Ford lansează versiunea Transit Custom PHEV: autonomie electrică de 50 de kilometri și motorul 1.0 EcoBoost cu funcție de range extender

de Cornel Șocariciu
Marti, 18.09.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a publicat primele imagini și informații referitoare la versiunea Transit Custom PHEV. Utilitara plug-in hybrid are o baterie de 14 kWh care promite o autonomie de 50 de kilometri, iar motorul EcoBoost de 1.0 litri are rol de range extender. Sarcina utilă este de peste o tonă.

Ford a prezentat noul Transit Custom PHEV în cadrul Salonului de Vehicule Utilitare IAA din Hanovra, Germania. Noua versiune pregătită de constructorul american vine într-o configurație hibridă în serie, roțile de pe puntea față fiind puse în mișcare exclusiv de un motor electric.

Cu ajutorul unui pachet de baterii cu o capacitate de 14 kWh, Transit Custom PHEV (plug-in hybrid) promite o autonomie de până la 50 de kilometri. Totodată, americanii au ales motorul de 1.0 litri EcoBoost pe post de range extender. În aceste condiții, autonomia totală trece de 500 de kilometri.

Șoferul va avea la dispoziție trei moduri de rulare: EV Auto (setare standard care îi permite vehiculului să utilizeze sursele de energie conform propriilor algoritmi), EV Now (folosește exclusiv motorul electric până în momentul în care bateria s-a descărcat) și EV Later (sistemul menține nivelul de încărcare al bateriilor). Timpul de încărcare variază de la 5 ore (priză de 240V și 10A) până la 3 ore (priză de 240V de 16A sau 32A).

Așa cum era de așteptat, instrumentarul de bord oferă acum informații specifice modelelor PHEV (putere, energie rămasă).

Tot la interior, clienții se vor bucura de serviciile sistemului de infotainment SYNC 3 care comunică cu șoferul prin intermediul unui ecran tactil cu diagonala de 8 inch. De asemenea, americanii au pregătit și o serie de sisteme de asistență moderne (asistent activ la parcare, asistent pentru păstrarea benzii de rulare). Ford spune că noul Transit Custom PHEV are o sarcină utilă de peste o tonă, iar volumul de încărare nu se modifică comparativ cu o versiune echipată cu motor diesel.

Conform oficialilor Ford, versiunea plug-in hybrid va intra în producția de serie în a doua jumătate a anului 2019.

Tot în cadrul evenimentului din Hanovra, Ford a introdus motorizarea EcoBlue de 2.0 litri și 185 CP și o versiune mild hybrid. De asemenea, americanii au venit și cu versiunea cu sarcină utilă de două tone pentru Ford Transit.

Ford Transit Connect a fost prezent la Hanovra în noua versiune Sport. Aceasta iese în evidență prin kitul exterior de design care include dungi de culoare neagră cu accente argintii sau portocalii pe capotă și jante de 16 inch.

La interior, clienții vor găsi elemente îmbrăcate în piele, un sistem de climatizare pe două zone și un tempomat cu limitator automat de viteză.

Comentarii (4)

  • In sfarsit, a aparut si asa ceva. Asta mi se pare cea mai viabila optiune:
    e electric, dar nu dai bani exagerat pe baterii;
    ai o autonomie generoasa in caz de nevoie fara sa fie nevoie sa incarci masina in avans.
    Singurul posibil upgrade ar fi din punctul meu de vedere o autonomie electrica de 100 km, ca parca atat zicea un studiu ca este media pentru livrare urbana.
    5 2
  • Edikkk
    Wow!!

    O soluţie excelentă !!

    Nu mă așteptam de la Ford care au avut în trecut hibride doar împrumutate de la Toyota prin licenţiere !
    4 7
  • Soluția electric + range extender ar trebui implementată cât mai rapid pe toate autovehiculele. În acest moment, e metoda optimă pentru a reduce consumul și poluarea în localități, cu costuri minime.
    3 0
  • Claudiu
    Este o solutie interesanta, dar cred ca au implementat-o strict din motive de costuri si pentru ca e mai usor de combinat motorul electric cu cel termic. Nu mai ai nevoie de cutie de viteze performanta care sa transmita puterea la roti, pentru ca e doar generator de curent. Are avantajul ca ar fi mai ieftin si mai fiabil acest sistem.

    In schimb un hibrid phev folosit de vw, bmw sau toyota folosesc cam aceeasi baterie si inca un motor termic pe benzina. Probabil ca solutia Ford este per total mai usoara cu vreo 100kg(motor putin mai usor, cutie viteze mai usoara, lipsa angrenaj ce comuta puterea intre electric si termic), dar hibrizii clasici au autonomii mult mai mari spre 800-900 km cu un plin de curent+benzina. Iar la Ford esti limitat ca performante la puterea motorului electric, nu poti primi nici un surplus de la cel termic. Si daca tot vrei sa pui un generator termic pe o masina electrica, de ce sa nu pui unul diesel?
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru