Opel, obligat să cheme în service 100.000 de mașini: constructorul a manipulat emisiile pe modelele Insignia, Zafira și Cascada

de Paul Cosma
Marti, 16.10.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministrul Transporturilor din Germania a spus că va ordona Opel să cheme în service 100.000 de mașini, după ce procurorii au descoperit softuri de manipulare a emisiilor pe modelele Insignia, Zafira și Cascada.

Autoritățile din Germania au început ieri o serie de verificări la fabricile Opel, în ceea ce poate deveni un nou scandal al emisiilor diesel.

Primele consecințe nu au întârziat să apară, Opel fiind obligat să cheme în service 100.000 de mașini la ordinul ministrului Transporturilor, la doar o zi de la începutul anchetei.

Potrivit acestuia, autoritatea KBA a descoperit în 2015 un număr de 4 softuri de manipulare a emisiilor și a cerut imediat ca Opel să le îndepărteze.

“După cel de-al cincilea dispozitiv găsit la începutul lui 2018, pe care KBA l-a catalogat drept ilegal, există o anchetă oficială cu scopul impunerii unui recall pentru modelele Cascada, Insignia și Zafira, se arată într-o declarație a ministrului german.

Opel a spus că va coopera cu autoritățile în acest caz, fără să ofere mai multe detalii cu privire la anchetă.

"Opel confirmă că procuratura din Frankfurt efectuează investigații în cursul procedurilor preliminare privind emisiile de la fabricile din Russelsheim și Kaiserslautern.

Nu putem să facem comentarii cu privire la detaliile privind ancheta în curs de desfășurare. Compania cooperează pe deplin cu autoritățile, iar Opel reafirmă că vehiculele sale respectă reglementările aplicabile,” a transmis constructorul auto.

Procurorii din Germania au controlat luni fabricile Opel din Russelsheim și Kaiserslautern în căutarea de probe într-un dosar de trucare a emisiilor diesel.

Via Automotive News

Comentarii (3)

  • hazard
    VW e vinovat clar. Manipulari de emisii pe plan mondial. Iar carnatii au gust de TDI.
    6 7
  • Încă un cui în coșciugul dieselului. Bine p-o parte, rău pe alta, dar n-o să intru-n detalii oricum inutile.
    Toată daravela pare în orice caz mai complicată decît apare-n monitoarele noastre (apropo de asta, poza cu penultima generație Insignia făcută pînă-n 2016 era mai potrivită aici) și-n final niciun constructor auto n-ar fi *cu mâinile curate*.

    Fiindcă fiecare a profitat în stil propriu de carențele standardelor de testare anti-poluare - Opel de ex. *lărgind* intervalul de temperatură (Thermofenster) în care motoarele ar trebui protejate contra uzurii prin scoaterea din funcțiune a unor dispozitive anti-noxe (oxizi de azot mai exact).

    Mai precis: sub 17 grade Celsius temp. ext., pe cînd alți producători o făceau abia sub 10 grade. Cumva comic e faptul că siguranța releului care comanda operațiunea interfera prin comasare cu circuitul încălzirii lunetei... și unii (puțini) proprietari de dieseluri Opel se mirau de ce la sub 17 grade li se cupla automat dezaburirea lunetei !!! :-)

    Mă opresc totuși aici, că nu vreau să-i contrazic pe redactoriI AM apropo de lipsa detaliilor, :-P plus că-s alte chestii mai interesante de semnalat pe tarlaua auto - de ex., că Hyundai Nexo a caftit-o grav într-un comparativ H2-axat pe Toyota Mirai.
    Sau, la fel de surprinzător, noul Focus l-a cotonogit pe veșnic vajnicul Golf - nota bene, într-un test german! (auto-motor-und-sport).
    16 5
  • inexorabil
    Eh, uite aşa m-am pomenit şi eu însumi dizălgheitic (scuzaţi barbarismul), chit că fără voie. Nu contează însă identitatea persoanei responsabile şi nici elementul voliţional, căci infracţiunea este infracţiune şi gata. Penal, penal, penal! – mă declar şi îmi asum :D

    Totuşi, ceea ce mă nedumireşte este acea primă “indulgenţă” din 2015 – de ce autorităţile germane n-au declanşat atunci ancheta? S-au limitat la avertisment verbal?! Cum adică, privim permisiv şi concesiv problema stringentă a mediului?!?

    Dacă însă Opel chiar a călcat pe bec, atunci decretez insensibil: să suporte consecinţele de rigoare (precizez: Opel şi atât, da? – nu fostul proprietar, care este prea departe de “problemă”…şi, oricum, aidoma omologilor de la VAG, nici onorabilii directori şi manageri yankei n-aveau habar de uneltirea ticăloasă a vârcolacilor de ingineri friţi şi a nelipsitei vrăjitoare cu mătura care le asigura cafele şi fursecuri, parol!).
    7 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru