Efectul negativ al scăderii vânzărilor de mașini diesel: emisiile medii de dioxid de carbon au crescut la cel mai înalt nivel din 2014 încoace

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 04.03.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Emisiile medii de dioxid de carbon din cele mai importante 23 de piețe europene au crescut anul trecut la 120.5 grame pe kilometri, la cel mai înalt nivel de după anul 2014, ca urmare a declinului de vânzări de mașini diesel.

Scandalul Dieselgate, introducerea testelor WLTP și apariția unor prime restricții la utilizarea mașinilor diesel au contribuit în ultimii ani la scăderea treptată a popularității acestui tip de propulsie în Europa.

Dacă înainte de Dieselgate cota de piață a unităților diesel era de circa 50%, anul trecut doar 36% dintre mașinile noi comercializate în Europa au fost echipate cu acest tip de propulsie.

Jato afirmă însă că un alt factor care a contribuit la acest rezultat este reprezentat de creșterea de popularitate a SUV-urilor, care emit mai mult dioxid de carbon comparativ cu restul modelelor.

Cei mai mulți clienți s-au îndreptat însă spre motoare pe benzină în loc să mizeze pe modele electrice, ceea ce a avut un efect negativ în privința emisiilor. Astfel, potrivit datelor analizate de compania de consultanță Jato, nivelul mediu de emisii de dioxid de carbon din cele 23 de state analizate a fost anul trecut de 120.5 grame pe kilometru, după o creștere de 2.4 grame pe kilometru comparativ cu anul 2017.

Astfel, cantitatea medie de emisii a crescut la cel mai înalt nivel de după anul 2014.

Dintre cele 23 de state europene analizate, doar 3 au înregistrat o scădere a emisiilor: Norvegia (-11.4 grame pe kilometru), Olanda (-2.9 grame pe kilometru) și Finlanda (-0.6 grame pe kilometru).

În România, nivelul mediu de emisii este ușor peste media europeană, de 121.3 grame pe kilometru, în creștere cu 2.5 grame pe kilometru față de anul 2017. Totuși, cele mai mari creșteri au fost înregistrate de Marea Britanie (4.3 grame pe kilometru), Belgia și Elveția (ambele cu 4 grame pe kilometru).

"Efectul pozitiv al emisiilor mașinilor diesel s-a estompat pe măsură ce cererea a scăzut dramatic pe parcursul ultimului an. Dacă acest trend continuă, iar adopția mașinilor cu combustie alternativă nu accelerează, industria va avea nevoie de măsuri mai drastice pentru a-și atinge obiectivele pe termen scurt", avertizează specialiștii Jato.

Via Jato

Comentarii (11)

  • Deci... diesel nu e bun, hybrid-ul este vazut ca o solutie temporara pentru ca nu e nici cal nici magar, iar oferta de electrice este minunata dar lipseste cu desavarsire, oriunde ai incerca ai de asteptat cateva luni bune...plus ca mai si costa cat vreo 2 modele similare pe benzina. Concluzia - cumparam masini pe benzina, dar ce sa vezi, nici cu astea nu e bine.
    17 0
  • Deci concluzia articolului este?
    Adica e bine sau nu fara Diesel?
    8 2
  • Dacă dioxidul de carbon a crescut datoritar motoarelor pe benzină, ar trebui precizat și dacă a scăzut nivelul de particule de la diesel, normal ar fi trebuit să scadă, sau nu mai reprezintă interes, nu mai provoacă cancer ?
    18 3
  • Zodia Cancerului
    Adevarul ca se moare de cancer de la particulele de Diesel ceva de speriat. Mi-e si frica sa mai fumez pe balcon. Ma duc sa inchid geamul.
    14 7
  • Pentru o intelegere mai usoara, CO2 (sau cum zicea coana Leana, "codoi") are un impact direct asupra mediului, pe cand noxele emise de motoarele diesel au impact direct asupra sanatatii.
    Deci, cu CO2 omoram ursii polari, cu diesel omoram vecinii.

    Acum nici autoritatile nu mai stiu ce sa faca. Cum spunea cineva mai devreme, alternativa electricelor inca nu e fezabila: termen de livrare foarte lung + pret exorbitant. Sunt curios daca Paris si Stuttgart vor modifica legislatia locala cu privire la masinile diesel in contextul noilor date oferite de aceste studii (stiu ca vor fi interzise de prin 2025 sau ceva de genul asta).
    12 5
  • Sa multumim eforturilor deosebite sustinute de UE privind reducerea emisiilor de noxe, peste noapte. Asemenea proiecte, care vizeaza industrii capitale care stau la baza economiei unei tari sau a Uniunii, trebuie gandite pe niste perioade lungi, chiar de peste 15,20 de ani. Sa-mi fie cu iertare, dar despre poluatea automobilelor, in special pe motorina, nu se stie de ieri, de azi. Se stie din anii '60, de cand au inceput sa se fabrice pentru mase. Ori, draga UE, ma scuzi, dar pana nu au sarit americanii ca TDI-urile sunt niste fumigene ordinare, te-a durut, ma iertati, la "basca".
    Daca voiai sa fii eco, impuneai constructorilor macar un hibrid in gama inca de la prima generatie a lui Prius, adica de prin '98-'99 si noxe cat mai reduse pentru automobile. Astfel se ajungea mai devreme unde suntem acum (motoare mici, supraalimentate + electrice in gama). Iar dezvoltarea lor, poftim, se facea timp de 20 de ani si se ajungea la altceva. Nu la o piata moarta pentru electrice cu autonomie redusa si preturi f mari si nici la o reticenta masiva fata de hirbrizi.
    11 2
  • mircea badea
    astea sunt cifre din pix. daca masoara pe strazi vor gasi si co2 dar mai ales noxe mai putine.
    oricum niste grame in plus de co2 de la masinile din europa sunt fix pix pt planeta.

    hibride care reduc foarte mult consumul/noxele in oras exista deja.

    o idee ar fi sa puna taxa pe suv si pe marimea/greutatea masinilor!
    7 4
  • Sunt scumpe masinile electrice, dar au costurile de intretinere mult mai mici decat masinile pe benzina sau motorina. Plus ca se conduc mai usor, la electrice nu trebuie sa schimbi vitezele. Plus ca te costa mult mai putin curentul decat plinul cu carburant.
    Incet, incet, oamenii vor migra la masini electrice si o sa scapam de emisiile de dioxid de carbon care provoaca incalzirea globala cu efectele ei teribile. Pana atunci, insa, trebuie sa micsoram emisiile de oxizi de azot (adica noxele) care ne provoaca boli de plamani si ne scurteaza vietile. De aceea, e bine ca renuntam la motoarele diesel. Si, acolo unde nu se poate renunta la diesel, macar sa le puna filtre de particule cat mai bune, ca sa polueze cat mai putin.
    Si ne trebuie transport in comun cat mai extins si mai rapid. Adica sa nu mai votam PSD, PNL si UDMR. Si nici satelitii lor, gen ProRomania lui Ponta sau UNPR-ul lui Izmana Oprea. Sa votam oameni noi.
    5 1
  • @mircea badea
    Ideea mentionata se aplica in Olanda.
    Taxele pe masini sunt stabilite in functie de greutatea masinii si tipul de combustibil folosit.
    In plus au si o taxa care se aplica la masinile care se vand noi: se numeste BPM si e in functie de norma de poluare si tipul de combustibil.
    Daca vrei cu adevarat diesel, poti plati chiar si vreo 25000 Euro, ai citit bine, 25000 EURO :) pentru o masina noua. Deci pretul unei masini cu motor Diesel (fix acelasi model si nivel de echipare) ajunge sa coste cu 1000 euro mai mult decat Hibridul. :)
    Dar rezultatele se vad: e una din tarile in care a scazut poluarea :)
    5 0
  • @mircea badea
    25.000 de euro in plus fata de pretul de baza :) Adica ajungi la 70.000 hibrid si 71.000 Diesel.
    3 0
  • Edikkk
    Soluţia viitorului pe lângă maşinile BEV full electrice

    sunt cele PHEV CNG cele hibride cu gaz metan comprimat !!

    În oraş 100% electric înafara oraşului pe gaz metan şi au NOXELE ŞI nivelele CO2 CEL MAI MICI din toate hidrocarburile.

    Sau eventual PHEV cu extinsie de pilă pe hidrogen.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru