
Ampatament mm
2685
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
500
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Chevrolet Cruze Station Wagon (2012-2015)

Ultimele teste

Comentarii (33)

  • nu arata deloc rau. sunt putine modele care in versiunea break imi plac, asa sunt eu, fan hatchback, dar asta chiar imi place. e foarte bine proportionat si nu da senzatia de barca.
    iar cu motorul asta, din test, e o varianta demna de luat in calcul pt o familie tanara.
    eu l`am trecut pe lista.
    37 36
  • NeaNelu
    Cred ca merita o nota mai mare.Arata bine si cred ca va avea un pret decent,asa cum ne-a obisnuit Chevrolet.
    28 31
  • Asta arata mult mai bine decat Mercedes CLS break.Iti da senzatia de masina americana,si de fiabilitate mai buna.
    20 43
  • andrei
    Fără supărare dar mirări de tipul „Ciudat este că Opelul foloseşte practic acelaşi motor, dar consumul oficial mediu este mai mare. ” sau „Din nou, Opel-ul este mai lent, deşi are acelaşi motor” nu-și au locul într-un test auto care se pretinde cât de cât profesionist. Adică, se presupune că cine face un astfel de test are ceva habar despre cum se ajunge la un anumit consum, dincolo tipul motorului.
    18 16
  • Controlul Calitatii
    Exista alternative mult mai bune la bugetul asta. Versiunea 1.4 Turbo va fi peste 17.000 euro, iar in banii astia tot plastice kitschoase si finisaje de proasta calitate primesti...

    Deschideti ochii si mai intrebati cunoscatorii inainte sa aruncati banii aiurea.
    39 20
  • 4 stele pentru o masina mediocra. Se vede ca e un test in stilul Automarket...mai oferiti si restul partilor negative care fac din masina asta cea mai proasta afacere. In reviewuri se ofera puncte negative generale si nu foarte rele desi are multe probleme la confort, spatiu interior, directie.
    Testele voastre sunt bune pentru pozele care le mai faceti ca textul nu ajuta pe nimeni, doar lauda orice troaca.
    19 23
  • @Samba
    Poti la fel de bine sa te treci Tamba. Oare de ce exagereaza fanii chevrolet / kia / hyundai? O explicatie ar fi ca sunt toti copii. Contrar a ceea ce credeti voi, Cruze sw NU e cea mai tare din univers, iar alaturarea numelui de Mercedes-Benz NU o face mai de calitate.
    29 9
  • @Ionut M .....daca era renault numai cuvinte de lauda........si iti pun eu ca ,confortul e mai bun decat renault fluence ..........
    17 23
  • Chevrolet= GM= masini pentru naivi consumisti!
    6 9
  • ... si cand mama lui ar trebui sa se trezeasca la viata? .. la 1250rpm? .. este cumva un audi/bmw/mb ?

    serios ar trebui sa cititi aceste texte si din perspectiva unuia care isi cumpara o masina de 15000e pentru ca nu isi permite una de 50000... ce draq...
    18 13
  • design slab
    design facut cu barda
    21 18
  • anti-prostie
    @antonny , ai pretentia ca te pricepi la masini? Cruze SW se compara cu Megane ST, nu cu Fluence. Ca de obicei, o dai cu bata-n balta!
    25 4
  • xenomorph
    Un lucru e sigur,vanzarile Chevrolet vor creste mult.
    12 16
  • Lucian
    Urata cu spume !

    Asa e cand ai tentative de design "agresiv" din forme geometrice create de mana unui copil de gradinita.
    24 17
  • nu stiu... are prea multe unghiuri ascutite... parca e facuta din tepi
    15 12
  • @MB, Chevrolet nici nu zice ca este cea mai tare din univers. Este o marca mai ieftina decat multe de pe piata. Cam pe asta se bazeaza de multe ori. Cam cum e Skoda fata de VW, cam asa vrea sa fie si Chevrolet fata de Opel. Ideea e, daca intri intr-un shoroom Opel iar Astra break e prea scumpa pentru buzunarul tau sa ti se poata recomanda un Cruze SW.
    Cat despre masina, nu este o masina extraordinara, insa ca fiabilitate sta destul de bine. Cand am condus-o nu m-a dat pe spate cu nimic... ce am conds eu acum doi ani aveacam 120000 de km. Dar mergea bine, adica nu batea nimic, nu troncanea, motorul tragea bine pentru puterea lui, spatioasa, confort ok... Eu zic ca nu e o masina cu pretentii, dar isi face treaba destul de bine
    18 13
  • @Controlul Calitatii
    Pai ia spune`ne tu, gurule auto, ce alternative mai bune sunt? BMW 320d din 2005? Nici nu ai vazut pretul. Si nu`mi zi de renault, ca nu ma intereseaza.
    10 17
  • Hot Weels
    Sunt multi pe aici care isi arata frustrarea pe fata.Masina asta nu are materiale si finisari premium,dar arata si e mai buna decat multe masini din aceeasi clasa.
    Chevrolet a crescut in cativa ani,cat altii in zece.
    Good job,Chevrolet!!!!
    22 15
  • @LauCalin

    Nu, Samba zice ca este cea mai tare din univers.
    18 2
  • @Hot Weels
    exact. fata de unii care au vazut masini doar prin abtibilduri de la guma turbo iar apoi emit judecati de genul celor de mai sus, altii se mai duc la un test drive, se mai urca in ele, etc...
    chevrolet, ca si kia-hyundai, ofera alternative mai ieftine in clasele auto cele mai vandute: hatchback, sedan/break mediu.
    si eu le prefer oricand in fata frantuzoaicelor (vorbim aici de modele de volum si nu cele de nisa)
    6 16
  • @mog
    Cui ii pasa ce preferi tu? Te crezi mult prea important. Hai du-te si fa un dus rece poate te trezesti la realitate.
    12 10
  • ai vrea sa`mi exprim parerile tale? de asta e zona de comentarii, sa`ti exprimi parerea, alegerea.
    dar poate tu detii adevarul suprem si toti ar trebui sa te ascultam pe tine, nu?
    9 10
  • Ah deci cand scrii tu se numeste ca-ti exprimi opinia, iar cand scriu ceilalti contestatari nu mai inseamna asta, ci doar ca-si arata frustrarile, nu? Degeaba le intoarceti voi ca la Ploiesti, pt ca nu sunteti prea inteligenti. Sunteti total nerealisti. Tipic fanilor de coreene. Mda, si acum o sa-mi ziceti ca chevrolet e americana... imi vine sa rad.
    10 7
  • n`ai nici o sansa amice sa`ti masori inteligenta cu mine...serios.
    cum le zici tu asa, e clar ca esti cel mult un sofer de tir.
    3 4
  • si, apropo, nu sunt fanul nici unei natii...
    sunt doar fanul marcii auto care`mi ofera cel mai bun raport calitate-pret cand vine vorba de a`mi achizitiona o masina.
    tocmai, ca sunt realist si nu balesc dupa masini pe care nu mi le permit.
    6 4
  • ion cu vaca
    ---@ mog --- zici tu raport calitate pret , sa-ti spun cum e cu astea la chevrolet. Tata are de 5 ani chevrolet cruze in primul an i se blocau rotile spate si ramaneau asa pana la un service autorizat ca era in garantie de 3 ori intr-un an si cand au rezolvat-o p-asta sa ars motorasul de la aeroterma si dupa aceea iarna sa constate ca nu dezaburea decat in dreptul soferului ca-s mesteri buni aia de la service-ul autorizat si tot asta iarna trebuia blocata si deblocata de cateva ori ca sa porneasca . acum are antena de la radio intrerupta sau firul ceva , oricum il costa 112 euro reparatia .O gasiti pe autovit la 5800
    11 7
  • MARIUS
    DESIGN-UL ANGULAR E PREA RESPINGATOR ..
    6 4
  • Chevrolet o comite din nou.Nu cred ca de data asta este mana coreenilor.Au evoluat mult.Coreeni.
    3 6
  • real value
    Automarket off topic:

    cred ca ar fi interesant sa publicati la fiecare masina testata COEFICIENTUL AERODINAMIC si ARIA FRONTALA (se poate calcula nu foarte greu) conteaza enorm la consumul unei masini

    on topic: cea mai sigura masina la NCAP, cu un pret cred eu mic, dar se poate mai bine la motor - exempllu 1l ecobooost
    1 1
  • Trei stele si 1/2 la ,,Motor'' pt. ca l-a enevat pe driver in oras trebuind sa mai si retrogradeze in ture. A fost cumva femeie .... Patru stele la ,,Peformante'' pt ca doi rivali sunt ,,o idee'' mai rapizi iar liderul la viteza e o masina ce are motor de 1.6,ca doar avem un test obiectiv-comparam la peformante doua motoare cu cilindree diferite dar vrem sa invinga cel mai mic...Mda.Pe scurt am retinut 2 aspete: Opelul cu acelasi motor e varza iar daca Renaultul obtinea aceste cifre primea 4.4....Lejer!
    3 2
  • @ LUCCI: acum sincer daca te uiti la megane ST si la cruze sw care crezi ca arata mai bine? Si iti spun ca motorul lui megane in afara de COMSUM este mai ok decat cel de la opel . (facut drive test cu 1.4 tce si cu 1.4 de pe astra). Doar pt faptul ca pe o masina o cheama renault sau Chevrolet nu inseamna automat ca este o masina proasta. Haideti sa ne urcam in masini inainte si apoi sa ne dam cu parerea (chiar si subiectiva)
    8 0
  • tivmar
    pt . bai frate de unde are tac"tu cruze de 5 ani ? a fabricat-o el in garaj si dupa a iesit pe piata?
    0 0
  • bazooka
    @tivmar....cruze a aparut pe piata in2008! daca ai uitat vezi wikipedia!!!!cat despre pret...mai bine te imprumuti la rude si iti iei ceva mai de doamne-ajuta.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru