X-ul marchează locul: Mercedes-Benz a lansat noul pick-up Clasa X

de Cornel Șocariciu
Miercuri, 19.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz a prezentat noul Clasa X, un pick-up gândit pentru toate tipurile de clienți. Modelul ajunge în showroom-uri în luna noiembrie, iar producția pentru Europa va avea loc la uzina Nissan din Barcelona.

Mercedes-Benz a prezentat noul Clasa X. Astfel, producătorul german deschide o nouă nișă, cea a pick-upurilor premium. Din punct de vedere estetic, Mercedes-Benz Clasa X mizează pe câteva elemente stilistice consacrate, dar oferă o mulțime de linii noi. Look-ul general este dominat de grila frontală masivă și de blocurile optice supradimensionate.

Deși are la bază platforma lui Nissan Navara, Clasa X promite un caracter special și inspirat de tradiția constructorului german. Astfel, pick-upul din Stuttgart va oferi calitățile tipice unui astfel de model, dar în același timp promite confort, dinamică sporită și siguranță la cel mai înalt nivel.

Mercedes-Benz Clasa X - Date esențiale

● Mercedes-Benz Clasa X măsoară 5.340 de mm în lungime, are o lățime de 1.920 de mm, iar înălțimea ajunge la 1.819 mm. Amptamentul este de 3.150 de mm. Pentru că avem în față un pick-up trebuie să vă spunem că lungimea benei este de 1.587 de mm, iar lățimea acesteia ajunge la 1.560 de mm. 

● Capacitatea maximă de încărcare este de 1.042 de kilograme, iar capacitatea maximă de tractare ajunge la 3.500 de kilograme, în funcție de versiunea aleasă. 

● Adâncimea maximă a vadului ajunge la 600 de mm, garda la sol măsoară 202 mm pe puntea față, unghiul de atac este de 28.8 grade, iar cel de degajare măsoară 23.8 grade. 

● Mercedes-Benz a gândit Clasa X pentru mai multe tipuri de clienți, iar astfel au fost dezvoltate trei versiuni.

Varianta de bază se numește Pure și se adresează celor care vor să ducă la extrem performanțele pick-upului german. A doua versiune se numește Progressive și oferă ceva mai mult confort, dar și accesorii de o calitate mai bune, iar vârful de gamă a primit denumirea de Power și transformă pick-upul într-un model ceva mai cochet. 

● În momentul lansării, Mercedes-Benz Clasa X va fi oferit cu motorizarea diesel de 2.3 litri. Aceasta oferă 163 de cai putere pe varianta X 220 d, respectiv 190 de cai pe versiunea X 250 d. Pe anumite piețe, Mercedes-Benz oferă și un propulsor pe benzină de 165 de cai putere. La jumătatea anului viitor, nemții vor oferi și un agregat V6 diesel de 258 de cai putere. Sistemul de tracțiune 4Matic face parte din oferta geremanilor. 

● Mercedes-Benz Clasa X nu oferă doar performanțe excelente în off-road, dar promite și un comportament bun pe șosea. De asemenea, germanul vine cu o sumedenie de sisteme de siguranță precum Active Brake Assist, Lane Keeping Assist și Traffic Sign Assist

● Lansarea pe piață are loc în noiembrie 2017, iar în Germania, prețul de pornire este de 37.294 de euro cu TVA.

Comercializarea în Africa de Sud și Australia o să demareze la începutul lui 2018, în timp ce argentinieii și brazilienii mai au de așteptat până în 2019. 

● Producția lui Mercedes-Benz Clasa X va avea loc în uzina Nissan din Barcelona și în fabrica Renault din Cordoba, Argentina. 

Comentarii (12)

  • diesel de 2,3 litri? ei aveau un diesel de putin sub 2.200 cmc
    4 5
  • Tembelus Rex
    Sunt multe de spus.......fata este simpatica dar stopurile sunt mult prea simple ca sa spunem asa.....faptul ca au preluat platforma de Navara spune ceva despre Nissan, dar si despre alianta Renault Nissan......Mercedes Citan este Kangoo cu imbunatatiri, motoare de 1,5 au luat, motoare de 0,9 TCE au luat Smart/ Twingo aceeasi linie de fabricatie si aceeasi platforma, pana si motorul de 2,3 de pe X-Klass este de origine Renault (motor foarte bun si andurant luat de pe Master)....Imi place ca au si benzina in oferta....practic pe piata europeana e cam singurul pick-up cu motor benzina disponibil oficial.......nu luam in calcul ce se importa de terte persoane sau firme..........Revenind la X-Klass sunt convins ca interiorul este peste Navara/ Alaskan (ma refer la materiale utilizate) dar la fel ...nu spectaculos adica na.... parca si D-max are niste chestii fistichii pe acolo.....
    Offtopic: poate constructorii ar trebui sa dezvolte motoare care sa mearga exclusiv cu GPL si CNG (in Romania nu ai ce face in a doua varianta)…….din moment ce in Statele Unite sunt motorizari GPL care au prins bine….de ce nu? E un segment care va avea o problema cand se vor impune norme si restrictii pe motorizarile diesel……un GPL un un sistem hybrid chiar mild ar face minuni…..
    Offtopic: pana si Fiat se da batut si are in oferta o utilitara de la Renault …Talento….practic un Trafic…..Sunt curios de Opel ce va face cu utilitarele sale (acum cu noi stapani) care sunt ori Renault ori Fiat (cazul Combo)………..
    17 2
  • Tembelus Rex
    " un GPL cu un sistem...
    5 0
  • filimo
    ...deci cam ce e de facut ...e clar,ori doua avara ori x-ul..
    4 0
  • Adrian C
    Nu e rau dar nu cred ca e la fel de capabil ca un Ford Ranger de ex. si nici la fel de frumos si luxos ca un Dodge Ram. Daca incepi sa ii pui pe ea cate ceva, cred ca ajungi la pretul de Dodge Ram ceea ce nu se justifica.
    5 3
  • Este foarte trist ca Mercedes a ajuns sa rebranduiasca masini Renault/Nissan, si sa le vanda sub sigla merc.
    17 0
  • Asa cum clasa B este un Fiat in haine si pret de Mercedes, asa va fi si asta: un Nissan/Renault la pret piperat. Sper sa nu sariti pe mine, fani ai marcii, dar detin un Mercedes si sunt obiectiv.
    17 1
  • Știrea cu lansarea acestei mașini e pe toate siturile posibile.
    N-am văzut același PR la lansarea lui Renault Alaskan ori a lui Nissan Navara și încep să cred că succesul mașinilor germane se bazează în prezent mai mult pe reclama superioară și nu pe calitate superioară.
    17 2
  • Cum am mai spus, pretul unui produs poate diferi mult nu numai din cauza platformei exclusiv, ci si a calitatii celorlalte componente adaugate: suspensii, directie, lumini, cablaje, cutii de viteze, geamuri etc.
    Mi-e greu sa cred ca Merc da cu mucii in fasole cu acest model dupa ce l-au anuntat de vre-un an incoace. Masina este creata pt acei pseudo-aventurieri carora comfortul, si mai ales emblema, este foarte necesar. Orientul mijlociu si nu numai va fi plin de asa ceva, mai ales dupa ce se vor monta si motorizarile specifice clasei G.
    6 5
  • Autoghid
    @Adrian C
    Nici eu nu cred ca esti capabil sa discuti competent despre automobile. Dodge Ram e un pick-up de clasa mare, nu se califica intr-o asemenea comparatie... iar Ford, e Ford pana la urma, un brand de volum ca oricare altul, fie Nissan, Renault etc. Aberatiile pe tema "luxului" sunt ridicole.
    5 1
  • Mi se pare sinistra asocierea cu nisan, mai ales in contextul in care aveau experienta fabuloasa cu G Class. In fine, stiu ei mai bine ce fac.

    Interiorul este saracacios, departe de ce ofera astazi Mercedes, chiar si la clasa mica. Poate doar Smart sa mai fie atat de simplist. Sincer mi se pare aproape urat.

    Acoperisul benei e disproportionat de mic fata de restul masinii, inclusiv gentile enorme.

    Mi se pare stupid sa denumesti versiunea cocheta "Power" iar pe cea de baza, "Pure". Really?

    Sunt curios ce vanzari o sa aiba, si cum o sa se pozitioneze intre celelalte pickup-uri. Fata masinii e in ton cu design-ul actual Mercedes, dar spatele e un dezastru. Stopurile mi se pare luate direct de pe Duster.
    6 3
  • Dezamăgitor interior pentru un Mercedes, există pick-up-uri cu interioare mai luxoase, de la mărci de volum.
    Acest X este un Nissan mai scump, nimic în plus.
    Puteau să meargă pe rețeta clasei V la interior, care în versiunile superioare, are finisări și dotări de clasa C.

    Este greu de crezut că se va apropia de vânzările lui Navara.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru