Sistemul de frânare automată de urgență va deveni obligatoriu în Europa în 2020: UE adoptă noul regulament al Națiunilor Unite

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 13.02.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Uniunea Europeană a aprobat o propunere a Națiunilor Unite prin care sistemul de frânare automată de urgență va deveni obligatoriu din 2020 pentru toate modelele noi lansate pe piață.

Națiunile Unite au propus implementarea unei legi prin care toate mașinile noi să fie echipate obligatoriu cu sistem de frânare de urgență începând din 2020, iar aceasta a fost adoptată de Uniunea Europeană și Japonia.

Potrivit reprezentanților Națiunilor Unite, legea va prevede că sistemul AEB să fie disponibil la viteze de până la 60 km/h și să poată fi activat în special în mediul urban, cu scopul de a reduce numărul accidentelor.

Conform așteptărilor, constructorii nu vor fi obligați să instaleze sistemul AEB pe mașinile care se află deja în exploatare.

În primăvara anului trecut, Comisia Europeană a propus un proiect mult mai amplu care prevedea ca toate modelele noi lansate după 2021 să includă nu mai puțin de 11 sisteme de siguranță în standard.

Primul pe listă era o versiune îmbunătățită a actualului sistem AEB, dar și sisteme precum Cruise Control Adaptive, Lane Keep Assist. În plus, pe listă figurau și introducerea unui dispozitiv de detectare a consumului de alcool de către șofer, un sistem de detectare a oboselii șoferului sau un sistem de recunoaștere a elementelor care pot distrage atenția șoferului.

Via Automotive News

Comentarii (29)

  • "un sistem de recunoaștere a elementelor care pot distrage atenția șoferului."!!?? WTF ...si ce face , o ia pe nevasta-mea la palme si o da afara din masina ca vorbeste mult langa mine ?!
    30 2
  • @pipo: :-)))
    Ceva mai serios, știi oricum zicerea *Țara te vrea prost*.
    Ei bine, și UE/ONU ne vor la fel (btw, subscriu și la perplexitatea ta apropo de sistemele opționale de aprindere automată a luminilor, activarea ștergătoarelor etc.)
    Bune, nu zic ba, dar numai cînd/dacă vor fi integrate-n mașinile autonome (la Sfântu Așteaptă-n România, da-i altă discuție asta.)

    În orice caz, producătorii-și freacă mâinile la fiecare nou *tătuc* artifici-intelighent obligatoriu legal, că pe drumul de la chinezi până-n UE prețu-i crește ca-n poveste. :-)
    20 3
  • Dupa cum ziceam, in momentul in care masinile autonome vor deveni functionale, guvernele vor interzice soferii umani. Nu mai e mult pana departe.

    In alta ordine de idei mi se pare ca lipseste din reglementare un lucru de bun simt care este deja in legislatia din america, si anume camera de mers cu spatele. Aia ar trebui sa fie obligatorie la fel ca oglinzile retrovizoare.
    10 6
  • Am mers cu un Subaru care avea elementi pe parbriz pentru incalzitul stergatoarelor,nu se mai prindea zapada de ele. As vrea ca asa ceva sa fie obligatoriu la orice masina,asta asa,daca tot cica le pasa de siguranta noastra.Astia de la CE nu stiu ce rahaturi inutile sa mai inventeze,acum o sa stea toti soferii cu ochii infipti pe tabletele cat televizorul din bord ca o sa creada gresit ca o sa franeze masina pentru ei. A,ca amuzament personal,cand vad o masina de generatie noua (care are franare de urgenta) ca doarme pe banda doi,il devansez mereu prin dreapta si cat mai aproape de elai ca-l sterg cu bara spate,e amuzant sa vezi cum le franeaza masinile automat... cu piciorul.
    7 20
  • Cred ca nu exista sofer care sa nu fi fortat niciodata vreo depasire,cel putin in Romania nu ai cum sa nu faci asta din cand in cand asta. Ce se intampla cand sunt cu acceleratia la podea,mai am un pic sintermin depasirea iar din fata imi vine un camion? Imi franeaza masina automat?
    4 17
  • @Tatraurs : cu acceleratia la podea pe final de depasire nu ai cum sa ai sub 60 /h. Cred ca nu ai inteles esentialul acestui sistem de franare automat. Iar commentul si mai de sus suna cel putin ..ciudat, cred ca realizezi si tu. Pe langa moralitatea cel putin discutabila a presupusei tale actiuni ,prieteneste iti spun ca mai devreme sau mai tarziu o sa intalnesti pe "cine nu trebuie' in trafic si ai toate sansele sa nu se sfarseasca bine pt. tine.
    20 2
  • andrei
    nu stiu daca realizati, dar o singura data daca te salveaza de accident, si acel sistem (care de regula e cateva sute de euro) si-a scos banii inzecit. nu mai zic ca te poate salva de multe ori.
    daca iti vine camionul din fata si mai ai cativa metri (ca atunci intervine franarea asta automata, nu de la sute de metri, lol) nu cred ca mai conteaza ce faci, ca e clar ca viu nu o sa mai fii. deci cum merge franarea in cazul ala va fi ultima ta grija. oricum, iti sugerez sa citesti intai cum functioneaza sistemul, ai sa ai mai putine nelamuriri.
    5 3
  • @asa e,am citit stirea in diagonala,oricum mi se pare o lege tampita facuta pentru roboteii de la volane care mai nou au nevoie si de sisteme care sa le tina banda,sa lebtraga usor de volan. Parca la audi sistemul de franare automata merge pana la 180km/h-210,nu mai stiu exact.Moralitatea mea la volannonfindiscutabila,asa este,dar cand dau de nesimtiti care dorm pe prima banda,ma vad in retrovizoare dar nu vor sa se traga pe prima,sfidator ii ard prin dreapta cat mai aproape de ei si cu bara mea spate foarte aproape de bara lor fata. Sunt totusi atent sa nu intre in mine si sa ma rasuceasca :)
    4 11
  • Iar daca e asa cum se zice,ca sistemul pe care il vor astia obligatoriu functioneaza pana la 60,mi se pare total inutil,poate sa fie bucuria asiguratorilor,nu stiu.dar,daca ai nevoie de un sistem automat de franare pana la 60km/h trebuie sa fii un sofer mai prost ca o maimutza,sa mergi deamboulea cu 50 si sa intrii in masina din fata ta ca n.ai avut timp sa reactionezi...
    3 9
  • @Tatarus: la fel de bou esti si noaptea cand ai in fata o caruta nesemnalizata pe un drum neiluminat? Sau iti sare un pieton in fata fix cand coborasesi ochii sa te uiti la sms-ul pe care l-ai primit?

    Zmeule ce esti. Pe toate le faci bine. Toti astia cu masurile lor sunt tampiti. Numai imbecili. Sa-si bage statisticile undeva...
    18 2
  • Mai jiji,eu nu fac accident pentru ca imi adaptez viteza. Daca tu la 50 ramai cu volanul drept ca n.ai avut timp sa faci ceva,nu ai ce cauta la volan. Mie nu-mi trebuie sistem de franare automata pana la 60 si nu vreau sa fiu obligat sa platesc pentru el. Mi-ar placea ca boii care comit oricefel de tamponari sa stea pe bara un an si sa le ai anuleze permisele,sa se mai rareasca cu ei pe strazi. Si nu stiu de ce esti suparat pe mine,esti probabil nesimtitul ala care sta ca "bo$$-ul" pe a doua banda . Si da,toti astia cu masurile lor sunt cretini,ia deschide ochii si vezi,tie iti place cam tot ce se intampla ii ultimii 30 de ani? Nunti se pare ca sunt legi date de boi pentru boi cam peste tot? Sau poate iti place ca faci parte din marea masa care rumega orice i se da.
    2 12
  • ...si poate o sa te prinzi si tu jijele ca nu iti vrea nimeni binele,totul are un interes obscur,pecuniar,sa te faca sa mai dai banii pe ceva. Crezi ca astora le pasa ca faci tu sau nu accident la 50,poate doar asiguratorii sa se mai bucure. Daca le pasau de tine nu te mai indopa statul cu mancare cu e-uri pe care o bagi cu placere in stomac,nu mai gaseai cola in scoli generale si tot asa...
    3 10
  • Poate gresesc eu,poate arabetele ala primit cu bratele deschise de ue,de cei care ii vor binele lui jiji,ala care a intrat cu camionul in multime la Nisa,daca acel camion avea sistem de franare automata...
    1 8
  • @Tatraurs : lasa-l pe jiji ca nu ai cu cine sa te certi .Imi pot permite sa te-ntreb unde locuiesti, pe unde-ti duci veacu ? In Bucuresti (si presupun ca in toate marile orase) cred ca cel putin 50% din tamponarile usoare sunt exact din aceasta cauza (ma fac ca nu am inteles ca ne-ai facut maimuta pe unii dintre noi) .Cine nu a patit-o in Bucuresti e doar din cauza ca nu a condus foarte frecvent sau nu a patit-o INCA . NU ai ce sa reactionezi la o viteza chiar si de 30-40 km/h daca se intampla ceva neprevazut cu masina din fata ta si tu esti la cativa metri distanta asa cum se circula de obicei. Iti dau un exemplu care m-i sa-ntamplat acu vreo 2 ani : iesire din parcare LIDL direct in Bulevard, iesire in rampa si cu vizibilitate proasta in stanga (curba), masina in fata mea la aprox. 2 metri, vad ca pleaca cu coada ochiului ,ma concentrez la stanga nu vine nimic si dau sa plec , surpriza omul se mai oprise dupa inca un metru ca tot nu era sigur ca nu vine nimica , ce sa mai opresti ca masina era oricum turata ca sa trec de rampa .Abia l-am atins dar a fost deajuns ca (bineinteles, de ce nu?) avea carlig de remorcare care mi-a aranjat grila inferiora. In sfarsit ,nu vreau sa intru in detalii dar un sistem ca asta ar fi vazut din timp ca masina din fata mea era inca un obstacol. Si sunt n si n exemple de situatii care pot aparea.DAR cel mai important este ca majoritatea accidentelor usoare ce implica ranirea PIETONILOR se intampla tot la viteze mai mici de 60 km/h in ORASE . Distanta de franare totala (cu tot cu timpul de reactie) la o viteza de 50 km/h este de aprox. 30 m ( E DIN STATISTICA) . Deci ,ACUM intelegi ? Din nou iti spun ca ti-a scapat esentialul acestei stiri/ acestui sistem care nu intervine asa cum crezi tu oricand ci in situatile cu adevarat critice si reactioneaza mult mai bine decat majoritatea oamenilor ,stie exact cum sa "dozeze" frana ca sa opreasca in cel mai scurt timp posibil.
    9 2
  • Andrei.
    Am o masina cu un astfel de sistem si una fara electronica exceptand ABS si EBD. Nu imi place ideea de a avea electronica inutila, insa sistemul de franare automata poate face diferenta intre o tamponare si o frana cu 0 avarii. Asta ca sa nu vorbim de lucruri mai grave.
    Am testat involuntar sistemul pe autostrada la cca 120km/h cand masina a inceput sa franeze singura pana sa ating eu frana, in conditiile in care in fata traficul aproape se oprise, dar totul s-a intamplat foarte rapid. In spatele meu o masina mai veche a franat foarte tarziu venind de-a latul soselei.
    2 0
  • @pipo,ok,o fi bun,scad accidentele,ramane de vazut. O sa scada tamponarile nu decesele pe sosele,o sa plateasca asiguratorii in loc de far+bara doar bara,cred ca e imposibil sa mai moara cineva la sub 50 cu masinile de acum. Treaba e ca o sa creada toti soferii ca sunt protejati de un sistem automat si o sa creada si ca au mai mult timp de privit in ecranul mobilului. Cum se intampla acum cu esp.ul,am vazut oameni calcand-o mai tare in curbe ca ei cred ca sunt protejati de esp,ca nu pot derapa daca il au pe masina. Nu am incredere in sistemele astea,parca volvo s.a facut de cacao la o prezentare mai demult,si Tesla la fel. Vreau sa am eu controlul nu masina. Pe youtube e o filmare,stiu ca e veche dar e buna ca exemplu,Airbus A320 crash at Habsheim . A aterizat avionul intr.o padure cu toate ca pilotii incercau sa tureze motoarele si sa se ridice,calculatorul a decis ca nu e cazul si ca vrea sa aterizeze. N.am chef sa ma duc dupa 2020 cu masina la service ca are un bug in soft si imi calca frana ca asa vrea ea. Si daca tot le pasa de siguranta oamenilor,sa se uite la cauza nu la efect,sa scoata orele de educatie lgb din scolile europene si sa faca educatie rutiera pe bune,sa ii invete de mici nu sa.mi puna mie sisteme automate in geam ca astia sunt prea tampiti sa se uite stanga-dreapta cand traverseaza strada. Si ar trebui, dupa mine,ca orice permis sa se dea dupa testat la greu calitatile unui sofer,pe indemanare si timp si sa faca toti la inceput cursuri defensive de pilotaj ,cred ca s.ar reduce accidentele cu 90%
    6 6
  • Eu am un sistem din acesta pe masina mea, ii spune CMBS - Collision Mitigation Braking System, ca parte din Honda Sensing. Cred ca am la activ doua situatii in care m-a salvat de la tamponarea masinii din fata mea. Situatia facea ca din pozitie stationara ma asiguram intr-un viraj la stanga sau dreapta, crezand ca soferul din fata profitase de o fereastra libera din trafic. Sistemul m-a surprins placut, deoarece soferul din fata nu se grabea nicaieri si eu nu am fost nevoit sa activez asigurarea auto :) La peste 35 la ora sistemul doar avertizeaza fara sa intervina.
    Stiu alte sisteme, precum cele de pe Opel, care se activeaza la orice viteza si pot crea neplaceri precum cele exemplificate de jiji, sau salvari de situatie ca in cazul lui Andrei.

    60 la ora este dupa parerea mea o limita buna, oarecum de compromis, deoarece poti sa faci dauna totala incepand de la 50 la ora..
    5 0
  • @pipo....aceeasi situatie. Eram atat de sigur ca cel din fata va profita de fereastra (de altfel se pusese in miscare) incat si eu am dat drumul la ambreiaj uitandu-ma in stanga. Am facut POC! in fundu' lui...omu's-a enervat.... eu am ramas calm....totul s-a terminat cu o strangere de mana si reparatii: el pe RCA si eu pe CASCO. Era mai bine daca aveam pe masina sistemul de prevenire a coliziunilor.
    3 0
  • Costescu Valentin Bodea
    @Green_Alex

    Prietene tu te-auzi ce aberatii spui ? Sa ai camera marsarier pe o masina inseamna sa ai i pus un display color, iar asta implica cost suplimentar pe langa costul camerei. Multe masini in varianta de baza n-au nici macar radio monocrom in 2019 ...radio ....tu intelegi ce zic ? Si nu ma refer neaparat la Dacia. Stiai ca noul Audi A1 nu are nici macar radio in base ? Intra pe website Audi .de pe configurator si ai sa vzi ca are intrare 1din speciala pt a iti monta tu un radio aftermarket . Daca asta nu e mult....Stiai ca noul Q3 are o "gaura" 2din in bord in schimbul "frumosului" display ultra-modern prezemtat in imagini de lansare ? Nu staiai ? Te invit sa te uiti pe configuratorul Audi.de . Iar tu spui de camera ? :)) Cand altii nu au nici radio ?
    2 1
  • @Costescu

    da'ce sarishi bre asa la gatu'omului? Nea'Green si-a spus o parere (si o dorinta). El e vinovat ca masinile pe care le-ai enumerat tu abia daca iti pun in pret volanul si toate 4 rotile? Intreb doar.

    legat de camera, anu 'asta mi-am facut un upgrade si eu la harb si mi-am pus o unitate media cu ecran de 7" luata de la chineji. Am constatat cu surprindere ca imi pusesera si o camera de marsalier in pachet. Am instalat-o de amoru' artei dupa mai bine de juma' de an. Concluzia fiind ca mai mult...ma incurca.

    deci....
    2 0
  • @pipo
    "iesire din parcare LIDL direct in Bulevard, iesire in rampa si cu vizibilitate proasta in stanga (curba)"

    Fizicienilor cumva? :))

    Întradevăr proastă intrarea/ieșirea aia din Lidl.

    revenind la subiect mi se pare utilă frânarea automată de urgență. Acum s-o vedem în practică. O să-i deranjeze pe unii zmei care se cred în Mad Max, accelerând în fundul unora și punând frână în ultimul moment. Acu' o s-o facă mașina pentru ei :)
    2 0
  • @Alex

    "Situatia facea ca din pozitie stationara ma asiguram intr-un viraj la stanga sau dreapta, crezand ca soferul din fata profitase de o fereastra libera din trafic."

    Dacă-ți spun că în situația prezentată de tine eu eram "șoferul din față" iar șoferul din spate care se asigura în viraj era... nevastă-mea?

    Mi s-a întâmplat în rondul de la Alba Iulia. După ce a intrat în mine și mi-a spart un catadioptru. replica ei: Am crezut că te-ai băgat după ce a trecut ăla, de ce te-ai oprit ca un mocoșit?

    A fost ceva supra realist, pentru că am plecat la serviciu separat, la 5 minute distanță. Traficul și soarta a făcut să mă ajungă și să mă pocnească din spate :)). Și mă pregăteam de o tiradă gen: blondă la volan, de ce nu caști ochii :)).

    În schimb m-a pupat (las' că nu-i nimic), cred că-și făceau cruce ăia care au văzut incidentul :))
    5 0
  • @ignis

    si intelegerea a fost amiabila...acasa? :)))
    3 0
  • @ vianu
    Bineînțeles:)). dar acum am și un atu. Nu mai poate să cârcotească nimic când merge cu mine și sunt la volan, că imediat îi zic: știi tu când... :)))
    4 0
  • @ignis
    Buna asta... Dupa cum se vede situatia este arhicunoscuta :)

    Zica lumea ce-o vrea dar cred ca oricarui sofer ii este draga masina si nu ar dori sa o loveasca inutil. Daca mai apare un sistem din acesta care sa mai salveze orgoliul, e de bine, parerea mea.

    PS: am impresia ca 5* Euro NCAP se acorda de ceva vreme numai masinilor care au astfel de sisteme active si pasive de evitare/mitigare a accidentelor.
    2 0
  • Maaama ce scandal, Dl.Costachescu stati usor sa nu va crape vreo vena, si sa le luam pe rand:
    1. salut introducerea franarii automate la viteze sub 60km/h in pachetele standard ca masura de siguranta. Poate face diferenta in evitarea copiilor sariti pe strada dar si a altora, sau a fiarelor. Ca zmeii se lauda ca nu au nevoie....e can-can.
    2.Camera de mers cu spatele, cu display in oglinda sau separat nu este o avere aftermarket, iar la volume mari devine sub 150 eur. In state s-a impus ca rezultat al unei statistici referitoare la copiii loviti in timpul manevrelor cu spatele.
    3.Faptul ca unele masini nu vin echipate cu radio (nu stiam) tine de confortul dorit de fiecare. Confortul este o optiune personala, pe cand siguranta (mai ales a celorlalti) trebuie sa fie o obligatie a statului.

    In cazul sistemelor de siguranta se aplica aceeasi fir logic precum in cazul ABS-ului sau al ESP-ului. Ambele au fost si inca sunt criticate de zmeii dornici de afirmare care controleaza vehiculele impecabil.
    1 0
  • @ignis : ha.ha..Da, uite ce mica e lumea, exact de Lidl Fizicienilor era vorba, am stat pana acu vreun an pe langa piata Ambrozie. Aia cu nevasta-ta e tare rau dar e si adevarat ca rondu' ala de la Alba Iulia e pericol public . Asta ca e ditamai rondul care de fapt... nu e rond, trec pe acolo zilnic si ma-ntreb intotdeauna ce-or face cei care nu sunt din oras sau din zona si se trezesc in mijlocul rondului ca tre sa dea prioritate la cei care vin dinspre Unirii sau P-ta Muncii. E greu sa urmaresti semnele de circulatie intr-o intersectie asa de mare in forma de rond. E periculos tare acolo si nu o data am vazut accidente evitate la limita acolo.
    2 0
  • Costescu Valentin Bodea
    @Green Alex

    Mai prietene, tu ai o problema in a intelege notiunea lucrurilor, asta in cazul in care aici se discuta despre sistemele de siguranta implementate de producatori, nu aftermarket . Daca era sa vorbim de dotari aftermarket, nu am fi mai ajuns aici, fiindca oricine isi poate instala pe masina sa ( chiar si cele cu intrare 1din ) un diaplay si o camera ( evident cu un cost de peste 1.000 euro + manopera in cazul in care optezi pt o camera Alpine si o unitate tot de la marci consacrate precum Sony, Pioneer etc...deci ajungem cam la pretul unei optiuni de fabrica ). Sa revenim sa oile noastre. Spui ca implementarea unui radio in masini premium in 2019 reprezinta comfort , dar spui ca ar trebui ca producatorii sa implementeze standard camera marsarier .....WTF amice ???? Pai pe ce va afisa imaginea de pe camera spate ? In frunte ? Aparitia acestei optiuni mecesita si alte modificari ale masinii, exact ca si in caxul kitului xenon . Sau tu crezi ca un kit xenon de fabrica este ca cel de 100 lei cumparat din europa de la taraba ? Nu ! Necesita si alte investiti ( primul dintre ele ar fi spalatorul pentru faruri care iarasi este un cost suplimentar ) .Capisci ? Idim suda.....si vezi ce se petrece in jur ;-)
    2 1
  • Costescu Valentin Bodea
    @Vianu, total de acord cu domnia ta. Consider multe dintre sisteme inutile pe masina, inclusiv si acelea care multi le considera "salvatoare de vieti" ( pă dracu ) , cand s-o " asterne " ăla cu coasă pe locul "mortului" nu te mai scapa mama mamelor sistemele pasive si hyper active de siguranta. Eu am condus un an Qashqai cu camere 360 grade , si mi se parea ceva care ma enerva la culme, inclusiv sistemul de ungi mort era deranjant si obositor la drum lung noaptea. Noroc ca se putea opri, altfel as fi smult firele .
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru