Opel lansează Insignia GSi Sports Tourer: break-ul german vine cu motoare de top și spațiu generos pentru toți pasagerii

de Cornel Șocariciu
Luni, 11.09.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel anunță un nou membru în gama GSi: Insignia GSi Sports Tourer. Break-ul constructorului german va putea fi comandat fie cu unitatea pe benzină de 2.0 litri și 260 de cai, fie cu cea diesel biturbo de 2.0 litri și 210 cai.

În urmă cu câteva luni, Opel a scos de la naftalină brandul GSi. Primul model care a beneficiat de acest tratament a fost sedanul Insignia GSi. Dar nemții au adăugat un nou membru în această gamă: Opel Insignia GSi Sports Tourer.

Break-ul constructorului din Russelsheim vine cu modificări estetice, cu îmbunătățiri la nivelul interiorului, dar și cu două motorizări de top.


Opel Insignia GSi Sports Tourer: date esențiale

● Noul Insignia GSi Sports Tourer vine cu pe prize de aer generoase cu rame cromate, cu un spoiler spate revizuit și cu terminații noi pentru sistemul de evacuare. 

● Break-ul constructorului german este oferit cu jante de 20 de inch încălțate cu pneuri Michelin Pilot Sport 4 S.

● Clienții vor putea comanda scaune sport. Acestea sunt certificate AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) și beneficiază de ventilație și masaj.

● Noul Insignia GSi Sports Tourer este oferit în standard cu trenul de rulare adaptiv FlexRide, cu sistemul de tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului și cu transmisia automată cu opt rapoarte. 

● Șoferul poate alege între patru moduri de rulare: Tour, Standard, Sport sau Competition.

Asemeni versiunii GSi Grand Sport, inginerii Opel au testat break-ul de performanță pe celebrul circuit de la Nurburgring.

● Sub capotă, Insignia GSi Sports Tourer va putea fi echipat cu două unități diferite. Clienții pot miza pe motorul de 2.0 litri pe benzină de 260 de cai putere și 400 Nm sau pe unitatea de 2.0 litri biturbo diesel care produce 210 cai putere și 480 Nm. 

● În cazul versiunii pe benzină, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 7.5 secunde, în timp ce versiunea echipată cu motorul diesel realizează același sprint în 7.9 secunde. 

Comentarii (35)

  • costin
    E ceva ce nu pricep .... din 2.0T cu 260CP se scoate un rezultat de 7.5s 0-100km/h iar Skoda Octavia 3 facelift 2.0TSI 230 un rezultat de 6.5. Pana si 1.8TSI 180CP prefacelift scotea 7.5.
    Oare ce imi scapa?
    5 4
  • @costin
    Nu iti scapa nimic. Este diferenta de calitate. Masini mai usoare, motorizari mai bine optimizate etc. De ce crezi ca Opel a ajuns aproape in faliment, de bune ce sunt? PS Stiu ca o sa-mi iau manute rosii, dar asta este adevarul.
    11 14
  • 1. ca Insignia e chiar masina
    2. ca 1 secunda nu se vede in viata reala
    3. ca minciuna a fost reinventata de cei care ii dai drept exemplu
    16 7
  • @vianu
    Am mai dat linkuri aici la teste facute de nemtii de la auto motor und sport. Si Opel a iesit mai prost la masuratori, la aceiasi cai, decat ceilalti concutenti nemti. Nu cred ca ar fi partinitori nemtii intre ei.
    Deci lasa prejudecatile si informeaza-te.
    6 10
  • @vianu
    Sau apropo de minciuna, poate ai dreptate... Opel minte. Tin minte un test dyno facut cu Astra OPC... in realitate DOAr 250CP si oficial 280 ;-P

    https://www.4tuning.ro/test-drive/test-drive-opel-astra-opc-pseudo-performanta-20825.html

    Testarea dyno facuta la Racing Code. Apare la capitolul "MOTOR" din articol.
    5 8
  • nu-s partinitori?

    ma faci sa rad....urmaresc postul TV a celor de la AMS. Asa de frumos "regleaza" ei concluziile de iti vine sa vomiti. Cele mai cele masini vin din grup. Si punct. Azi e importanta capaciltatea portbagajului, maine spatiul la cotul drept iar poimaine pleiada de butoane de pe volan care incurca la alte marci, in cazul nostru (al grupului) se numeste...ergonomie perfecta

    daca tu crezi ca AMS e loc de informare io zic sa mai...cresti.

    In schimb, tot la AMS, este un individ care testeaza masinile (nu face parte din echipa) si care tot spune o chestie pe care multi dintre infantili nu o pricep. Masina trebuie sa fie distractiva nu (neparat) puterea bruta conteaza ci cum te simti si cum se misca. Iar secundele pierdute la acceleratie pot fi recuperate lejer in viraje cand iti iei si o portie de distractie.

    Dar cum ziceam...daca suntem la varsta la care "a mea e mai mare decat a ta si io pot sa fac suta mai repede decat tine" e greu de priceput.

    Dar tu poti crede in continuare ca Opel nu e masina.
    14 3
  • @vianu
    Eu vorbesc de varianta on-line/tiparita a AMS, nu de TV.

    Distractia e subiectiva. Poate pe mine ma intereseaza performantele seci, nu "distractia". In plus "distractia" e pentru a face o masina sa puncteze, cand nu are performante, fiindca jurnalistii nu pot face de kkt complet o masina.
    TU AR TREBUI SA MAI CRESTI.
    Uita-te pe autobild sa vezi si acolo masuratori. Sau si aia sunt partinitori.

    Cred ca si cei de la RACING CODE fac parte din conspiratie.
    Esti chiar hilar :-DDD

    De fapt esti asa de IMATUR incat de fapt dupa spusele tale, inclusiv OPEL FACE PARTE DIN CONSPIRATIE. INCLUSIV EI DECLARA TIMPI INFERIORI CONCURENTEI.

    Nici timpii pe circuit nu sunt mai buni la Opel decat la concurenta.

    De fapt TU esti din categoria "a mea e mai mare", doar ca esti genul care avand-o mica, contracareaza cu "nu lungimea conteaza, ci cum te misti", respectiv "distractia ce ti-o ofera masina" si alte resemnari prezentate ca aspecte dorite
    3 6
  • @vianu
    Uite aici cat pe "partinitori" sunt nemtii de la auto-bild, incat prefera sa scoata MAZDA in fata Opelului, ba chiar a Skodei :-DDD

    Mazda (163CP) 0-100km/h 8.8s 130 14.8
    Opel (160CP) 0-100km/h 10.0s 130 16.8

    Plus reprizele 60-100 6.5s/7.0s si mai ales 80-120km/h 10.8/14.4 sec (Mazda/Opel)

    Inclusiv consumul e mai mic si emisiile (6.5l/100km Mazda / 7.0l Opel)

    Cred ca acei 3 cai diferenta sunt caii din basme care mananca jar
    :-DD

    http://www.autobild.de/artikel/superb-mazda6-insignia-kombi-vergleich-1552335.html
    2 4
  • @vianu
    Ai naibii nemtii astia de la auto-bild, ca prefera sa-l scoata pe Renault Megane RS in fata Astra OPC. Opel are 15 CP si 40Nm in plus.

    http://www.autobild.de/artikel/opel-astra-opc-renault-megane-rs-test-3548378.html

    Eu ce spun despre Opel spun cu dezamagire, fiindca intotdeauna mi-au placut ca aspect Opelurile, dar m-au dezamagit performantele fata de concurenta.
    3 3
  • Costin,iti scapa greutatea.Intre modele este o diferenta de vreo 400kg.Opel a mai recuperat si modelele sunt mai usoare acum, dar aproape intotdeauna a stat prost la capitolul asta si erau supraponderale.Conteaza si rapoartele cutiilor de viteza.In plus degeaba scoti un timp bun 0-100 km/h daca setarile suspensiei,de exemplu, penalizeaza performanta.Oricum,in viata de zi cu zi conteaza mai mult reprizele..Probabil ca de aici discutia despre "distractie".Nu e nici vorba de asa ceva daca masina se inclina in curbe ca un transatlantic pe furtuna.Asa ca o masina cu acceleratie mai lenta poate recupera daca tinuta de drum o avantajeaza pe anumite portiuni ale traseului.Strict ca si cifre,da,pare cam putin pentru ce putere dezvolta motoarele dar se poate ca la volan sa nu se simta chiar asa mult din considerentele enumerate mai sus.Ideea e ca,masina adevarata sau nu,nu pare prea sportiva,cel putin pe hartie.Doar un test poate lamuri problema dar si acolo e subiectiv.
    7 1
  • inexorabil
    @ (@vianu), dacă un pasionat auto ar fi plămădit după tipologia ta, atunci noțiunea ar fi cea mai perversă cu putință…

    Opel nu ȋnțelege prin “genă/atitudine sport” să scoată mașini mai rapide decât așteaptă (spre a fi satisfăcuți…ȋn eventualul lor orgoliu stupid) non-fanii săi sau cei care nu obișnuiesc să le conducă sau chiar cei mai avizați, recte redactorii care efectuează teste și care au pilotajul ȋn sânge. Oricum, ȋncă n-am auzit pe nimeni ȋn jurul meu sau ȋn popor mărturisind, ȋn mod expres, că preferă să-și cumpere mașina x de la marca y acordându-i putere de motiv principal faptului că se dovedește mai bună la parametrii 0-100 km/h și v-max decât altele din aceeași clasă. Dacă nici așa nu te-am convins, atunci cum ți se pare ideea mea de a tânji (pe lângă opțiunile mele cunoscute) după un 2.0 Ecotec turbo, care este departe de cea mai performantă motorizare de acest gen? De fapt, te rog să te uiți (ȋn caz că nu l-ai urmărit ȋncă) la acest clip (motor nemodificat, adică “din fabrică” – dacă vei crede că-i vreun “fake”, atunci ritmul de succedare pe display a hectometrilor parcurși ȋți va elimina ȋndoiala) :

    https://www.youtube.com/watch?v=glCkjmA9wag

    Precizez că nu mă erijez ȋn avocatul lui@vianu, cu care toată lumea de aici știe că nu mă ȋnțeleg deloc grozav…Dar pur și simplu trebuie să-i dau dreptate. Și să-mi exprim neta dezaprobare față de asemenea mentalități orgastic infatuate, cică “avansate”, “șmechere”.

    PS (off topic): nu există penisuri mici, ci doar femei neiubitoare – sau neȋndemânatice.
    4 1
  • Sunteti toti niste ignoranti. Si autorii Automarket care nici nu se obosesc sa citeasca ce chiar ei scriu, si comentatorii. Opel Insignia GSI Sports Tourer pe benzina atinge suta in 5.7 secunde, nu 7.5. Doar ca acest site de mare calitate nu are angajati care sa se oboseasca sa se asigure ca ce scriu ei e corect si nu au incurcat cifrele. Si nici nu va ganditi sa-mi stergeti comentariul ca il mai postez de vreo 50 de ori.
    5 1
  • @Sam93

    Buna seara,

    În comunicatul de presă, Opel scrie că Insignia GSi Sports Tourer cu motorul pe benzină de 2.0 litri accelerează de la 0 la 100 km/h în 7.5 secunde.

    "This takes the Insignia GSi Sports Tourer from zero to 100 km/h in 7.5 seconds and to a top speed of 245 km/h."

    " Acesta accelerează Insignia GSi Sports Tourer de la zero la 100 km/h în 7,5 secunde, viteza maximă fiind de 245 km/h."

    O seara buna.
    3 1
  • @inexorabil
    Lasa-ma domnule cu textele astea. In ultima vreme vorbesti pe langa subiect.
    In plus nu esti mai rau decat madalescu, care atunci cand e vorba de japoneze vede doar ce vrea.
    Asa faci si tu, cand e vorba de GM/Buick?opel, iei doar ce vrei si o intorci ca sa para ok, chiar daca vezi clar ca sunt pe langa restul.
    0 2
  • @vianu
    Ia uite si aici ce subiectivi sunt nemtii astia ca prefera atat auto motor und sport cat si auto bild sa "minta" si sa obtina timpi la acceleratii mai buni pt ALFA ROMEO, decat pentru AUDI(Tripleta)

    http://www.autobild.de/artikel/alfa-stelvio-audi-q5-test-11916328.html

    http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/alfa-romeo-stelvio-und-audi-q5-im-vergleich-12421930.html

    Nu trebuie sa stii germana. Se vede in tabel 0-100 km/k 160 samd

    Faza cu distractia, chiar adevarata sa fie, e subiectiva. Ce iti place tie, pote nu-i place lui Montoya.
    Cifrele seci ale masuratorilor acceleratiilor sunt clare, nu pot fi trecute prin filtrul subiectiv al subiectivismului "distractiei"
    1 1
  • @ inexorabil
    Videoclipurile de pe net, mai ales facute de neica-nimeni nu sunt sigure ca informatie.
    In schimb niste publicatii auto care fac masuratori clare la masini de zeci de ani, SIGUR prezinta siguranta.

    Eu cumparat revista auto motor si sport si auto pro in urma cu 23 de ani.
    In plus masuratorile lor le poti verifica si pe masina personala, ca sa vezi ca nu mint.

    Desi nu sunt fan japoneze, Mazda, avea performante mai bune decat Opel, cum se vede si in linkul de mai sus, avand o acceleratie aproape similara cu tripleta germana, mazda fiind defavorizata de FWD

    Mazda 6 cu motor aspirat de 2.5 (deci defavorizata la cuplu si de cutia automata) cu 192 CP are acceleratie aproape la fel de buna ca Opel cu 260 CP si la fel cu MAI SUS mentionatul Mondeo 2.0 ecoboost 240CP.
    Deci...

    Merci, cred ca o sa fac switchul la mazda
    0 1
  • @ inexorabil
    Si daca "cifrele seci si timpii de acceleratie" nu sunt pentru PASIONATII AUTO, atunci imi cer scuze,... faceti o petitie la Bugatti sa-si bage bnaibii mintiile in cap. Ce e "porcaria" aia cu recordul de 42 de secunde.
    Sau spunetile celor care-si baga toti banii in masina si chiar americanilor cu GM/Chevy Corvette care incearca sa obtina timpi cat mai buni pe sfertul de mila. :-DDD
    0 1
  • La fel cum tu nu te obosesti sa verifici informatiile din mai multe surse
    :-DDD
    0 1
  • o mica interventie daca mi se permite

    O masina este un ansamblu de design, cifre, materiale, sound si feeling.

    Iar Bugatti....chestia aia e o declaratie (a constructorului) si un fetish (al clientului). Dar, probabil, ca acest model face cel mai bine melanjul intre caracteristicile enumerate mai sus.
    1 0
  • @Costin: CP la Motor sunt dati in BHP - Brake (nu se refera la discuri ci la frana electromagnetica cuplata la motor) Horse Power. Nu vorbim de Wheel Horse Power - adica ce ajunge la roti. Deci motorul de 200CP opel are la fel de multi CP ca si motorul de 200Cp de la Skoda. Diferenta al face raportul de transmisie, cutia de viteza an sine si greutatea masinii. Octavia este mai mica/usoara decat Insignia - cred ca sunt ~150kg diferenta. Rapoartele de transmisie ansa nu le cunosc! Pana la urma condu-le si hotareste dupa aceea. Sa reduci o masina la sec/100km/h mi se pare cam sec...
    @ @Costin: scuze, ma scap mai rar, dar esti efectiv stupid!!!
    @General: AutoMotor&Sport si printre altele Autobild apartin concernului media Springer Verlag! Cine nu stie ca VW este unul dintre cei mai fideli clienti al lui Springer, a scapat un amanunt f. amportant cand vine momentul in care dorim sa evaluam obiectivitatea unui reportaj. Acest fapt este cunoscut si comentat foarte intensiv si in Germania si Austria
    3 1
  • @vianu
    Nu e vb doar de Bugatti.
    Toti constructorii care promoveaza sportivitatea se lauda cu timpi pe circuit, acceleratii si viteza.

    Daca vrei consum inseamna ca nu te intereseaza asa mult performantele sau cel putin tre' sa faci concesii.

    Si cred ca ai dreptate. Ce conteaza acceleratia smad, conteaza doar "distractia"... sa vezi tu ce "distractie" si fiori pe sira spinarii ai si cand depasesti un TIR, dca ai o masina care ajunge la 100 in 16 sec. Sa vezi atunci ce Thrill ai cand nu sti daca reusesti sa faci depasirea mai ales daca se apropie din fata alt TIR. Cred ca nici in Bugatti nu simti acel fior, nici macar la 400km/h :-DDD
    0 0
  • @Zorba
    Tu ai accesat linkurile de mai sus.
    AMS si AB sunt asa "subiective" incat accepta ca marci italiene, japoneze sau nipone sa fie superioare in masuratori nemtilor si doar pe OPEL li s-a pus pata incat sa apara masuratori cu valori sub medie, cand INCLUSIV OPEL DECLARA CIFRE MAI SLABE DECAT CONCURENTA.

    CONSPIRATIA CU 911 E MIC COPIL PE LANGA INEPTIILE AUZITE AICI

    Si nu e vorba de a reduce masina "la secunda". E vorba ca e mai lenesa decat concurenta. PUNCT.
    Atunci daca nu conteaza 0-10, de ce ar conta consumul, sau pretul sau dimensiunile sau orice.

    Ca sa raportezi o masina itio trebuie niste repere/cifre.
    Aspectul si "distractia" si alte resemnari sunt subiective si nu pot fi cunatificate a.i rezultatul sa fie obiectiv.

    Nu cred ca ti-ar placea seful sa-ti spuna ca luna asta ai aproximativ 1000 RON, ori ca e 1200 ori 800, dar E IMPORTANT CA AI UN COLECTIV/MEDIU DE LUCRU "DISTARCTIV"
    0 0
  • Cred ca am fost clar, m-am referit la acest aspect ca si la unul general - un fel de aviz amatorilor la consumul presei AB si AMS...Cat despre comparatii Fiat, AR, Nissan Toyota Opel Skoda efectiv nu ma intereseaza - never ever nu o sa-mi aleg o masina pt ca ajunge la 100 in 7s inloc de 8,5s Si eu am ansa un principiu la fel de prostesc . nowbody is perfect - nu-mi intra an casa un produs din casa VW - prea scumpe, analizate obiectiv - fara o calitate deosebita, intretinere nu tocmai ieftina, fiabilitate - mai ales in ce priveste ultimele generatii de motoare, DSG, etc nu tocmai convingatoare si un design .... - si atunci la ce ma mai ajuta acceleratia???
    3 1
  • @Zorba
    e treaba ta.
    EU SI ALTII NE ALEGEM DUPA ACCELERATIE.
    Oricum, nu stiu ce are in plus Opel fata de concurenta ai sa nu conteze acceleratiile .
    In fine.
    0 0
  • @ vianu inexorabil Zorba samd
    Sa presupunem ca nemtii sunt partinitori.
    Uite teste cu masuratori facute de americani, nu cifre oficiale.
    BMW cu mai putini cai are acceleratii mai bune decat Buick, varianta US a Opel si Alfa Romeo cu 20cp in plus, dar cu o acceleratie mai buna, car e nu poate sa o faca sa fie cu aproape o secunda mai rapida.

    http://www.caranddriver.com/reviews/2016-bmw-328i-xdrive-automatic-test-review

    http://www.caranddriver.com/reviews/2014-buick-regal-turbo-awd-gs-awd-test-review

    http://www.caranddriver.com/reviews/2017-alfa-romeo-giulia-20t-awd-test-review

    SA NU UITATI. TIMPII SUNT 0-60MPH deci 96 km/h.
    ca sa nu va excitati cand vedeti 6.3 sec pt Opel.
    Dar oricum se vede ca are timpi mai slabi decat BMW cu 240cp si Alfa cu 280 cp.
    0 0
  • @ vianu inexorabil Zorba samd
    Buick Regal 0-96km/h 6.6 sec si auto motor und sport a obtinut 7.0 sec 0-100km/h.

    Ne putem uita si la 0-100mph, adica 0-160km/h ca sa vedem diferente si mai mari

    Clar au incercat sa-i fure pe cei de la Opel ;-P
    1 0
  • inexorabil
    Buick nu este “varianta americană a lui Opel”; actuala corporaţie a continuat “opera” fostului GM de excludere a ideii de platforme şi motoare pur americane, însărcinându-şi în schimb fosta subsidiară germană cu proiectarea şi realizarea platformelor corporative (situaţia diferă în cazul motoarelor, căci cele de bază – Ecotec – sunt rezultatul conjugării eforturilor tuturor mărcilor din Grup, inclusiv Saab; un truism accesibil orişicui). Americanii au învestit atât de mult în Opel (din păcate, fără să conştientizeze iniţial că nu vor recupera vreodată acele sume uriaşe, darămite să obţină profit cu Opel), încât…uite unde (mai precis, la cine) a ajuns acesta.

    Tendinţa este ca sectorul asiatic al lui ngmco inc. să preia şi să presteze munca sisifică a lui Opel. Inclusiv luxul va evolua după viziunea asiatică. De fapt, eşafodajul viitorului apropiat se anunţă unul straniu, care, pe mine cel puţin, mă bulversează: design = high tech (lux = ultra high tech), acesta din urmă netolerând nimic altceva în jurul lui, ceea ce înseamnă că minimalismul se alătură utilitarismului în conturarea “filosofiei” constructorilor de astăzi.

    Dacă valoarea & expresivitatea unei maşini şi plăcerea de a o conduce se reduc/se rezumă la acceleraţie…atunci EU ŞI ALŢII NE ALEGEM DUPĂ LENTOAREA ATÂT DE DRAGĂ ŞI DINADINS PERPETUU IREMEDIABILĂ A AMERICANO-OPELIŞTILOR. Dixit!

    Totuşi, până la sfârşitul meu obştesc, voi continua să susţin că păcatul (trecut, prezent şi viitor) celor din RC este preponderent de natură managerială, mai puţin de natură tehnică…Asta pentru că manifestarea inteligenţei (implicit, a formării profesionale) nu presupune neapărat şi manifestarea înţelepciunii. Condiţia bătută în cuie a speciei umane, de!
    4 0
  • @inexorabil
    O sa trec cu vederea aceste comentarii din ultima perioada.

    Daca perfromanta e asa importanta de ce laudai Buick GNX ca are o acceleratie de nu-mai-stiu cat o laudai, mai buna decat alte supercaruri si mai buna decat cea oficiala.

    Sau parca celelalte masini care au acceleratii mai bune decat Opel sunt niste rasnite si astfel Opel compenseaza prin "acel-ceva" in plus.

    M-am referit ca Buick e varinata americana a Opel, in sensul ca Buick Regal e varianta americana a Opelului Insignia. Si asa e.

    Tocmai de aceea am dat masuratorile facute de publicatii germane/europene pt a evita la maxim fractiile de dupa virgula. Si cum AMS si AB sunt cam singurele publicatii din EU catre FAC masuratori si nu iau cifrele oficiale de bune... le-am ales pe ele.
    Dar deoarece mi s-a spus ca nemtii sunt mincinosi am ales sa dau linkuri si la o publicatie americana. Cifrele obtinute de ei sunt in concordata cu cele nemtesti, facand raportarea la 0-60mph(96km/h) si 0-100km/h (EU)

    In cazul in care nu m-am facut bine inteles desi am spus-o deja, mie imi place cum arata Opelurile si NICI NU AM CRITICAT PE IUBITORII DE OPEL.
    Eu TOCMAI din DEZAMAGIRE am spus ca E PACAT ca nu are performante pe masura cailor si e nasol ca nu reusesc sa aiba perfromante similare cu TRIPLETA Germana. DIn punct de vedere al exteriorului INSIGNIA imi place mai mult decat TRIPLETA, dar ca performante, din pacate e mai in spate.
    Speram ca noua generatie, care se lauda ca e mai usoara sa spele pacatele primei generatii.
    Opel Astra OPC INCA mi se pare superb la exterior si interior (mai ales cu scaunele Recaro), dar ca performante e mai slabut decat celelalte hot-hatchuri.
    3 0
  • @inexorabil
    Pana la urma tocmai fervoarea comentarilor arata ca suntem PASIONATI, mai mult decat "feelingul" de la volan si acceleratiile. ;-)

    Drum bun tuturor!
    Poate te vad intr-un Insignia OPC Mk1 albastru
    3 0
  • inexorabil
    @ (@inexorabil), aș vrea eu…Din postura invariabilă de membru oarecare al “plebei proletare”, cam greu să pun gheara pe o mașină nouă cotată la 10.000 €, darămite pe una de trei-patru ori mai scumpă…

    Să nu crezi că nu m-am pronunțat ȋn mod critic la adresa lui Opel (spre edificare, poți să consulți arhiva AM), care, ȋn secolul trecut, a cochetat cu Clasa F, fiind mulți ani alternativa de lux pentru hegemonicul Mercedes-Benz, ȋntr-o vreme ȋn care Audi și BMW n-au ieșit cu nimic pe măsură (scuzabil ȋn cazul lui Audi, pe care VW de abia ȋl reinventase). Acum ȋnsă avem Triada, la care, evident, nu se poate alipi Opel, că altfel am discuta despre Careu.

    Ție ți se pare normală o asemenea “evoluție” ? De la limuzine dotate chiar cu motoare V8 (de Chevrolet – inclusiv conceptul Insignia din 2003!) la pârțuri 1.6, max. 2.0 turbo…Nu putem evita tocmai ȋntrebarea filosofică de căpătâi: DE CE? Răspunsul ne parvine pe filiera concreteții brute (sau brutale, dacă vrei așa) : bad politics from Detroit! Geniile pustii din turnul de fildeș au crezut că mai degrabă o cursă acerbă de emulație cu Mașina Poporului ar garanta câștiguri mai substanțiale decât ȋn regim pretențios “premium”. S-a ȋntâmplat așa? Toată lumea știe că nu, nicidecum…Apariția conceptului Insignia ȋn 2003 m-am iluzionat și eu că va declanșa resurecția mult așteptată, dar, ȋn cele din urmă, ne-am pomenit doar cu o biată “large family car” (deloc urâtă, dimpotrivă – “Mașina Anului 2009 ȋn Europa” onora blazonul, dar pur și simplu n-am asistat la o reeditare a glorioasei epoci Opel KAD, ceea ce – să recunoaștem bărbătește – nici nu va mai fi posibil vreodată…). Am jubilat ȋnsă la faza concomitentă a promovării primei serii cu adevărat impresionante a Astrei (generația J). Apropo, ce dacă versiunea de top OPC, așa cum ai menționat, era inferioară dinamic altor hot-hatch-uri? Arată acele altele la fel de spectaculos, la fel de “sexy” ???

    Totuși! Cică n-am ȋncotro decât să mă adaptez realităților curente…de aceea am invocat, ȋntr-o postare de mai sus, acest motor de 2L. Ȋn fond și la urma urmei, Opel, ca orice “europeană”, este obișnuită cu motoarele mici. Dar titlul de cea mai fiabilă marcă germană din acești ultimi ani n-ar trebui să conteze mai mult decât “mușchii” Triadei? Ȋntreb și eu, nu dau cu parul :)
    3 0
  • @ inexorabil
    Ca sa nu mai vorbim de cum erau masinile americane in anii 50'-70' cand europenele erau niste masinute de carton pe langa futurisistele si luxoasele modele americane care si acum sunt legende.
    BMW abia trecuse de la Dixie.

    Repet, tocmai fiindca apreciez Opel ma deranjeaza ca nu are performante similare la aceiasi cai cu concurenta. Concurenta imi place tocmai datorita performantelor, nu prin ea insasi.
    Interiorul de C-class mi se pare sun Insignia ca desidn. Ca sa nu mai spun ca ceasurile de bord, chiar la C AMG mi se par mai naspa decat la Logan.

    Scuze ca "ma aprind" usor. Am bujii bune ;-)
    2 0
  • @ inexorabil
    Astra vechi OPC arata mai bine decat S3, RS3, Golg GTI actaule. Asta e clar.
    Ca sa nu mai spun ca fara pachete sport (spoilere, eleroane), A3 si Golf 7 mi se par sterse. Daca nu ar avea perfromantele de sub capota, nici nu m-as uita la ele.
    La fel Seria 1 (de la prima generatie mi s-a parut hidos complet)
    A/CLA de la Merc inclusiv in varianta AMG arata penibil. Interiorul e sun Astra H ca aspect.
    Astra OPC e ca fata frumoasa, dar mai saraca. Restul sunt urate si cu bani.
    2 0
  • @ inexorabil
    Eu tocmai cand am astepatari de la cineva/ceva bag de vina.
    Cand nu ma intereseaza ceva, il ignor.
    1 0
  • inexorabil
    Așadar, să ȋnțeleg că, deși arhitectura ȋn ansamblu a Triadei nu te dă pe spate, “foamea” de a admira și – de ce nu? – de a ȋncerca, pe pielea ta proprie, performanțele dinamice te ține cumva legat sentimental de MB, BMW și Audi, ȋmpotriva voinței tale?! Nu te contrazic și nu contest optica ta (crede-mă, vorbesc serios!), dar ȋți propun să ții cont de un aspect care – poate fără să-ți dai seama – pare că ți-a scăpat din vedere (sau poate mă ȋnșel eu) : Cadillac-ul din zilele noastre și cele două “sportive” ale lui Chevrolet! Atenție, nu va mai dura mult până când va fi eliberată din lanțuri bestia…adică noul Corvette ZR1 (de fapt, un prototip ZR1 a parcurs deja circuitul de la Nürburgring, reușind timpul de doar 7’30’’, dar cu trafic pe pistă, deci turul “la liber” va fi realmente senzațional – desigur, când va hotărȋ Chevy să aibă loc). Pe de altă parte, uită-te câți ignoranți râd, cu gura până la urechi, de “puterea penibil de mică” a motorului de 8L al lui Dodge Viper, model supersport iconic care se retrage de pe scena istoriei ȋntr-un mod mai mult decât onorabil: 7’01’’ pentru versiunea de top (ACR), ȋn urmă cu câteva zile, tot la Nürburgring, ceea ce ȋnseamnă, ȋn balanță cu alte mărci: 9 sec. peste Mercedes-AMG GT R, 11 sec. peste Porsche 991.2 GT3 și 12 sec. peste Corvette Z06 (ups! du-te, dragă ZR1, să anulezi această diferență destul de neplăcută pentru un GM-ist ca mine).

    Audi R8…la jumătate de minut ȋn spate (ce-i drept, a fost testat ȋn urmă cu doi ani, dar, din moment ce vârful său de gamă care a concurat atunci – V10 Plus – nu s-a schimbat esențialmente, nu prea ar avea rost să fie ȋncercat din nou, nu?), iar BMW…un pic mai bine (nota bene: cu un sedan, căci ȋncă n-are un supercar, ca Audi).

    Hm, ce zici? După acest tur de forță, tot ți-ar veni să faci reverențe ȋn fața monumentului (ȋn formă de vitezometru) care reprezintă Triada? Cinste, ȋn schimb, lui…Lamborghini. Greu de ȋnvins, astăzi, pe circuit…
    3 0
  • @inexorabil
    E o poveste mult prea lunga. Poate daca am sta intr-o noapte la o bere... fara alcool.

    Oricum, ma bucur ca s-au lamurit cat de cat lucrurile ;-)

    Corvette clar... stiu cand am fost la LeMans, cand treceau Vette-urile, pe langa sunetul grav al motorului, simteai si in piept vibratiile (la Tertre Rouge, unde esti cel mai aproape de masini). Extaz
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru