BMW Seria 1

BMW M135i xDrive 2.0 litri 306 CP Aut8
4.4
de Dragoș Băltățeanu, Foto: BMW, Daniel Kraus, miercuri, 28 august

Sportivul de serviciu

BMW Seria 1 este un reper printre modelele compacte premium. Nu mulți constructori au îndrăznit să facă un model compact cu propulsie. Dar în cazul celor de la BMW, tradiția a avut întâietate. 

Până astăzi.

Așa cum bine știm, BMW nu mai este de ceva vreme o marcă ce produce exclusiv mașini ce transmit puterea către puntea spate sau cu tracțiune integrală. BMW a adoptat pentru anumite modele tracțiunea față, iar clienții nu s-au supărat prea tare. Ba chiar marca a reușit să adune clienți noi. 

Acum este momentul ca și cel mai mic model din gama BMW să primească această soluție tehnică. Da, a treia generație a modelului BMW Seria 1 folosește tracțiunea pe puntea față. Sau, în cazul modelului de top M135i, tracțiune integrală.

Intră în scenă generația a treia pentru Seria 1 și are atât motoare diesel, cât și pe benzină. Și pentru că BMW nu umblă cu jumătăți de măsură, începem cu cea mai puternică versiune din gama noii generații Seria 1: M135i

  • Kirotractor, miercuri, 28.08.2019 11:48

    Achtung AM ! -- la capitolul *ținută de drum* lipsește ceva... adică totul. :-) În rest, din p.d.v. stil, cu altă grilă putea fi vorba la fel de bine d-o nouă Kia mai forțoasă. Clar însă că *the premium touch* nu putea să lipsească la interior (mai reușit acum) și prin mățăraia 4x4-mecanică. ...Dar și la preț, unde vestita tripletă pare să fi semnat un pact tip monopol (btw, nu prea văd mulți tineri cu 50K € de dat p-o compactă.) Plusul de spațiu interior+ portbagaj (+28 mm pe banchetă și +20 litri? --whahaha) îmi pare totuși nesemnificativ pentru justificarea schimbării de macaz a conceptului propulsiei.

  • daniel.popescu, miercuri, 28.08.2019 12:22

    @Kirotractor: Multumim pentru observatie, textul a fost completat.

  • alex, miercuri, 28.08.2019 12:39

    mie unul interioarele de bmw mi se par triste. sau hai sa zic altfel, pentru oameni trecut de 40de ani. ca atare, pentru ce naiba ti-ai lua una la 20 de ani, nu reusesc sa pricep. cand te sui in ea....devii trist. sobra, spartana, e ok, dar e exagerat de sobra si de spartana. ceva mai viu, nu se poate?

  • @alex, miercuri, 28.08.2019 14:06

    Cati tineri de 20 de ani cunosti sa-si permita compacte la 50K euro ?

  • Andrei, miercuri, 28.08.2019 15:08

    De la bun inceput trebuie sa spun ca sunt subiectiv sau mai bine spus obiectiv. Am avut un 118d pre facelift din ultima generatie. Da, era mic la interior, plansa de bord parea invechita, iar motorul de 2l Diesel era galagios. Daaaar tractiunea spate, directia neafectata de cuplu motor, jantele de 18 si pachetul M (scaune sport grozave, pozitie joasa si sportiva cu picioarele intinse, volanul M genial, mult mai elegant decat actualul) faceau din masina aia o placere in a o conduce. Nu va mai spun de serpentinele pe zapada (bine nici de momentele in care am ramas impotmolit din cauza automatei si a greutatii mari a masinii :))) Cand ma uit la F40 ma uit ca la un monovolum cu proportii ciudate pentru un BMW, cu tinuta de drum a unei compacte oarecare si cu absolut nimic superior unui Golf R. Nu se mai conduce ca un BMW, adio directia de pe tractiunea spate, e o masina efeminata. 3.0 L6 era o bestie pe care nu o vom mai vedea niciodata pe un BMW mic. Adio Seria 1.

  • khal drogo, miercuri, 28.08.2019 15:58

    Oare sunt singurul care, atunci cand ma uit la profilul noului Seria1 vad, de fapt, un Seria 2 Active Tourer? Sau un X2? Sau un X1?

  • nume, miercuri, 28.08.2019 19:23

    "Avem în sfârșit o compactă BMW care arată așa cum ar trebui." Adica... ca o Kia? 5 stele pentru design? Doar in conditiile in care numerotarea se face pana la 10.

  • adi_10, vineri, 30.08.2019 16:02

    Pentru ce sa iti iei o masina mica, compacta, deloc spectaculoasa dar care totusi consuma mult si pe care sa dai 50.000 euro?

  • steve, luni, 02.09.2019 22:29

    Kirotraktor, ai condus masina ca sa iti dai cu parerea? NU? atunci taci

  • Denis, miercuri, 04.09.2019 19:48

    Tradiția a continuat și la a doua generație, când BMW a introdus versiunea M130i, acest semi-M Ati vrut sa spuneti M135i probabil, pentru ca 130i a existat doar pe prima generație și nu era turbo. Doar 135i au fost turbo. Corectați ;)

  • Kirotractor, luni, 09.09.2019 08:23

    @steve: Văd că și alții își dau cu părerea -- ei nu te calcă pe unicu-ți neuron?! :-) N-re rost să-ți mai zic că n-am avut vreo opinie despre ținuta de drum, frâne-direcție etc, ci doar pe teme general-ochiometrice. În orice caz, cu cât mai mulți Gică-Contriști habarniști o să mă huiduie, cu atât mai abitir o să comentez p-acilea.

  • DemisCreed, luni, 16.09.2019 20:33

    Pentru aceasta mașina nu exista decât un singur cuvânt : SUPERBA !!! Iar cei ce nu aveți loc de aceasta superbitate de mașina , mă întreb dacă ați condus vreodată in viața voastră o mașina cu mai mult de 150hp , ca de avut sigur nu ați avut . Sunteți unii pe aici atotștiutori la tot ce înseamnă auto și mai ales bmw . La cât de bine arată mașinuța asta , pe atât de frustrați sunteți unii din voi. PS. O mașina “mică” superba !