Un constructor chinez prezintă un SUV electric cu design inedit: HiPhi 1 are autonomie de 650 de kilometri

de Daniel Popescu
Vineri, 02.08.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul chinez Human Horizons a prezentat primul său model, un SUV electric cu design inedit pe nume HiPhi 1 care atinge o autonomie de 650 de kilometri. Lansarea pe piață va avea loc în 2021.

Pe piața din China există numeroși constructori auto care încearcă să se lanseze la nivel global, motiv pentru care aceștia încearcă să vină cu soluții inedite de design pentru a atrage atenția.

Cel mai nou exemplu este oferit de Human Horizons, care a publicat două imagini cu un SUV electric pe care intenționează să-l producă în serie începând din 2021.

SUV-ul a primit numele HiPhi 1 și iese în evidență printr-un design atipic: partea din spate a plafonului poate fi deschisă de-o parte și de alta, într-un mod asemănător cu deschiderea unor uși. Totuși, nu este clar dacă acest format este unul practic în utilizarea de zi cu zi.

De asemenea, la interior, chinezii au integrat mai multe ecrane, dintre care unul poziționat vertical în partea centrală, așa cum procedează și Tesla. Există și un ecran de mari dimensiuni poziționat în dreptul pasagerului din dreapta, însă constructorul nu a menționat exact care sunt funcționalitățile acestuia.

Human Horizon a menționat doar că SUV-ul are două motoare electrice, fără să precizeze puterea totală a acestora, însă accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 3.9 secunde.

Între timp, bateria are o capacitate de 96 kWh care asigură o autonomie oficială de circa 643 de kilometri, însă producătorul nu a menționat dacă aceasta a fost calculată conform noului standard WLTP.

Via Electrek

Comentarii (5)

  • Deși cam seamănă cu Faraday Future, prototipul chinezilor îmi pare mai reușit ca Tesla-X -- ca stil interior fără vreun dubiu.
    ...Probabil că și designerul a fugit de undeva, :-) la fel ca responsabilul de proiect (fostul șef al diviziei SVO a JLR.)

    În orice caz, puteați găsi mult mai multe date, cum ar fi:
    - 544 CP (2 x 200 kW) putere a versiunii de top (c-o să fie mai multe)
    - 0-100 km/h în 2.9 s... și nu 3.9 s,
    - lungime 5,20 m (!)
    - masă proprie doar un pic peste două tone
    - producție într-o fostă uzină Kia (ex-joint-venture cu chinezii)
    - etc etc.
    Dar gata, c-am obosit deja. Și cam fără rost = rezultat (de cizelare / evoluție AM, că-n rest discuțiile cu voi-coforumiștii au fost interesante.).
    Ne (re)vedem / ciorovăim :-) deci -- poate -- mai spre toamnă.
    13 0
  • @Kiro: concediu placut! :)

    Mie imi sta pe creier aia cu 2 TONE. Du, liebe Gott...
    Prin reducere la totalul absurd al situatiei de a avea numai masini cu baterii, ne-ar trebui noua, pamantenilor, si un nou "set" de autostrazi si sosele. :) Astea de le avem acum s-ar distruge in 5 - 10 ani, s-ar "decoperta". Zic si eu... sa nu fie liniste, vorba aia. :))
    5 2
  • Mersi pt urări, PMC -- le iau de bune și sub forma (cam auschwitz-iană :-)) *Munci plăcute*, că abia terminai concediul.

    În fine, revin doar să precizez că de fapt lăudam cele *numai* cca. 2 tone ale e-chinezoiului, fiindcă un mega-e-SUV comparabil gen Tesla Model X P100D are aproape 2,6 tone !!!

    Nu masa proprie a hiper-SUVurilor e-viitorului distopic va fi însă problema (că_cam la fel trag la cântar și Merco-GLS-ul, BMW X7, Audi Q7 ori Toyota V8 Land-Crusher :-)) ci giga-bateriile lor imposibil de re-încărcat simultan.
    ...Nu chiar mâine-poimâine, dar f. curând - imediat după ce procentul micilor, mediilor dar și al mastodonto-electricelor va sări de 10%.
    10 0
  • someone
    chinezi sau nu, putere mare sau nu, autonomie sau nu, de data asta au dat lovitura cu design-ul....chiar daca seamana putin cu faraday cum zice kiro....chiar daca nu stiu cum se vor implementa pe versiunea de serie acele usi spate duble.
    6 0
  • Mi-a scapat ca ai fost in concediu. Atunci Frohe Arbeitstagen! :D Viel Spaß! :D

    Pai da, X7 normal ca are peste 2 T, dar cand (foarte) multe masini ar fi la fel de grele, asta s-ar simti in infrastructura rutiera care deja sufera din cauza nr. urias de masini, si ma refer inclusiv la germania, unde nu reusesc aia sa repare cat se distruge zilnic. Nr de masini a ajuns aproape incredibil si se adauga parcului auto tot mai multe masini intr-un ritm tot mai alert. E singurul motiv pentru care, intr-un fel, ideea car sharing-ului poate sa prinda in the end.... O sa vedem....
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru