Șeful Mercedes despre lupta cu emisiile: “Clienții încă au încredere în motoarele diesel”

Publicat luni, 02.04.2018 09:45 de Petre Barac

Clienții își arată în continuare încrederea în mașinile diesel, fapt dovedit și de vânzările semnificative ale acestor motoare, a afirmat Dieter Zetsche, șeful Mercedes-Benz.

Cu toate că au apărut o mulțime de păreri care susțin că era diesel se apropie de final, există voci avizate care spun că aceste motoare vor juca un rol crucial în reducerea emiisilor de NOx sau de CO2.

Printre ele se numără și Dieter Zetsche, șeful Mercedes-Benz. Potrivit acestuia, constructorul german a vândut anul trecut mai multe motoare diesel decât în 2016.

“Cred că nu este în beneficiul societății să ignore beneficiile privind reducerea emisiilor de CO2 pe care motoarele diesel le oferă. Vorbim mult despre NOx, dar cred că emisiile de CO2 reprezintă cea mai mare problemă. La început de an, am observat o ușoară scădere a vânzărilor diesel, dar clienții arată în continuare încredere. Mai mult de 50% dintre clienții noștri au ales diesel, fiind mult mai deschiși către oportunități decât o arată abordările populiste ale politicienilor,” a declarat Dieter Zetsche.

În luna februarie, Curtea Administrativă Federală din Leipzig a decis că legea germană le permite administratorilor orașelor să interzică accesul mașinilor diesel în interiorul acestora. 

Conform dispoziției, orașele germane vor putea lua măsuri drastice independent de regulamentele naționale în vigoare. În cazul în care orașele vor decide să pună în aplicare decizia Curții, interdicția trebuie făcută gradual, în funcție de normele de emisii ale motoarelor.

Decizia considerată istorică de presa germană a pus pe jar autoritățile și industria auto. Noul ministru de Finanțe a spus că Germania trebuie să depună toate eforturile pentru ca interzicerea motoarelor diesel să nu aibă loc.

Via Autocar

  • Seat, luni, 02.04.2018 10:45

    incredibil ce criminal. auzi la el, co2 de la masini e mai periculos decat nox si pm. deci confirma ca nu mai e nici mercedes ce era odata..

  • criminal ignorant, luni, 02.04.2018 11:20

    Il doare pe el la basca de restul lumii. Ce, credeti ca asta merge pe jos ca sa inhaleze noxele emise de diesel ? Sau credeti ca el locuieste intr-o zona sufocata de trafic ? Pe el il intereseaza sa faca bani, cat mai multi.

  • ignis, luni, 02.04.2018 12:15

    Idiot nu e, înseamnă că minte cu bună știință. CO2 e mai periculos decât NOx? Să-i spună cineva mustăciosului că CO2-ul nu este o noxă ci un poluant cu efect de seră Atunci să nu mai inspire (areul pe care-l respirăm conține 0,4% CO2) și să nu mai expire (Prin oxidarea internă se emite ca în orice ardere CO2 și apă), să nu mai emită CO2-ul din plămâni că ne intoxică. Și să nu mai bem apă minerală și nici bere, că ne otrăvește. Bulele alea sunt formate din CO2, care în opinia mahărului neamț este mai periculos decât oxizi de azot, oxizi care în contact cu umiditatea din aer formează acid azotic și acid azotos. Care acizi în combinație cu particulele de cenușă și praf din aer sunt o bombă chimică, atât prin acțiunea acizilor directă asupra mucoaselor cât și prin efectul de dizolvare (mineralizare) a metalelor grele din particulele solide de cenușă și praf, metale care se absorb astfel mai ușor în organsim. Bomba asta chimică se numește smog, smog care ne omoară direct. Vreți să vedeți un efect real al acestei bombe chimice? S-a întâmplat în Anglia. http://www.bbc.com/news/av/stories-42357608/death-by-smog-london-s-fatal-four-day-pea-souper Iar mincinosul uită să spună că și motoarele diesel emit CO2, doar ard și ele hidrocarburi. Numai că la motoare cu puteri comparabile, dieselul emite mai puțin (nu cu mult). Asta nu mai e confuzie și nici minciună e propagandă criminală.

  • Bogdan, luni, 02.04.2018 16:21

    Voi nu vedeti imaginea de ansamblu. Da, la nivel de sosea Nox-ul ne afecteaza mai tare si imediat. La nivel planetar, CO2 ne afecteaza si el, iar schimbarile climatice le vom resimti innclusiv si pe pielea noastra. Numai ca asa suntem noi, daca ne e bine azi, e ok, ce se intampla maine, peste un an, peste 10, ce se va intampla cu copii nostri are mai putina importanta.

  • @bogdan, marţi, 03.04.2018 05:10

    cu cat crezi tu ca reduc co2 dieselurile care sunt in cap acum la vanzari? cu 0,5% din poluarea totala a omului cu co2? sau mai putin? tu ai idee ce vorbesti azi?

  • vianu, marţi, 03.04.2018 09:23

    are importanta cu cat se reduce? important e sa se inceapa de undeva si sa existe vointa...nu s-au facut decat cativa pasi concreti luati la nivel micro pentru ca, s-a dovedit, deciziile politice la nivel intertari nu fac cat o ceapa degerata in ochii unor malformati congenital de tipul Trump si sleahta lui de followers. Dieter Zetsche vorbeste 100% ca un businessman. Domnule Petre Barac...political discussions suggest ineptii politicianiste "More than 50% of our sales are diesels. They are more open to the options than the political discussions suggest."

  • MMe, marţi, 03.04.2018 13:54

    pfffffuaaaaa....cati experiti in mediu si ecologisti, are tarisoara asta! Eu am dizal si mi se barlaie!!