Un francez printre germani: DS 7 Crossback este primul SUV european al mărcii și oferă design și ambianță unice în segment

Publicat marţi, 28.02.2017 16:51 de Mircea Meşter

Marca premium DS a ridicat voalul de pe noul DS 7 Crossback. SUV-ul care se luptă cu BMW X3, Volvo XC60 șu Audi Q5 oferă un interior de înaltă clasă și un design specific mărcii din Hexagon.

După o perioadă în care au lăsat informațiile și zvonurile să zboare prin presă, confirmând doar numele noului lor model, francezii care se ocupă de destinele mărcii premium DS, parte a Grupului PSA (Peugeot-Citroen), au prezentat oficial informațiile și fotografiile primul lor SUV european. Numele său este DS 7 Crossback și oferă o arbodare emoțională într-unul dintre puținele segmente premium în care constructorii germani clasici sunt învinși de o altă marcă premium: Volvo XC60 este liderul de vânzări, învingând în ultimii doi ani Audi Q5, BMW X3 și Mercedes GLC.

Noul DS 7 Crossback: informații esențiale

● Deși numele oficial al modelului este DS 7 Crossback, sigla de pe spatele mașinii din imaginile oficiale spune, simplu, DS 7. Este și denumirea sub care va fi conuscut SUV-ul francez.

● La nivelul platformei, noul DS 7 Crossoback împrumută "dedesturile tehnice" ale lui Peugeot 3008, SUV-ul compact lansat recent de marca franceză în Europa.

● Este primul SUV dezvoltat de marca DS în Europa. Brandul premium francez a mai avut o serie de încercări asemănătoare realizate în China, acolo unde modelele DS au prins excelent.

● Prima noutate: sigla mărcii DS a fost ușor modificată "pentru a corespunde cu această nouă epocă", spun francezii în comunicatul de presă.

● La nivel estetic, DS 7 oferă o abordare stilistică diferită de cea a competitorilor din segment. Modelul abundă de elemente cromate care subliniază părțile principale ale mașinii: blocurile optice frontale și posterioare.

● Gama de jante: între 17 și 20 de inch.

● Apropo de blocurile optice și de faruri, DS7 oferă lumini full-LED față/spate și vine cu o semnătură luminoasă aparte, inspirată din lumea bijuteriilor.

● Dimensiuni: 4.57 metri lungime, 1.62 metri înălțime, 1.89 metri lățime. Portbagajul oferă un spațiu util de 628 de litri.

● Motivul angular al diamantelor este prezent peste tot la interior. Butoanele de pe consola centrală, cele de pe volan, butoanele climatizării și grafica celor două display-uri cu diagonala de 12 inch sunt toate dominate de romburi și triunghiuri.

● Comunicatul oficial vorbește despre "un interior contemporan și șic". Clienții vor avea de ales între patru ambianțe diferite: Bastille, Rivoli, Opera și Performance Line.

● DS pune accent pe calitatea materialelor din DS 7. Clienții vor alege materiale precum Alcantara, pielea fină sau lemnul texturat pentru elementele de interior. Conform comunicatului oficial, consola centrală poate fi îmbrăcată în piele, "un element rar întâlnit pe această categorie de mașini".

● DS 7 Crossback va oferi cinci versiuni de motorizare clasică (benzină sau diesel) plus un hibrid plug-in benzină-electric.

● Motoare pe benzină: 130 CP (manuală cu 6 trepte), 180 CP (automată 8 trepte), 225 CP (automată 8 trepte).

● Motoare diesel: 130 CP (manuală 6 sau automată 8) și 180 CP (automată 8).

● Versiunea hibridă: maxim 300 CP în vârf de sarcină. Un motor pe benzină de 200 CP plus două motoare electrice, fiecare de 109 CP. Cel de pe axa spate angrenează roțile posterioare, mașina oferind astfel tracțiune integrală. Bateriile Litiu-Ion sunt amplasate sub podeaua scaunelor din spate. Capacitate totală: 13 kWh. Autonomia totală în mod full-electric: 43 de kilometri. 

● Tehnologie: DS 7 Crossback oferă un sistem de autopilotaj de nivel 2 denumit DS Connected Pilot. Mașina își păstrează banda de rulare la viteze de până la 180 km/h.

● Alte sisteme oferite de DS pe noul său SUV: Park Pilot (parcare automată), Night Vision (cameră infraroșu care identifică pietoni și animale pe o distanță de până la 100 de metri, Detector de oboseală. 

● Pachetul de lumini DS Active LED Vision are șase moduri de operare: Parking, Town Beam, Country Beam, Motorway Beam, Adverse Beam și High Beam. Fiecare se adaptează la contextul de rulare.

● Active Scan Suspension este un sistem care analizează constant suprafața de rulare din fața mașinii și adaptează suspensiile la imperfecțiunile care urmează. Conform francezilor, aceasta este "moștenirea modernă" a originalului DS, care oferea o suspensie hidro-pneumatică considerată o revelație în acea eră.

● Sistemul audio este semnat de Focal Electra, o companie franceză specializată în sisteme de sunet de înaltă fidelitate care colaborează pentru prima dată cu un constructor auto. Pachetul oferit pe DS7 conține 14 incinte acustice.

● Primul SUV DS va fi produs la fabrica PSA din Mulhouse, Franța. Debutul oficial are loc la Salonul Auto de la Geneva, în 7 martie 2017, iar prezența în showroom-uri este programată în acest an.

  • q, marţi, 28.02.2017 16:58

    E adevarat ca gusturile nu se discuta ....insa masina chiar e premium.

  • bai tata, marţi, 28.02.2017 17:08

    mai bine scri-au pe el audi, da-o ncolo fata ca fata, dar spatele daca nu-i copiat......

  • @bai tata, marţi, 28.02.2017 17:10

    e o reinterpretare in stil francez :D

  • dan_grc, marţi, 28.02.2017 17:12

    Chiar arată bine, mai ales interiorul, în varianta hibridă puterea este suficientă, eu cred că se va vinde rezonabil, cu tot aspectul frontal de Audi.

  • Andrei, marţi, 28.02.2017 17:18

    Deci, fara awd, o tableta care arata ca nuca in perete, ergonomie discutabila, un design pe care nu stii de unde sa il iei si motoare mici. Premium? E doar un Peugeot cu materiale mai bune. Cati dintre voi ar cumpara asa ceva in loc de Audi/BMW/Mercedes/Volvo? Si de ce?

  • Dumitru, marţi, 28.02.2017 17:54

    Indiferent de gusturi, e greu sa negi faptul ca masina asta degaja un aer distins. Ca sa ii raspund domnului Andrei, nu am idee cati vor cumpara un DS7. Foarte probabil, mult mai putini decat cei care cumpara un Audi sau un BMW. Dar e atat de reconfortant sa stii ca nu toti oamenii sunt la fel si ca unii, chiar putini, aleg in viata si altceva decat ar face majoritatea.

  • Iulian, marţi, 28.02.2017 18:08

    Designul asta are la baza vre-o doua concepte vechi de vre-o cativa ani Numero 9 de prin 2012 si Divine DS de prin 2015. Indiferent care de la care s-a inspirat, nu a proiectat Citroen in cateva luni de la aparitia lui Audi o masina asemanatoare ca design si a scos-o pe piata :)) Un astfel de proces dureaza ani.

  • Copie Audi, marţi, 28.02.2017 18:27

    Francezii cred ca daca copiaza Audi vor avea succes? De ce sa cumpar o copie cand pot cumpara originalul? Si asta fara sa troncane dupa 15k km...PS Ati vazut cum arata un DS dupa 3-4 ani de utilizare? E deja o rabla..

  • babacloanta, miercuri, 01.03.2017 00:39

    Incercarea moarte n-are!

  • Andrei, miercuri, 01.03.2017 09:12

    @Dumitru: bineinteles ca nu e nimic rau in a fi diferit, doar ca a alege un produs inferior doar pentru a fi diferit nu cred ca e cea mai buna idee. Lasand design-ul la o parte, ce ramane din masina e doar un Peugeot 3008 si toata lumea ar trebui sa stie cat de fragil e un Peugeot, fapt ce e evident dupa ceva kilometri rulati. De la o masina premium te astepti sa reziste si sa ramana bine inchegata si dupa cativa ani.

  • r, miercuri, 01.03.2017 09:26

    Am văzut pe viu Peugeot 3007 și un DS (cam scump) dar rafinamentul pe care îl degajă atunci când te urci în ele este mult peste clasa automobilelor de masă. Probabil că DS 7 pe văzut pe viu ar avea alt impact decât în poze. Oricum rafinamentul francez nu poate fi înțeles de toți (este dovedit statistic).

  • vianu, miercuri, 01.03.2017 09:50

    cum segmentul asta a juns sa fie o declaratie a unui status, DS e inteligent si marjeaza pe imagine (asa cum a facut si cu DS5) fiind cu siguranta o alternativa mai ieftina la triada in conditiile unor dotari asemnatoare. ramane de vazut (asa cum e normal) cum se comporta in teste si dupa suta de mii ce e de capul mecanicii. PS siii....n-am inteles de ce sar in sus de fund fanii germanelor??? numai au loc de acest model? Imi place paternalismul si grija netarmurita a lui @Andrei...toata lumea trebuie sa stie, de ce sa iti iei ceva inferior...bla, bla, bla....zzzzZZZzzzz...

  • vlad, miercuri, 01.03.2017 11:59

    Nu i s-a parut nimanui ciudat ca fata este copiata dupa Audi Q3? In afara de acest aspect, interiorul arata foarte bine, dar calitatea masinii nu este probabil la nivelul marcilor premium. Nu poate concura cu tripleta germana, dovada fiind cifrele de vanzari, conform carora brandul DS a avut in 2016 o crestere de -7%.

  • Robotzelu, miercuri, 01.03.2017 21:10

    Orice s-ar spune, "tableta" de pe DS7 tot arata mai bine decat cea de pe Bentayga... Mie mi se pare ca cei de la DS incearca o abordare diferita de cea a nemtilor. Per total, DS m-a impresionat in mod placut. P.S.: Design-ul interior e senzational!

  • zuzu, joi, 02.03.2017 12:05

    Multi se raporteaza la culoarea din prima poza si judeca masina astfel. Pe griul acela metalizat arata exceptional. X3, Q5 parca sunt niste babe triste pe langa acest model, indiferent unde privim masina(interior/exterior). Interiorul lui GLC este lasat in urma, mai ales din cauza acelei chestii infipte in bord. Motoarele mi se par excelent alese. Cand in toata Europa, exceptand cateva autostrazi germane(doar cateva), viteza maxima legala este de 130km/h, nu cred ca mai ai nevoie de cilindree peste 2 litri, mai ales cand masina nu este vre-un caraus precum pick-up-urile. P.S. DS a scazut in ultimul an din cauza imbatranirii modelelor, care au, sa recunoastem, un spatiu interior ceva mai redus.

  • Scorpionul.negru, joi, 02.03.2017 12:19

    Nu e rau ! Merita mai multa atentie in locul unui X3 sau Q5.