Echipele au respins introducerea curselor de sâmbătă în locul calificărilor: experimentul ar fi avut loc la trei etape din sezonul 2020

de Daniel Popescu, Foto: Daimler
Joi, 17.10.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Echipele au respins o propunere prin care sesiunile de calificări de la trei etape de Formula 1 din sezonul 2020 ar fi fost înlocuite cu curse, cu scopul de a experimenta un nou format pentru Marile Premii.

Formula 1 caută soluții pentru revigorarea formatului unui Mare Premiu, iar una dintre variantele avansate de directorul Ross Brawn are legătură cu renunțarea la calificări în favoarea unor curse de tip sprint.

Cursele ar fi urmat să fie mai scurte decât cele de duminică, iar grila de start ar fi fost stabilită în ordinea inversă a pozițiilor din clasamentul genera.

Astfel, piloții care luptă în mod tradițional pentru titlul mondial ar fi plecat din spatele grilei, ceea ce ar fi trebuit să garanteze mai ult spectacol pe circuit. În plus, clasamentul cursei de sâmbătă ar fi urmat să stabilească grila de start pentru cursa principală de duminică.

Ideea era ca această propunere să fie pusă în practică ca experiment la etapele de anul viitor din Franța, Belgia și Rusia. Totuși, pentru a fi pusă în practică, propunerea trebuia votata de echipe în unanimitate, însă a existat cel puțin o echipă care s-a opus.

Se vehiculează că planul a fost respins în special de echipele mici din considerente de costuri, întrucât riscurile de producere a unor accidente ar fi crescut semnificativ comparativ cu o sesiune obișnuită de calificări.

Pe de altă parte, piloți de top precum Sebastian Vettel și Lewis Hamilton au criticat vehement ideea de a pleca din spatele grilei de start.

Via RaceFans

Comentarii (13)

  • Consider aceasta solutie o mare PROSTIE !!
    Pai de ce mai sunt calificarile? Adica: Scoti cel mai bun timp ca sa fi plasat pe locul 8 sau 10 ?! Pai mai bine fac tragere la sorti ... si nu mai fac calificari ....
    8 9
  • @niros56
    N-ai inteles ideea... Se inlocuiau calificarile cu curse sprint, cum sunt in multe alte competitii, de exemplu F3 (daca bine tin minte...) Asta in ideea in care in conditiile astea, cei care erau fruntasi in cursele de sambata, adica cei mari! Ferrari, Mercedes, RedBull, ar fi pornit din spatele grilei, ceea ce deja acolo s-ar vedea potentialul pilotilor de top! Ca pana acum, daca Mercedes pleaca din pole position, 90% sansele sunt ca Mercedes sa si castige cursa, masina fiind perfecta. Asa, nu doar masina tra sa fie perfecta, ci si skill-urile pilotilor de a fi capabili sa faca treaba asta.

    Cu siguranta spectacolul ar fi maxim! Si depasiri si manevre si multe altele. In formatul de acum, F1 este o competitie extrem de plictisitoare, pentru ca fiecare echipa e exact unde se situeaza masina ca si performanta overall. Asa ca tra sa fie un miracol sa ajunga Force India in fata Ferrari.

    Mai ganditi putin inainte sa scrieti ceva! Acum ne plangem ca e boring F1, dar cand se vrea a aduce ceva nou si competitiv, suntem impotriva. Eu sunt fan HamHam, dar vazand ca critica "vehement" ideea, tind sa cred ca nu este un pilot atat de bun pe cat spun titlurile castigate de el. La fel si Vettel!
    12 14
  • @niros56. Nu ai inteles propunerea.
    Se intentiona sa se renunte complet la calificari, sa fie sambata o cursa scurta unde se pleca in ordinea inversa a clasamentului general. La cursa principala de duminica se pleca in ordinea rezultatelor de la cursa scurta de sambata.
    8 3
  • "Au înnebunit salcâmii", dacă omul e încântat ca cei mai rapizi în calificări să plece din coada plutonului atunci adăugați și 5sec.penalizare pentru cel ce reușește cel mai rapid tur pe timp de cursă!
    4 16
  • L.Hamilton:
    "Sincer, îmi vine să renunţ la tot, să nu mă mai implic deloc. De ce să mă mai agit când lumea este într-un asemenea hal iar oamenilor nu le pasă deloc?
    Voi lua o pauză pentru a-mi pune gândurile în ordine. Mulţumesc celor care le pasă"-oamenilor nu le mai pasă de ce anume: să te facă doar pe tine câștigător și campion? Au ajuns "într-un asemenea hal"?
    &
    "Rasa umană a devenit distructivă, iar poluarea creată de creşterea vitelor ajunge la cote incredibile. Specialiştii spun că este mai dăunătoare decât cea produsă de avioane şi maşini. Mai mult, cruzimea este insuportabilă şi de aceea vreau să duc o viaţă mai sănătoasă"- sărăcuțul de el, ce-i mai plânge suflețelul în el din cauza unei posibile viitoare vieți nesănătoase ce constă pilotarea pentru o echipă ce nu-l mai pună-n dos tot personalul.
    9 116
  • Asa at fi spectacol gen american,sa vezi o masina net superioara depasind 15 masini net inferioare. Vrei spectacol,fa asa reguli pentru motoare,ca sa atragi si alte marci de masini in F1.
    10 0
  • GrosJan
    Calificarile au farmecul lor. Daca le scoti, peste cativa ani o sa le aduci inapoi.
    3 0
  • Planul a fost respins tocmai de echipele mici. Motivul: cresterea riscului de accident si implicit marirea costurilor. Intr-un fel au dreptate. Desi poate parea ca vor fi avantajate, de fapt vor fi transformate in carne de tun. Pentru cei care bocesc in legatura cu valoarea unui campion dovedita in pluton: repet "carne de tun". Toti pilotii din top vor defila pe langa masinile mai lente.
    2 1
  • @FanF1
    Hamilton e pilotul ultimei decade. Au fost Senna, Schumacher iar acum e Hamilton. A fost testat impotriva campionilor mondiali: Button, Rosberg, Alonso si s-a impus de cele mai muilte ori. Bucura-te cat mai e in F1.
    5 2
  • Ba, ala are 108 manute rosii?? Pai nu stiu daca sunt atatia useri inregistrati pe site :))
    3 3
  • Inca o dovada ca liberty media nu intelege F1 si vrea sa aduca rahatul American in F1
    4 1
  • @@FanF1, nu i-am văzut pe Schumacher, Alonso, Raikkonen atât de dependenți de echipă, plângăcioși și în cazul unei nereușite cu obișnuința sau plăcerea să arate cu degetul nu numai spre echipă ci și spre mai toată lumea ajunsă "într-un asemenea hal" încât, zice el, nu-i mai pasă deloc!
    4 12
  • @FanF1
    Tu vorbesti de can can nu de F1. Hamilton e copetitiv. Trebuie sa castige titlul si asta face. A castigat cam in fiecare an macar o cursa daca nu ma insel si nu a avut mereu masina de titlu. Tu crezi ca e plangacios. Si daca ar fi asa, atata timp cat pe pista e bun. nu conteaza. Aaa, daca era plangacios si nu iesea nici treaba atunci era bai. Cum ar fi sa se planga de caruta si sa piloteze precum o martoaga.
    4 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru