Mașinile electrice prind viteză în Germania: cotă de piață record în ianuarie și creștere de 20% la înmatriculări

de Paul Cosma
Duminica, 17.02.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cea mai mare piață auto din Europa a înregistrat o creștere de 20% a înmatriculărilor de mașini electrice noi și hibrizi plug-in, în luna ianuarie 2019. Cota de piață a electricelor (BEV + PHEV) a atins un record de 2.5% în Germania.

În prima lună din 2019, nemții au înmatriculat 6.767 de mașini electrice și hibrizi plug-in, o creștere de 20% față de aceeași perioadă de anul trecut.

Dacă ne uităm strict la mașinile 100% electrice (BEV), creșterea a fost de 68% (4.648 de unități). Nemții au înregistrat și 2.119 de hibrizi plug-in (-26%), însă înmatriculările PHEV au scăzut pentru a cincea lună la rând.

Per total, cota de piață a electricelor din Germania (BEV+PHEV) a atins un record de 2.5% în luna ianuarie.

Cele mai vândute modele în Germania, în debutul acestui an, au fost Renault Zoe (799 unități), Volkswagen e-Golf (746) și BMW i3 (703).

Via Insideevs

Comentarii (17)

  • Clique
    Electricele n-au nici o șansă momentan, sunt foarte multe mașini cu ardere internă, prețurile electricelor sunt foarte mari, iar calitatea mașinilor lasă de dorit.

    Am avut ocazia zilele trecute să urc într-o Tesla, calitatea materialelor slabă, îmbinările caroseriei nu foarte bine făcute...... Acum întreb de ce aș da atâția bani, pentru o mașină ce se pretinde de lux, dar calitatea materialelor și îmbinărilor este mai proastă ca la grupul Fiat-Chrysler?!
    După părerea mea, Tesla = Apple, au aproape aceeași mentalitate și politică.

    Ecologiștii să se abțină cu replicile acelea obositoare că " nu se strică " și " nu poluează "

    Tesla nu demult a anunțat că mașinile electrice vor avea costuri de întreținere aproape egale cu mașinile cu ardere internă, atunci ce avantaje ar avea ?

    Treaba cu poluarea, bun, mașinile electrice nu poluează, dar fabricile ce produc baterii, alea nu poluează ?!
    Să nu vină nimeni cu replica că nu te afectează în direct, zău ?
    Atunci să înțeleg că norii aceia toxici stau pe loc, nu-i poartă curenții de aer.
    4 14
  • ciudat...eram sigur ca, in Germania, dieselul prinde aripi.

    si Zoe e primul pe podium? tz, tz, tz....

    cred ca vestele galbene se fac verzi...de ciuda.
    9 7
  • Costel
    daca germania o hotarat ca asta ii trendu auto pana la urma ii fain si asa
    4 4
  • ACE - Craiova
    Pana la urma toate cele trei masini electrice de pe podium sunt la un numar dd cca. 700 unitati si un pic...
    Importanta este TENDINTA clientilor - acum, particular este vorba de nemti, dar cei mai spectaculosi sunt NORDICII .... spre ELECTRICE si PHEV - cu o crestere extraordinara......
    4 2
  • Cu baterie de 55 kWh asa cum ofera cei de la Kreisel ar fi fost egolf pe locul 1 detasat. Dar daca neamtu-i capos, lasa-l sa savureze victoria fratilor francezi in propria-i germanie.
    16 2
  • andrei
    mare scula, egolf vandut cu 50 de bucati sub ezoe. la cum ai zis-o, ai crede ca au vandut cu milioane mai putin. 50 de bucati e fix pix. problema e pretul. portbagaj mai mic, mai grea si muuuult mai scumpa ca un golf normal.
    3 3
  • Egolf ar fi excelent cu o capacitate dubla a bateriei la pretul actual. M-as baga imediat la o bucata.
    16 1
  • Intelege ca, din fericire, mentalitatea romaneasca ramane doar la romani. Pe neamt nu il intereseaza sigla, il intereseaza ca masina sa ofere cat mai multe pentru cat mai putini bani. Doar noi avem vise umede cu marci nemtesti si frustrari cand mai apar francezii pe felie.

    Cand o sa cumparam noi masini in functie de nevoi, nu de marca, atunci sa-i facem pe altii fraieri. Decomadata, multi au buda in gradina si seria 7 in curte.

    PS - WOW, ce de masini electrice s-au vandut. Cu siguranta diesel o sa dispara maine! La noi cate s-au vandut, mai mult de 10?
    5 14
  • In Germania isi cumpara masini electrice doar oamenii care au casa proprie si firmele care isi au activitatea doar in orase. Insa majoritatea nemtilor stau cu chirie si in acest fel nu au posibilitatea de a-si incarca masinile...asa ca dieselul e inca la putere. Orice neamt intrebi,iti va răspunde ca dieselul e cel mai bun!
    5 13
  • Dupa cum spuneam mai sus, nemtii fac pe caposii:

    1 - pentru ca nu dau drumul electricelor adevarate, ce autonomie mare

    2 - pentru ca nu construiesc statii de incarcare

    Daca 1 si 2 ar fi indeplinite, iti garantez ca ar uita in secunda urmatoare de diesel si otto.
    14 4
  • andrei
    da, asa e, nu le dau drumul. le tin inchise in fabrici si ii lasa pe prosti sa mearga cu diesel si benzina. iar ce vrei tu sunt vise umede, acelasi pret dar baterie dubla. looooool. in conditiile in care bateria e piesa cea mai scumpa, ce vrei tu e total nefezabil in clipa asta. ia-ti tesla autonomie destula. pret de start 60k euro :)
    5 11
  • Daca lucrati in domeniul auto, service, vanzare piese, uleiuri de motor, filtre va inteleg ca nu va convin ev-urile, va trebuie obiectul muncii, adica fumegatoarele. Lumea trebuie sa le cumpere ca sa aveti voi de unde manca o paine.
    Cine are capul pe umeri nu doar pentru a nu-l ploua-n gat intelege ce spun, restul.. o tin pe-a lor, sheep style.
    15 5
  • @Clique

    tu in principiu ai dreptate, dar amesteci lucrurile sa-ti dea tie cu +.

    eu te inteleg, dar trebuie sa intelegi si tu ca nu toti cititorii tai sunt idioti. Asa, ca fapt divers iti spun.
    2 1
  • E mai usor sa iti dai cu parerea decat sa te documentezi. In germania se contruiesc multe statii deincarcare pt electrice. Anul trecut sunt vreo 6500 date in functiune toate parcarile subterane au, o gramada la suprafata si acuma vad si la unele supermaketuri.

    Nemtii nu tin masinile la naftalina, ca si cum ar avea vreo 50 de modele dar ar fi intr-o conspiratie sa nu le scoata. In urmatorii 3 ani sunt vreo 20 de modele noi full electrice de la producatorii germani. O masina nu se scoate in 2 luni. proiectare si testare dureaza ani, mai ales ca e o cu totul alta tehnologie.
    6 8
  • Anonim
    Vai ce le mai pute la unii . Au tras unii un part electric si toti repede sa il mirositi . Poluare pe globul asta produs de masinile conventionale reprezinta maxim 20 % restul de 80 % sunt de la altii poluatori . Dar spiritul de turma, lipsa de judecata si plecerea de a fi mereu la moda dau o mare usurinta celor care manipuleaza si conduc planeta asta de a directiona lumea conform intereselor lor . Exemplu cel mai simplu faza de pe facebook in care toti retarzii isi bagau o galeata de apa in cap . Asa si cu marea asta electrificare . Peste cativa ani cand se farama bateriile si trebuie inlocuite sa vezi probleme de ecologie dar asata nu este de actualitate vorbim peste 10 ani .
    7 11
  • Trebuie sa ai un pistol incarcat la ceafa sa dai 35 de mii pe un ZOE sau 40 de mii pe un i3. Sunti bani pentru un seria 3/clasa C/A4 serios.
    3 7
  • @ Alex
    In Romania se aplica ce zici tu.
    In Olanda de exemplu, ai 0 taxe de rum, curent de la firma, deci 0 costuri cu "combustibilul" si in plus iti da si firma 19 centi pe km.
    Deci trebuie sa fii super bou ca sa iti iei diesel in condictiile astea, sa dai bani pe combustibil, sa dai si vreo 1500-2000 euro PE AN la taxe de drum (deci vreo7500-10000 euro in 5 ani) in loc sa faci afaceri si sa iti si iasa bani pe drumul in interes de serviciu + interes personal.
    Dar Romania e Romania, iar vestul e altceva.
    La Bucuresti pute de mori a diesel, prin alte parti abia simti miros de fumigena poluanta...
    Noi suntem departe tare, deocamdata la nivel de curatat Germania de dieseluri imputite.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru