Drivetest Chevrolet Aveo 5 usi (2012-2015)

1.3D 95CP LTZ Plus
Chevrolet Aveo 5 usi (2012-2015) zoom
de Sebastian Toma
Luni, 21.05.2012
Economie cu stil

E greu să faci economii. Indiferent de tipul lor, economiile necesită sacrificii. Fie că trebuie să mănânci mai puţin ca să nu te îngraşi, fie că trebuie să strângi bani ca să-ţi cumperi ceva sau vrei pur şi simplu să consumi mai puţin carburant, trebuie să te străduieşti mult şi bine. Mai mult decât atât, strădania nu-ţi garantează reuşita. Chevrolet s-a străduit câţiva ani să creeze cel mai sigur şi cel mai economic model din segmentul B. Le-a ieşit un competitor redutabil în segmentul B, Aveo având cel mai bun nivel de siguranţă şi un consum mic de carburant (versiunea sedan 1.3 D a lui Aveo fiind cea mai economică din clasa sa). În cadrul testului din Slovenia, am petrecut şapte ore la bordul lui Aveo în versiunea de top, care include dotări precum trapă electrică, scaune încălzite şi sistem start-stop.

Chevrolet Aveo 5 usi (2012-2015)
1.3D 95CP LTZ Plus

  • Pret de pornire 10.700 €
  • Pret model testat 15.400 €
  • Taxa auto 85 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Aveo este oferit în compania unui singur motor diesel, de 1.3 litri, disponibil în două versiuni de putere. Noi am mers cu cel de 95 CP, cel mai performant, cuplat unei transmisii manuale cu şase trepte. Aparent, nivelul de putere nu-i extraordinar, dar cei 95 CP şi 210 Nm îl fac pe Aveo să fie foarte sprinten chiar şi la viteze mari. Deşi nu excelează la sprintul la viteze mici, modelul oferă reprize bune şi pare să aibă o rezervă de putere chiar şi după ce ai trecut de 120 km/h.

Transmisia cu şase trepte este etajată pentru consum, dar acest lucru nu este deranjant, iar timoneria sa este precisă şi relativ scurtă. Singura nemulţumire la adresa lui Aveo diesel vine la capitolul silenţiozitate, motorul de 1.3 litri fiind mai puţin discret în unele momente. Senzaţia de gălăgie a fost amplificată şi de faptul că ne concentram asupra unui concurs de economie de carburant, iar climatizarea şi sistemul audio erau oprite.

În ciuda nivelului de zgomot ceva mai ridicat, Aveo diesel este o opţiune care merită luată în seamă în segmentul său, mai ales dacă ne uităm în ograda rivalilor şi la ce oferă aceştia.

Consum

Chevrolet Aveo are un consum de carburant declarat la 4.1 litri la sută în regim mixt pentru versiunea testată de noi. Vorbim de motorul diesel de 1.3 litri în versiunea de 95 CP şi 210 Nm. Versiunea ECO a acestui motor are 190 Nm şi 95 CP şi înregistrează un consum mixt de 3.6 litri la sută - lider de segment în clasa mică. Le puteţi diferenţia uşor - versiunea ECO are transmisie manuală cu cinci trepte, cea "normală" are şase trepte în standard.

Versiunea testată nu este lider de economie de carburant în clasa mică, dar este la acelaşi nivel cu concurenţa, sau puţin mai economică. Singurul model mai eficient decât Aveo 1.3 95 CP este Ford Fiesta Econetic, model care se laudă cu un consum mediu de 3.7 litri la sută. Însă, versiunea ECO a motorului de 95 CP a lui Chevrolet Aveo este mai economică decât Fiesta Econetic. Versiunea 1.4 DSL a lui Kia Rio atinge acelaşi consum mediu cu Aveo-ul testat, în timp ce versiunea 1.1 DSL a subcompactei coreene are un consum mediu de 3.6 litri la sută, la fel ca versiunea 1.3 D ECO a lui Aveo.

În cadrul testului nostru de consum, organizat de Chevrolet pe traseul Portoroz - Veneţia, am reuşit să parcurgem întreaga distanţă cu un consum de 3.7 litri la sută. Ce-i drept, nu am folosit nici aerul condiţionat şi nici sistemul audio şi am. La întoarcere, am sosit la destinaţie cu un consum mai mic de cinci litri la sută, dar am forţat limita de timp şi implicit acceleraţia. Alături de Aveo diesel, un şofer cumpătat poate să obţină un consum şi mai mic, existând echipe care au obţinut 3.3 litri la sută pe acelaşi traseu. În apărarea noastră, am ajuns primii la destinaţie în ambele sensuri.

Performanţe

Cea mai puternică versiune diesel a lui Aveo are nevoie de 12.6 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Aceasta poate să atingă o viteză maximă de 174 km/h. În mod paradoxal, versiunea 1.3 D ECO a lui Aveo, echipată cu o transmisie manuală cu cinci trepte şi cu un propulsor care dezvoltă doar 190 Nm, are nevoie de 11.7 secunde pentru a accelera până la 100 km/h, consumă mai puţin şi atinge aceeaşi viteză maximă.

Din acest punct de vedere, echiparea lui Aveo 1.3 D cu o transmisie cu şase trepte pare să nu îşi mai aibă rostul, aceasta nefiind nici mai economică decât fratele său ECO, dar nici mai rapidă. Din contră, transmisia cu şase trepte a lui Aveo îl face mai lent şi mai însetat, ceea ce face rezultatul nostru de la capitolul consum să fie foarte apropiat de valoarea anunţată oficial.

În raport cu rivalii, versiunea 1.3 D ECO este mai rapidă până la 100 km/h, în timp ce versiunea cu şase trepte are performanţe inferioare, fiind mai lentă decât Ford Fiesta 1.6 TDCi şi la fel de rapidă ca Skoda Fabia 1.6 TDI 90 CP, dar mai rapidă decât Citroen C3 1.4 HDI, Dacia Sandero 1.5 dCi, Volkswagen Polo 1.2 TDI şi alţii. Ambele versiuni diesel ale lui Kia Rio sunt mai lente decât Aveo la sprintul 0-100 km/h, acestea având nevoie de 14.2, respectiv 16.1 secunde pentru a accelera până la 100 km/h..

Interior

Aveo are un interior reuşit. Acesta are un aspect modern, comenzile sunt amplasate ergonomic, iar habitaclul este garnisit cu spaţii de depozitare. Modelul se mândreşte şi cu un nivel ridicat de spaţiu atât pentru pasagerii din faţă, cât şi pentru cei din spate. Ne-a plăcut şi bordul digital şi mai ales acul turometrului, cele două elemente oferind o imagine foarte plăcută atât în timpul zilei, cât şi după ce s-a înserat.

Scaunele din faţă par să fie dure la prima vedere, dar oferă un nivel bun de suport lateral (pentru segmentul din care face parte Aveo) şi nu sunt dureroase nici după ce petreci mai multe ore la bord. Scaunul şoferului poate fi reglat şi pe înălţime, fiind posibilă o poziţie la volan joasă, care îţi dă senzaţia de sporitivitate. Volanul amplifică şi el această senzaţie, iar schimbătorul completează perechea cu brio.

Bogdan a analizat îndeaproape interiorul unui Aveo în cadrul testului său de anduranţă derulat pe parcursul a patru luni, iar concluziile sale au coincis cu ale mele în mai multe privinţe.

Preţ de achiziţie

Chevrolet Aveo pleacă de la 10.700 de euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Cea mai ieftină versiune diesel a lui Aveo cu cinci uşi pleacă de la 13.100 de euro. Între timp, versiunea de top a lui Aveo diesel, testată de noi în Slovenia, are un preţ de pornire de 15.400 euro cu TVA inclus. Aceasta vine în standard cu trapă din sticlă cu acţionare electrică, scaune faţă încălzite şi multe alte dotări care aparţin în mod normal de segmentul C.

În cazul gamei Aveo, vă recomandăm versiunea 1.3 D LT Plus Eco. Aceasta pleacă de la 14.510 euro cu TVA inclus, este mai rapidă decât versiunea testată de noi şi are cel mai bun consum din categoria sa. În raport cu rivalii mai ieftini, Aveo poate plusa cu puncte forte precum design-ul, nivelul de siguranţă oferit, interiorul şi chiar ţinuta de drum.

Dacă ne raportăm la preţul versiunii testate, Aveo nu-i cel mai competitiv model din segment, existând rivali precum Kia Rio, Skoda Fabia, Renault Clio şi Dacia Sandero, toate cu preţuri mai mici pentru diesel-urile comparabile.

Siguranţă

Aveo beneficiază în standard de şase airbaguri şi de o mulţime de sisteme de asistenţă, cum sunt ESC şi TCS, ABS cu EBD şi BAS. Pe lângă nivelul generos de dotări oferit la capitolul siguranţă, Aveo a obţinut cinci stele la testele EuroNCAP. Modelul de clasă mică de la Chevrolet este cel mai sigur din segmentul său, un mare plus în faţa concurenţei.

Notele lui Aveo au fost bune la toate capitolele, de la Protecţia Adulţilor (95%), Protecţia copiilor (87%, cel mai bun scor din această sesiune de teste), până la Protecţia pietonilor (54%, al doilea scor din această sesiune după cel al lui VW Jetta) şi Sisteme de asistenţă (93%, al doilea scor din această sesiune, după Citroen DS5).

Ţinută de drum

În clasa mică, toţi constructorii încearcă să atingă un echilibru special între confort, silenţiozitate, siguranţă şi sportivitate. Nu le iese tuturor, unele modele fiind ba prea moi, ba prea tari, ba prea gălăgioase. Chevrolet pare să fie excepţia care confirmă regula, Aveo fiind impresionant de manevrabil, chiar dacă nu are cea mai precisă direcţie din segment.

Modelul de clasă mică de la Chevrolet se dovedeşte a fi agil pe viraje, fără să ne dea senzaţia de nesiguranţă în niciun moment, chiar şi când uitam că suntem la un concurs de economie de carburant. În ciuda drumurilor de calitate bună din Italia şi Slovenia, am reuşit să găsim câteva imperfecţiuni ale suprafeţei de rulare, pe care le-am atacat ca să observăm reacţia lui Aveo. Subcompacta de la Chevrolet a absorbit denivelările fără să crâcnească, dovedindu-se a fi o alegere interesantă chiar şi pentru tinerii care caută sportivitate.

Vizibilitate

Aveo nu prezintă probleme la capitolul vizibilitate, modelul fiind echipat cu suprafeţe vitrate de dimensiuni generoase şi cu oglinzi laterale capabile. În majoritatea situaţiilor, oglinda centrală este suficient de mare pentru necesităţile şoferului, iar manevrarea în spaţii înguste nu este o problemă pentru Aveo. Clienţii care aleg versiunea sedan ar putea fi interesaţi de un set de senzori de parcare spate, în cazul în care nu sunt siguri că se vor obişnui cu dimensiunile acestui model.

Tehnologie

Încă de la nivelul de echipare de bază, Aveo vine cu o serie de elemente tehnologice care îi oferă şoferului şi pasagerilor un nivel bun de confort. Nivelul de echipare de top, care face subiectul acestui test, prezintă o serie de elemente pe care le găsim abia în clasa compactă. Trapa din sticlă, acţionată electric, este una dintre aceste dotări. Dacă ne gândim realist, această dotare este mai mult un moft şi nu îşi are locul într-o subcompactă a unui constructor de volum, deoarece încarcă prea mult preţul final al vehiculului.

Şoferul se mai bucură de limitator de viteză, computer de bord, tempomat, comenzi pe volan, CD-Player cu şase difuzoare şi conexiune AUX, senzori de parcare, senzori de ploaie şi de lumină şi multe altele.

Design

Chevrolet Aveo a făcut un salt mare la capitolul design odată cu noua generaţie. Modelul arată mult mai bine, în special dacă ne concentrăm pe partea frontală şi pe interior. Ne plac blocurile optice ale lui Aveo şi felul în care acestea au fost integrate în design-ul general al modelului. Modelul de clasă mică de la Chevrolet impresioneaă şi pe partea de culori disponibile, dar şi prin interiorul gândit foarte bine.

Date tehnice - Chevrolet Aveo 5 usi (2012-2015) 1.3D 95CP LTZ Plus
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1248
Lungime mm
4039
Putere maxima CP (rpm)
95 (4000)
Latime mm
1735
Cuplu maxim Nm (rpm)
210 (1750)
Inaltime mm
1517
Viteza maxima km/h
174
Greutate kg
1185
Acceleratie 0-100 km/h s
12.6
Ampatament mm
2525
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
46
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
290
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Chevrolet Aveo 5 usi (2012-2015)

Ultimele teste

Comentarii (20)

  • test
    O masina interesanta intr-adevar. Dar cu toate ca acum conduc tot un chevrolet am cateva remarci:
    1. Bordul acela "interesant" din punctul meu de vedere arata incredibil de urat si lasa senzatia de neterminat. Am comparat cele doua versiuni de aveo iar borsul celei de dinainte arata mult mai bine.
    2. Avelo masina de autostrada .... :) ... pai si pentru oras ce mai ramane? doar spark?
    3. Dotarile masinii testate sunt doar pentru jurnalisti. Cine isi cumpara aveo cred ca nu face acest lucru pentru a avea trapa.
    4. Consumul este excelent totusi nu pot sa nu remarc ca motorul 1.5 DCI de la renault scotea un consum apropiat ... si asta de ceva ani.
    In rest masina arata bine iar per ansamblu sunt placut impresionat de evolutia marcii. ... parerea mea.
    38 5
  • un oarecare
    Felicitari pentru rezultatul Euroncap!Pare o masina ok , insa mie nu-mi place spatele si totusi 15 000 e cam mult!
    26 1
  • @
    Mie nu imi plac ceasurile digitale, in rest totu ii ok.
    11 19
  • @automarket
    "Versiunea ECO a acestui motor are 190 Nm şi 95 CP şi înregistrează un consum mixt de 3.6 litri la sută ".

    Chiar asa? Oare nu cumva e consum extraurban???
    5 4
  • mIRCEA
    motor de Fiat
    ...stiati ca motorul este cel de la Fiat, care este prezent si pe Opel Corsa si pe toata gama Fiat?
    23 0
  • @
    Fiat da la Opel, Opel la Chevrolet. Fiat infesteaza cu virus pe ei. Vw ramane cel mai bun :))
    Iarasi am facut exces de zel.
    8 43
  • @vag
    prea mult exces de zel; la clasa asta de motoare diesel,fiat le da clasa vw de ani de zile; nu degeaba suzuki le-a dat FLIT ,iar acum se cearta pe actiuni... tocmai pt acest motor; vw are mai probleme la diesel;cate recall a facut la 2.0tdi? 3 ? mergi cu masina si iei foc... tare
    20 1
  • ceee???
    A innebunit lupu ! Punctaj prea mare pentru un Daewoo Kalos la baza!
    10 12
  • Mda.. doar ca
    Doar ca Kia Rio de 1.4CRDi are un consum mediu de 3.7(declarat) si 1.1 CRDi 3.3(declarat), arata mai bine si este si mai ieftina. Asta de ce nu apare in comparatiile voastre?
    9 5
  • @ Ducu
    Despre versiunea aceasta vorbeam: http://www.automarket.ro/masini-noi/chevrolet/aveo-5-usi-13d-95cp-lt-plus-eco-100513/specificatii.html

    Deşi are altă transmisie şi dezvoltă un cuplu motor mai mic, este mai rapid la 0-100 km/h şi consumă mai puţin.
    3 3
  • ...
    Cred ca trebuia specificat in articol provenienta motorului (Fiat) ca sa nu creditam Chevrolet cu un merit prea mare pentru ca nu e al lor.

    Ei au facut o caroserie si cam atat. Punctul FORTE al masinii e clar MOTORUL, iar motorul NU E FACUT DE EI, sic!!!

    In ziua de azi consumul are o pondere de peste 50% din criteriile de alegere a unei masini, cel putin la masinile su 20 mii euro.
    14 1
  • NeaNelu
    @ceee???
    In prezent Chevrolet nu mai are nicio treaba cu Daewoo,doar faptul ca este fabricat tot in Korea.
    9 5
  • Nea Nelu , dar de GM Korea( ex GM Daewoo care si-a schimbat doar denumirea ) ai auzit?
    6 10
  • NeaNelu
    @666
    Ce nu intelegi,gogule??? GM a preluat uzina Daewoo acum cativa ani,asta nu inseamna ca actualele modele Chevrolet mai au vre-o legatura cu modelele fabricate de fosta Daewoo.
    10 3
  • mIRCEA
    motor fiat
    ...ca sa completez ce spuneam despre motor.

    A castigat in 2005 "engine of the year" la categoria 1.0 - 1.4 litri.

    Doar dintr-o coincidenta detin o Corsa cu un astfel de motor.

    Fiabil! Incredibil, dar adevarat!

    Filtrul de motorina scump, dar motorul este chiar foarte economic si fiabil in 90.000 km.
    6 1
  • *****
    ce va deranjeaza asa ca trebuie sa scrie in reportaj ca e motor Fiat ......chevrolet fabrica motoarele la firma VM Motori (italia) care mai e cunoscuta ca a produs motoare (numai Diesel) pentru: Mercedes, Fiat, Opel, Alfa Romeo, Chrysler(Grand Voyager), Jeep, Range Rover, Ford,
    7 1
  • octav71
    Absolut ok, cu exceptia pretului de compacta in gama subcompacta. 15000 euro... e cam mult, dar daca scazi trapa si mai negociezi ceva, ajungi la un pret mai normal.
    Nu are nici o legatura cu Kalos, dar deh, e greu sa citesti sau sa cauti.
    VM Motori a vandut motorul catre Fiat, nu este creatia celor de la Fiat, cei de la Opel au cumparat de la VM Motori intr-o prima instanta motorul de 2,0 de pe Cruize /Captiva, dupa care au luat si acest motor (1,3) de la Opel.
    Pana la urma se numeste globalizare, cumparam cam acelasi produs sub denumiri diferite.
    5 3
  • Adryan
    EWWW !
    Arata bine. motor mic, putere destula DAR ... 15k euro ? hell no !
    9 3
  • *****
    @adryan --ce e mult 15000 euro ???? pai uitate la opel corsa sa vezi ca nu ai ce are aveo si costa 18000 euro .....
    3 6
  • chuck norris
    berlina e mult mai buna
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru