General Motors vrea producție proprie de motoare și transmisii pentru mașini electrice: americanii pregătesc o serie de SUV-uri și pick-up-uri

de Paul Cosma
Joi, 17.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
General Motors vrea să aibă producție proprie de motoare și transmisii pentru viitoarele sale vehicule electrice. Americanii pregătesc mai multe SUV-uri și pick-up-uri electrice care vor fi lansate gradual începând de anul viitor.

La începutul lui 2020, General Motors a anunțat oficial că va lansa o serie de SUV-uri și pick-up-uri 100% electrice. Primul model electric GM va fi un pick-up, a cărui producție va începe în 2021 la uzina din Detroit-Hamtramck. Americanii au confirmat și producția lui Cruise Origin, vehiculul electric și autonom dezvoltat împrenă cu Honda.

Potrivit informațiilor Reuters, grupul american vrea să aibă producție proprie de motoare și transmisii pentru mașini electrice, astfel încât procesul de fabricație să fie cât mai eficient în tranziția către o gamă electrificată.

Astfel, General Motors ar urma să ofere 5 tipuri de transmisii “drive by wire” și 3 feluri de motoare atât pentru mașini de off-road, cât și pentru vehicule de performanță.

General Motors va investi peste două miliarde de dolari pentru extinderea uzinei din Detroit-Hamtramck, acolo unde va construi o serie de modele electrice

Primul pick-up electric din istoria GM va intra în producție la sfârșitul anului 2021, potrivit unui anunț oficial.

Ulterior, americanii vor lansa alte pick-up-uri și SUV-uri, toate 100% electrice.

Via Reuters

Comentarii (16)

  • netam-nissan
    dle inexorabil, aveti legatura.
    16 5
  • gringo
    Asta se numeste...T R A D A R E !!!
    13 6
  • @netam-nissan: nu-ti place linistea?
    10 12
  • Ei or vrea, dar sa vedem ce vor reusi sa faca. Sper ca au lucrat si ei la proiectare ca daca s-au bazat doar pe Nikola, o sa ramana de caruta. Asta dupa ce s-a spart buba de acolo cu trucajele facute.
    Unul dintre primii "Tesla killer" ,care parea promitator la un moment dat si de fapt era o bula putreda de sapun .
    12 3
  • Edikkk
    Nikola vs Tesla
    demonstrază pur şi simplu că tehnologia pe hidrogen are multe dezavantaje şi că tehnologia pe baterii litiu este viabilă !!

    Cum spuneam şi în trecut, tehnologia pe baterii deschide multe alte oportunităţi !!

    Încarcarea acasă, încărcarea direct din panourile solare, încărcare din bateriile casei pentru preţ cel mai bun, vehicule to grid, vehicule to house, vehicule to vehicule,...

    GM ca şi VW se înscrie pe un făgaş bun pentru viitor.

    Să nu uităm că şi România va avea acest val, vezi creşterea Enel X şi scăderea cu 5% a Petrom.
    5 14
  • someone
    eu inca ma intreb de ce vw vrea sa vanda bugatti : pentru a plati amenzile dieselgate, sau pt a finanta valul de ev ce urmeaza?
    iar daca bugatti va fi luat de cine se zice ca va fi luat, urmatoarele modele vor fi cel putin interesante
    6 1
  • @Edikkk bateriile sunt potrivite pentru autoturisme, insa cele pe hidrogen sunt potrivite pentru vehiculele mari - aici s-ar putea incadra truck-uri, camioane, dece nu si niste pickup-uri
    11 2
  • cu panoul la incarcat
    asa cum zice si edic exista deja multe oportunitati care se deschid. Adica si grid to vehicle sau grid to house sau grid to grid chiar. Apoi house to vehicle si house to grid si bineinteles house to house asa cum ii sta bine oricarui ecologist ca sa crape invidia in ei de petrolisti putrezi, corupti si retrograzi care vor aluneca pe panta murdara a desfraului polutiei catre lada de gunoi a istoriei. Si-asa nivelul marii nu va mai creste cu 65 cm asta avantajand ursii polari care nu vor ma trebui sa inoate atata dupa puii de foca sa-i manance.
    7 2
  • 5154365461
    @someone: eu m-as bucura ca VW sa reuseasca sa vanda Bugatti celor de la Rimac, dupa cum umbla zvonurile, spre beneficiul ambelor parti. Masinile Bugatti sunt oricum pe acelasi palier al ultra-performantei cu cele ale croatilor.

    Altminteri, Bugatti va fi o marca care moare cu zile in curtea VAG, pentru ca nu stie sa produca altceva decat dinozauri care vor fi total inadaptati vremurilor si conditiilor politic-fiscal-economice-ecologice care vor veni. Iar VW, constient de asta, incearca sa salveze din capital, cat inca se mai poate. Rimac este probabil singura sansa ca Bugatti sa aiba un viitor si, daca si-au facut bine calculele si ii tin curelele, sunt aparent singurii care l-ar putea reinventa viabil pentru secolul 21 pe Bugatti la nivelul ultrainalt de performanta pe care il reclama numele franco-italian.
    11 7
  • Te-ai bucura, dar stii ca Porsche detine 15,5 % din Rimac, nu ?
    7 1
  • @35464562±∞
    tu crezi ca pe aia care dau saci de bani pe Bugati ii intereseaza elucubratiile tale de 2 bani despre ce e si ce nu e dinozaur ecologic si alte bazaconii? O masina inseamna ma multe lucruri decat sistemul de propulsie. Pana sa invete Rimac cum sa construiasca o caroserie, un interior, niste suspensii plus multe alte lucruri ca Bugati mai trebuie sa treaca ani lumina. Stai jos. Doi.
    6 11
  • 84196165065
    @dan_grc: Nu stiam, dar nu cred ca asta e ceva de rau. Nu vad pe Porsche sa incerce sa le puna bete-n roate, dimpotriva. Sau poate nu inteleg eu ce ai vrut sa spui.

    @anonim: incercare ratata de a te da destept. In niciun caz nu ai tu de unde sa stii cum gandesc cei care dau saci de bani pe Bugatti, marca cu care nu ai nimic in comun, nici macar numele nu il stii scrie corect. E mai mult decat o masina, e un obiect de lux din categoria celor cu potential investitional, prin care posesorul face si o afirmatie de statut in societate si poate conteaza imaginea acelui posesor asociata unui dinozaur mega-poluator, poate nu foarte mult azi, dar peste cativa ani 4-5-10 va conta mai mult decat iti imaginezi. Sigur, malusul eco nu ii va afecta prea rau la buzunar, oricat de exorbitant ar parea, poate @Kiro stie mai multe legat de cat este malusul la un Chiron, daca in tari ca Norvegia sau Franta pentru un Megane sau Clio ceva mai puternic e cateva mii sau zeci de mii de Euro. Pe pamantul asta nu toti care au bani cu nemiluita sunt si ghertoi sau nesimtiti asa cum gresit ti-ai format impresia avand ca referinta cocalarii din Romania, care de exemplu isi asteapta copilul in Q7 / X5 diesel sa iasa din scoala sau gradi cu motorul diesel pornit, ca sa-i mearga lui AC-ul, timp in care fara sa le pese, imput toata zona adiacenta si toti copii si parintii din jur sunt obligati sa respire acele dejectii. Plus ca astfel de oameni nu se pot numi oameni cu bani. In lumea adevarata, unde bogatii sunt chiar bogati, situatia e alta. Intamplator, am avut contact cu cativa elvetieni "de rand", germani ara grija zilei de maine, un francez cu domiciliu pe un yaht de cateva milioane de euro sau un taiwanez care rosea ca o domnisoara la cea mai mica aluzie legata de averea lui. Stii ce aveau in comun oamenii astia: respectul fata de legi si norme sociale, morale, inclusiv norme de mediu, grija efectiva fata de membrii comunitatii lor, indiferent de clasa lor sociala. Si chiar o discretie/modestie greu de stapanit si greu de inteles de unul din afara sferei lor exclusiviste, cum eram eu de exemplu. Obisnuit deja cu ostentatia si dispretul fata de tot ce e in jur, afisat de milionarii de carton ai Romaniei, oamenii aia, la un nivel incomparabil mai inalt, afisau un bun simt si un simt al firescului (nu stiu cum altfel sa traduc common sense) care socheaza si impresioneaza la primul contact, dar si inspira si educa in acealsi timp, prin atitudine, cel putin asta a fost efectul in cazul meu.
    9 1
  • 8416411348
    Tot offtopic ramanand, si rascolind un pic presa sa vad ce noutati mai sunt pe subiectul dinozaurului elitist, am gasit articolul de mai jos, publicat in urma cu 18 ore, deci dupa ora la care eu l-am catalogat pe Bugatti ca dinozaur.

    https://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/lovitura-in-piata-auto-volkswagen-vinde-brandul-bugatti-18752054

    Si nu e vorba ca Rimac nu ar sti sa fac interioare la cerintele Bugatti, pentru ca specialistii, artizanii si inginerii experimentati de la Bugatti vor ramane acolo si tot ei vor face masina, pana la urma, inclusiv tren de rulare si suspensii. Nu ca Rimac-urile ar avea acum suspensii de caruta, la ce performante sunt capabile sa atinga, dar se vor cumula partile bune si experienta valoroasa a celor 2 producatori.

    Oricum subiectul e interesant de urmarit, vad ca in colimator mai sunt si alte marci ale VAG. Cum ziceam: reinventare si valorificare a ce se mai poate inca salva sau disparitie, din aceste 2 optiuni au de ales.
    8 3
  • Nu stiu ce sa spun despre achizitia Bugatti de catre Rimac, isi vor permite sa detina o astfel de marca ? VW nu castiga si n-a castigat niciodata bani de pe urma Bugatti, costurile de proiectare si productie sunt foarte mari, chiar si daca va trece pe electric.
    8 0
  • 4147341
    @dan: corect, la aia ma gandeam si eu cand am zis "daca ii tin curelele"
    9 1
  • @84196165065, in sfarsit cineva cu capul pe umeri care sa intareasca randurile comentatorilor de bun simt pe @Automarket.ro

    Fara sa respecti legile, scrise sau nescrise, e imposibil sa rezisti in timp si sa aduni bani gramada. Dar cel mai important, e imposibil sa te bucuri de ei fara sa te distrugi. Fizic, legal, sufleteste. Banii pot face mult rau daca nu sunt folositi cu cap.

    Bugatti, si nisan gt-r sunt o piatra de moara pe finantele companiilor din care provin. Unii isi permit cheltuielile, altii nu. Astea sunt doar doua exemple.

    Daca Bugatti va ajunge la Rimac sau nu, vom vedea. Viitorul o sa fie interesant.
    8 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru