Salonul Auto de la Geneva 2018

Noua generație Auris revoluționează gama Toyota: două versiuni hibride, una de 122, cealaltă de 180 CP

Publicat Marti, 06.03.2018
de Mircea Meşter
Comenteaza 13
Noua generație Auris revoluționează gama Toyota: două versiuni hibride, una de 122, cealaltă de 180 CP - Poza 1
Noua generație Auris revoluționează gama Toyota: două versiuni hibride, una de 122, cealaltă de 180 CP - Poza 2
Noua generație Auris revoluționează gama Toyota: două versiuni hibride, una de 122, cealaltă de 180 CP - Poza 2
Noua generație Auris revoluționează gama Toyota: două versiuni hibride, una de 122, cealaltă de 180 CP - Poza 2
Noua generație Auris a fost lansată de Toyota astăzi la Salonul Auto de la Geneva. Modelul japonez nu mai oferă versiuni diesel, dar vine cu două variante hibride: una dedicată șoferilor eco, cealaltă șoferilor cu aplecări sportive.

Cea mai importantă premieră din lista celor pregătite de Toyota pentru Salonul Auto de la Geneva este noua generație a compactei Auris. Modelul hatchback care complementează segmentul C de la Toyota alături de bestseller-ul Corolla se prezintă în fața publicului în cea de-a treia generație. Noutățile principale sunt, pe de o parte, eliminarea completă a motorizărilor diesel din ofertă, dar mai ales apariția a două opțiuni de sisteme de propulsie hibride: unul dedicat celor care își doresc un consum foarte mic, celălalt clienților care caută performanțe dinamice superioare.

Noua generație Toyota Auris: date esențiale

● Prima informație importantă: hatchback-ul compact din gama Toyota nu-și va schimba numele, deși unele informații din presa Occidentală anunțau că Auris revine la numele Corolla începând cu 2018.

● Din gama noului Auris este eliminat motorul diesel, iar cele 5 versiuni de motorizare de pe actuala generație se transformă în doar 3 versiuni pe noul model.

● Motorizările disponibile: Benzină turbo 1.2 de 116 CP; Sistem hibrid electric+benzină 1.8 de 122 CP; Sistem hibrid electric+benzină 2.0 de 180 CP

● Auris a fost în 2010 primul model din gama Toyota în afara lui Prius care a primit o versiune hibridă.

Astăzi, Auris continuă "experimentele" și devine primul model din gama Toyota care oferă două motorizări hibride, în funcție de profilul clientului.

● Niciuna dintre versiunile hibride disponibile pe Auris nu oferă încărcare la priză. Altfel spus, vorbim despre același sistem hibrid clasic care a făcut istorie în gama japonezilor de la Prius încoace.

● La nivel de construcție, noul Auris se bazează pe o platformă de nouă generație: Toyota New Global Architecture (TNGA). Conform japonezilor, TNGA le oferă inginerilor posibilitatea de a se baza pe o parte comună a subansamblelor fără ca designerii să fie nevoiți să "repete" porțiuni vizibile ale caroseriei între modele.

● Alte caracteristici ale platformei TNGA: un centru de greutate mai coborât, un comportament mai rigid al șasiului și o suspensie spate Multilink. 

● La nivel estetic, Auris primește o alură mai dinamică prin câteva artificii care afectează pozitiv proporțiile mașinii.

Astfel, aflăm că noua generație e mai lungă (+4 centimetri) și mai coborâtă (-2.5 centimetri) decât anterioara. 

● Liniile lui Auris sunt inspirate din noile generații ale modelelor Toyota, în detalii fiind regăsite indicii care vin dinspre C-HR, Corolla, RAV4 și Prius. 

● Auris oferă în premieră faruri LED care complementează stopurile și luminile de zi LED existente în dotarea modelului japonez.

● Toyota nu a oferit deocamdată nicio imagine oficială cu interiorul noul Auris.

● Auris a fost prezentat oficial la Geneva în cursul zilei de astăzi și urmează să fie disponibil în showroom-uri în cursul acestei primăveri.


Comentarii (13)

  • Arata foarte bine! As alege-0 oricand in fata unui tern Golf, plasticos Focus sau nefiabil Megane.
    26 28
  • someone
    prima auris despre care pot spune ca e o optiune viabila pentru achizitie, in special versiunea hybrid de 180 cai.
    despre design doar lucruri bune.
    dar oare ce cutii vor avea versiunile hybrid?
    17 7
  • Sunt curios care vor fi preturile de pornire. Pentru ca modelele concurente au mai putin de 100 CP si un pret de 12500-13500 de euro. Ori Auris vine cu un motor turbo de 1.2 116 CP, motor care oricum nu prea a facut "valva" la a doua generatie. Sincer sunt cam reticent in privinta lui. Ma astept la un pret de pornire undeva pe la 14500-15000 de euro. Ar fi cam mult. Daca mai adaugi ceva dotari sau pachete, ajungi usor pe la 16000-17000 de euro. Acolo concurenta e destul de dura. Nu stiu cati ar alege un astfel de Auris, in loc de... Focus 1.0 Ecoboost Titanium de exemplu.
    De data asta versiunile de baza sper sa vina cu ecran tactil.
    10 15
  • Prima Toyota care arată bine, după mulți ani.
    20 23
  • Nu este singura. CHR arata bine, Corolla facelift arata ok etc.
    24 8
  • Am uitat să precizez că este prima care arată bine, după părerea mea:).
    18 12
  • Foarte reusit designul, da clar impresia ca nu e un model stock si ca are niste mici tuninguri vizuale, ceea ce mie personal imi place mult in cazul japonezelor.

    Acum ca vorbeam de preturi, in special Pana, actualul Auris porneste de la 16.000 de euro, deci mai mult ca sigur ca noua generatie nu are cum sa porneasca de la 14-15.000, ca doar toate modelele se scumpesc odata cu o noua generatie. Eu zic ca va porni de undeva pe la 20.000, mai ales daca ne uitam ca hibridul actualei generatii debuteaza la 20.500 de euro.

    Poate parea mult, insa bonusurile la hibride erau in 2017 in valoare de 4.400 euro.

    Poate deveni un best buy, mai ales in conditiile in care din 2020 dieselul urmeaza sa fie interzis in majoritate oraselor mari din vest.
    15 8
  • o masina pentru lumi mai civilizate, la noi o garda la sol coborata cu 2,5 cm (probabil un 12 cm) este cvasiinpracticabila.
    12 4
  • Aiuris
    Cu banca aia in spate şi poliţa aia în faţă, arată aiuris de-a dreptu' pur şi simplu . Zău.
    6 13
  • e-manuela
    Buna! Nenea, nu aveti impresia ca aici se exerseaza cu succes tehnica "Sa vorbim ca sa nu tacem"?...
    3 3
  • Eu unul nu am inteles si nici acum nu inteleg artificiile de design ale celor de la Toyota si in special la acest model (dar nu numai) . 'Nspe forme ascutite laolalta cu altele rotunjite, 'nspe linii si nervuri pe toate partile , faruri si stopuri intotdeauna cu o forma ciudata . Iar spoilerele fata/spate sunt ceva... care nu au nici-o treaba cu masina , sunt supradimensionate si foarte agresive in comparatie cu restul/tot ce emana masina asta . Daca vor sa arate sportiv , eu zic ca nu prea le-a iesit. Pe mine ma dor ochii cand ma uit la masina asta. Dar ma rog, gusturile nu se discuta.
    3 4
  • @pipo Inteleg ce zici, dar sa fim seriosi cu spoilerele. Ala de pe spate ti se pare supradimensionat? Abia daca se observa. Hatchurile au in general spoilerul spate mult prea mic ca sa se vada macar.
    1 0
  • @liviu : Salut, cred ca e o confuzie, eu nu ma referam la Eleron , ma refeream la bara fata/spate . Sper ca asa se intelege mai bine . Spoilerul este un element integrant in bara, in general se intelege ca si prelungirea unei bare , dar eu oricum ma refeream la toata bara in sine.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru