Raport pe 2017: uzina Dacia de la Mioveni a produs peste 313.000 de mașini, în scădere cu 2% față de 2016

de Cornel Șocariciu
Luni, 08.01.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
313.883 de mașini au fost asamblate în 2017 în cadrul fabricii Dacia de la Mioveni. Rezultatul obținut anul trecut este cu 2% mai mic față de cel din 2016.

În 2017, în cadrul uzinei Dacia de la Mioveni s-au produs 313.883 de vehicule, cu 2% mai puțin comparativ cu 2016 (320.457 de exemplare). În această perioadă, uzina de la Mioveni a produs și 45.036 de SKD-uri (caroserii semi asamblate pentru Algeria), față de cele 42.193 de SKD-uri fabricate în 2016.

În cele 12 luni ale anului trecut, uzina de la Mioveni a produs 205.565 de exemplare Duster, 40.837 de unități Sandero și 34.935 de exemplare Logan MCV. De asemenea, în 2017, fabrica Dacia de la Mioveni a asamblat 32.546 de unități Logan.

În luna decembrie a anului trecut, românii au produs în cadrul uzinei din Mioveni doar 21.093 de autovehicule. Dacia Duster a fost asamblat în 18.077 de exemplare, Dacia Sandero a fost produs în 1.262 de unități și doar 625 de exemplare Logan MCV au părăsit poarta fabricii. 

În 2016, uzina de la Mioveni asamblase 190.825 de unități Duster, 51.778 de exemplare Sandero, 40.480 de unități Logan MCV și 37.014 exemplare Dacia Logan.

Via | ACAROM

Comentarii (14)

  • daciana
    Desi nu are logica practica totusi ca orice SUV si Duster se vinde bine. Dillema este legata insa de Logan sedan care este mai scump cu 950 euro decat Logan MCV!!! Asta in conditiile in care diferenta de pret intre un Megane sedan si un Megane break este de 700 euro iar la Ford Focus e de doar 250 euro!!! Masini din alta liga decat Loganul... dar de, sunt pusi pe jegmaneala frantuzii... de ce sa nu jupoaie daca le merge? in occident se vand doar hatchback-uri si break-uri deoarece sunt practice si oricum sunt ieftine pt ei, iar in Romania se vinde sedanul ca e mai ieftinache... insa cifrele de productie ar trebui sa ii faca pe lacomii astia sa se gandeasca la varianta Skoda Octavia sau Rapid care a unit avantajele hatch si sedan in aceeasi varianta de caroserie + break-ul ca varianta separata!

    PS la Logan I sedanul era total diferit fata de MCV care era un fel de utiitara mult mai spatioasa si cu 2 usi spate cu deschidere in lataral, insa odata cu trecerea la break-ul clasic cu hayon nu se mai justifica diferenta uriasa de pret intre cele 2 variante de caroserie... lasati lacomia bai parizienilor!!!!
    7 10
  • @daciana un Logan SL PLUS costa 7880€ (motor benzina 75CP) cel mai ieftin Rapid face 12150€ (motor benzina 70CP) sunt 4000€ diferență. Chiar daca îți iei Logan Prestige Plus diferența este de 3000€ ( costa 9020€), sunt niște bani totuși! Nu este o varianta Skoda pentru o mașină noua la 10000€ maxim.
    Cu MCV ai dreptate!
    8 1
  • hb-ul nu e cu nimic mai practic decat sedanul decat prin faptul ca e mai mic si mai usor de parcat (in Franta sau Italia locurile de parcare sunt mici si se parcheaza la mm in marile orase - soferii lovesc tamponeaza si imping masinile parcate cu propriile auto). Asta e si motivul vanzarilor mari in vest. Cine crede ca vesticii cumpara hb pentru gura mare de incarcare se inseala amarnic. Vesticii nu cara mobila de la Ikea in portbagaj ca romanii. Platesc transportul. Simplu. Ca spatiu de depozitare al bagajelor, sedanul e rege fata de hb. Ai 20-60% in plus, in functie de model. Plus ca toate sedanurile actuale au bancheta pliabila 40/60, ceva ce acum 10 ani vedeai doar la break, hb, van sau suv. Greutatea in plus a sedanului nu se simte, fiind de +5% in cel mai rau caz. Neglijabil.

    In tarile estice sedanul se vinde mai bine ca hb-ul pentru ca o familie are in general o masina. In vest o familie din clasa medie are 2-3: 2 de oras-naveta si 1 pentru concedii.

    E normal ca daca cererea spre un tip de caroserie e mai mare pe o piata, preturile acelui tip de caroserie sa fie mai mari. E legea cererii si a ofertei. Nu e nicio jecmaneala frantuzeasca... La noi breakurile nu s-au vandut bine niciodata, nici pe vremea Daciei 1310, chiar daca un break e mai practic si decat sedanul si mai ales decat hb-ul.
    9 1
  • daciana
    @ xxx
    nu comparam preturi ci variante de caroserie... toata lumea e de acord ca break-ul e varianta cea mai practica de caroserie... iar @ Andy aduce argumente contra hb... insa cum nu toata lumea e atrasa de break-uri atunci Skoda a gasit varianta ideala si anume forma de sedan disimulata intr-un hatch

    @Andy
    o fi si cum zici tu cu exceptia pretului de 950 euro pt o masina ieftina care reprezinta undeva la 10-15% din pretul masinii... enorm! am adus argumentul unui Ford Focus cu diferenta de 250 euro...iar acolo masina e mai scumpa, implicit costuri de fabricatie mai mari

    lucrezi cumva pt DACIA/ RENAULT?

    nu inteleg logica expresiei ”E normal ca daca cererea spre un tip de caroserie e mai mare pe o piata, preturile acelui tip de caroserie sa fie mai mari” in cotextul discutiei... pai MCV-ul nu s-a vandut mai bine ca sedanul mereu iar diferenta de pret a fost tot de un miar
    0 4
  • Dacia are preturi foarte bune, la ce cantitati produce este masina facuta "artizanal". Este o cuitie cu roti, nu se poate compara cu restul masinilor, poate cu cele de la Tata sau unele chinezari.
    0 6
  • @daciana
    Am înțeles ce vrei sa spui, dar iți dau exemplu de la Octavia 3 (la Rapid nu știu dimensiunile), hayonul este foarte lung, eu am 1,84 si pot sa mă agat de bareta ca sa-l închid, o persoana la 1,65 va avea dificultăți (exista varianta sa-l închizi apăsând pe un buton dar costa)
    O alta problema este iarna, daca-l îl lași un minut deschis cei din interior vor suferi de frig. Personal daca ar fi sa aleg un break as prefera tipul vechiului MCV de la Dacia, chiar daca este o furgoneta la baza
    1 1
  • Andy, mi-au plăcut explicațiile tale, par foarte corecte.
    Și de dragul exactității, hai să zicem că la Logan Laureate diferența e de 880 de euro între sedan și MCV. Nu de alta, dar sunt prea mulți amatori de sh care-și aruncă pe aici părerile personale greșite înainte de a da un ochi pe site-ul Dacia să verifice.
    Și dacă ar face-o, ar constata de exemplu că Loganul e mai ieftin în aceeași variantă de echipare decât Sandero. Ups, dar ăsta nu mai e motiv de cârcoteală, culmea, despre bani la cele mai accesibile mașini.
    1 1
  • daciana
    Nu-s amator de second, detin Dacia Logan 1.5 dCi Laureate, cumparata noua in 2014. Sedan. Asadar vb in cunostinta de cauza. Portbagajul e o pacaleala de marketing. O avea el putin peste 500 litri dar deschiderea capacului e minuscula. Nu poti baga in el decat plase de cumparaturi. Buza de jos, de la spoiler face sa nu poti introduce in el decat obiecte lungi flexibile sau de genul tevi, tuburi cu diametre foarte mici, chiar cu bancheta aia rabatabila 60/40.

    Regret ca am luat-o, e mai practic break-ul sau chiar hatch-ul.

    De dragul exactitatii, risc sa devin pisalog si revin cu urmatoarele:
    Dacia Logan 1.0 benzina, SCe, 75 CP Acces - 6950 euro
    Dacia Sandero 1.0 benzina, SCe, 75 CP Acces - 7150 euro
    Sacial Logan MCV 1.0 benzina, SCe, 75 CP Acces - 7900 euro

    Renault Megane 1.6 benzina, SCe, 115 CP Life - 14 700 euro
    Renault Megane Sedan 1.6 benzina, SCe, 115 CP Life - 14 800 euro
    Renault Megane Estate 1.6 benzina, SCe, 115 CP Life - 15 500 euro

    Ford Focus 1.0 benzina turbo, 100 CP Trend - 16 000 euro
    Ford Focus 4 usi (sedan) 1.0 benzina turbo, 100 CP, Trend - 16 250 euro
    Ford Focus Wagon 1.0 benzina turbo, 100 CP Trend - 16 500 euro

    In gama premium, constructori precum Audi, BMW sau Merceds cer aproximativ 1500 euro suplimentar pt un break fata de varianta sedan.

    Daca vi se pare ca 950 euro sau chiar 880 euro, ca tot voia cineva mai sus sa fie exact in cifre, e o diferenta normala pt un automobil care este ieftin prin definitie inseamna ca ori sunteti angajati Renault ori aveti salarii de 2000 euro pe luna si nu va uitati la bani. Numai ga gama Dacia este pt cei cu remuneratii de 500 euro nu pt voi... faceti ce vreti cu banii vostri baieti!...
    1 3
  • daciana
    Nu-s amator de second, detin Dacia Logan 1.5 dCi Laureate, cumparata noua in 2014. Sedan. Asadar vb in cunostinta de cauza. Portbagajul e o pacaleala de marketing. O avea el putin peste 500 litri dar deschiderea capacului e minuscula. Nu poti baga in el decat plase de cumparaturi. Buza de jos, de la spoiler face sa nu poti introduce in el decat obiecte lungi flexibile sau de genul tevi, tuburi cu diametre foarte mici, chiar cu bancheta aia rabatabila 60/40.

    Regret ca am luat-o, e mai practic break-ul sau chiar hatch-ul.

    De dragul exactitatii, risc sa devin pisalog si revin cu urmatoarele:
    Dacia Logan 1.0 benzina, SCe, 75 CP Acces - 6950 euro
    Dacia Sandero 1.0 benzina, SCe, 75 CP Acces - 7150 euro
    Sacial Logan MCV 1.0 benzina, SCe, 75 CP Acces - 7900 euro

    Renault Megane 1.6 benzina, SCe, 115 CP Life - 14 700 euro
    Renault Megane Sedan 1.6 benzina, SCe, 115 CP Life - 14 800 euro
    Renault Megane Estate 1.6 benzina, SCe, 115 CP Life - 15 500 euro

    Ford Focus 1.0 benzina turbo, 100 CP Trend - 16 000 euro
    Ford Focus 4 usi (sedan) 1.0 benzina turbo, 100 CP, Trend - 16 250 euro
    Ford Focus Wagon 1.0 benzina turbo, 100 CP Trend - 16 500 euro

    In gama premium, constructori precum Audi, BMW sau Merceds cer aproximativ 1500 euro suplimentar pt un break fata de varianta sedan.

    Daca vi se pare ca 950 euro sau chiar 880 euro, ca tot voia cineva mai sus sa fie exact in cifre, e o diferenta normala pt un automobil care este ieftin prin definitie inseamna ca ori sunteti angajati Renault ori aveti salarii de 2000 euro pe luna si nu va uitati la bani. Numai ga gama Dacia este pt cei cu remuneratii de 500 euro nu pt voi... faceti ce vreti cu banii vostri baieti!...
    1 0
  • Cred ca piata "cere" o noua generatie Logan/Sandero. Deja modele astea fac anul acesta 6 ani de cand sunt pe piata. A trecut "euforia" faceliftului si lumea vrea sa vada abodarea lui Duster si pe Logan si Sandero. Deci ma astept la vanzari tot mai slabe ale acestor doua modele. E ce a totusi firesc.
    In plus sa speram ca se vor rezolva si problemele mici si enervante ale lui 0.9 TCe si a cutiei de viteze Easy-R, mai ales in combinatie cu 0.9 TCe.

    @daciana, problema deschiderii portbagajului e o problema tipoca pentru astfel de caroserie. Nu ai analizat treaba asta inainte sa cumperi? Oricum nu mai conteaza. Bucura-te de masina.
    6 0
  • Dacia Logan 0.9 Ambiance, diferență sedan - MCV 830 EUR
    Dacia Logan 0.9 Laureate, diferență sedan - MCV 880 EUR
    Dacia Logan 0.9 Prestige, diferență sedan - MCV 880 EUR

    Versiunea Access ...ei bine acolo diferența e mai mare, de 950 de euro.
    Însă din nou problema e modul de abordare....la Logan sedan Access s-a încercat atingerea unui preț cât mai mic prin tăierea drastică a dotărilor, este pur și simplu cea mai ieftină mașină din gamă.
    Așa că nu e MCV-ul mai scump, ci sedanul Access e mai ieftin..... ca să nu mai întreb câtă lume cumpără versiunea asta super spartană de Logan, că tot ne comparăm cu mașini cu cel puțin 50% mai scumpe
    Dar așa e românul, caută cea mai mare diferență și zice că e mai scump MCV-ul, când de fapt e mai ieftin sedanul, inclusiv față de Sandero. Ultima dovadă, să găsești nod în papură unui sedan cu portbagaj generos că nu e făcut să care țevi!
    2 1
  • daciana
    Exact, Logan e facuta inclusiv sa care tevi... e facuta pt saraci! Sau asa ar fi ideea pt ca cei ce si-o pemit in Romania nu sunt chiar saraci. Are unele avantaje dar si multe dezavantaje.

    Ai cumva impresia ca Renault-ul vinde Logan sedan in pierdere? te inseli, doar ca MCV-ul il vand cu un profit mult mai mare!!!

    Sa ceri intre 830-950 euro pe o caroserie break desi toti ceilati cer mai putin, cu exceptia celor premium, e ca si cum Toyota ar cere mai multi bani decat Mercedes pt asta!

    Inca nu a raspuns nimeni daca e angajat Renault

    PS cea mai ieftina varianta de caroserie e prima proiectata, de obicei si cea mai vanduta (la Dacia e o exceptie legata de vanzari). Regula e valabila pt sedan la Dacia si pt hatch la celelete marci... de aia vi se pare mult prea ieftin sedanul Logan, insa pretul corect ar fi cel mult cel practicat de Ford cu diferenta de 250 euro de la o varianta de caroserie la alta
    2 1
  • Dacia nu e o marcă pentru săraci, e o marcă pentru pragmatici. Cine e sărac poate să se pricopsească oricum cu o bijuterie din târg de la Vitan la mult mai puțini bani decât un Logan nou.
    Renault nu e societate de binefacere pentru românii care vor mașini care să taie lemne, să bată cuie...etc., pe 3 lei găuriți. Și să aibă 10 airbaguri (funcționale?), 7 stele euroncap și 200 de cai morți în grajd.
    Și nu, nu trebuie să fii angajat Renault ca să sesizezi ridicolul unei comparații între Loganul chel de 7.000 și Focusul care pleacă de la 15.450 de euro.
    6 1
  • daciana
    Aferim! Este ridicol ca o marca low cost sa ceara pe un break aceeasi bani ca in gama premium iar marcile de volum sa ceara la jumatate sau chiar sfert!!!

    Eu zic sa încheiem subiectul, eu o sa imi plimb Loganu” iar tu Diamond Star-ul... nu de alta dar vede Ford cum merge treaba si o sa ceara 1500 pistari suplimentar pe Wagonu! lor...
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru