Toyota va începe producția în masă a mașinilor electrice cu hidrogen: japonezii vor lansa SUV-uri cu autonomii de până la 1.000 km

de Daniel Popescu
Luni, 30.07.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota intenționează ca până în 2025 să lanseze numeroase modele electrice alimentate cu hidrogen, inclusiv SUV-uri care să ajungă la autonomii de până la 1.000 de kilometri.

Mașinile electrice alimentate cu hidrogen au o cotă de piață de 0.2% din vânzările globale, semnificativ mai mică decât cota de 11.7% a mașinilor electrice care utilizează acumulatori.

Toyota Mirai (foto) și Hyundai Nexo sunt printre puținele modele de serie alimentate cu hidrogen, însă Toyota este unul dintre cei mai mari susținători ai acestei tehnologii.

Constructorul japonez susține că va începe producția în masă a mașinilor electrice alimentate cu hidrogen și promite o scădere a prețurilor prin reducerea costurilor de producție. "Vom trece de la producție limitată la producția de masă, vom reduce cantitatea de materiale scumpe precum platinum și vom face sistemele mai compacte și mai puternice", explică Yoshikazu Tanaka, inginerul-șef al proiectului Mirai.

Potrivit unor surse neoficiale, viitoarea generație Mirai va apărea pe piață în preajma anilor 2020 și va avea o autonomie de 700-750 de kilometri, în creștere de la cei circa 500 de kilometri ai generației actuale.

În plus, în 2025 ar urma să ajungă la o autonomie de circa 1.000 de kilometri.

De asemenea, în preajma anului 2025 Toyota va lansa o gamă diversificată de modele electrice alimentate cu hidrogen, inclusiv SUV-uri, pick-up-uri și camioane.

Până în prezent, Toyota a reușit să vândă doar 6.000 de unități Mirai la nivel global. Chiar dacă alimentarea mașinilor cu hidrogen durează doar 5 minute, popularitatea acestora este scăzută din cauza prețurilor mari și a infrastructurii precare de alimentare.

Via Reuters

Comentarii (13)

  • Bravo Toyota! O marca revolutionara. Nu te minte cu plastice moi si gadegeturi fara relevanta (adica marketing), iti ofera insa fiabilitate, consumuri reduse si o masina pe care te poti baza in orice situatie.
    20 8
  • Corocsenie Adrian
    @Anton
    Adevarat ! E o marca serioasa care nu te lasa la greu. Mereu am respectat japonezii in general nu numai Toyota pt. seriozitate. Pacat ca europenii sunt prea nationalisti si aleg marci europene.
    16 12
  • Uitandu-ma la poza ,eu cred ca mai exista un motiv bine definit pt. vanzarile slabe ale acestei prime generatii .Suna incredibil de bine tehnologia asta dar chiar nu inteleg de ce la exterior masina trebuie sa arate in halul asta. Stiu ca in materie de design toti putem fi subiectivi , dar totusi...
    23 6
  • @pipo - sunt de acord, masina din poza de mai sus este hidoasa
    16 5
  • doar lectura

    http://ecoprofit.ro/masini-electrice-vs-masini-hidrogen-dezbatere/
    3 1
  • Productia masinilor electrice cu hidrogen?? Ori sunt electrice ori sunt cu hidrogen. Sunt doua lucruri diferite!
    1 13
  • "Electrice cu hidrogen" inseamna tehnologia pile cu combustie, care gerereaza energie electrica necesara motoarelor electrice.
    Probal arderea directa a hidrogenului in motorul termic clasic implica foarte multe riscuri.
    6 1
  • Dupa cum arata Mirai, ai crede ca Toyota vrea sa faca antireclama masinilor cu hidrogen.
    Seamana cu o Lada combinata cu un Wartburg in varianta moderna.
    Bleah
    7 7
  • De ce tot comentati aiurea de cum arata? Fiecare cu ce ii place. La Golf nu v-am vazut pe niciunu sa comentati asa, desi are un design de cand era bunica fata mare. Dupa mine nu arata deloc rau. Are linii specifice Toyota, care aduc aminte de ceva din liniile armurii unui samurai. Si ca sa fie clar, una e sa spui cum iti place si de ce, alta sa declari ca e hidoasa ca si cand ai detine adevarul suprem.
    13 5
  • Astia evolueaza in tehnologii de ultime generatie iar in Europa nemtii scot tedeiuri de .....ultima generatie...
    10 1
  • ok, au pariat pe hibrizi cu Prius, facand cu bolta pe diesel , iar acum trec pe hidrogen sarind peste acumulatorii Li-ion. Astia gandesc in perspective masurate in decade chestie care multora le scapa....
    13 3
  • AndreiRN
    Orice rafinarie poate produce hidrogen ca produs secundar. De acolo mai este un mic pas technologic pt al lichefia. Vad pe strada destul de des Mirai si chiar vad si pe autostrada cisterne cu H2 lichid in tranzit asa ca se poate si ar fi un viitor foarte curat.
    1 0
  • Fara viitor hidrogenul, e mai scump , plus foloseste piese in miscare multe piese la motor, e periculos daca explodeaza, nici o sansa in fata masinilor electrice,
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru