Porsche a cumpărat 10% din Rimac: nemții vor să pună mâna pe tehnologia producătorului croat de hypercar-uri electrice

de Paul Cosma
Miercuri, 20.06.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche a anunțat achiziția unui pachet de 10% din acțiunile Rimac, producătorul croat de hypercar-uri electrice, fără ca suma investită să fie dezvăluită. Nemții speră că tehnologia celor de la Rimac îi va ajuta să-și dezvolte programul privind mașinile sale electrice.

Compania croată Rimac, specializată în dezvoltarea de hypercar-uri electrice, a debutat pe piață în urmă cu 7 ani prin lansarea lui Concept One, cu patru motoare electrice care furnizau un total de 1.074 CP și 3800 Nm.

Croații au revenit în acest an cu un nou model, pe numele său Rimac C_Two (foto). Patru motoare electrice, 1914 CP și un cuplu de 2300 Nm sunt doar câteva dintre detaliile acestui hypercar.

Activitatea Rimac nu a trecut neobservată, iar compania a reușit să atragă un investitor foarte important. Cei de la Porsche au anunțat achiziția unui pachet de 10% din compania croată, dar nu au dezvăluit suma investită.

Nemții speră că tehnologia hypercar-urilor Rimac îi va ajuta să-și dezvolte programul privind mașinile sale electrice.

Via Porsche

Comentarii (5)

  • dupa miliardele investite in programul de electrificare Mision E / e-tron / I.D. ????

    incep sa-mi pun intrebari in legatura cu banii aia fluturati cu atat obstinatie in imaginea de companii inovative din grupul mama si in banii declarati ca fiind destinati dezvoltarii de tehnologii ca electrificarea.

    daca acest concern ar fi luat la bani marunti imi este teama ca s-ar descoperi o cocina financiar-contabila de proportii, inselaciunea emisiilor trucate fiind doar varful aisbergului.
    17 5
  • Rudolf D.
    Mai da ce le stii tu! Cu 10 % din actiuni zici?
    1 5
  • @vianu
    Ai dreptate.
    Pare foarte ciudat ca un concern care a investit miliarde in cercetare sa aiba nevoie de tehnologie de la o firma de garaj care a comercializat pana acum in jur de 10 autovehicule.
    11 4
  • @@vianu
    Compania aia de garaj de care vorbesti e cu cativa pasi in fata tuturor din punct de vedere al inovatiei in tehnologiile pentru masini electrice. Si aici includ si Tesla.
    Rimac e o companie care asta ofera: componente pentru electrice si tehnologii software pentru alti producatori. Masinile pe care le produc sunt asa cum le spune numele niste "concepte", un fel de carte de vizita. Practic prin alea cateva masini pe care le produc ei spun doar:
    "Uitati ce se poate produce folosind tehnologiile oferite de noi"

    Modelul de business e diferit fata de un producator clasic.
    6 0
  • @@vianu

    e ciudat tinand cont de dimensiunea concernului de care apartine Porsche, dar astfel de "chestii" se intampla. Par egzampl...acum aproape un deceniu Nikon a cumparat o mica firma inceputa (drept experiment) de 5 indivizi (3 profesori si 2 studenti) Solutiile dezvoltate de cei 5 au fost subiect de studiu pentru inginerii companiei si ani de zile pentru dezvoltare de noi produse, oferind Nikon un avantaj competitiv incredibil in fata concurentei.

    Tipul asta de afacere, in care capetele patrate sunt intr-un permanent brainstorming si lipsite de constrangerile caracteristice unei corporatii, scoate la iveala chestii super meseriashe. Din nefericire in Romanistan nu se gasesc ingeri pazitori care sa identifice potentialul ideilor, motiv pentru care cel mai bine e sa iti pui jalba'n protap si sa te vinzi vesticului.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru