Mercedes-Benz anunță startul producției lui EQC: SUV-ul electric este asamblat la uzina din Bremen

de Cornel Șocariciu
Luni, 06.05.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes-Benz a demarat producția SUV-lui electric EQC în Bremen. Totodată, nemții au anunțat și debutul comercial, prețul pentru piața din Germania fiind de 71.300 de euro.

Mercedes-Benz EQC, primul SUV electric de serie din gama constructorului german, a fost expus în premieră în toamna anului trecut. Acum, constructorul din Stuttgart anunță atât startul producției noului EQC, cât și debutul vânzărilor.

Noul Mercedes-Benz EQC este asamblat la uzina din Bremen, iar prețul de pornire pentru piața din Germania este de 71.300 de euro. Alături de SUV-ul electric, Mercedes-Benz asamblează în uzina din Bremen modelele Clasa C, Clasa C Estate, GLC și GLC Coupe.

"Odată cu noul EQC intrăm într-o eră nouă a mobilității. SUV-ul face parte din noua familie de modele electrice și promite să ofere calitate, siguranță și confort", a declarat Britta Seeger, membru în consiliul de administrație în cadrul departamentului de Vânzări.

Mercedes-Benz EQC este echipat cu două motoare electrice capabile să ofere un total de 300 kW, echivalentul a 408 CP. Cuplul motor maxim anunțat de producător este de 765 Nm. Cele două motoare electrice sunt "ținute în viață" de un pachet de baterii cu capacitatea de 80 kWh.

Conform reprezentanților Mercedes-Benz, energia stocată în acumulatori este suficientă pentru ca EQC să parcurgă "cu un plin" până la 471 de kilometri (valoare calculată conform standardului NEDC).

La o stație rapidă, bateria are nevoie de circa 40 de minute pentru a se încărca de la 10% la 80%.

Mercedes-Benz EQC este primul membru al familiei de electrice EQ. Până în 2022, nemții au în plan lansarea a 10 modele electrice în gama EQ. Conform declarațiilor făcute de oficialii producătorului din Stuttgart, aceste vehicule vor acoperi toate segmentele.

Comentarii (5)

  • ACE - Craiova
    Mai degraba ar trebui sa ne gandim la autonomie de 400-420 km WLTP.
    Oricum pretul va fi foarte apropiat de AUDI e-tron care costa in Romania cca. 80.000 Euro ce are o autonomie asemanatoare....
    12 1
  • Sper sa le tina figura. Mobilitatea electrica este foarte faina si are avantaje incontestabile. Pe de alta parte, parerile sunt impartite.

    Am un prieten care are un Tesla Model S de vreo 2 ani. E masina nevestei si tipa e foarte foarte incantata de ea. Au prins ultimul tren cu incarcarea gratuita pe viata si practic merg oriunde aproape fara sa cheltuiasca nici un ban.

    El insa ... hmm. La inceput a fost extaziat de acceleratie, de silentiozitate, pilotul automat, samd. Dar dupa o vreme mi-a spus ca masina i se pare extrem de plictisitoare. Nu mai ai nici un feeling, nu te mai incanta cu nimic. Dupa ce trece valul noutatii, devine ceea ce stim cu totii de la telefoane, televizoare, calculatoare, etc. Omul e pasionat de masini de circuit, ii place sa schimbe vitezele, sa fie in control total cand e vorba de condus.

    Deci, aceeasi masina, aceeasi familie, opinii total diferite. Pe zi ce trece imi dau seama ca solutia perfecta pentru urmatorii ani ar fi ca fiecare sa poata alege ce-i place. Motoare cu ardere interna sau electrice. In mediul urban, cu naveta de 20-30 km pe sens, electrica mi se pare ideala. In afara, deocamdata, motoarele clasice sunt solutia optima. Cu timpul vom afla raspunsul de-o fi una sau alta.

    Factorii majori care vor decide vor fi tehnologia, legislatia si mediul inconjurator toate legate inevitabil una de alta.
    11 1
  • @zarnasteanu vorbesti despre prietenul tau de parca sta toata ziua pe circuit si e obligat sa foloseasca Tesla. Logic ca e plictisitoare, nu cred ca e cineva in extaz cand sta in trafic fara sa iasa din a doua. Mersul cu masina prin oras, mai ales prin astea aglomerate, nici nu ar trebui sa iti aduca vreo placere. Sa-si cumpere o masina cu motor cu combustie interna si sa o alerge pe un circuit daca zici ca iese sufletul din el cu masina electrica.
    1 0
  • @fane, omul nu sta toata ziua pe circuit, dar chiar sta toata ziua in masina pe drumuri, prin natura serviciului. La lucru nu are masina electrica. In timpul liber, a participat la raliuri cu SUV-ul propriu, si acum vrea sa-si ia o masina cu care sa poata merge pe circuit, fara probleme. Deci nu e un sofer de duminica sau un tip de care sa te impiedici pe strada.

    Din punctul meu de vedere, pentru oras, nm-ar trebui folosite alte masini decat cele electrice. Consumurile uriase sunt din cauza plecarilor de pe loc, situatie care pentru o masina electrica, este perfecta. La o electrica, consumul e minim la viteze mici si la plecarile de pe loc.

    Am un V8 de 5,5L si pe autostrada imi consuma mai putin la drum intins si cu viteze medii mai mari decat un 2,5L pe o masina aproape identica. Odata ce am intrat in oras insa, consumul creste spre 13% sau chiar mai mult. Depinde de trafic si de distanta.
    1 0
  • Sunt de acord in legatura cu masinile electrice prin oras dar de ce sa nu mergem mai departe, de ce sa nu folosim metroul unde e posibil sau alte mijloace de trasport in comun. Daca doar te duci la munca nu prea vad rostul masinii.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru