Mit distrus: acul vitezometrului nu indică viteza reală din momentul impactului
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Jurnaliştii de la Autoesporte au chemat doi experţi pentru a contesta mitul care spune că vitezometrul unui vehicul se blochează la un accident şi arată viteza în momentul impactului. De-a lungul timpului, numeroşi ziarişti şi reporteri au profitat de acest aspect în căutarea senzaţionalului, fără ca faptul să fie adevărat. De altfel, forţele implicate într-un impact pot fie să oprească vitezometrul, fie să îl facă să afişeze valori eronate. Adesea, cablul vitezometrului se rupe la impact, sau acesta pierde semnalul. În momentul pierderii semnalului, vitezometrul va trece automat la zero.
"De fiecare dată când văd un accident grav, oamenii estimează o viteză mult mai mare de impact. Spre exemplu, în cazul Prinţesei Diana, unele voci anunţau o viteză de impact de 200 km/h, în timp ce şocul s-a petrecut la doar 93 km/h – aşa cum au specificat experţii care au verificat gradul de deformare al vehiculului. Imobilitatea actului vitezometrului nu este un indicator clar al vitezei cu care circula vehiculul respectiv la momentul accidentului.
În timpul unui accident, inerţia poate să ducă la miscarea involuntară a acului din cauza decelerării foarte puternice.", a declarat Raphael Martello, un expert în accidente de circulaţie cu peste 33 de ani de experienţă în domeniu.Viteza unui vehicul la impact poate fi măsurată doar de sistemul de senzori ai airbag-urilor. Din păcate pentru achetatori, acest sistem nu înmagazinează înformaţia respectivă pentru o perioadă mai lungă de timp şi nu permite vizualizarea acesteia cu niciun dispozitiv. Practic, nu există niciun mecanism în cadrul vitezometrului care să permită blocarea acelor în momentul în care vehiculul are un accident. Pe lângă deranjul de moment – cum ar fi cazul unui accident uşor, fără victime, proprietarul vehicului ar trebui să cumpere încă un set de ceasuri de bord pentru a înlocui componentele care s-au autodistrus la impact.
Iaran Gadotti, un expert în dezvoltare de la Continental specializat în panouri de instrumente, a declarat că vitezometrul poate oricând să treacă la zero în urma unui impact dacă rămâne fără curent sau dacă i se rupe cablul.
Fiind responsabil pentru dezvoltarea şi producţia vitezometrelor, Gadotti a declarat că acul vitezometrului nu este un mijloc de aflare a vitezei cu care a avut loc un impact, deoarece informaţiile furnizate de acest instrument sunt cu uşurinţă compromise.Via | AutoEsporte
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Uniunea Europeană va introduce oficial noi reguli de securitate cibernetică, un lucru care va afecta și industria auto. Noile reguli vor intra în vigoare din luna iulie, iar conform acestora, mașinile vor trebui să fie protejate de amenințări cibernetice. (18.04)
-
Euro NCAP, organismul pan-european de siguranță rutieră, a publicat cele mai noi rezultate după ultimele teste de siguranță. Astfel, noile Toyota C-HR, Nio EL6 au obținut maximum de 5 stele, în timp ce noua Honda CR-V a obținut 4 stele cu pachetul de siguranță standard și 5 stele cu pachetul de siguranță suplimentar. (10.04)
-
Marca Ferrari a fost dată în judecată de către un client din Statele Unite. Persoana respectivă a dat în judecată marca italiană după ce aceasta nu a reușit să repare o defecțiune la frânele mașinii sale. (20.03)
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noul Nissan Qashqai. 5 lucruri esențiale
- Primele imagini oficiale cu noul BMW X3
- Noul Volkswagen Golf 8 facelift a intrat în producție, la uzina din Wolfsburg
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- VIDEO: Imagini noi cu viitorul Citroen C3 Aircross, înrudit cu Opel Frontera
Cine le propune?
Nu sa ne demonstreze prin calcule si alte supozitii, cum fac cei precizati in articol, ci practic, cu masina reala, instrumente de masurat viteza, etc ...
Desigur, cu Buster la volan ;)