Motive de sărbătoare în familia Volkswagen: ID R este cel mai rapid vehicul electric de pe circuitul de la Nurburgring

de Cornel Șocariciu
Marti, 04.06.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen ID R a stabilit un nou timp de referință pe Nurburgring pentru vehiculele electrice. Prototipul nemților a parcurs Iadul Verde în 6 minute și 5.336 secunde.

În vara anului trecut, Volkswagen ID R a stabilit un record all-time pe traseul de viteză în coastă de la Pikes Peak, Colorado, SUA. Câteva săptămâni mai târziu, prototipul constructorului german a devenit cel mai rapid vehicul electric de pe traseul de la Goodwood.

La începutul acestui an, oficialii Volkswagen Motorsport au anunțat că vor să stabilească un nou record pentru vehiculele electrice pe circuitul de la Nurburgring. Au urmat câteva luni pline pentru inginerii și tehnicienii Volkswagen, iar acum, reprezentanții companiei au anunțat rezultatul.

Volkswagen ID R a devenit cel mai rapid vehicul electric de la Nurburgring. Prototipul a parcurs traseul de pe Iadul Verde în 6 minute și 5.336 secunde, cu 40.564 de secunde mai bine comparativ cu vechiul timp de referință stabilit de supercarul electric Nio EP9.

La bordul lui Volkswagen ID R s-a aflat Romain Dumas, pilotul care a stabilit și recordul de la Pikes Peak.

Întrucât circuitul german este complet diferit de traseul de la Pikes Peak, inginerii Volkswagen Motorsport au pregătit o versiune modificată a prototipului ID R.

Nemții au mizat pe un pachet aerodinamic nou care a integrat o serie de elemente dezvoltate utilizând informații din Formula 1. În plus, sistemul electric de propulsie a primit un software nou special adaptat pentru a îndeplini cerințele de pe Iadul Verde.

Volkswagen ID R mizează pe două motoare electrice care oferă un total de 680 CP și 650 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 2.25 de secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 270 km/h.

Comentarii (7)

  • LEXMARK
    " a integrat o serie de elemente dezvoltate utilizând informații din Formula 1 " ...

    Draga redactie, aceasta informatie este corecta sau doar se doreste ceva pompos in articol fiindca din cate stiu Formula1 este dedicata elitelor nicidecum unui producator ca Volkswagen?
    1 10
  • someone
    eu 2 lucruri am inteles din aceasta incercare si acest record:
    - VW chiar stie ce rahat a facut cu dieselgate si vrea cu orice pret acum sa apara drept un ecologist, folosind in acest scop electricitatea. pacat ca aceasta masina e doar un prototip si nu e ceva nici macar apropiat de serie.
    - al 2-lea lucru e faptul ca, desi foarte usoara, aceasta masina cu "doar" 680 de caluti ofera performante impresionante. prin urmare , daca tot vorbim de eficienta electrica, nu vad de ce masinile electrice de serie / strada, ar avea nevoie de mai mult de 400-450 cai
    5 1
  • @someone
    400-450 cai pe un vehicul electric e enorm de mult pt o masina de strada normala de serie.

    avand in vedere cuplul mare instantaneu de le electrice, orice valoare intre 100-200 cai este mai mult decat suficienta pentru o electrica de strada. valabil in romania si oriunde in europa si pentru oricine, sofer normal, cu exceptia ahtiatilor dupa vitezele autobahn-oase.
    6 1
  • Excelenta performanta, felicitari VW ! Dupa ce Porsche a spulberat recordul all time al circuitului cu o masina hibrida (5 min 19 sec) e randul VW sa o faca, cu o masina electrica. 40 sec fata de vechiul record spune multe despre avansul tehnologic si despre potentialul actual al acestor vehicule. As fi vrut sa aflu mai multe date tehnice ale masinii (greutatea masinii, masa acumulatorilor, capacitatea acumulatorilor etc) dar le gasesc probabil prin alte parti ...
    In primavara asta am dat doua ture pe Nurburgring, cu masina personala. Respectul pentru acest templu al vitezei si al perfomantei automobilistice mi-a crescut si mai mult !
    4 3
  • Eu văd o singură motivație în operațiunea asta deloc ieftină: promovarea pe toate căile a *mantrei* VW-ID.

    De acord oricum cu opinia ta, @someone, că puterea multor EV-uri e prea mare în raport cu necesitățile din viața reală, plus că orice e-motor-kW în plus papă kWh și implicit autonomie.
    Care cere baterii mai multe / grele ca să fie onorabilă, greutate care impune o nouă majorare a puterii și uite-așa începe BEV-cercul vicios...

    @LEXMARK: După logica ta, Renault ar fi o marcă *de elită*. :-)
    Nu mă miră însă deloc că ești -- nu doar tu -- sub vraja insidios-subliminalului *branding*.
    Mai clar: unicatul ăsta putea fi la fel de bine botezat Porsche. Ori Audi e-Tron. Sau Bentley, dacă-ți gâdilă mai abitir timpanu -- că-i tot în ograda VAG.
    ...Dar, cum PR-abureala trebuia să aibă un nume... popular, i s-a zis VW. Și mai ales ID. :-p

    În rest, performanța-n sine e notabilă, luând în calcul puterea la jumate comparativ cu fosta recordmană Nio (doar 500 vs. 1.000 kW).
    Chiar dacă-i absolut irelevantă pentru noi-normaloșii (un redactor Top-Gear a leșinat la un tur de pistă din cauza *g*-urilor incredibile ale ID-R-ului -- noroc că pe locul pasagerului.)
    6 0
  • someone
    @ cel ce nu se semneaza: eu ma refeream la valoarea de sus atat a puterii cat si a claselor auto: un atat de la moda SUV ca cantareste la gol peste 2200kg nu are cum sa se descurce cu 100-200 cai asa cum zici tu, dar nici mai mult de 400 cai nu are nevoie.
    3 0
  • LEXMARK
    @Kirotractor
    Logica mea spune ca RENAULT MOTOSPORT e cu totul si cu totul altceva si da, in motorsport face parte din elita, la fel cum toti tractoristii cu 320d cu ale lor utilaje agricole cred ca au un M, la fel si logica ta sunt convins ca iti spune ca un Clio nu se poate compara cu un Passat 1.9 TDI cu toate rosii si pachet (estetic) R :)))
    Si inca o data o spun tare si raspicat ca VW nu isi gaseste locul la masa celor cu adevarati bogari ce activeaza in F1 si a lor cunostiinte poate sunt cumparate de la Williams sau Racing Point :)
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru