Ipocrizia din spatele scandalului Volkswagen: Franța, Germania și Marea Britanie cereau relaxarea normelor europene de poluare

de Bogdan Mirică
Joi, 24.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În urmă cu patru luni, Marea Britanie, Franța și Germania cereau Uniunii Europene să permită abateri de la normele de poluare mult mai stricte. În prezent, cele trei țări cer o anchetă amănunțită în cazul Volkswagen.

CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

Într-un material pe care îl titrează mare ”EXCLUSIV”, publicația The Guardian acuză de ipocrizie trei dintre cele mai importante state din Uniunea Europeană. Potrivit ziarului englez, Germania, Franța și Marea Britanie făceau în primăvara acestui an lobby pe lână organele de reglementare ale normelor de poluare europene pentru a permite o srie de abateri, de omisiuni.

Mai exact, o serie de document secrete arată că cele trei țări au căutat să influențeze Comisia Europeană în testarea limitelor de CO2, cerând permiterea unor abateri de până la 14% față de cifrele anunțate oficiale. Cu alte cuvinte, mașinile vândute pe Bătrânul Continent aveau dreptul la o flexibilitate în ceea ce privește respectarea normelor Euro 6, noi intrate în vigoare.

Este inacceptabil că guverne care cer anchete europene pentru Volkswagen fac în același timp lobby, în mod secret, pentru a putea continua să fraudeze testele de emisii.

Greg Archer
liderul organizației europene T&E

The Guardian acuză cele trei țări de ipocrizie, pentru că, la patru luni de la încercările de lobby, tot ele au cerut în mod public o investigație europeană majoră asupra Volkswagen, pe motiv că a fraudat testele de emisii.

Greg Archer, un activist european pentru un transport ecologic, a declarat: ”Este inacceptabil că guverne care cer anchete europene pentru Volkswagen fac în același timp lobby, în mod secret, pentru a putea continua să fraudeze testele de emisii.

Normele de emisii CO2 nu ar trebui influențate pe la spate prin manipularea testelor”.

Potrivit lui Archer, această permisiune de a depăși cu puțin limitele fixate ar putea duce la emisii cu mult peste limita impusă și ar urma să crească cheltuielile clienților pentru carburant cu 140 de euro pe an. În prezent, vehiculele sunt responsabile pentru 12% din emisiile de carbon ale Europei. Acest procent se vrea a fi redus considerabil în anul 2021, când limita europeană pentru emisii va fi de numai 95 g/km.

Comentarii (5)

  • Pai da...
    Tovarasi, CO2 nu este poluant, este un gaz cu efect de sera. Si mai apoi, CO2 nu intra sub incidenta normelor de depoluare!! Nu mai publicati tot felul de prostii, ca duceti lumea in eroare. Cei de la VAG au probleme cu Nox (oxizi de azot) nu cu CO2!
    26 4
  • Nu prea vad unde este ipocrizia.
    Derogarile cerute sunt pentru niste norme viitoare care deocamdata nu au intrat in vigoare.
    Investigatiiel cerute de asa-zisii ipocriti sunt pentru respectarea normelor deja valabile si care sunt sub suspiciunea de a fi fost deliberat pacalite in momentul testelor.
    7 7
  • Daca toate aceste tari doreau asa ceva , prevad ca si motoarele diesel franceze vor fi cu probleme :)

    Urmeaza motoarele hdi, dci si alte derivate , unele care sunt si pe ford si alte branduri imprumutate.

    Cum ziceam acesta este inceputul sfarsitului motoarelor diesel.
    5 5
  • t bone
    se va trece la bio diesel....
    0 1
  • @Mda

    Urmeaza pe naiba !

    "Previziuni" doar de dragul de a mai spala imaginea Vw? Sa fim seriosi!
    Nu-i mai spala toata apa oceanelor lumii !

    ATENTIE

    Nu puneti semnul egal intre Vw si alti constructori corecti.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru