Vettel explică intrarea suplimentară de la boxe: "Nu a fost o eroare de strategie, pneurile nu ar fi rezistat până la final"

de Daniel Popescu
Luni, 14.05.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a dezvăluit că a intrat pentru a doua oară la boxe în cursa de la Barcelona întrucât pneurile sale nu ar fi rezistat până la finaul cursei, deși inițial echipa a fost acuzată de o eroare de strategie.

Sebastian Vettel a obținut locul 3 în calificările pentru Marele Premiu al Spaniei, însă l-a depășit pe Valtteri Bottas în primul viraj și a reușit apoi să rămână pe locul doi și după prima serie de intrări la boxe.

Totuși, după aplicarea unui Safety Car Virtual, Vettel a intrat din nou la boxe pentru un set de pneuri medium, iar decizia sa a fost considerată o eroare de strategie, în condițiile în care niciunul alt pilot nu a mai oprit la standuri.

La finalul cursei, germanul a explicat că a intrat la boxe pentru că pneurile nu ar fi rezitat până la final. "Nu am reușit să gestionăm pnerile. Pentru noi a fost clar că este decizia potrivită. Dacă privești din exterior este ușor, dar din interiorul monopostului a fost clar că pneurile se degradează prea mult și că nu putem face încă 23 de tururi. Chiar și la final nu am fost capabil să atac", a declarat el.

Vettel consideră însă că, pe lângă pneuri, Ferrari a avut alte două probleme în Marele Premiu al Spaniei, despre care afirmă că speră să fie remediate în timp util.

"În primul rând, nu am fost suficient de rapizi.

În al doilea rând, ne-am chinuit un pic pe parcursul weekendului din cauza pneurilor. În al treilea rând, a fost un weekend modest din punct de vedere al fiabilității. Raikkonen a avut o problemă cu motorul, l-a schimbat, apoi a abandonat în cursa", a adăugat el.

Via Formula1

Comentarii (23)

  • Deci pneurile vechi nu puteau fi incalzite de Mercedes iar astea noi se tocesc prea repede pe Ferrari.
    9 2
  • Cum zicea si comentatorul: nu schimbi regulile in timpul joculului.
    Se alege praful de F1. Mult mai frumoase competitiile mici.
    12 4
  • Pai unii au tras sa faca performanta cu pneurile vechi. Altora nu le-a iesit dar si-au dat seama ca daca ... numai putin acilisea ... atunci s-ar intoarce roata. Zis si facut ...
    2 1
  • Totalul Renault de la constructori pare gresit
    1 0
  • Asa s-a intamplat si in 2014, cand dupa 3 curse Mercedes se plangea ca sistemul de franare are carente amenintand cu retragerea din competitie . Evident FIA a dat voie sa se vina cu modificari imediate fapt ce a dus la revenirea celor de la AMG in lupta ptr. titlu.
    Vorba cuiva, nu schimbi regulile in timpul jocului!
    13 4
  • fan rosu
    Iar vin gorobetii care bat campiile. Decizia de a fi modificate pneurile functie de noua componenta asfaltica in 3 mari premii a fost luata la inceputul sezonului impreuna cu FIA. Toata lumea stia de povestea asta. Ca fierari sunt depasiti de evenimente e o alta problema, la fel cum fetel a stiut sa atace la Botas data trecuta.
    5 12
  • Acum Pirelli spun ca daca nu schimbau pneurile iesea o loterie in cursa deci mai mult spectacol dar hai sa fim seriosi nu are legatura cu modificare pe baza de siguranta cum au zis initial au ajutat pe fata Mercedes care ce sa vezi din senin nu au mai avut nicio problema cu pneurile.Oricum Pirelli sunt penibili se laudau ca vin cu pneuri care o sa aduca 2 pitstopuri anul asta mai dau si simulari de cursa si spun ca softu tine 20 ture dar el tine 40 si asa mai departe de unde reiese ca habar nu au de ei.Mai bine era concurenta Michellin-Bridgestone.
    13 3
  • finger
    Cand ferari erau in fata erau buni Pirelli...acum nu mai sunt buni.
    11 12
  • razvan dumbraveanu toamna
    Ar trebui ca FIA si Pirelli sa se decida odata sa-i ajute pe macaronari, disperarea e prea mare!!
    9 10
  • razvan dumbraveanu toamna
    Daca imi aduc eu bine aminte nu cumva tot Mercedes prin 2013 au facut un test ilegal cu Pirelli si nu sa intamplat nimic asa de mult au ajutat Pirelli pe cei de la Ferrari si acum ca Ferrari au reusist sa optimizeze masina cu aceste pneuri si Mercedes nu atunci hai sa le schimbam pe motive de siguranta fara acordul echipelor
    12 6
  • razvan dumbraveanu toamna
    Stai linistit sunt ocupati cu Mercedes nu l-ai vazut pe Jean Todd in Spania la boxe la Mercedes asta spune multe.
    6 4
  • Astia de la Mercedes sunt atat de disperati incat fac reclamati la FIA despre orice presupun ei ca e ilegal pe masina ferrari cum ar fi consumul de ulei, bateria,volanul lui vettel in china au zis ca ferrari foloseste o podea ilegala dar FIA nu a gasit nimic ilegal dar lasa ca Pirelli nu doarme intinde o mana de ajutor pana si Helmut Marko a zis ca pneurile au fost cu dedicatie pentru Mercedes.
    5 4
  • Sa fim seriosi acum e era Mercedes si oricat ar incerca Ferrari sau Redbull cei de la FIA si Pirelli o sa le puna bete in roate.
    2 4
  • finger
    @Bwoah-daaa, din cauza "la pirelli" si FIA s-au batut cap in cap anul trecut pilotii ferari :)))-iar fetelica tot din cauza la pirelli a gafat cu Botas....ce sa zic, conspiratie mondiala intiferari, doar ca macaronarii incearca sa triseze cu orice pret, poate mai pun de-o aripioara pe undeva, pe casca lui finger boy ar merge vreo doua...cine stie...
    4 6
  • Finger
    Da ce sa pun le ai cu caterinca ieftina dar eu ti-am prezentat niste fapte concrete si apropo adu dovezi cand spui ca Ferrari incearca sa triseze cu orice pret.Helmut Marko a spus ca masina Ferrari e 100% legala din punctul lui de vedere dar Mercedes incearca pe toate partile sa traga Ferrari in jos.
    6 4
  • Alex @bwoah
    Corect ce ai zis, dar Pirelli nu sunt italieni? Ai naibii macaranori, ii sprijin ape Mercedes.
    2 1
  • Alex
    Corect sunt italieni dar sa nu uitam Ferrai produc 8000 de masini pe an in timp ce Mercedes produc aproape 200 000 pe an deci acolo e grosu
    Ia priveste aici videoclip din spania dupa cursa
    https://twitter.com/Vetteleclerc/status/995680605198315520
    1 1
  • În ceea ce privește noile anvelope Pirelli, Autobild a raportat că nu doar Ferrari este supărată. Red Bull nu este la fel de amuzat. Helmut Marko a declarat pentru Autobild: "producem băuturi energizante. Bineînțeles că nu putem realiza prea mult cu Pirelli ca atunci când vine vorba de echipamentul mașinilor".
    2 2
  • Intotdeauna e mai usor sa gasim scuze decat sa vedem incompetenta. Inante de era Schumacher, probabil ca tot Mercedes, FIA, rusii, americanii, dieta fara carbohidrati sau extraterestrii nu i-au lasat pe Ferrari sa castige titlurile vreo 20 de ani.
    5 4
  • Ce zice Mircea mai sus, pentru cei mai putini anglofoni: Vettel a spus ca Ferrari pe gumele standard, nu cele subtiate ar fi mers si mai prost.
    Va rog acum, combateti-l pe Vettel :)
    7 3
  • @
    VitelulCabrat

    Am pus si in spaniola. Jurnalistul spaniol a postat cu o ora mai devreme decat motorsport.com
    5 1
  • Despre Ferrari si cauciucurile lui Vettel:
    https://www.youtube.com/watch?v=q1aXKlJoqlY
    0 0
  • Bwoah- Vetel al tau tocmai ti-a explicat cum sta treaba cu "conspitatia" Mercedes-Pirelli. Daca mai ai cu ce judeca singur dar nu mai scrie tampenii.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru