"Type R Challenge 2018" începe cu un succes: Honda Civic Type R e cea mai rapidă mașină de serie cu roți motrice față pe circuitul Magny Cours

de Mircea Meşter
Marti, 15.05.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Honda Civic Type R va încerca în acest an să doboare timpii de referință pe tur la categoria roți motrice față pe 5 dintre cele mai cunoscute circuite europene. Startul este pozitiv: Type R este noul rege al circuitului de la Magny Cours

Pentru a demonstra capacitățile sportive ale noii generații Civic Type R, Honda va începe un periplu care va duce Hot-Hatch-ul nipon în "vizită de lucru" pe la cinci dintre cele mai cunoscute circuite europene. Scopul nu va fi o simplă vizită nevinovată, ci o provocare prin care Honda își dorește să bată recordurile all-time ale turului de circuit la categoria Mașini de serie cu roți motrice față.

Provocarea se numește oficial Type R Challenge 2018 și este al doilea astfel de proiect după ce anterioara generație Honda Civic Type R a realizat același lucru în 2016. Atunci, modelul japonez reușea să bată recordul pe tur la categoria sa pe Estoril (Portugalia), Hungaroring (Ungaria), Silverstone (Anglia) și Spa Francorchamps (Belgia). În provocarea din 2018, Civic Type R va revizita aceste circuite și va încerca să își îmbunătățească recordul stabilit acum doi ani. 

Debutul proiectului a avut însă loc pe un circuit nou pentru Civic Type R: Magny Cours.

Circuitul francez de 4.4 kilometri, un amestec de ace de păr foarte lente, șicane rapide și linii drepte de viteză ridicată, a fost "bifat" cu un timp de 2 minute, 1 secundă și 51 de sutimi, un record absolut pentru o mașină de serie cu tracțiune (roți motrice față).

Mașina care a reușit această performanță l-a avut la volan pe Esteban Guerrieri, pilot argentinian care participă în acest an în World Touring Car Cup cu un Civic TCR pentru echipa Munnich Motorsport. La testul de pe Magny Cours, mașina a fost însă un Type R de serie fără modificări tehnice, modelul bazându-se exclusiv pe motorul VTEC Turbo de 2.0 litri care produce 320 CP și 400 Nm.

"Cel mai bun lucru legat de noul Type R este că-ți oferă încredere. Răspunde excelent la comenzi și îți oferă un feedback bun. Lumea spune că Type R este un Hot-Hatch de înaltă performanță și azi am demonstrat că oamenii au dreptate, pentru că mașina împinge constant limitele posibile într-o mașină cu roți motrice față", a declarat Guerreri.

Timpul realizat pe Magny Cours este al doilea record bătut de noua generație Civic Type R după ce o versiune prototip pre-serie a Hot Hatch-ului japonez a reușit să depășească timpul de referință pentru mașini cu roți motrice față pe legendarul Nurburgring Nordschleife: 7 minute 43 de secunde 8 zecimi.

La următoarele încercări de doborâre a recordurilor, printre piloții pe care se va baza Civic Type R se va număra și Jenson Button, care are în portofoliu un titlu de campion mondial în Formula 1, dar și Tiago Monteiro, bertrand Baguette și Matt Neal, nume cunoscute fie din Formula 1, fie din competițiile de turisme.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru