Promisiunile Guvernului: peste 1.000 de stații de încărcare/ alimentare pentru mașinile electrice și cele care folosesc gaz natural comprimat vor fi instalate în țară, până în 2020

de Petre Barac
Vineri, 16.02.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Guvernul susține că va înființa circa 1.000 de stații de încărcare/ alimentare pentru mașinilor electrice și cele care utilizează gaz natural comprimat, la nivel național, potrivit unei strategii pe următorii trei ani.

Autoritățile de la noi pregătesc o strategie care să ducă la dezvoltarea pieței auto “în ceea ce privește combustibilii alternativi în sectorul transporturilor”.

Un plan al Guvernului arată că, pânâ la sfârșitul anului 2020, România va avea cel puțin 1.000 de puncte de încărcare a mașinilor electrice, dar și pentru alimentarea vehiculelor ecologice care funcționează cu ajutorul gazului natural comprimat (GNC)

Documentul se află în dezbatere publică încă de anul trecut, fără să fie băgat prea mult în seamă. Însă, el conține prevederi importante cu privire la strategia României în ceea ce privește amplasarea staţiilor de încărcare pentru maşinile electrice.

Din cele 1.000 de stații de încărcare/alimentare cu energie electrică și GNC, 166 vor fi amplasate în oraşe, iar restul în afara zonelor urbane.

Estimarea pentru fiecare oraș arată în felul următor:

București - 50 puncte de reîncărcare cu energie electrică  şi 10 stații de realimentare cu GNC

Bacău, Brașov, Brăila, Galați, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Oradea, Ploiești, Timișoara, Baia Mare, Pitești - câte 5 puncte de reîncărcare cu energie electrică şi câte o stație de realimentare cu GNC

Arad, Reșița, Drobeta Turnu-Severin, Deva, Zalău, Satu-Mare, Bistrița, Suceava, Botoșani, Piatra Neamț, Târgu Mureș, Vaslui, Miercurea Ciuc, Bacău, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Focșani, Râmnicu Vâlcea, Târgoviște, Buzău, Tulcea, Târgu Jiu, Slatina, Alexandria, Slobozia, Călărași, Giurgiu – o stație de reîncărcare cu energie electrică.

Via Economica.net

Comentarii (11)

  • wolteanoo
    CNG este foarte interesant doar ca in Romania nu aduce nici un importator masini cu acest combustibil probabil din cauza lipsei statiilor de alimentare.
    Consumul in regim de autostrada este 4-4.5 kg/100km la 130km/h iar in oras nu sare de 6-7. Vorbesc aici de un Leon TGI 1.4 110 CP, DSG 7 pe care l-am inchiriat in Italia.
    5 0
  • @wolteanoo oricine poată sa pună, inclusiv Dacia, cred ca au si făcut așa ceva pentru Iran (sau au montat in Iran așa ceva)
    3 1
  • wolteanoo
    @xxx ai idee cat costa un kit pentru CNG? banuiesc ca e semnificativ ma scump decat unul pentru GPL
    0 0
  • Marian
    La noi in tara sunt 2 statii CNG in acest moment, 1 in Bucuresti iar cealalta la Rm. Valcea unde o firma de transport persoane foloseste microbuze cu acest tip de combustibil.
    3 0
  • Pai da...
    @xxx Cu siguranta nu a pus Dacia pt Iran nici macar GPL. In Iran costul unui litru de benzina este destul de mic, asa ca nu renteaza sa pui GPL sau GNC. Pretul este de 0.36 US dolar per litru conform http://www.globalpetrolprices.com/Iran/gasoline_prices/

    Interesant este ca nici macar in Franta nu sunt asa de raspandite statiile de GNC.
    In italia este ceva mai particular, GNC este mai subventionat de stat decat GPL (deci mai ieftin). De aceea incet lumea nu mai cumpara GPL si trec pe GNC.
    3 1
  • Marian
    In Bulgaria sunt in acest moment 130 statii CNG, iar in Moldova vreo 13. O harta actualizata cu adresele tuturor statiilor se gaseste la http://cngeurope.com/
    4 0
  • "Un plan al guvernului arata ca ..." - nici nu are rost sa citesti mai departe . Oricum "Doamne apara si pazeste" sa faca guvernul pe barba lor astfel de statii , cu vreo firma gen Teldrum , ar fi pericol public acele statii.
    Lasand gluma la o parte, ar fi nemaipomenit sa avem asa ceva dar...hai sa fim seriosi (ma abtin) . E trist.
    13 2
  • @wolteanoo bănuiesc ca da, ținând cont ca presiunea este pe la 170bari in sus, nu știu sa spun
    3 0
  • @Pai da
    Iran anul 2007 aveau cota de 100l benzina/luna, nu știu cat costa daca consumai in plus (la epoca aceea nu aveau capacitați de rafinare)
    In 2007 erau ceva mașini cu CNG in Iran 40l= 2$ = 500km pentru Tondar nu știu ce model
    Nu sunt sigur dar cred ca au pus in Iran CNG, părerea mea, pentru ca Teheran este cumplit ca si circulație 100l benzina nu cred ca ținea 2 săptămâni
    2 0
  • Octavian
    @Automarket:
    Ati putea face un reportaj respectiv un test cu acest GNC?
    Scuzati-mi ignoranta dar eu am aflat acum vreo 10 zile de acest GNC si consider ca sunt cat de cat informat. Deci va dati seama cat se cunoaste despre acest subiect.
    5 0
  • Pai da...
    @xxx M-am mai documentat, s-a pus totusi chit de CNG pe Logan in Iran si in India ( a fost o chestier experimentala pentru Delhi si Mumbai), dar nu de Dacia/Renault ci de unele firme (in India a fost vorba de Landi Renzo). In Iran s-a produs acel chit doar intre 2010- 2012. Si daca tot vorbim despre CNG, vezi aici un articol interesant:
    https://financialtribune.com/articles/auto/64969/bleak-future-for-cng-hybrid-cars-in-iran
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru