Decontarea directă ar putea deveni obligatorie: "Șoferii ar alege asigurarea RCA în funcție de calitatea serviciilor, nu de preț"

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 16.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) analizează posibilitatea ca decontarea directă să devină obligatorie pentru asigurările RCA, întrucât în acest fel clienții vor alege compania de asigurări în funcție de calitatea serviciilor.

Legislația cu privire la asigurările de răspundere auto civile (RCA) ar putea fi modificată în perioada imediat următoare, potrivit unui anunț făcut de Leonardo Badea, președintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), instituția care reglementează piața asigurărilor din România.

Astfel, decontarea directă ar putea deveni obligatorie pentru toți șoferii, în contextul în care prezent acest serviciu are caracter opțional. În opinia oficialilor ASF, o astfel de măsură va determina șoferii să cumpere asigurarea RCA la o companie de asigurări pe care o consideră de încredere, astfel că prețul poliței nu ar mai fi decisiv.

"Ne gândim să dăm caracter obligatoriu decontării directe pentru asigurarea RCA. Consiliul ASF nu a luat încă o decizie, dar cântărim cu multă grijă şi dăm multă atenţie avantajelor pentru asiguraţi. [...] Clientul ar fi mult mai interesat de calitatea şi promptitudinea serviciilor asiguratorului şi nu doar de preţul poliţei, aşa cum se întâmplă în prezent", a declarat Badea pentru agenția de presă Agerpres.

Decontarea directă a fost introdusă ca opțiune pentru asigurările RCA în vara anului 2017 și presupune plata unui supliment de primă stabilit de asigurator.

Avantajul serviciului opțional de decontare directă este că, în cazul unui accident, reparația mașinii este plătită de compania de asigurări a șoferului păgubit, care nu trebuie astfel să mai aștepte banii de la compania de asigurări a șoferului care a provocat accidentul. Totuși, decontarea directă se aplică numai dacă accidentul a avut loc în România între două mașini înmatriculate în țara noastră și dacă nu există vătămări corporale.

Potrivit celui mai recent raport al ASF, în primele 3 luni ale anului au fost încheiate 2.96 milioane de polițe RCA, însă numai 63.464 dintre clienți au ales și serviciul de decontare directă, adică doar ceva mai mult de 2% dintre clienți.

Numărul clienților care aleg decontarea directă a scăzut astfel comparativ cu anul 2018, când aproximativ 5% din numărul total de polițe au avut inclusă această opțiune.

La începutul acestei luni, ASF a dezvăluit un proiect pentru modificarea regulilor pentru decontarea directă, prin care șoferii vor avea termen limită pentru prezentarea decontului reparației, altfel riscă să piardă suma primită.

Via Agerpres

Comentarii (5)

  • O idee buna
    2 5
  • Wow. Ce descoperire !!!
    2 2
  • in cazul in care nu faci nici un accident, dai banii aiurea pt decontare directa, pretul estre semnificativ mai mare. Pierderea nu e f mare pt asigurat, dar castigul este imes pt firmele de asigurari, nu prea e ok asta.
    5 2
  • @ironR Da e OK sa isi faca toti numai Euroins City sa te loveasca, sa nu te primeasca in reprezentante cu asigurarile acelea, sa te tina cu plata daunelor, sa iti propuna sume mai mici decat dauna doar ca sa nu ti-o mai repari?
    E normal ca cel lovit sa fie in continuare cel care are probleme pana reuseste sa o repare?
    2 0
  • Nu, nu e ok asta - acele firme ar trebui scoase de pe piata. Crezi ca la decontare directa ar fi problema diferita, adica sa te primeasca un service autorizat? Banuiesc ca nu. OK, ar mai fi varianta ca fiecare isi alege in functie de ce considera, in loc de euroins imi fac la tiriac, platesc dublu, dar macar stiu o treaba. Si daca nu ai nici un incident anul ala? CASCO are o utilitate mult mai buna in ceea vrem noi de fapt, fiecare din noi mai bine zis.

    De ce sa platesc 500 lei pt decontare directa, cand pot plati 300 lei, iar eu nu fac nici un accident.
    In fine, sincer nu am nici o problema, ma bucur ca ora de parcare a ajuns la 10 lei, cu toate astea parcarile sunt in continuare suprapline, litrul de benzina aproape 6 lei, cu toate astea, la fel, soselele sunt excesiv de aglomerate dimineata/seara si in wkd. E un lucru binevenit sa caute o modalitate sa ceara mai multi bani pt RCA, repet, SUSTIN sa faca asta!
    La fel, SUSTIN sa introduca in centrul Bucurestiului sa nu mai aiba acces din 2020 masini cu norma de poluare euro4, NU euro 3 cum vor ei. Ba chiar as considera valabil ca din 2021 sa nu mai aiba acces nici euro 5 - aici ma refer la diesel, oricum multe din ele sunt harburi, indiferent ce ati comenta unii si altii, dupa 10 ani, orice motor diesel scoate fum mai mult decat in primii 3 ani de folosire.
    Sper ca odata cu toate taxele posibile si imposibile, sa folosim mai mult mijloacele de transport in comun, iar asta ar insemna un timp mai mic de a ajunge la destinatie, iar la presinuile utilizatorulor de mers cu tranposrtul in comun, o ridicare a calilatii autobuzelor/tramvaielor.
    Nu e normal sa mergi cu o masina hibrid, plug-in hibrid, electrica sau de care o fi ea, cu aerul conditionat pornit pe recirculare ca unii din fata ta te sufoca cu noxele.
    Nu e necesar sa avem toti masini, le putem inchiria in functie de nevoi - care pot sa difere de la an la an, sau de la plecare la plecare.
    Unii din noi tot in comunism am ramas, desi teoretic nu mai e prezent de aproape 30 de ani.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru