Germania pregătește limită de viteză de 130 km/h pe toate autostrăzile: taxe pe carburanți și alte măsuri pentru reducerea poluării

de Paul Cosma
Duminica, 20.01.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Zilele fără limite de viteze pe autobahn sunt numărate în Germania, în condițiile în care nemții pregătesc măsuri pentru reducerea poluării, astfel încât evite amenzile UE. Pe masa guvernului se află o listă de propuneri printre care introducerea limitei de viteză de 130 km/h pe autostrăzi și creșterea taxelor pe carburanți.

Autostrăzile Germaniei sunt faimoase în întreaga lume pentru absența limitelor de viteză, însă această tradiție este pusă în pericol de unele măsuri pregătite de guvern.

Un comitet special a venit cu o serie de propuneri prin care Germania să reducă nivelul “poluării din transporturi”, după ce Uniunea Europeană a avertizat cu privire la posibile amenzi pentru nerespectarea emisiilor CO2.

Printre propuneri se numără introducerea unei limite de viteză de 130 km/h pe toate autostrăzile, creșterea taxelor pe carburanți din 2023 și stimulente pentru achiziția de mașini electrice.

Proiectul complet este așteptat la finalul lunii martie. Recomandările specialiștilor urmează să fie incluse într-o lege privind schimbările climatice pe care guvernul german vrea să o adopte în acest an.

Via Automotive News

Comentarii (18)

  • Stau in Germania. Taxe pe carburanti nu vor fi .
    8 12
  • macar e bine ca se precizeaza ca scopul este reducerea poluarii (o cauza fiind motoarele turate pt atingerea vitezelor mari)

    pacat daca se va renunta la aceasta traditie, nu poti fi pasionat auto si sa nu-ti doresti autostrazi fara limite de viteza, iar faptul ca accidentele grave raportate la un numar de referinta de autovehicule sunt mai mici in Germania decat in Romania, demonstreaza ca nu viteza in sine este marea problema
    32 3
  • inexorabil
    Pe acest pământ, cel mai uzat clișeu, care ți se flutură pe sub ochii minții ȋncă din pruncie, decretează că nu poți să guști adevărata libertate fără responsabilități pe măsură (ale oamenilor ȋntre ei, mai niciodată ȋnsă ale oamenilor față de Stăpânul lor de Sus). Totuși, se prefigurează, ȋn logica “noilor vremuri”, o paradigmă cu totul specială: labirintul responsabilităților (exceptând “elita”, care, desigur, le concepe și le legiferează) – dar mai mult cu sens de coerciție – care ȋți permite o singură libertate și aceea amară: să le dedici tot timpul.

    Pe subiect: “Germania vrea să evite sancțiunile din partea UE”. Este ca și cum ai zice: Hagi nu vrea să fie amendat de FC Viitorul Constanța.

    “Lege privind schimbările climatice”. Dacă n-ar fi tragic, ar fi comic! La ce schimbări s-or referi obtuzii ăștia? Făgăduința divină după Potop ne relevă altceva: “De acum, cât va trăi pământul, semănatul şi seceratul, frigul şi căldura, vara şi iarna, ziua şi noaptea nu vor mai înceta!" (Geneza 8:22). Cu alte cuvinte, echilibrul vieții se traduce prin necesitatea existenței și interacțiunii (sau succesiunii) contrastelor, inclusiv ȋn privința climei! Numai un cretin sadea se poate simți nemulțumit și ar protesta ȋn fața…Logosului. Dar trebuie că ne-am pierdut uzul rațiunii și simțul ridicolului (nu mai amintesc de cuviință), dacă ȋncercăm să “reglementăm” ceea ce este statornicit, dacă nu imuabil…

    Ah, da, “de fapt, legea respectivă va viza ansamblul de prevederi și măsuri care să asigure protecția societății ȋn fața imprevizibilului natural” – mi-ar putea atrage unii atenția. Dar de ce să se autoprotejeze? De ce anume? De consecințele binemeritate ale propriilor ei păcate și răutăți?! De obicei, natura “se dezlănțuie” nu ȋn mod determinist, nu ca o etapă fidelă “legilor fizicii”, nici ca “rezultat” al hazardului sau al exceselor industriale și consumiste ale omenirii, ci ca semn, ca avertisment și chiar ca pedeapsă că “am ȋntins prea mult coarda”, mai ales că răbdarea știm noi Cui este și ea condiționată de niște limite…Ați văzut că, de fiecare dată când se produce o catastrofă “naturală” devastatoare – cutremure, inundații, secete, uragane etc. – primul impuls al oricărui om direct afectat sau grijuliu cu semenii loviți de “soartă” este să ȋnlăture urmările și să sară ȋn ajutor / să consoleze, dar nimeni nu-și pune problema CAUZELOR REALE și cu atât mai puțin nu propune acest aspect delicat spre dezbatere publică; nici măcar clerul…Cât despre a ne gândi cum să procedăm, astfel ȋncât să nu mai avem parte pe viitor de asemenea necazuri, nici atât nu poate fi vorba; deja am pătrunde ȋn domeniul SF.
    21 16
  • O mare tampenie, de aici vine poluarea în Germania, de la secțiunile de autostradă fără limită de viteză ? Când vor fi electricele majoritare, vor scoate limitarea ? Că o electrică ce merge cu 250 nu polueaza, nu ?

    În Europa este singurul loc în care poți să mergi cu orice viteză, legal, locul în care milioanele de mașini care nu sunt limitate la 130, pot " respira " pe cateva tronsoane fără limitare, până unde merge această ipocrizie ? Să limiteze toate mașinile și gata, le este teamă că nu le mai cumpără nimeni ? Cum ar fi o Tesla S de 100 000 euro, limitată la 130 ?
    26 7
  • Primele 15(cinsprezece) cele mai mari vapoare din lume polueaza oficial cat toate masinile de pe glob la un loc.Mai bine reduc ei globalizarea,sa nu mai care cu vaporul usturoi din China cand se poate cumpara romanesc,nasturi poate sa faca si Europa fara sa mai care cu vaporul din partea ailalta a lumii.Avioanele nu polueaza?Un vapor consuma motorina tip bunker sau pacura.arde sute de tone pe ora si n-are niciun filtru de particule,nici macar o norma de poluare nu au.
    45 5
  • Nu e asa simplu cum pare. In Germania e total alta cultura a intretinerii masinilor, diametral opusa fata de cea din Romania. La regim de viteza foarte inalt pe distante lungi, uzura este extrema, daca masina nu e bine pusa la punct.

    Deci nu compara cu ipoteza in care "daca ar avea si Romania..."

    Nu mai vorbesc de cultura utilizarii autostrazilor respective, unde previziunea in sofat (a se citi respectarea distantelor de siguranta fata de cel din fata, indiferent de viteza de rulare) este bine intiparita in comportamentul lor din trafic.

    Daca maine ar avea Romania infrastructura ca in Germania fara limite de viteza, iti garantez ca nu am ajunge la rata lor mica de accidente la suta de mii de locuitori pentru ca nu stim si nu ne permitem sa intretinem masinile ca sa faca fata unui astfel de regim de mers (masini premium puternice cu cauciucuri sh varza - nu rade, asta e realitatea) si al doilea aspect, pentru ca suntem salbatici si agitati si inca nu stim sa utilizam corect o autostrada. Dupa deja cateva decenii cu (foarte putine, e drept) autostrazi, romanul nu stie la ce serveste banda de accelerare.
    32 7
  • tocmai ce am iesit de pe un autobahn cu 3 benzi pe sens, viteza minima a turismelor este de aproximativ 130 km/h, repet - viteza minima!!!

    are you fucking serious?
    11 8
  • Arogantul
    hahahaha, sa mor de ras, pai astia polueaza sau zecile de centrale termice pe lignit?
    niste imbecili, lasa ca ei inchid nuclearele care nu scot co2 si nici poluanti atmosferici, taxeaza pe fraierii de jos pt masini in schimb lasa carbunii sa arda mai departe
    16 4
  • https://www.google.com/amp/s/govbanknotes.wordpress.com/2017/09/21/the-16-biggest-ships-produce-more-pollution-than-all-the-cars-in-the-world/amp/
    12 2
  • Edikkk
    BRAVO GERMANIA!! TE-AI TREZIT !

    Autostrăzile fără limită de viteză împingeau la POLUĂRI MASIVE ALE AERULUI !!!

    PLUS CĂ NOXELE SUNT EXTREM DE FIERBINŢI ! ÎNCĂLZIREA GLOBALĂ nu este vorba numai de CO2 dar şi de încălzirea propriu zisă !

    Şi ÎNCĂ UN LUCRU toate maşinile termice MĂNÂNCĂ OXIGENUL din aer iremediabil !!
    6 29
  • mircea badea
    sa limiteze toate masinile la 130 mai bine, nu? si sa fie ceva hardware,sudat prin motor pt asta.

    cum ar suna, bmw biturbo vit maxima 130km/h!!
    10 2
  • tipic romanesc
    tara geme si prostu" nu mai poate de grija neamtului...
    6 7
  • Rudolf D.
    Tampenii neomarxiste.
    Cine va propune asta in Germania va pierde alegerile sigur.
    Nemtii sunt ei disciplinati, dar categoric prosti nu sunt . Cu unele exceptii desigur.
    Deci "noxele extrem de fierbinti" contribuie la "incalzirea globala"? Ha ha ha, Sie haben mir viel Spaß gemacht. Toll.
    17 3
  • @edi, incalzirea globala are alta cauza. Supraincalzirea la maxim a creierelor .....fara nici un rezultat.Stii tu despre ce este vorba!
    13 2
  • Costel
    ii fain condusu molcom
    5 5
  • @ inexorabil

    ai dreptate, doar ca multi confunda ”vointa divina” cu insusi opusul, raul, deghizat in mai digerabilele ”hazard, noroc, ghinion...”
    4 0
  • Nissan-ul meu classic din 89 avea v-max la 128Km/h , e numa ok , problema e că stau in RO nu DE asa că....
    3 0
  • Problema mea cu asemenea initiative este ca sunt neo-marxiste si autoritare. Vedeti voi, progresisitii astia de extrema stanga, vor ca statul sa ne oblige practic sa cumparam ce vor ei (ca asa-i mai bine pentru mediu), conditii in care nu mai putem vorbii de o economie libera de piata. Eu nu as avea absolut nicio problema cu masinile electrice daca ar exista pe o piata absolut libera in care orice e liber sa cumpere ce ii place si ce ii doreste sufletul. O piata unde ar fii disponibile o diversitate de motorizari pe masini, de la electrice, la benzina, gaz, hydrogen, etc.

    Dar nu, nu putem trai intr-o lume libera pentru ca virusul marxismului e viu si continua sa sufere mutatii si sa infecteze politica de stanga moderna. Astfel, conform acestor oameni, trebuie sa vina statul si sa ne spuna ce sa cumparam, ce avem voie sa zicem, ce e moral si ce nu e, etc.
    11 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru