Şeful de produs al lui Alfa Romeo 4C: "Porsche Cayman e o maşină frumoasă, dar te simţi ca-ntr-un VW Golf"

de Mircea Meșter
Joi, 05.09.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nici nu au apucat să pună pe piaţă noul Alfa Romeo 4C, că italienii atacă fără perdea, cu garda lăsată, concurenţa germană.

Esential 4.5 secunde este timpul de care are nevoie Alfa Romeo 4C pentru 0-100 km/h.
60.000 de euro va fi preţul de pornire al noului model italian.
895 de kilograme este masa proprie totală a lui Alfa 4C.
Noul Alfa Romeo 4C, modelul sport pe care constructorul italian îl va scoate la vânzare în cursul acestei luni în Europa, este considerat de creatorii săi o operă de artă. Într-un interviu acordat celor de la Automotive News, şeful de dezvoltare a lui Alfa 4C afirmă că maşina va intra în istoria mărcii imediat după ce va ieşi pe piaţă: "Tehnicienii Ferrari ne-au ajutat să dezvoltăm această maşină. Nu suntem obişnuiţi să lucrăm cu fibra de carbon (n.r. şasiul modelului italian este construit din acest material), pentru că singura noastră experienţă de acest tip a fost în cazul lui Alfa 8C Competizione.
Per total, 4C a fost un proiect plin de provocări, atât din punctul de vedere al business-ului, cât şi din cel al ingineriei. (...) Dar este în ADN-ul mărcii noastre să creeze maşini de performanţă mici şi uşoare. Sunt mândru să spun că am produs o nouă capodoperă"
, spune Mauro Pierallini, cel care a supervizat procesul de dezvoltare şi producţie a noii sportive italiene.

Conform declaraţiilor oficialului italian, motorul utilizat sub capota lui Alfa 4C, o unitate de 1.75 litri şi 240 CP, nu este derivat din cel al lui Giulietta, deşi unele voci din zona auto anunţau acest lucru iniţial. Vorbim de un motor complet nou, produs din aluminiu, care este cu 24 de kilograme mai uşor şi care dă startul unei noi familii de propulsoare de performanţă semnate Alfa Romeo.

Mauro Pierallini nu a evitat să-şi atace fără perdea principalii concurenţi de pe piaţă în interviul acordat Automotive News: "Nu pot să neg că Alfa 4C şi Lotus Elise nu au lucruri în comun din punct de vedere conceptual, dar 4C este mai bun decât Elise în foarte multe aspecte: de la confort la ţinuta de drum şi performanţe", spune italianul.

Dacă Elise era o ţintă uşoară pentru 4C, italienii nu ezită însă să lovească în vârful modelelor sport din segment, Porsche Cayman: "4C e foarte rapid. Am condus Porsche Cayman pentru a ne face o idee comparativă. Cayman e o maşină foarte frumoasă, care sună fantastic, dar dacă o conduci mai încet ai impresia că stai într-un Volkswagen Golf. 4C e complet diferit, simţi că te afli într-o maşină de curse. (...) Pe liniile drepte ale circuitului de la Balocco (n.r. circuitul privat al Grupului Fiat), 4C atinge viteze de 260 km/h, dar pe pista de manevrabilitate vorbim de performanţe care pot fi asimilate unui Ferrari", susţine oficialul mărcii italiene.

Comentarii (19)

  • Dacia Plant
    Si marmota invelea ciocolata. Si in 4C te simti ca intr-un fiat panda la viteze mici daca e sa ne batem joc unii de altii. Nu sunt adeptul acestui tip de marketing. Spune ca tehnicienii Ferrari au facut-o la partea de caroserie (fibra de carbon) nu este un Ferrari in adevaratul sens al cuvantului.
    Insa masina ca design arata bine, kg are foarte putine, pretul este unul bun, performantele bune. Daca va avea o gama mai variata de motorizari (2-3) si va putea fi personalizata le va aduce succesul.
    34 9
  • Adrian
    Si in Alfa cum se simte oare ? Nu ca in Fiat ? Este un frustrat ca nu a reusit sa faca o masina mai buna ca Porsche. Cum poate compara el interiroul de Cayman cu strambatura aia de Alfa ?
    In afara de 8C Competizione care este cu adevarat o masina sport si e un mic Ferrari atat la interior cat si la exterior (motorul daca nu ma insel este de Maserati (deci de Ferrari) acela pot spune ca este peste Porsche fie el si 911. Sa se laude cu 8C daca vor sa atace Porsche. Cu restu nu au cum decat la pret....ca masini sunt sub cu mult !!
    22 21
  • grozav motor si e numai inceputul...cat despre afirmatia facuta......cu siguranta intr-o zi ...va fi si o liniuta si daca spusele sale se vor confirma, cu adevarat alfa se afla in fata unei noi ere...bine, gratie unor colaborari.dar pana la urma toti colaboreaza intr-un fel sau altul.
    14 5
  • se lauda cam mult italienii
    30 21
  • razvanis
    Atat le-a mai ramas, propriile laude
    32 21
  • Corect!Adica, nu se strica!
    8 16
  • Au dreptate italienii ce sa mai.
    16 19
  • Mircea
    Copia lui Porche Cayman , felicitari automarket , ma bucur ca le aratati la toti ce laudarosi si falsi sunt italienii
    25 18
  • legionarul
    mie mi se pare destul de frumusica masina mai ales partea posterioara iar asemanarea cu Cayman in fata e pur si simplu intamplatoare....daca ne punem sa comparam toate masiniile de pe piata am descoperi o groaza de modele care seamana intamplator intre ele deci.....
    14 5
  • Florin
    @Mircea Copie?!?! 4C e de 10x mai frumoasa decat Cayman.
    15 21
  • Dragos
    Prima data sa evite Alfa Romeo falimentul,vai si amar ce vanzari au,nu sa se compare cu Porsche!
    20 10
  • Adrian
    Sa nu se inteleaga ca am ceva cu Alfa ! Din potriva....imi plac foarte mult, mai ales Mito si Giulietta pe care le consider cele mai bune din clasa. Si 159 imi place nu mai spun de 8C care este o masina de colectie. Iar ce au produs ei la inceput se vand cu sume foarte mari de bani la licitatie. Deci o marca foarte buna. Dar in cazul de fata nu au cum sa se compare si sa se bata de la egal la egal cu Porsche. Nu au masini conucrente pt. ce are Porsche iar acest 4C nu se ridica la nivelul Cayman ca design si la partea tehnica. Trebuiesc luate in considerare si stabilitatea, sistemul de franare cat mai eficient, fiabilitatea, dinamica, cp pe litru, pozitia de condus, aerodinamica si multe altele. Abea astept un test comparativ cu ele sa vedem cine are dreptate...italienii sau nemtii ? Dar nu un test subiectiv facut de italieni.
    7 9
  • Andrei.P
    @Adrian, de fapt Caymanul nu se compara cu 4c la niciunul dintre punctele enumerate de tine, 4c are 240 cai /895 kg deci raport cai putere/greutate il castiga lejer, 4c are monococ de carbon (pe care il mai vezi doar la supercaruri), 4c are podeaua plata deci are o apasare aerodinamica mult mai mare(ajutata si de diffuserul din spate), ajungand la franare, greutatea mai mica o face mai eficienta la franare.
    12 10
  • Cel ce a spus aceste cuvinte nu doar ca e un laudaros dar e si un om usurel la minte.
    8 2
  • @Andrei.P: Pacat de faruri si interior, s-au inecat ca tiganii (ups, romii) la mal!
    2 0
  • Andrei.P
    Daca o compari la interior cu Lotusul sau alte masini de greutatea astea o sa iti dai seama ca nu e chiar asa nasol
    5 1
  • schumi
    Alfa, la condus, nu se simte si nu s-a simtit niciodata ca un Fiat. Cine spune asta nu a condus niciodata Alfa Romeo. Interior lui 4C arata extreme de bine pt un interior spartan, 'racing style' (a se vedea interiorul unui Ferrari F40/F50).
    5 1
  • @Andrei.P
    Te simti ca intr-o caruta in Alfa.Niciodata nu va avea tinuta de drum a unei germane!
    0 0
  • Broscarul
    Era sa moara inecat cu Paste facute cu sos "Barilla" -la ce plecare de pe loc are Cayman si de asta a marturisit acest lucru.In Alfa lui nu o sa poata avea aceasta senzatie.
    Ca sa fie pe masura subiectului GOLF valoreaza cand intreaga industrie auto italiana.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru