#RomanianRoads by Michelin: Renault Megane RS se prezintă

de Dragoș Băltățeanu
Luni, 05.08.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault Megane RS este cel mai important Hot Hatch produs de constructorul francez din 2004 și până astăzi. Va veni alături de noi în #RomanianRoads by Michelin în cea mai recentă și performantă formă: Megane RS Trophy.

RS este acronimul pentru Renault Sport, divizia constructorului francez responsabilă pentru modelele cu performanțe sportive din gamă.

O divizie care a devenit faimoasă și respectată pentru produsele pe care le-a adus în lumea auto. De la Clio RS la Megane RS, plus implicarea în Formula 1 și alte forme ale sportului cu motor fac din Renault Sport o forță în lumea automobilelor performante.

Așa că un reprezentant Renault Sport nu putea lipsi din turul nostru #RomanianRoads by Michelin. Și nu oricare, ci tot ce are mai bun divizia sportivă a mărcii franceze. Vom avea alături de noi un Renault Megane RS Trophy. 300 CP livrați către puntea față de motorul de 1.8 litri turbo, direcție integrală și șasiu Cup ce oferă o caroserie mai rigidă cu 10% față de cea a modelului Megane RS normal.

Dar, până să ajungem la modelul ce ne va însoți în #RomanianRoads by Michelin, să facem o scurtă incursiune în istorie.

Prima generație Renault Megane RS (2004)

Născut la Dieppe (Franța) primul Renault Megane cu gene sportive a fost lansat în 2004 și era bazat pe a doua generație a modelului compact francez. Cu un look angular, Megane RS225 pe numele său complet, era disponibl atât în variantă cu trei portiere, cât și cu cinci. Cei 225 CP și 300 Nm erau furnizați de un motor de 2.0 litri turbo asociat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Puterea era suficientă pentru ca Megane-ul RS 225 să accelereze de la 0 la 100 km/oră în 6.5 secunde și să atingă o viteză maximă de 240 km/oră.

Renault Sport a adus o serie de îmbunătățiri modelului Megane RS și așa apărea versiunea 225 Cup, al cărei șasiu era mai rigid. Versiunea beneficia de frâne cu discuri perforate și etrieri vopsiți în roșu plus jante de 18 inch cu design diferit. 

Apoi, pentru că în 2005 Renault cucerea titlul în Campionatul Mondial de Formula 1, constructorul francez avea să sărbătorească cu o ediție specială a modelului Megane RS numită 230 Renault F1 Team R26. Puterea motorului creștea la 230 CP, iar cuplul la 310 Nm.

Modelului beneficia de șasiul Cup plus o serie de personalizări în stilul echipei de Formula 1 Renault.

Renault Sport avea să mai adauge în gama Megane RS și o versiune diesel numită Megane RS dCi 175 ce folosea un motor de 2.0 turbodiesel ce oferea 175 CP și 360 Nm.

Ultima versiune a primei generații Megane RS a sosit în 2009 și a fost o variantă cu 123 kg mai ușoară a modelului R26. Numele ridicol de lung făcea din nou referire la echipa de Formula 1 Renault: Renault Megane RS 230 Renault F1 Team R26.R. Modelul folosea o capotă din carbon, hayon și geamuri laterale spate din policarbonat, scaune sport Sabelt și centuri în șase puncte. Doar 450 de exemplare R26.R au fost construite.

A doua generație Renault Megane RS (2010)

Rețeta de succes a fost repetată și cu a treia generație a modelului Renault Megane. Astfel, în 2010, noul Megane RS era prezentat publicului. De data aceasta puterea a ajuns la 250 CP, fiind furnizată tot de un motor de 2.0 litri turbo. Toți cei 250 CP sunt livrați asfaltului prin intermediul punții față și a unei cutii de viteze manuală cu șase trepte. Ca de obicei, Renault Sport și-a pus amprenta prin folosirea de frâne Brembo, aripi evazate, spoilere mai mari și o evacuare centrală. 

La fel ca și la prima generație, Megane RS a existat și în versiune Cup ce beneficia de un șasiu mai rigid, suspensie modificată și frâne cu etrieri roșii.

Pentru că Megane RS devenise un model popular printre pasionații de compacte sportive, Renault Sport a dus povestea mai departe prin introducerea în 2011 a versiunii RS Tropy, o ediție limitată cu puterea mărită la 265 CP. Doar șase secunde erau necesare pentru a sprinta de la 0 la 100 km/oră.

Din 2012, Megane RS adopta motorul de 265 CP de la versiunea Trophy, iar în 2014, pentru că Seat cucerea recordul pentru un tur de Nurburgring cu o mașină de producție cu tracțiune față, Renault Sport răspundea cu versiunile RS 275 Trophy și Trophy-R. Acestea beneficiau de un motor ce dezvolta acum 275 CP grație unei evacuări Akrapovic din titan.

A treia generație Renault Megane RS (2017)

Iată-ne ajunși și la actuala generație Megane RS.

Lansată în 2017 și bazată pe actualul Megane, noul RS este acum disponibil doar în variantă cu cinci portiere. Capacitatea cilindrică a motorului a scăzut la 1.8 litri, iar puterea a ajuns la 280 CP pentru versiunea clasică și 300 CP pentru Megane RS Trophy. Francezii au rămas fideli tracțiunii față, dar au adăugat o serie de ingrediente pentru a face din Megane RS o mașină și mai interesantă. Mai mult, pentru prima dată în istorie, Megane RS poate fi coomandat cu și cu cutie de viteze automată cu două ambreiaje EDC.

Există trei variante pentru actualul Megane RS: RS 280 cu șasiu sport (versiunea normală), RS 280 șasic Cup (ce primește un șasiu rigidizat, suspensie mai tare cu 10% și diferenția cu alunecare limitată Torsen plus etrieri de culoare roșie) și Megane RS Trophy 300.

Acesta din urmă este vedeta turul nostru. Suspensia este cu 25% mai fermă față de RS-ul normal, iar acest lucru va fi interesant de simțit pe drumurile noastre nu mereu perfecte. Avem diferențial Torsen mecanic cu alunecare limitat, discuri de frână mai ușoare și o evacuare mai sonoră ce promite să ne delecteze cu pops-and-bangs.

Plus, vom avea la dispoziție 300 CP gestionați cu ajutorul unei cutii de viteze cu șase trepte și direcție integrală Renault4Control. La interior, vom profita de scaunele sport Recaro îmbrăcate în Alcantare. Scaunele sunt acum amplasate cu 20 mm ami jos față de versiunea normală a modelului RS. Volanul este și el îmbrăcat în piele Alcantara.

Renault Megane RS Trophy va fi una dintre cele mai puternice mașini din #RomanianRoads By Michelin 2019, iar calitățile sale o vor face cu siguranță preferata multora.

#RomanianRoads este un proiect Automarket.ro

Partener principal:
Michelin

Alimentat cu:
Rompetrol efix

Conectat de:
Orange

Parteneri:
Radio Zu
NetBet

Comentarii (1)

  • Superba masina.
    8 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru