Vânzări premium în prima jumătate a anului: Mercedes-Benz rămâne lider chiar și după o scădere de aproape 5%, în timp ce BMW a crescut cu 1.6%

de Daniel Popescu
Sambata, 13.07.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz a fost cel mai mare constructor premium din lume în prima jumătate a anului, în ciuda unei scăderi a vânzărilor cu 4.6%. BMW rămâne în continuare pe locul doi, însă s-a apropiat de rival după o creștere cu 1.6%.

Evoluția vânzărilor în rândul marilor constructori premium din lume a fost contrastantă în prima jumătate a acestui an, ca urmare a evoluțiilor contrastante din China și a introducerii noilor teste de emisii WLTP.

Astfel, Mercedes-Benz este în continuare cel mai mare constructor auto premium din lume pe baza vânzărilor din prima jumătate a anului, după ce a comercializat peste 1.13 milioane de unități.

Cu toate acestea, constructorul german a raportat o scădere de 4.6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, cea mai mare fiind raportata pe piața americană: -7.2%. Totuși, vânzările au înregistrat un declin inclusiv în Europa: -4.0% la nivelul continentului și -2.7% în Germania. În schimbm piața chineză a raportat o creștere de 1.3%.

În gamă, Mercedes-Benz a înregistrat o creștere de 4.2% în segmentul compact, în timp ce segmentul SUV-urilor a scăzut în mod surprinzător cu 13.3% comparativ cu perioada similară din 2018.

Între timp, BMW a raportat peste 1.07 milioane de unități comercializate în prima jumătate a anului, în creștere cu 1.6%, ceea ce i-a permis să se apropie la circa 59.000 de unități de Mercedes-Benz. De altfel, la nivelul lunii iunie, BMW a vândut cu 7.000 de unități mai mult decât Mercedes-Benz, un posibil semn că producătorul de la Munchen ar putea emite din nou pretenții la prima poziție. 

Principalul motor de creștere pentru întregul Grup BMW (BMW și Mini) a fost China (+16%), în timp ce piață auto europeană a înregistrat un declin de 2.1%, în ciuda creșterii puternice de 4% raportată în Germania.

Spre deosebire de Mercedes-Benz, BMW a crescut în segmentul SUV-urilor, în timp ce vânzările gamei de modele electrice și hibride BMW i au avansat cu 22%.

În schimb, Audi nu a reușit încă să atingă pragul de un milion de unități.

Germanii de la Ingolstadt s-au oprit la 906.000 de unități, în scădere cu 4.5%, pe fondul unei scăderi similare pe teritoriul Europei. Și Audi a raportat însă o creștere pe piața chineză, de 1.9%. Interesant este că atât Mercedes-Benz, cât și Audi, susțin ca o parte din scăderi sunt generate de schimbarea generațiilor pentru anumite modele.

Loc Constructor Vânzări
iunie 2019
Creștere Vânzări
ian-iun 2019
Creștere
1 Mercedes 196.230 -3.7% 1.134.729
-4.6%
2 BMW 203.523
1.4% 1.075.959 1.6%
3 Audi 166.700 1.7% 906.200 -4.5%

Via Mercedes-Benz, BMW, Audi

Comentarii (17)

  • Bmw va reveni pe primul loc, noile modele sunt reusite, de la seria 1 pana la X7, plus c-au reusit sa le diferentieze mai bine la aspect, in timp ce Merrcedes a exagerat cu copy paste intre modele.
    9 3
  • Edikkk
    Unde este Lexus ???

    Unde este Maserati ???

    Unde este Tesla ????

    Unde este Porsche ???


    Ăsta e un top loco nemţesc.
    Audi nu este premium.
    5 12
  • Nu este niciun top nemtesc, acesti trei producatori se afla la distanta mare de ceilalti, care oricum nu-si declara vanzarile lunar.


    Daca Audi nu este premium, Tesla nici atat, urca-te in noul SUV
    electric de la Audi si compara cu Tesla X.

    Porsche vinde bine, dar are alte preturi.

    Lexus vinde in jur de 500 mii unitati anual, Volvo putin mai mult.

    Maserati cateva mii ?
    12 1
  • E o chestie de curiozitate dane. Stim si noi ce ai zis tu, insa vreau sa vad cat vinde divizia DS de la Citroën, Jaguar, Lexus, Infiniti, Alfa Romeo, etc. care sunt tot premium. Eu cel putin... clar nu as cumpara Audi, BMW sau Mercedes.
    8 2
  • @ Ioan

    N-ai cumpara pentru ca te-ai saturat sa le vezi peste tot si crezi ca celelalte marci sunt mult mai speciale si exclusiviste, unele sunt, altele nu, sunt ca echipele de fotbal mai mici care din cand in cand reusesc o surpriza frumoasa, care sunt indragite pentru ca pleaca cu sansa a doua, problema este ca prea putin dau bani pe bilete sau abonamente, asa si la masini, multi n-ar cumpara Audi, Bmw, Mercedes, dar in realitate sunt multi, iar ceilalti doar spun c-ar cumpara Lexus, Infiniti, Alfa, DS, dar de fapt nu prea cumpara, le apreciaza pentru ca sunt rare, apoi nu inteleg de ce dau faliment unele sau dispar anumite modele.
    11 2
  • Edikkk
    Daaaa numai germanii sunt Dumnezeu pe pământ şi noi restul proştii satului.

    DS în anumite clase face maşini MULT MAI BUNE ca Mercedes !

    Aţi uitat de porcăria de Mercedes A cu faţa de triunghi?
    Consumau mult şi nu aveau motorul fiabil?
    Sau cum sunt Mercedes cu motoare Fiat sau Renault?
    4 7
  • @Edikkk

    Daca nici Audi nu este premium, atunci vorbim fabulatii...

    Te intreb, te-ai urcat vreodata in noul A6, A7, A8, Q7, Q8 sa vezi cum e, sau vorbesti doar ca sa te afli in treaba?
    5 2
  • inexorabil
    Dane, îţi dai seama că nu putem considera “ghermancele” exclusiviste, în nicio epocă…Aşijderea, faptul că nu treceau mai deloc dincolo în partea de răsărit a “zidului” Războiului Rece – decât ca să măgulească orgoliul “proletar” al protipendadei “roşii” (alias burghezia…socialistă pe care până şi Lenin o dispreţuia) – nu constituie obiectul asocierii cu exclusivismul.

    Naziştii au fost primii care au vrut să le transforme în Dumnezeu pe pământ, cum zice @Edikkk. Ştiaţi, de pildă, că Hitler era dispus să le aloce fonduri uriaşe de stat lui MB şi Auto Union (curat socialism…doar că având particula “naţional” în faţă), ca acestea să-i materializeze fantezia bolnavă de a fi atinsă viteza experimentală de…750 km/h? Deloc paradoxal, ulteriora entitate sovietică RDG cocheta cu aceleaşi vise despre “performanţe” extreme (şi care să “uluiască” lumea), dar, deoarece nu le putea realiza pe plan auto (fabrica originară a lui Auto Union a devenit gazda lui…Trabant), s-a reorientat către sport, dopându-şi olimpicii.

    Eu văd alta beleaua cu maşinile germane: atribuirea noţiunii de “premium” şi claselor non-auguste…Adică Triada deţine supremaţia “luxoaselor” în lume incluzând produsele adaptate mai degrabă volumului, consumului de masă…De exemplu, A-Klasse a fost vândută anul trecut în număr de peste 150.000 de bucăţi la nivel mondial (de fapt, european, căci în SUA şi China nu rupe gura târgului) – întrebare cât se poate de “nesimţită”: acestea au intrat în calculul lunar şi anual ca aparţinând mărcii “premium” MB?

    Sigur că alde Cadillac “n-au ce să caute la masa bogaţilor”, dar măcar americanii păstrează minima decenţă de a nu miza pe hatchback (în schimb, m-am lămurit cu crossover-ele: liber la frenezia lor!). Aaa, că se vor sminti şi ei oferind aceleaşi “monumente de artă”, recte cutii de ambalaj (uman), chipurile, autonome, n-ar (mai) avea rost să discutăm – o astfel de boală sufletească nu cunoaşte, nu admite şi nu face deosebirea între rase, naţiuni, ideologii şi particularităţi (politice, economice, sociale). De altfel, sigur i-ar fi fatal unui om lucid să se îmbete singur cu iluzii deşarte, cum că favoriţii lui “nici vorbă” să devieze de pe drumul perpetuu al firescului, “nu, ai mei nu, sunt curaţi ca lacrima, statornici până la moarte”.

    Ca să-mi permit o paranteză mai largă, pentru mine, definiţia inteligenţei (sau poate chiar a înţelepciunii, mai ştii?) a rămas nemodificată şi o voi lua cu mine în mormânt: a te aştepta la ABSOLUT orice (“absolut” se traduce, în context, inclusiv ca trădare sau ca “înjunghiere pe la spate”), oricând, oriunde, oricum, de la oricine (chiar şi în cazul celor pe care îi iubeşti şi în care “investeşti” încredere maximă, dacă nu oarbă), în pofida oricăror “imposibilităţi” teoretice, “demonstrate” în fel şi chip (inclusiv pe cale “ştiinţifică”) şi indiferent cum te-a instruit/format sistemul “educativ”. Mai pe scurt, paza bună trece primejdia rea. Adică da, fii circumspect în orişice ipostază, chiar şi dacă ai vedea limpede că îi exasperezi pe unii…În vremurile de pe urmă, nici nu trebuie altfel.

    PS. Apropo, de-abia aştept un clasament mondial al…”autonomelor”, dar nu în privinţa (eh, banală, vulgară, neinteresantă) vânzărilor, ci a “abilităţii” de a se conduce singure, adică de a comite cât mai puţine greşeli în trafic. Iar din moment ce vor “putea” să converseze cu pasagerii, logic ar fi să nu întâmpine nicio dificultate atunci când ar trebui să “negocieze” cu agenţii PR acordarea/neacordarea amenzilor. Dar probabil că s-ar “strica” (moralmente) şi A.I., dacă ar da de gustul eternei, trans-doctrinarei şi irezistibilei corupţii lumeşti :D
    3 3
  • Cadillac păstrează minima decență și nu oferă hatchback pentru că nici sedanuri nu prea mai vând, de fapt nici nu știu ce mai vând, în afară de Escalade. Au anunțat că renunță la CT6 inclusiv în SUA, apoi au revenit asupra deciziei, cred că din orgoliu mai mult, modelele triadei nu sunt toate demne de premium, așa este, dar modelele scumpe și de imagine sunt, Cadillac nu are nici măcar atât, să facă un concurent serios în clasa de lux, au nevoie, știu că-ți dorești să concureze Bentley și Rolls, dar trebuie să recupereze teren până acolo.
    3 0
  • Dane nu as zice neaparat ca pleaca cu sansa a doua intodeauna...
    Sunt capitole la care unele marci sunt superioare celor 3..de ex limuzinele de la Citroën in ce priveste suspensia/confortul. Crede ma ca nu bate nimic DS/CX/XM/C6. Si nu vorbes de pe forumuri ci din realitate..am condus de la S class , E , seria 7 si pana la banalul A4 cam tot...nu se compara..condu un C6 versiune 2.7 sau 3.0 si te vei convinge. In plus , fata de confort , suspensia Citroën ofera multe alte avantaje : mentinerea constanta a gardei la sol indiferent de cat de incarcata e masina , posibilitatea rularii pe 3 roti in caz de pana, practic nici nu ai nevoie de cric , si multe altele , nu stau sa enumer acum. Xantia Activa....test de slalom...
    Ar fi Lexus LS de exemplu care dupa parerea mea(design+interior) e peste tripleta S/7/A8.

    L am intrebat pe un neamt ce parere are de celelalte marci , si mi a zis , ma de ex francezii stiu sa faca masini f bune dar nu stiu sa le vanda ca noi. O fi putin adevar si aici ?

    Desigur , e parerea mea nu e neaparat nevoie sa fi de acord cu ea.
    9 1
  • Citroen are tradiție la suspensii confortabile, dar actuala gamă DS nu mai are legătură cu această tradiție. Francezii au avut și modele reușite, în general, nu știu dacă nu se pricep să le vândă, dar dacă vrei să sprijini aceste mărci trebuie să cumperi, altfel degeaba vorbim că unele mărci merită mai mult, daca C6 avea succes, acum ar fi fost o altă generație și tot așa .

    De exemplu, dacă mi-aș lua un C6 la mana a doua, unde o repar dacă se strică suspensia, sau găsesc elemente de caroserie în caz de incidente ? Contează și aceste lucruri, degeaba
    vreau o mașină exclusivistă, dacă stau cu emoții că nu găsesc nu știu ce piese, sau sunt foarte scumpe.
    7 0
  • inexorabil
    Cadillac în liga “aristocratelor” RR şi Bentley…Vorbeşti de lucruri sfinte, fiule! În speţă, ne referim la o companie (“GM”) în care, astăzi, nu contează decât să faci carieră, nicidecum să-ţi pui amprenta asupra firmei printr-o viziune, printr-un proiect, la urma urmei prin personalitatea ta! Cu alte cuvinte, strategiile de management din RC reprezintă un eşec total chiar şi în ochii celor neavizaţi (pe plan auto). Şi pare cu atât mai straniu cu cât principiile meritocratice tipice capitalismului – care încă mai sunt preţuite şi aplicate pe arcul euroatlantic – nu intră în vederile structurii de conducere din Detroit…

    Au trecut atâţia ani de la falimentul de răsunet din 2009…Ca să-mi permit o analogie cu fotbalul, la Real sau la Barcelona, dacă termini campionatul pe locul 4, automat toată lumea din club ar fi “băgată” în şedinţă de urgenţă, deoarece, raportat la criteriile exigente consacrate în/de societăţile de acest rang, un asemenea rezultat va fi, invariabil, etichetat ca inadmisibil…Revenind la oile noastre cu patru roţi, după şapte decenii de hegemonie comercială, başca incontestabilă, să ajungi pe locul 4 ar trebui perceput ca o situaţie nu doar hilară, ci şi înfiorătoare. Iar în loc să “argumentezi” că s-au dezvoltat concurenţii tăi şi că era ”firesc” să se înmulţească “alternativele” pentru clienţii de pe tot Globul, gestul cel mai potrivit ar fi să te întrebi ce anume te-a aruncat pe tine pe o poziţie care, fără îndoială, te dezonorează…Iar dacă te limitezi la camionetele/SUV-urile locale şi la “boom”-ul chinezesc, atunci cu siguranţă nu gândeşti “global” şi nici în graţiile succesului.

    Degeaba şi-au propus Mărioara & co. să “atace” Europa cu un Caddy imaginat ca fidel freneziei electro-autonome. Nici nu-şi dau seama că se cunună în primul rând cu ridicolul…În Europa, “rezonanţa de brand” decide în mod capital nivelul reuşitei! Aşa s-a întâmplat mereu aici şi aşa va perpetua starea de…spirit. Cred că sunteţi de acord cu toţii că, actualmente, Cadillac nu înseamnă…mai nimic, din punctul de vedere al consumatorului european standard. Axiomatic, dacă un produs (oricare, din orice domeniu economic) nu s-a impus şi/sau nu este general cunoscut pe o anumită piaţă, cum să concepi “ameliorarea” sau “adaptarea” lui, din moment ce nu se schimbă regulile de abordare pe piaţa respectivă?!...

    La naiba, ăştia ar trebui să participe la cursuri elementare de marketing! Ca să înţeleagă şi ei odată că – cel puţin pe bătrânul continent – viziunea de tip tunel sau ochelarii de cal coincid cu o adevărată şi eternă…religie. Astfel, profitând din plin de acest culoar al…minţii atât de favorabil dânsei, Triada îşi vinde, de fapt, renumele şi emblemele, împletite de minune întru triumf propagandistic. Şi te poţi zbate în fel şi chip să-i explici hipnotizatului (mai ales celui mioritic) impactul “reducerii costurilor” asupra calităţii finite, că el s-ar îndrepta către showroom tot ca somnambulul…

    Rezumând sugestiv, Cadillac a pierdut demult…trenul european. Precum într-o idilă, dacă nu s-a înfiripat ceva solid şi frumos de la bun început, atunci orice eforturi ulterioare s-ar solda, indiscutabil, cu sublima ratare a scopului…Iar dacă te hazardezi mult mai târziu spre acelaşi scop, s-ar putea să fii perceput drept agresiv sau poate chiar nebun…

    Eh, este târziu şi “teoria băţului de chibrit” oricum ar rămâne fără ecou…Sănătate să avem cu toţii şi Triada somn desfătător :)
    4 3
  • inexorabil
    PS. Singura soluţie omenească pentru RC ar fi fost…păstrarea lui Opel în corporaţie/portofoliu şi reintroducerea unor modele de lux pentru subsidiara germană, ca în anii de glorie ’60-’70, indiferent de costuri (evident, colosale…). Altfel…ura şi la gară. Punct.
    1 1
  • Eu unul am cumparat si chiar sunt la al doilea C5 si atata timp cat ne va lasa Guvernu sa circulam cu ele voi merge in continuare pe Hydractive... Va veni vremea si la noi cu interdictiile pt poluare.... In ce l priveste pe C6 s a produs 7 ani.
    Profitul a fost minim ce i drept, insa acum tata Peugeot are alte planuri... Vrea el sa urce in gama prin sacrificarea celorlalti din grup(cred). Ai dreptate in rest, la suspensiile Citroën, iti trebuie inginer mecanic, iar in ro sunt putini care stiu sa repare. Eu insa ça pasionat fac acest sacrificiu, insa nu sunt sigur ca si altii vor face la fel... (ma refer la cei care nu s neaparat pasionati)
    Una peste alta, mai nou gasesc tot mai interesanta Toyota.. Lexus(ce este la zi pe piata)
    4 1
  • @dan_grc

    Exact, modelele triadei nu sunt toate demne de premium.
    Eu consider ca, de la Audi modelele premium incep de la A4 in sus. Modelele A1, A3, TT, Q2, Q3 cred ca mai degraba fac parte din middle class, adica intre low cost, si premium.

    Tot asa si la BMW, modelele premium sunt de la Seria 3 in sus. Modelele Seria 1, Seria 2 sunt middle class.

    Iar la Mercedes, premium incepe de la C Class. Modelele A Class, B Class, CLA mi se par middle class.
    5 1
  • Parere
    Audi este premium de la A6 in sus. Idem pentru Bmw (seria 5) sau Mercedes (E Classe). Ce este sub are plastice mediocre, solutii tehnice invechite. Ca sa le faci sa arate premium mai cheltui inca o masina pe optionale.
    2 1
  • @Parere

    Pai si ce conteaza ca le faci premium cu optionale?
    Pana la urma tot acelasi model este. Atata timp cat o poti face premium prin optionale, adica acel model iti ofera optional materiale premium, tot in categoria premium intra... indiferent ca se afla in dotarea standard, sau optional.

    Care e diferenta intre un A6 cu piele in dotare standard, dar mai scump decat A4 standard fara piele, sau un A4 cu piele in dotare optionala?
    Tot aceleasi materiale sau dotari sunt. Singura diferenta este ca, la un model este standard, pe cand la altul aceeasi materie este optional.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru