Toyota prezintă noua generație Yaris: design modern, dimensiuni mai mici, platformă nouă și sistem hibrid de 1.5 litri

de Daniel Popescu
Miercuri, 16.10.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a publicat primele imagini cu noua generație Yaris, care primește un design modern, dimensiuni mai mici, o platformă nouă și un sistem hibrid cu motor pe benzină de 1.5 litri. Japonezii nu oferă însă date tehnice despre motorizări.

La mai puțin de 24 de ore după o serie de imagini "scăpate" pe internet, Toyota a publicat primele fotografii și detalii tehnice oficiale despre noua generație Yaris.

Hatchback-ul promite să fie unul semnificativ mai atractiv decât până în prezent datorită numeroaselor noutăți propuse.

Noul Yaris este primul model Toyota dezvoltat pe noua platforma GA-B derivată din platforma TNGA și dedicată modelelor de clasa mică. Prin utilizarea acestei platforme, nouă generație Yaris a scăzut în dimensiuni, în contrast cu tactica preferată a constructorilor de a crește dimensiunile.

Prin urmare, lungimea este cu 5 mm mai mică, însă ampatamentul a crescut cu 50 mm, în timp ce înălțimea a scăzut cu 40 mm, însă spațiul pentru cap a rămas identic: scaunele sunt acum mai coborâte și poziționate cu 60 mm mai în spate decât la precedenta generație. Între timp, lățimea modelului este cu 50 mm mai mare pentru a oferi un spațiu suplimentar la interior.

Utilizarea noii platforme a permis celor de la Toyota să poziționeze montantul A mai în spate, astfel că Yaris are acum o estetică mai dinamică ce scoate în evidență în special grila de mari dimensiuni pentru acest segment.

De asemenea, farurile includ acum tehnologie LED și semnalizările pentru schimbarea direcției, care alternează cu luminile de zi.

Pentru interior, Toyota a optat pentru o strategie prin care să ofere cât mai mult spațiu pentru șofer și pasagerul din dreapta.

Panoul de instrumente este realizat dintr-un material moale și plăcut la atingere, iar în partea centrală există un sistem de infotainment cu ecran TFT a cărui diagonală nu este precizată. În plus, sistemul Head-Up Display are o diagonală de 10 inch pentru a oferi o gamă cât mai variată de informații.

Opțional, clienții pot alege și sistem de încărcare wireless, volan încălzit și o iluminare specială în jurul cockpit-ului pentru șofer, iar japonezii menționează că dimensiunile volanului sunt mai mici.

Constructorul japonez a fost mai zgârcit în privința datelor despre motorizări. Astfel, știm că Yaris este primul model Toyota care va utiliza a patra generație a sistemul hibrid, iar acesta mizează pe un motor cu 3 cilindri de 1.5 litri derivat din versiunile de 2.0 litri și 2.5 litri care echipează modele precum RAV4 sau Corolla. Toyota nu menționează alte date tehnice despre noul sistem, cu excepția faptului că este cu 15% mai puternic și emite cu 20% mai puțin dioxid de carbon.

Toyota menționează că, pe anumite piețe, Yaris va fi disponibil și cu motoare pe benzină de un litru și 1.5 litri.

De asemenea, niponii au introdus și o baterie Li-Ion care este cu 27% mai ușoară decât acumulatorul bazat pe nichel al precedentei generații.

De asemenea, Toyota menționează prezența standard a sistemelor Adaptive Cruise Control și Lane Trace Assist, iar japonezii au integrat și un airbag central și anticipează că noul Yaris va obține cel mai bun rezultat în segment pentru protecția pasagerilor în cazul unei coliziuni laterale.

Detaliile complete despre noul Yaris vor fi anunțate mai aproape de lansarea comercială.

Via Toyota

Comentarii (16)

  • E o evolutie de design fata de modelul precedent. In timp ce ala era horror, asta e doar urat. Cat despre hibrizii japonezi... :) Despre morti numai de bine. :))

    PS: imi place ca sasiul e rosu, galben si albastru. :)
    10 36
  • PMC: Eeei, aici cărările noastre se despart, stimabile -- fiindcă, oricâte "de gustibus"-uri pot fi invocate, Yaris-4 asta e fără îndoială cea mai reuşită subcompactă lansată-n ultima vreme.

    Îţi pot aduce aşadar argumente non-din-burtibus, :-) cum ar fi ampatamentul mai mare (cu 2 cm) decât al lui Peugeot 208... mai lung cu 12 cm.
    Lăsând deoparte însă atuul consolelor f. scurte, şi restul proporţiilor converg spre o siluetă mai dinamică (vizual, normal) decât a oricărei concurente de segment B.
    În plus, designerii japi (deşi nu-s tocmai fan al lor) şi-au revenit se pare din beţia cu saké :-) şi n-au mai exagerat cu prăpăstiile deal-vale-muchii ca la C-HR, "sculptând" doar cât era nevoie pentru accente originale.

    De apreciat şi rămânerea la dimensiuni realmente subcompacte (cei 3,94 m sînt mai aproape de Swift cu ai lui 3,84 decât de restul B-urilor, umflate mai toate peste 4 m).

    Pe felia tehnică nu comentez, din simplul motiv că hibrizii mă lasă rece -- la fel şi CVT-urile de fapt. Perfecţionarea ICE-urilor cu ciclu Atkinson spre 40 procente randament e-n orice caz lăudabilă şi demonstrează că mai e mult până departe... adică până la prohodul motoarelor clasice.

    Păcat doar că (probabil) nu va exista şi o versiune "hot" de serie GR - GRMN, cu noile eco-aberaţii în marş forţat. Una realmente de serie zic, fiindcă precedenta (aia cu compresor mecanic pe 1.8-ul folosit şi de Lotus) a fost doar un palid exerciţiu de imagine.
    35 3
  • Popescu Mateiescu
    Cea mai deosebita subconpacta din clasa ei, iar faptul ca ofera si un sistem de propulsie hybrid net superior asta il face si mai deosebit . Dupa mine topul ar fi cam asa :

    1. Toyota Yaris
    2.Pejo' 208 2019
    3.Renault Clio 2019
    4. Si restul
    13 7
  • Despre cum arata, tine de preferintele fiecaruia. Mie imi place design-ul si cred ca se va vinde mai mult decat bine, fiind o masina excelenta pentru oras. Acum sa vedem si cu ce preturi vine, pentru ca in ultima perioada, preturile au cam explodat la Toyota.
    15 2
  • someone
    desi se zvoneste in america de nord ca acest yaris e facut pe platforma mazda 2, inca nu e nimik confirmat. insa plafonul privit din profil aduce maxim a mazda 2, asa ca te face sa te intrebi dar daca? mai ales luand in considerare colaborarea intre cele 2 firma japoneze.
    motorul de 1.5 trebuie sa fie reusit pt ca au taiat un cilindru din cel foarte reusit si modern si performant de pe noua corolla, iar cu o noua baterie mai buna decat cea veche, sistemul hibrid ar trebui sa fie interesant
    @kiro: toyota e f mare favorita sa ia titlul la piloti in wrc anul asta, si e in lupta si pt echipe. curant masina lor de wrc va fi inlocuita cu acest model, asa ca nu crezi ca va urma yaris grmn mk2? eu aproape as paria ca asa va fi
    4 15
  • at.someone: Oare de ce crezi că Toyota a prezentat jde poze + date ref. la NOUA platformă GA-B, care NU are nimic de-a face cu Mazda-2 ?!
    ...Posibil deci ca viitoarea Mazda-2 să preia platforma asta, dar atât.

    Cât despre o (im)probabilă Yaris GRMN-2, iar n-am fost poate clar: vorbeam de o nouă declinare DE SERIE, şi NU de una produsă-n doar 500 de exemplare ca fosta.
    ..."Collector" care nici n-a mirosit showroom-urile romîneşti. :-P
    25 0
  • @Kiro: stiu ca parerile noastre se despart si ca tie-ti plac japonezele mici, ca doar se vede din avatar, dar pe mine ma face sa ma gandesc la o moaca de insecta indispusa (minus antene):

    https://www.shutterstock.com/image-photo/extreme-sharp-detailed-portrait-small-carpenter-1382417279

    PS: In timp ce tie iti plac japonezele micute, mie imi plac micutele japoneze :)
    17 7
  • Popescu Mateiescu
    @klaus


    Preturile Toyota au explodat ? Dar ce parerea ai de preturile umflate cu pompa ale VW sau Kia ? La Toyota preturile se justifica macar ;-)....
    11 12
  • Arata f bine mașina, catat interior cât și exterior. O varianta de luat în calcul în clasa asta. Sunt convins ca se va vinde f bine afara, mai ales în varianta hibrid.
    7 2
  • Andrei
    Urata ca toate Yaris-urile. Poate se va conduce mai bine, decat ultimele, desi pare o masina doar de oras. Am avut un Yaris cateva luni, hibrid, cutia horror, frane slabe, pozitie la volan inalta, dinamica slaba, nu mi-a placut absolut nimic la masina aia, din fericire nu am cumparat-o eu :)
    Interiorul slab, deprimant cu negru peste tot, ergonomia slaba ca la orice Toyota, tableta aia arata ieftin si ia din campul vizual, daca va avea grafica si raspunsul celei din CH-R mai bine lipsa.
    Cand va vad cum laudati masina asta imi dau seama ca nu ati avut/condus una.
    Valanu arata OK, e luat de la Mazda :)))
    6 20
  • Popescu Mateiescu
    @andrei

    Si cu toate astea legenda spune ca n-ai avut niciodata o masina ( poate doar de jucarie cand erai mic ) . Tot legenda mai spune ca esti un frustrat care n-a implinit nici macar varsta majoratului dar sa mai aiba si permis categoria B poate B1 da .. Du-te si si i-a din dezmembrari motorasul de la stergatorul unui Yaris si pune-l pe Aixamul tau sa ai si tu dinamica buna schizoule ;-)
    9 13
  • @Andrei
    1. Nu ca un Polo 1.6TDI ar avea mai multa putere decat Yaris. Deci cand ai zis "dinamica slaba", de fapt nu ai zis nimic. Deci, nu stii ce sa spui, spui dinamica slaba la o masina de 100 cai sau cat are ea acolo

    2. "Frane slabe" ....da....ca Polo sau orice alta masina din gama le-ar avea mai bune....

    3. "Cutia Horror" --- CVT care e cea mai buna cutie de oras din lume. si DSG, in special DQ200 care la 60k km deja se strica...Deci, cine e horror?

    PS: am avut ocazia sa merg in 2.5 hybrid pe o distanta de vreo 2000km. M-am p*sat pe toti jurnalistii care urla "CVT - cutie slaba/lenta" ))
    Testati 2.5 hybrid si o sa uitati de 2.0TDI, ca is puturoase )) Am mers pe passat 2.0tdi cu chip la 170 cai.....nu m-a impresionat
    9 4
  • o masinuta funny, apreciez ca au adus-o unde-i era locul, sub 4 m (de acord cu kiro), doar tableta pare de la alta masina...
    10 1
  • bla bla
    kirotractor crezi ca motorul termic mai are viata lunga.Eu sunt de parere ca mai mult de o generatie nou de motoare maxim 2 (5-10 ani) nu vor mai avea. Cel putin nu pe autoturisme.
    1 10
  • Greşeala japilor e una singură -- c-au prezentat-o cu 9 luni înainte de startul vânzărilor, în loc s-o lase pt Geneva 2020.
    Inevitabil, mulţi potenţiali cumpărători îşi vor amâna achiziţia, iar dealerii vor fi obligaţi la discounturi mari ca să scape de stocurile actualei Yaris.

    Pe care, apropo,am condus-o nu doar o dată (închiriată-n Vest) şi, chiar dacă n-are deloc sare+piper ca ţinută de drum ori estetică, îşi face treaba OK, mai ales în oraş... şi mai ales cu CVT. :-)
    ...Plus fără reparaţii (statisticile vorbesc.)
    Sincer însă, n-aş fi cumpărat-o -- poate doar la pachet cu o Aygo.
    17 0
  • darla's creams
    @mm: Yaris intotdeauna a fost sub 4 m lungime
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru